Roken

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Loontjuh, 10 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loontjuh

Loontjuh Lid

29 sep 2007
    53
    0
    0
    Omg ik heb zo'n ongelofelijke moeite met stoppen met roken?
    Zijn er dames die zijn blijven roken, weliswaar minder neem ik aan..
    Zo ja, hoeveel op een dag?
    En als je gestopt bent, hoe hebben jullie dit aangepakt?

2. beautevil

beautevil Fanatiek lid

23 dec 2011
    2.156
    1
    38
    in het oosten !!
    Hee meis, ik heb me aangemeld op stoppenmetrokenblog.nl op 01-01-2011 haha. En ben nog steeds gestopt.

Men zegt 3-3-3.. 3 dagen, 3 weken, 3 maanden. Na die 3x3 heb je het ergste gehad zegt men. Dit was in mijn geval wel waar maar dat kan natuurlijk bij iedereen verschillend zijn.

Ik wou natuurlijk stoppen nog voordat ik zwanger zou raken en als beloning was ik vorig jaar kerst zo in ene onverwacht zwanger!

Tuurlijk snap ik dat je het ontzettend moeilijk hebt maar het is voor jou en je beebje belangrijk dat je ook stopt! Zet hem op meis, je kan het best!

Het zit echt letterlijk tussen je oren hoor. Ik voelde me na 3 weken een stuk energieker en had meer lucht. En ik had meer smaak! Had ook een ticker ingevuld en spaarde mn rookgeld op! Na een half jaar had ik al 1000 euri gespaard.

Bedenk je eens als je je rookgeld weglegd wat voor leuke dingetjes je al kan aanschaffen voor je kleine.

Succes, het is niet makkelijk maar alles voor de beeb toch ??

Liefs!

3. saartje1982

saartje1982 Fanatiek lid

2 mrt 2012
    1.324
    0
    0
    kijk ook even hier:

http://www.zwangerschapspagina.nl/zwangerschap/356335-stoppen-roken.html

Heel veel succes. Je weet waar je het voor doet, onthou dat goed! En de momenten dat je heel erge zin in een sigaret hebt gaan over, denk daar aan tijdens zo'n moment. En deze moeilijke momenten worden ook steeds minder. Ik ben nu 7 maanden gestopt en heb bijna nooit meer trek in een sigaret. En de tijd is heel snel gegaan, haha. Dus volhouden, je krijgt er heel veel voor terug.

Succes. Praat en klaag hier als je het moeilijk hebt, maar hou wel vol

4. samantha1985

samantha1985 Niet meer actief

ik ben bij de eerst zwangerschap gewoon door gegaan met roken... maar op het laatste rookte ik wat meer als normaal...

toen ik moes bevallen vroegen ze of ik rookte ik zei ja...
    beeb was eruit en de placenta ook en ze zeiden oooh mevrouw u heeft niet gerookt in je zwanger schap netjes hoor.... Ik stond perflect en dag wat hoor ik nu ik niet roken rookte bijna een pakje per dag op het laats...

nu be ik weer zwanger en ik rook nog steeds wel minder maar stoppen kan ik niet omdat ik nu ook overspannen ben...dus dubbel stress dan...

als je wilt stoppen suc6 en zet hem op mij is het niet gelukt...

5. Sappie86

Sappie86 Bekend lid

28 aug 2011
    575
    0
    0
    Hier ook een roker.. Zo'n 3 sigaretjes per dag..
    Tsja 3 te veel eigenlijk maar ik kan ze niet laten liggen...
    Geen verschrikkelijke preken gehad bij de vk, je weet zelf ook wel
    dat t slecht is toch?? Zij had zoiets van; ja je weet dat het slecht is
    dus ik ga er dat niet nog eens in boren...

6. JustMe31

JustMe31 Actief lid

12 okt 2011
    183
    0
    0
    regio zuid holland
    Ook ik heb heel erg veel moeite met het stoppen van roken.
    Ben wel een stuk gaan minderen van 25sigaretten per dag naar 5

We weten allemaal dat het heel erg slecht is maar voor de 1 is het makkelijker om te stoppen dan voor een ander.
    Ik vind dat wij rokers hier om niet veroordeelt hoeven te worden iedereen is anders!

