In de vervroegde overgang en toch zwanger mbv ivf

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door wennepen80, 19 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wennepen80

    wennepen80 Fanatiek lid

    14 dec 2014
    2.507
    1.223
    113
    Zoals de titel al an geeft mijn vraag.
    Wie van jullie is met hulp van ivf zwanger geraakt ook al zat je in de vervroegde overgang.
    Deze maand is ons traject gestart in Düsseldorf en heb 2 weken geleden bloedonderzoek gehad.
    Vorig jaar de diagnose vervroegde overgang gekregen maar in Düsseldorf gaan ze nog een trukendoos open trekken zeggen ze om toch met hulp van ivf nog onze wens voor een 2e kindje te verwezenlijken.
    Hoe ging het voor jullie?
    Hafden jullie met de punctie veel eitjes of maar enkele??
    De kans dat er bij ons maar 1 of 2 eitjes gevonden worden is heel groot aanwezig.
     
  2. lynole

    lynole Fanatiek lid

    22 nov 2014
    1.369
    553
    113
    Vrouw
    Hier 2 kindjes door middel van icsi. Ik zit nog niet volledig in de icerganf, wel verlaagd amh (0,4) maar tot nu toe normaal fsh (7,5).

    Wij hebben in totaal 4 pogingen opgestart.
    Poging 1
    start echo 6 follikels maar geen punctie ivm groei 2 follikels.
    Poging 2
    startecho 4 follikels bij de punctie 3 follikels, 2 eicellen met 1 bevruchting niet zwanger.
    Poging 3
    Startecho 4 follikels maar geen punctie ivm groei 1 follikel.
    Na deze poging waren wij uitbehandeld in het ziekenhuis en zijn we over gestapt naar een kliniek.
    Poging 4
    Startecho 5 follikels bij de punctie 5 eicellen, 1 eicel te kkein en 1 te rijp. 3 eicelken bevrucht, 3 embryo's. Dochter is ontstaan uit de verse terugplaatsing. Zoon is de 2de cryo terugplaatsing.

    Hier dus een succes verhaal maar wel een hele rollercoaster gehad omdat we in het ziekenhuis kregen te horen dat een genetisch kindje van ons samen niet mogelijk was.
     
    Namar, Fennec, Kaaat en 2 anderen vinden dit leuk.
  3. wennepen80

    wennepen80 Fanatiek lid

    14 dec 2014
    2.507
    1.223
    113
    Dank je voor je andwoord.
    Ook heel heftig wat jullie al mee gemaakt hebben.
    Maar gelukkig wel volgehouden en nu 2 pracht beebs:thumup:
    Hier in Nederland 2 ziekenhuizen en 1 kliniek af gegaan.
    Daar ook te horen gekregen dat we zelf maar 2% kans hadden op een genitisch kindje van ons beide en werd er snel op eiceldonatie aangestuurd:$
    Ben al blij dat ze in dd andere protocollen hebben.
     
  4. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.840
    1.675
    113
    Vrouw
    Ik haak hier even op in, ivm miskramen onderzoek in DD en wellicht behandeling.
    Hoe denk jij zelf dat het kan dat je de 4e poging zulke goede eitjes had, medicatie, supplementen, andere behandeling of gewoon een gelukscyclus :)?
     
  5. lynole

    lynole Fanatiek lid

    22 nov 2014
    1.369
    553
    113
    Vrouw
    @vlinderCN denk een combinatie van factoren. Heb de 4de poging 300 eenheden gespoten terwijl ik in het ziekenhuis max 250 eenheden kreeg.
    Daarnaast heb ik niks extra of anders gedaan.
     
    vlinderCN vindt dit leuk.
  6. Loolaa

    Loolaa Fanatiek lid

    6 apr 2015
    1.770
    427
    83
    @78Sandra heeft een succesverhaal door behandeling in DD. Daar wil ze je vast iets over vertellen.
     
    78Sandra vindt dit leuk.
  7. 78Sandra

    78Sandra Fanatiek lid

    16 feb 2013
    2.167
    363
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik heb in 2014 een zoon gekregen op natuurlijke wijze, daarna wilde het niet meer, wel nog 2x zwanger geworden met tussenpozen van 1 jaar, maar beide keren mk...1e leeg vruchtzakje, 2e hartje gestopt met 10 weken.

