Ik slik multivitamine voor zwangere vrouwen. (Geen normale multivitamine, want hier zit teveel vitamine A in) Ik ben namelijk vegetariër.. en anders zou ik bang zijn voor een ijzer en B-vitamine tekort. IJzertekorten komen sowieso vaak voor tijdens de zwangerschap. Maar uit bloedonderzoek blijkt dat mijn ijzergehalte perfect is Heb ik te danken aan multivitamine! .. En gezond eten haha!
Tip: gebruik een multi-vitamine voor zwangeren, daar zit ook al foliumzuur in. + een goede vitamine-aanvulling op wat je dagelijks binnen krijgt.
multi vitaminen wordt wel aangeraden in de zwangerschap omdat je van bepaalde vitaminen meer nodig hebt in de zwangerschap en je dit niet allemaal binnen kan krijgen door eten. (wat normaal gesproken wel zou kunnen). Maar altijd speciaal voor zwangeren gebruiken! Anders zit er teveel vitamine A in.
mijn verloskundige vertelde mij dat het raadzaam is om naast foliumzuur een vit D erbij te slikken. Dit zorgt voor sterkere botten van je uk. Maar een multi-vitamine is misschien net zo makkelijk, daar zit alles in. (bijv centrum materna, of davitamon mamma)
ik gebruik Centrum Materna, is nie goeiekoop, is nieuw en moet zeggen voel me echt goed kwa normale verkoudheidjes en zo..( ben gronisch verkouwen en heb r nu geen last van) dit zijn totaal complexen voor zwangeren incl foliumzuur
mijn verloskundige en drogist adviseren gravitamon is speciaal voor voor de zwangerschap tijdens de zwangerschap en na de zwangerschap deze vitaminen heb ik 6 jaar geleden ook geslikt tijdens de zwangerschap van mijn dochtertje en zijn zeer goed bevallen en ik heb nagevraagd aangezien er steeds meer vitamines op de markt zijn gekomen welke nu het best aangeschreven staan en dat is toch nog steeds die van gravitamon dus deze slik ik nu weer groetjes patty
Ik heb vanalles in de kast staan, maar slik er nu eigenlijk vrij weinig meer van. Heb Floradix, dat raadde de vlk aan omdat ik geen vlees eet. En heb davitamon, vitamine C en foliumzuur. Al zit er in de Davitamon vitamine C en foliumzuur, dus een beetje dubbel.
Ik heb eerst etos zwanger worden geslikt, ben nu overgestapt op Centrum materna. Beetje duur, maar hoor er goeie ervaringen over. Zie nu ook weer dat ze ook weer een andere hebben met + DHA. Wat daar het verschil van is weet ik ook niet. Ik maak eerst dit potje centrum materna op. En denk dat ik die met +DHA pak.
ik neem nog extra magnesium en heb een pilletje met folium en jodium erin. in veel zwangerevitamine zit geen jodium en die is schijnbaar heel erg belangrijk. ga binnenkort wel weer over opeen zwangeremulti weet alleen nog niet welke. moet in ieder geval ook voor de bv goed zijn dus beetje ondersteunig zeg maar.
Ik slik Femnatal van Davitamon. Ik hoorde dat je er in principe na een week of 10 mee mag stoppen maar ik slik het gewoon door, volgens mij doen de meesten dat. Ik dacht dat het zo'n 8 euro een pakje was en daar doe ik zo'n 2 maanden mee. Ben nu 22,5 weken en van de week begonnen aan het derde pakje.
Ik slik Dagravit mama & baby kan je ook bij de Etos kopen. Ben er net mee begonnen. Daarvoor slikte ik Etos Zwanger worden. Ook neem ik elke ochten 3 vitamine C tablettjes, dat doe ik al jaren..
Ik slik vsm puur mama, dat is een multi vit speciaal voor zwangeren waar ook foliumzuur in zit, en ik slik nog omega 3 & 6 moeder & baby van efamol.