Ik zat er net weer eens aan te denken: de aflevering van Oprah, jaren terug, waarin werd besproken wat je wensenlijstje voor je leven is. 100 dingen die je graag wilt doen voordat je het tijdige met het eeuwige verruilt. Ik gooi 't op 10 wensen, die door elkaar lopen: 1. een cottage bewonen op het Isle of Skye (Schotland) 2. mijn eigen dierenasiel runnen 3. een groot gezin met véél aanloop 4. promoveren op mijn favoriete Amerikaanse schrijfster 5. in m'n blootje door de regen dansen (ach, op Skye heb je de ruimte, niemand die je ziet ) 6. een tijger aanraken 7. door New York slenteren 8. in een gospelkoor zingen 9. piano leren spelen 10. mijn rijbewijs halen (foei! laatbloeier) Wie volgt? Ben benieuwd
Goh, moeilijk! 1. Een kindje (gezond) op de wereld zetten. 2. Een tweede kindje (gezond) op de wereld zetten. 3. Een derde kindje (gezond) op de wereld zetten. 4. Een vierde kindje (gezond) op de wereld zetten. 5. Een sprookjeshuwelijk. 6. Rondtrekken met mobilhome door Nieuw-Zeeland. 7. Walvissen in de vrije natuur zien. 8. Rijbewijs halen... 9. M'n spinnenangst overwinnen...(lijkt me het meest onrealistische doel!) 10. Rustig en in vrede kunnen sterven (ben héél erg bang voor de dood)
1. spaans leren 2. veel reizen (griekenland,spanje,oostenrijk ten eerste) 3. kunstopleiding doen 4. eigen hobby en kunst studio hebben 5. familie 6. vrijwilligers werk doen in africa 7. een gelijkvloershuis kopen met grote tuin om het huis heen (zoals in amerika haha) en met zwembad 8.afvallen 9. een nieuwe smaak ontdekken (zuur, zoet, zout, pittg, enz) 10.johnny depp ontmoeten ok.. dit duurde echt lang. het is niet in enige volgorde. moeilijk zeg.
Veel aanloop = denk ik veel in en uit gaan van vrienden, bekende en familie. Gezellig druk gezin :-D 10 wensen..wat veel zeg! Ik krijg zo'n lijstje niet vol! Klopt bij jullie de volgorde ook? (denk het haast niet ).
1 een 2e gezond kindje op de wereld brengen 2 een 3e gezond kindje op de wereld brengen 3 een 4e gezond kindje op de wereld brengen 4 een hoop geld (dan kan ik een hoop wensen ook vervullen ) 5 dat me zus beter word zal er bijna alles voor over hebben als ik haar kan helpen(heeft zware borderline) 6 parachute springen 7 trouwen 8 mooi huis kopen 9 rijbewijs halen 10 wereldreis maken haha zo kan ik nog wel doorgaan maa rik bliijf dromen
1 Dat mijn dochter met een heel gelukkig gevoel terug kijkt op haar jeugd en zonder zorgen oud mag worden 2 Dat ik nooit ook maar een seconde over geld na hoef te denken 3 Dat ons huis precies zo word als we altijd wilde (zijn aan het verbouwen) 4 Mijn HBO opleiding met succes afronden en een superbaan in de jeugdzorg krijgen 5 Dat mijn werk als vrijwilliger niet meer nodig is (omdat er geen kindjes meer zijn die dat nodig hebben) 6 rijbewijs halen 7 een mooi huwelijk met mijn lieve vriend 8 Een wereldreis maken 9 een brilliante uitvinding doen (paperclip, marktplaats...)] 10 innerlijke rust
mijn grootste wensen: 1: een goede zangeres zijn 2: ten minste 1 gezond kind op de wereld zetten 3: een mooi huis, groot genoeg voor mijn gezin 4: mijn studie sociale wetenschappen afronden 5: wat gewicht verliezen 6: een keer terug naar australie 7: en nog meer van de wereld zien 8: dat mijn familie altijd zo hecht blijft als nu 9: ehm.... 10: ehmm..... mijn vriend wil gewoon zo gelukkig blijven als hij nu is, en een meer bevredigende baan
@ Elke: walvissen in de vrije natuur zien is geweldig! heb ze vorig jaar gezien en ik wil nog een keer! heel indrukwekkend!
1. Een mooi huis (met een ontzettend grote tuin) vlakbij de zee hebben 2. Een gelukkig en tevreden gezin hebben 3. Orka's/walvissen gaan kijken in het wild 4. Naar lapland gaan op een lange vakantie 5. 2 lieve honden aanschaffen (die het goed met onze 2 katten kunnen vinden ) 6. Geen geldzorgen meer hebben 7. Elk pretpark en elke dierentuin in nederland bezoeken 8. Een leuke hobby vinden waar ik echt plezier aan beleven kan 9. Veel leuke dingen doen met het hele gezinnetje 10. Genieten van elke dag..
Elmo: ik wil graag een uitnodiging maar dan moeten ze wel kunstjes doen (hoog springen, met staart zwaaien,...) Hahahahahahaha! Denk dat bij mij de volgorde ongeveer klopt. Alleen m'n rijbewijs, daar begin ik dit jaar nog aan. (moet van m'n vriend! pffff...) Marieke, waar heb je ze gezien? We wilden eigenlijk eind dit jaar naar Amerika gaan en daar rondrijden gedurende drie weken maar owv enkele financiële tegenvallers zal dat nog even moet wachten...