    Amh bleek 0,5 te zijn en fsh paar keer gemeten, en was resp. 17, 15 en een keer 12....te hoog dus volgens de gyn en betekende vervroegde overgang. Heb NL helemaal overgeslagen wat betreft ivf, en ben gelijk naar Dusseldorf gegaan. Eind 2017 eerste gesprek en ben in maart 2018 begonnen met de 1e ivf poging.

    In totaal heb ik in 2018 4 ivf pogingen gehad in Dusseldorf. Ik had de eerste drie pogingen telkens rond de 9-11 follikels en tussen de 5 a 6 eicellen. Hiervan bleef er telkens maar 1 blasto over voor tp en heb nooit cryo’s gehad. De eerste poging werd een biochemische zwangerschap, dus vroege mk....de tweede was ook mislukt. Toen nk cellen laten testen en die bleken te hoog. Derde poging met intralipid infusen gedaan en die was helaas ook mislukt. Toch nog besloten om de 4e poging te doen in 2018 en niet te wachten op het nieuwe verzekeringsjaar, dus die hebben we zelf betaald. Die poging hadden we ineens ruim 15 follikels terwijl de hormoonmedicatie niet gewijzigd was, daaruit kwamen 9 eicellen en daarvan bleven er uiteindelijk voor het eerst 2 blasto’s over. Die waren echter van matige kwaliteit zei de arts en daarom zijn ze beide teruggeplaatst. Dit keer de infusen gewijzigd in prednison en wonder boven wonder bleek ik dus zwanger. Nu inmiddels 24 weken.

    Hier dus wel een succesverhaal, hopelijk jou ook gegund!
     
    Fennec en wennepen80 vinden dit leuk.
  8. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.840
    1.675
    113
    Vrouw
    Wauw wat fijn! Dat biedt wel hoop..is jouw geb.jaar 78? Hadden ze bij jou ook naar je DHEA-S waarde gekeken? Deze is bij mij behoorlijk laag dus dat verklaart miskramen en vraag me af of ik nog hoop mag hebben..
     
  9. 78Sandra

    78Sandra Fanatiek lid

    16 feb 2013
    2.167
    363
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ja, mijn geboortejaar is idd 78, ben net 41 geworden in Januari.

    Mijn dhea waardes waren goed dus daar lag het bij mij niet aan....mijn miskramen na mijn zoontje kwamen dus blijkbaar door die te hoge nk cellen.
     
  10. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.840
    1.675
    113
    Vrouw
    Oh, hmm toch minder hoopvol voor mij dan, denk dat je DHEA waarde belangrijker is dan AMH :( zolang je nog goede eisprong hebt.
     
  11. 78Sandra

    78Sandra Fanatiek lid

    16 feb 2013
    2.167
    363
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    #11 78Sandra, 22 apr 2019
    Laatst bewerkt: 22 apr 2019
    Amh is gewoon de voorraad eicellen, als je dhea waarde goed is is de kwaliteit van de eicellen ook nog wel okay, bij lagere dhea waardes willen ze in dd nog wel eens dhea supplementen voorschrijven om de waarde te verhogen. Dit komt dan dus ten goede van de kwaliteit van de eicellen. Maar pin me er niet op vast, dit is wat ik me meen te herinneren.....aangezien het vij mij niet van toepassing was. Op google is hier wel het een en ander over te vinden. Oa bij Rika Lukac op de site dacht ik.

    Ik heb ook iedere maand een goede eisprong....maar met een laag amh kunnen follikels ook nog wel eens leeg zijn, dus er kan ook een lege follikel springen en dan is er dus niets om te bevruchten. Vandaar dat mijn gyn mij rechtstreeks door verwees voor ivf en iui afgeraden werd omdat dat een soort russisch roulet zou zijn en zonde was van mijn tijd.... ;)

    Dhea moet je trouwens niet op eigen houtje gaan slikken, het kan wat bijwerkingen hebben en het moet uiteraard goed gedoseerd zijn, passend bij je huidige waardes.....meen dat het wel ruim 3 maanden nodig heeft om effect te hebben.
     
  12. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.840
    1.675
    113
    Vrouw
    Dank voor je toelichting!
     
    78Sandra vindt dit leuk.
  13. wennepen80

    wennepen80 Fanatiek lid

    14 dec 2014
    2.507
    1.223
    113
    Mijn amh was <0,10 dus bijna niet te meten.
    Heb lange cyclussen van 50+ dagen maar word wel nog eens ongesteld dus dan lijkt mij dat er nog wel enige activiteit is in mijn eierstokken
     
  14. 78Sandra

    78Sandra Fanatiek lid

    16 feb 2013
    2.167
    363
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ja dat lijkt mij dan ook idd.....in Dusseldorf lopen er zat met een dergelijk lage amh zoals dat van jou, dus hoop is er zeker.