7. karin1981

karin1981 Fanatiek lid

11 mei 2011
    1.482
    0
    0
    Zuid Holland
    hier een die-hard roker. Toen ik positief testte geen sigaretten meer gekocht of opgestoken. Soms nog wel een haaltje van mijn vriend, maar nu alles voor de beeb. Is het makkelijk, no way. Ik denk er elke dag aan. Als ik het ruik dan gaan mijn zintuigen op scherp, ga gerust achter iemand aanlopen die rookt om het dan te ruiken :) Ik zeg dan ook niet dat ik gestopt ben, ik ben een roker die met pauze is :D Stoppen klinkt zo definitief. Ik heb in de tussen tijd wel een verslaving opgebouwd voor lollies (die simpele van look o look) en voor ijslollies. Als ik een sigaret wil pak ik dus een van die 2 (of allebei hihi) Misschien is dat een optie..

Meid heel veel suc6 met deze strijd!!!! Je kan het :D

8. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Dat er aan de placenta niets bijzonders te zien was, betekent niet dat het geen kwaad kan natuurlijk. En het is onzin dat stress erger is dan roken; roken vermindert geen stress. Dus het is dubbel zo slecht...

9. M@r10e

M@r10e Actief lid

16 nov 2009
    111
    0
    0
    Toen ik merkte dat ik zwanger was ben ik gelijk gestopt met roken, was moeilijk maar je rookt niet meer voor jezelf je kind doet me

10. me83

me83 Niet meer actief

toen ik zwanger was ook gestopt met roken.. ging mij heel makkelijk af moet ik zeggen.. het zit meer tussen je oren... dus je gedachten verzetten en lekker gaan wandelen of plakjes komkommer eten.

het is slecht voor jou en voor je kindje.. ook in kleding kan na de bevalling rookresten hangen wat je kindje in kan ademen.. dus prbeer echt te stoppen! ook al is het maar voor de duur van je zwangerschap.. dat is al een goed begin! en na de bevalling kan je bedenken wat je verder wilt.. wil je bv geven dan blijf je nog gestopt zolang je zelf voed.. anders kan je wel weer roken.. maar geloof me.. dat is vies!:D

nog even een ideetje van wat er kan gebeuren als je door blijft roken.. mijn nichtje rookte de gehele zwangerschap en niet zuinig! haar kindje krijgt al puffertjes vanaf de dag dat hij geboren was. en heel benauwd en moeilijk ademen..
    nu is er nooit 100% bewijs dat het aan het roken ligt. maar je voelt je dan wel verdomd schuldig..

kom op meis! je kan het!:D

11. nena88

nena88 Bekend lid

12 nov 2011
    679
    0
    0
    NULL
    NULL
    geheel gestopt met tabak. er zijn tal van onderzoekingen dat roken echt verschrikkelijk slecht is. er is ook echt een grote kans dat je kind er wat van overhoud of dat de zwangerschap mis loopt. tja. bij alcohol trouwens hetzelfde.

12. kyrah12

kyrah12 Actief lid

2 mei 2012
    339
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ook ik heb de knoop doorgehakt... dit is nu mijn 3de dag:D:D en moet zeggen gaat me nu nog redelijk af:D:D ik heb ook echt momenten erbij van nu moet ik echt een sigaret... maar dat is ook weer zo over:D:D Het zit grotendeels denk ik echt tussen de oren...
    Maar goed als je jaren gerookt hebt hihi is het moeilijk om jezelf iets anders aan te leren hahaha

13. missm

missm Bekend lid

12 mrt 2012
    931
    123
    43
    ik ben ook gestopt..en nee het is niet makkelijk..ik zal ook niemand er om veroordelen....een tip van mij is hetgeen wat mij tegen houd om er 1 op te steken....1. ik weet dat de sigaret me niet de rust geeft die die in mijn hoofd belooft. 2. ik zou me toch zo schuldig voelen als ik er toch 1 zou opsteken. en laat ik er bij zeggen ik was echt een die hard roker. ik weet zeker dat er velen waren die niet verwacht hadden dat ik ooit zou kunnen stoppen. mezelf kan ik wel voor de gek houden en een peuk opsteken maar dat kan ik mijn beeb niet aandoen.

14. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik ben in 2007 gestopt toen ik zwanger bleek van mijn oudste! En dit jaar vier ik dus mijn 5 jarige vrijheid!! Heerlijk. Het is zo'n verademing (letterlijk).. en het is het zo waard!

Als ik het kan, dan kan jij het zeker ook! Succes!!

15. Ruby1987

Ruby1987 Fanatiek lid

24 mei 2012
    1.114
    0
    0
    student: bedrijfs administratie
    Almere
    Ook ik rook nog zo af en toe 1 sigaretje per dag. Niet meer dan dat en zeker niet elke dag.

16. Ladylola

Ladylola Fanatiek lid

19 sep 2009
    4.832
    1.234
    113
    Naarbij Amsterdam ;)
    Hier grotendeels gestopt. Rook nu alleen met gelegenheden (max 5 p.w.), omdat ik het dan gewoon erg mis na 16 jaar roken.
    Stoppen met roken is gezonder voor mezelf en de kleine, en dat lukt me zo'n 5/6 dagen p.w.

17. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

Stoppen met roken is echt lastig. ik ben 1,5 jaar geleden gestopt.
    Wat mij erg heeft geholpen is om te blijven stoppen. Ik had namelijk tussendoor welleens gezondigd, maar ben blijven stoppen. Wel moet je er klaar voor zijn, want als je stopt voor een ander en zelf eigenlijk niet wil heeft het geen zin. Je moet er zelf vanaf willen.

Veel suc6 voor wie aan het stoppen is of gaat beginnen met stoppen.

18. Chaii

Chaii Niet meer actief

Voor ik mijn dochtertje had rookte ik.
    Ik heb vlak voor ik zwanger raakte gewoon mijn pakje black devils opgerookt en nooit meer een nieuwe gekocht, heel simpel.
    Heb ook nooit meer gerookt sinds dien.
    Voor mij werkte dit... tjah.:)

19. lienepien79

lienepien79 Actief lid

18 feb 2012
    125
    0
    0
    Ik ben ook gestopt met roken. Bijna 4 jaar geleden nu, omdat ik graag zwanger wilde worden. Het is idd wel echt een knop omzetten voor jezelf. Je moet er anders naar gaan kijken. Je moet jezelf confronteren met de nadelen ervan en jezelf ervan bewust maken dat het een vieze gewoonte is. Dat heeft voor mij geholpen en als ik het kan kan jij het ook hoor. Ik was echt een zware roker en iedereen is nog steeds verbaasd. Het is de eerste week moeilijk maar je gaat al snel de voordelen ervan merken en dat helpt je om door te zetten. Het zit echt tussen je oren. Succes ermee!!! Gewoon doen!

20. jojo83

jojo83 Fanatiek lid

28 jun 2009
    1.980
    0
    0
    Noord-Holland
    Hoi!

Hier een verhaal van 2 kanten!
    Bij mijn dochter ben ik blijven roken. Ik kon niet stoppen, het lukte me echt niet. Ik heb me de hele zwsch door schuldig gevoeld en schaamde me diep! Toen mijn dochter geboren werd met 38.2 weken schrok ik heel erg, want ze was maar 2500gr en 46cm!!!! Ik heb me daar zo vreselijk schuldig over gevoeld en nog steeds vind ik dat echt heel erg naar. Volgens de vk heeft het roken meegespeeld, maar is het niet de hoofd rede dat ze een laag geboortegewicht had.

7 juli een jaar geleden, ben ik gestopt met roken m.b.v. medicijnen. Champix. Nu ben ik rookvrij zwanger van mijn 2e en wat voel ik me geweldig goed! Geen schaamte, maar trots dat ik het beste doe voor mijn kleintje.

Natuurlijk reageren hier ook de mensen die je gelijk willen lynchen als je gaat roken en die mensen weten niet wat voor een verslaving het is. De één is meer verslavingsgevoelig dan de ander dus daar kan niemand dan jijzelf over oordelen!

Ik hoop dat ik je met dit verhaal de juiste kant op help!!!! Die sigaret is het schuldgevoel achteraf echt niet waard!!!

Zet hem op! Je hebt de eerste stap gezet en dat is de aller aller moeilijkste!!!

Deel Deze Pagina