Walvissen passeren Australie in het najaar (daar voorjaar) dus je kunt dan in veel kustplaatsen gaan "wale spotten" je krijgt dan echt garantie dat je ze ziet. soms zie je ze ook springen enzo, echt geweldig! wij zagen er een stuk of 4 waaronder een moeder met haar kalf.
1 moeder worden 2 samen gezond blijven 3 minder stress op mn werk 4 een huisje in zweden 5 een lieve vriend voor mn beste vriendin 6 meer rust in mn lijf, leren ontspannen 7 nee leren zeggen 8 verder geen idee, ben al een gelukkig mens
Pff ik denk dat ik hier even over na moet denken maar ik ga mn best doen :-D 1. Een aantal kinderen van onszelf krijgen, gezond en wel 2 of 3 wil ik er graag. 2. Een kindje erbij adopteren. 3. Een mooie bruiloft hebben. 4. De opleiding tot weddingplanner met succes afronden en dan een 'bedrijfje' vanuit huis beginnen. 5. Een mooi groot huis kopen met veel ruimte voor de kids :-D 6. Gelukkig en gezond oud worden samen met iedereen waar ik om geef. 7. Een keer op safari gaan en dan olifanten, tijgers, giraffen, leeuwen ed van dichtbij zien in het wild. 8. Alles weten over kruiden en hun werking ed (ben al op weg ) En verder weet ik het eigenlijk niet
moet je zeker doen. je kan ze allemaal in zuid-afrika zien behalwe tijgers haha ben onlangs naar addo olifanten park geweest in zuid-afrika ... echt telde 70 olifanten bij elkaar bij een waterputje.. echt bijzonder
Ik ga ook een poging wagen, vind dit wel eens leuk om over na te denken. Ik geeft mezelf hiervoor 7,5 minuut (precies de tijd die mijn avondeten nodig heeft om gaar te worden in de magnetron, haha!): 1. Tenminste 1 gezond kindje op de wereld zetten. 2. Een fijn huis met een lekkere tuin in een (belangrijkst) prettige woonomgeving. 3. Met z'n allen gezond oud mogen worden (dat wil in onze beide families nog wel eens anders lopen...) 4. Genieten van het leven zoals het is 5. Gelukkige kinderen 6. Dolfijnen of walvissen in het wild zien 7. Een mooie huwelijksreis 8. Mooi weer op onze bruiloft volgend jaar 9. Dit najaar nog afstuderen 10. Dat onze hond zich zo goed blijft gedragen als hij de laatste tijd doet (heel wat mee te stellen gehad, haha! ) Ik heb het gered, maar op het laatst werd het wel écht lastig hoor! (valt vast niet op, haha!)
1 Dat ons dochtertje van nu af aan nooit meer ernstig ziek word en dat haar hartje nog erg lang mee mag gaan! 2 Mijn opleiding in de zorg afronden. 3 een vaste baan vinden. 4 Een koophuis kunnen kopen 5 Een tweede kindje gezond op de wereld zetten als ons het geluk gegeven is om nog een kindje te krijgen. 6 Geen zorgen meer over geld 7 Mijn rijbewijs halen 8 Trouwen met men mannetje maar dan echt een droom huwelijk. 9 Accepteren dat ik ben zoals ik ben. 10 Een verder zorgeloos leven lijden. Ik hoefde er niet eens zo gek lang over na te denken!
Hmm een gedeelte ervan heb ik al vervuld gezien eigenlijk... 1. Een prachtvent vinden en er mee trouwen (eerste was hem niet maar nu heb ik beet!) 2. Gezonde kindjes krijgen (dat worden er hopelijk in september 3) 3. Gelukkig/gezellig gezinnetje hebben met begrip voor elkaar(dat lukt ook aardig nu met mn nieuwe man) 4. Huisje voor ons allemaal waar we fijn kunnen wonen met een extra kamertje voor mijn hobby's(wordt aan gewerkt) 5. Eindelijk eens iets met mn teken talent doen 6. Eventueel meer leren van allerlei manieren om te tekenen (mja...dat zou ik dus zijn gaan doen en toen bleek ik zwanger...) 7. Rijbewijs (jaja...ik moet t nog steeds doen..) 8. Weet niet of t weg gelegd is voor me...maar zou graag van mn depressie af komen 9. Saampjes oud worden in redelijk tot goede gezondheid 10. Kinderen die gelukkig zijn met hun leven
pff... 1. een kind op de wereld brengen 2. de tweede kind op de wereld brengen 3. veel geld zodat we van de hypotheeklasten af zijn 3. dat we nooit meer hoeven te werken 4. dat ik ooit kan horen zonder apparaat 5. een rode sport astra met velgen en geblindeerde ramen uit 2000 6. van onze zonneallergie afkomen 7. een super leven met de kids en manneke en katten 8. nog drie bengalen 9. alle films hebben van de wereld 10. gewoon weer kunnen zien.. dit was best wel moeilijk ... maar toch heb ik het.. maar aantal dingen zullen nooit gebeuren..