    Ik heb nog wel gewoon regelmatige cyclussen, 28/29 dagen met eisprong iedere maand rond dag 14, dus wat dat betreft nog volgens het boekje.....ik zit nog niet in de overgang, maar gezien mijn fsh en amh waardes zat het er wel aan te komen zij de gyn....
     
    wennepen80 vindt dit leuk.
  15. Champetter

    Champetter VIP lid

    5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Ik heb al zeker 6 jaar een amh waarde tussen 0.6 en 0.9 en ben vele jaren in DD onder behandeling geweest. Dat was gelukkig 4x heel succesvol.

    De zin die ik hier boven quote herken ik alleen niet. Er is mij in DD nóóit gezegd dat ze mijn wens konden verwezenlijken. Ze proberen kansen te creëren, geen garanties. Als laag amh patiënt heb je sowieso lagere kansen als bij een normale eicelvoorraad.

    Met een waarde zoals jij zul je inderdaad blij zijn met 1 of 2 eicellen. Het is een lastige weg maar soms heb je geluk.
     
    wennepen80 vindt dit leuk.
  16. Namar

    Namar Fanatiek lid

    3 aug 2018
    1.902
    1.858
    113
    Vrouw
    @wennepen80

    Ik kwam dit topic nog tegen en het is nog actief:

    https://www.zwangerschapspagina.nl/threads/ervaring-en-tips-primaire-ovariele-insufficientie.664630/

    Ook in de inmiddels gesloten topics van poffertjes en pannekoeken staat veel info:
    https://www.zwangerschapspagina.nl/threads/poffertjes-en-pannenkoeken-united-3-pof-vervroegde-overgang-lage-eicelreserve.606130/


    Misschien heb je er iets aan?

    Wanneer ga je weer naar Düsseldorf? Zijn je uitslagen al binnen? Ik hoop dat we dit jaar geluk hebben :)
     
    wennepen80 vindt dit leuk.
  17. Bloempje1982

    Bloempje1982 Actief lid

    6 feb 2018
    135
    71
    28
    Vrouw
    Ik ben vorig jaar in januari gestart met ivf in Düsseldorf. Deze eerste poging had ik 5 eicellen, waarvan 1 bevrucht. Deze poging liep uit op een vroege miskraam. De 2e poging hebben we icsi gedaan (vandaag een jaar geleden) en hier ben ik zwanger van geworden en gebleven. Inmiddels is ons kleine meisje alweer 16 weken. Deze poging had ik 8 eiecellen waarvan wederom maar 1 bevrucht. Dit was overigens wel een hele goede blasto. Mijn amh was in 2017 0.2 en mijn fsh 17. Wel had ik nog een regelmatige cyclus, maar geen eisprong.

    Succes!!
     
    wennepen80 en Namar vinden dit leuk.
  18. wennepen80

    wennepen80 Fanatiek lid

    14 dec 2014
    2.507
    1.223
    113
    Ze hebben ook niet gezegt dat ze me nog gaan zwanger krijgen maar gaan we een trukendoos open trekken zei Dr scholten.
     
    Namar vindt dit leuk.
  19. wennepen80

    wennepen80 Fanatiek lid

    14 dec 2014
    2.507
    1.223
    113
    8 mei krijg ik de uitslagen via telefoon door krijgen en dan maar hopen op goed nieuws
     
  20. Namar

    Namar Fanatiek lid

    3 aug 2018
    1.902
    1.858
    113
    Vrouw
    Ik heb dat ze een mooie grote doos voor je gaan opentrekken :p:p:p en dat je gauw een positieve test in handen mag hebben :)

    Is jouw amh herhaaldelijk getest?
    Amh schijnt te kunnen fluctueren en daarnaast hangt de uitkomst van de type berekening af.
    Is jouw amh nogmaals getest in dd?
    Ook begreep ik dat of er sprake is van overgang niet de amh wordt genomen maar Fsh en Lh. Hoe waren deze bij jou? Ze kijken ook nog naar eitjes op echo, hoe cyclus er uit ziet en dat soort dingen.
    Wie heeft op jou de label vervroegde overgang geplakt als ik vragen mag?

    Ik hoop dat je goede uitslagen krijgt 8 mei :)
     

Deel Deze Pagina