Hallo dames, Vraagje: weten jullie of een eenfase pil in dit geval Cerazette ( alleen progesteron, en hele lichte pil) invloed kan hebben op de uitslag van ovutest (Kruidvat)?? Dit omdat ik deze pil 2 weken slikte en toen ik stopte meteen de dag erna positief testte. Dit hield een aantal dagen aan. Laatste 3 dagen weer negatief. Dus die test klopt denk ik wel. Maar ik vraag me af of ik door die hormonen in mijn bloed een valse posi test had, of dat ik nou wel echt een eisprong heb gehad. Dat zou natuurlijk super zijn. Zijn er hier dames die direct na het stoppen met de pil een eisprong hadden?? Daar ben ik heel benieuwd naar.
Met de Cerazette kun je sowieso een eisprong hebben. Die pil werkt namelijk niet zozeer op t onderdrukken van de eisprong (doet ie wel, maar niet zo sterk als een andere pil), maar meer op het niet-begaanbaar-maken van het baarmoederslijmvlies, waardoor er dus geen bevrucht eitje zou kunnen innestelen.. Verder zijn de ovutesten van de kruidvat niet bepaald betrouwbaar. Deze geven vaak positief terwijl je ei OF al lang geweest is OF nog helemaal niet in aantocht is.. (dit wil niet zeggen dat ze bij jou niet goed zouden werken hoor) Ik kan er dus weinig zinnigs over zeggen helaas.. Ik zou wel als ik jou was andere ovutesten kopen, sensitest of matcare bijv. Progesteron heeft iig geen invloed op ovutesten, ovutesten meten LH (en in veel gevallen hCG omdat de anatomische opbouw van hCG heel erg op LH lijkt, maar dat heeft niks met je vraag te maken ).
Nou super bedankt. Ik vond het toch een beetje vreemd om direct na het stoppen van de pil een eisprong te hebben. Zijn er hier meer vrouwen die dit gehad hebben??