roken en zwanger willen worden....

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Kristel86, 5 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Hoi allemaal,

Ik zit met iets...
    Ik wil dus heel graag zwanger worden en daar zijn mijn vriend en ik nu dus ook mee bezig (1e ronde)
    Alleen ik rook nog steeds..!
    Ik wil echt HEEL graag stoppen met roken, maar het lukt me gewoon echt niet in 1 keer. Ik ben al een beetje getressd vanwege het zwanger worden en als ik nu helemaal in 1 keer moet stoppen dan ben ik helemaal gestressd...
    Ik probeer nu ook al heel erg te minderen en dat lukt ook vrij goed, mar toch zou ik het liefst nu al er vanaf willen zijn..

Wie heeft er nog meer moeten stoppen met roken? en hoe heb jij dat gedaan?

tips zijn echt HEEL erg welkom, ik wil er namelijk zo snel mogelijk vanaf..!

Groetjes,

Kristel

2. Thura

Thura Actief lid

18 nov 2007
    365
    0
    0
    Hoeveel rook je nu?

Ik ben gewoon gestopt. Niks minderen, dan was ik alleen maar erg bezig met het verdelen van mijn sigaretjes over de dag. Wanner ik er weer een mocht enzo. Dus ik ben gewoon gestopt. Ik heb er op een ochtend geen meer opgestoken.

vanaf dat moment heb ik een tellertje laten lopen, ik heb mezelf leuke cadeaus in het vooruitzicht gesteld, een lijstje gemaakt met redenen om niet te roken, varierend van stinkende kleren tot longkanker en verminderd vruchtbaar... Ik heb lollies gekauwd, fruit gegeten, ben gaan sporten.

Lief is eerst geminderd naar 3 per keer en is toen gestopt.

Wat mij veel heelf geholpen is schrijven op een forum. Op viva.nl is een goed lopend stoppen met roken topic met veel motivatie, leuke meiden en vooral steun. Wees trots op elke sigaret die je hebt laten staan, geef jezelf de tijd om boos, gestressed enzovoort te zijn, en hou de humor er in.

want dan ben je boos, nou en? Je rookt niet! je weet waar het van komt en dat het voor een goed doel is. En elke dag wordt het weer een beetje makkelijker!

3. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Dankje voor de tips Thura! Zal het zeker gaan proberen :)

Heeft het bij mensen zin gehad om Nicotinepleisters of kauwgom te gebruiken?
    Ik heb het daarmee ook al geprobeerd namelijk, maar met zo'n pleister op de hele dag zat ik alsnog met mn gedachten bij een sigaret, continu! En met kauwgom, tja, hetzelfde eigenlijk. Je moet er dan een nemen op het moment dat je eigenlijk een sigaret op wil steken, maar dan neem ik een kauwgom en dan zit ik alsnog de hele tijd in me hoofd bij *ughhh ik wil een sigaret opsteken*
    dat is zo frustrerend gewoon :(

4. Niesje1980

Niesje1980 VIP lid

21 sep 2007
    6.596
    0
    0
    Noord Holland
    Mijn man is vanwege onze kinderwens ook gestopt met roken.
    Meerdere malen zijn zn pogingen mislukt met afbouwen, nicotinekauwgom en dat lasergedoe.
    Uiteindelijk is het hem dan gelukt, door gewoon in één keer helemaal te stoppen.
    Hij was 2 weken onuitstaanbaar daarbij bleek na 2 dagen na dat hij was gestopt dat ik ook echt zwanger was wat natuurlijk erg spannend was en nog is hij niet gaan roken. Ik vind het super knap!

Dus gewoon (klinkt zo makkelijk he) omzetten die knop. Beter voor jou, voor je omgeving, voor je vruchtbaarheid en voor je toekomstige kindje.

5. Elmo

Elmo Niet meer actief

Wij hoorde van onze vruchtbaarheidsproblemen en zijn acuut gestopt met roken (beide!).
    Ik ben er van overtuigd dat je vooral moet willen.
    Kijk eens op stivoro.nl of zoek hier eens op het forum. Er zijn al VELE topics over geweest....

Elmo

6. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Oh en nog als reactie op Thura's vraag hoeveel ik nu rook per dag...
    Vorige week rookte ik nog 20 sigaretten op een dag. Nu zit ik op gemiddeld 12.. Dus op zich vind ik dat al heel wat... of niet?

7. Elmo

Elmo Niet meer actief

Minderen helpt niet hoor....je gaat vanzelf langzaam aan weer meer roken ;)
    Wel goed geprobeerd ;)

8. veertje

veertje Fanatiek lid

Ik rookte 3 pakjes shag in de week en ben van de een op de andere dag gestopt, 7 februari alweer 2 jaar geleden.
    Ik was 2 weken echt niet te genieten (ben blij dat mijn vriend nog bij me is :D)
    Geloof me het beste is gewoon in 1 keer te stoppen, het is echt heel erg moeilijk en je moet echt doorzetten maar je zal zien dat het na een paar dagen al een stuk beter gaat.
    Ik zou zeggen ga er voor, als je steun nodig hebt dan is dat hier altijd wel op het forum te vinden :D

9. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    @Veertje,

Wat deed jij op momenten als je echt naar een sigaret snakte? Dus op vaste momenten dat je normaal een sigaret rookte, bijv na het eten.. Had je dan iets om als vervanging va ndie sigaret te doen?

10. Thura

Thura Actief lid

18 nov 2007
    365
    0
    0
    de afwas... :)

Nee serieus, het schijnt dat de trek in een sigaret binnen5 minuten afzwakt, of je er nou wel of niet een rookt. Ik gind dan gewoon de was opvouwen, de afwasmachine inruimen, mijn moeder bellen, kijken of er een film kwam op tv, mijn tas inpakken, brood smeren, net wat van toepassing was. Als ik gezellig wilde blijven zitten nam ik een kop thee.

Kijk ook even aan welke momenten je automatisch een sigaret verbindt, zoals aan de koffie. Mijn Lief heeft dus ook de koffie de deur uit gedaan, omdat dat voor hem bij elkaar hoorde. je kunt die momenten dus aan zien komen en je er op voorbereiden door ze anders in te richten of iets als afleiding klaar te leggen. Chocoladekoekjes zijn heel legaal en werken prima :p

11. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    haha, ok dat deed ik dus ook in de tijd dat ik met nicotinepleisters bezig was... Ons huis was nog nooit zo schoon!
    Goed, ik zal alle tips meenemen en alle sigaretten die ik op dit moment nog in huis heb liggen weg doen. Niet in de bak want dan ben ik bang dat ik ze er weer uit vis! (bloos) maar ik zal alle pakjes doorweken met water, zo ben ik er dus vanaf :-D
    Ik hoop echt dat t gaat lukken...!

12. Thura

Thura Actief lid

18 nov 2007
    365
    0
    0
    goed zo, alles weggooien! Ook de asbak schoon maken of weggooien, aanstekers weg doen. Maak het maar moeilijk voor jezelf. En dan mag je morgen je teller op 1 zetten, en jezelf bij 10 een leuk cadeautje geven! Waar spaar je voor, in deze tien dagen?

13. Marian

Marian Fanatiek lid

27 feb 2006
    3.648
    0
    0
    Op dit moment lekker thuisblijfmama
    Kampen
    Ik ben gestopt met roken een dag na mijn positieve test. Ik had het er ook erg moeilijk mee tijdens het proberen zwanger te worden, dus had ik besloten te stoppen op het moment dat ik zwanger zou zijn. Bij mij heeft dit prima gewerkt. Met 4 weken testte ik positief en met 4 weken en 1 dag ben ik gestopt. Het was voor mij een goede stok achter de deur dat ik mijn kindje(s) er mee zou schaden en als ik wel zin kreeg in een sigaretje dan pakte ik een stuk fruit (wat ik toen ik rookte nooooooit deed, had eigenlijk nooit fruit in huis). In plaats van nicotineverslaafd werd ik tijdens mijn zwangerschap dus fruitverslaafd, en da's natuurlijk niet erg!

Succes ermee, welke manier je ook wilt proberen!

14. veertje

veertje Fanatiek lid

Ik heb toen savonds ook alles weggegooid en wat ik qua rookwaren over had weggegeven en ben toen naar bed gegaan, ik had veel lolly's in huis om maar wat in mijn hand te hebben en op te kauwen.
    Zorg dat je bezig blijft wat zodra je stil zit ga je malen in je hoofd, ik heb een hond en die heeft in die 2 weken hele lange wandelingen gemaakt en dat werkte bij mij erg goed.
    Ik durfde de eerste 4 dagen niet naar de winkel omdat ik bang was dat ik rookwaren ging halen dus mijn vriend deed toen alle boodschappen.
    Heb je misschien iemand in je omgeving die ook wil stoppen? ik ben namelijk gelijk met een vriendin gestopt en we konden lekker klagen en vloeken tegen elkaar, helaas is zij na een half jaar weer begonnen.
    Meid je kan het echt, je moet volhouden.

15. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Hmmm, ik zou graag babykleertjes willen kopen, ookal ben ik nog helemaal niet zwanger haha.
    Mijn vriend vindt dat ook een beetje overdreven al, maar hij zegt "als je zoveel dagen gestopt ben met roken gaan we samen een paar babykleertjes kopen als beloning"
    Het klinkt ook misschien vreemd dat ik dat nu al wil terwijl ik nog niet eens zwanger ben, maar ik wil gewoon zo graag, en ben er dus al heel erg mee bezig. Ben zelfs al in mn hoofd bezig hoe de babykamer eruit zou zien..
    Ben ik daarmee trouwens de enige? :-D

16. Thura

Thura Actief lid

18 nov 2007
    365
    0
    0
    Ja. Lopen, da's ook zo'n goede! lekker naar buiten, veel bewegen, dan zijn die stoffen des te sneller uit je lijf!

17. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Mijn mannetje en ik zijn begin dit jaar (dus nog niet zo lang) gestopt met roken. Het was al zeker dat we in het zieknhuis terecht zouden komen met onze wens en we willen er echt 100% voor gaan. Dat ismijn mootivatie en stok achter de deur geweest. En verder zo min mogelijk 'nutteloze' dingen doen. Bezig blijven zodat je er niet aan kan denken en niet bij stil staat. Ook een wijntje laat ik nu sneller staan en ik vermijd even plaatsen waar veel gerookt word.

Succes je kunt het best.

18. Ninetje

Ninetje Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.868
    0
    0
    Ik kon het niet, niet ijdens het zwanger willen worden maar ook niet tijdens de zwangerschap zelf.

Ik ben er geensins trots op dat ik maar niet van die stinkstok kon afblijven.

Ik rookte en rook nog steeds 20 peuken per dag minimaal( wel buiten sinds de kleine meid er is)

Ik hoop dat jij wel sterk genoeg bent om te stoppen!

Succes

19. veertje

veertje Fanatiek lid

Haha daar ben je zeker niet de enige in, Bij Stijn had ik stiekem al samen met mijn vriend 1 pakje gekocht en nu zitten we al druk na te denken welk thema onze volgende babykamer word en we gaan binnenkort weer samen shoppen voor ons eerste baby pakje :D

20. Thura

Thura Actief lid

18 nov 2007
    365
    0
    0
    Ninetje, ik zeg maar even niks denk ik. Ik kan het nog steeds oneerlijk vinden dat mensen zoveel kunnen roken en hun lijf verzieken en dan toch een kindje in de armen mogen houden. Mijn zwangerschap is geeindigd in een miskraam.

Maar ook jij kunt stoppen, hou jezelf niet voor de gek. Ook nu is het belangrijk, je bent een voorbeeld voor je kind. Zoek anders hulp bij een cursus. De enige reden dat het mislukt is dat je niet sterk genoeg wilt.

Deel Deze Pagina