Je kindje even alleen laten...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door ilseroc, 20 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    Heb niet alle reactie's gelezen maar ik laat sowieso mijn kinderen 's avonds niet even alleen,zelfs als ik even naar de auto moet lopen hou ik de babyfoon bij me.

Ik loop eigenlijk de hele avond met de babyfoon in mijn handen.

Met een boodschap laat ik soms de meiden wel even alleen(14)en bijna (12).

Mijn zoon van 7(heeft een achterstand) laat ik ook niet alleen,ook niet bij mijn oudste van 14.

2. Ik laat Damien echt nóóit alleen!

Ik woon letterlijk naast het postkantoor, maar als ik iets weg moet brengen dan wacht ik tot echt tot Damien wakker is.
    No way dat ik hem alleen thuis laat!

3. veertje

veertje Fanatiek lid

Dan kan men zoontje nergens meer buiten spelen want honden poepen tegenwoordig overal, nou ja de hondeneigenaren laten hun hond overal poepen :D

4. Angela2009

Angela2009 Niet meer actief

Wij hebben geen hond dus dat probleem is ook niet aan de orde maar wij zijn wel pas bij onze nieuwe buren op visite geweest terwijl die kleine lag te slapen. Nu hebben wij geen babyfoon dus we zijn 2 of 3 keer naar ons huis gelopen en onder zijn raam (buiten) geluisterd of hij nog stil was.
    Dit is helemaal goed gegaan dus het kan best nog een keer voorkomen.
    Maar verder laat ik mijn zoontje nooit alleen als hij ligt te slapen.

5. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    Kan me voorstellen hoor dat het lastig is en ik denk dat je het goed oplost zo. En als je het een onprettig idee vindt kun je altijd nog even de babyfoon bij de buren geven? tsja, ik denk dat er heel veel vaders en moeders zitten hiermee, hond, andere kinderen en dan meot je soms gewoon wel!

Groetjes, Sas

6. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik heb twee honden en mijn man zit regelmatig voor zijn werk in het buitenland.
    Ik laat mijn zoontje nooit alleen in huis! Als mijn man weg is en ik de honden dus moet uitlaten, dan gaat hij om 23.30 in de wagen, daarna aan de borst en meteen weer verder slapen.
    Ik zie het probleem niet!

7. sjors75

sjors75 Niet meer actief

Ik zie het probleem niet van af en toe je kindje alleen laten. Ik denk dat het echt aan de situatie ligt hoor. Ik heb ook altijd gezegd dat ik Daan nooit alleen zou laten, maar echt wel hoor. Als wij melken is Daan alleen thuis, nu zijn wij wel op 2 min. lopen van huis, en de babyfoon staat aan. Maar Daan is er aan gewend. Hij ligt te slapen of lekker te spelen in bed of de box. Ik ga 2 keer kijken als hij niet aan het kletsen is. Ik zet hem zelfs in de buggy alleen voor de koeien en ga dan kalfjes voeren of voer aanwerken. Hij is dan lekker aan het kletsen tegen de koeien en lacht veel. Dit doen wij al vanaf dat hij in de buggy kon.

8. zogelukkig

Euhm.... er kan een hoop gebeuren hoor in 2 minuten en hoor jij de babyfoon als je in de melkput staat?

Ik heb mijn zoontje -met een klamboe eroverheen- ook lekker in de wagen in de tuin gezet, dat vind ik iets anders dan helemaal alleen in zijn bedje laten liggen en zelf het huis verlaten.

Een kind kan bekneld raken (heeft hier al regelmatig klem gezeten met zijn beentje tussen de spijlen), zich verslikken, op zijn buik geraken en niet meer terug kunnen rollen en dan in paniek raken, stikken in zijn braaksel, noem maar op. Onverantwoord.

Ik snap niet wat er zo erg aan is om je uit bed te halen en mee te nemen als je de honden moet uitlaten. Eerst deed ik hem in de draagzak, helemaal makkelijk! Mijn ventje vindt het altijd leuk in de wagen, ook om 23.30 uur! Soms slaapt hij gewoon door. Ik leg hem er zo met zijn slaapzak in, dikke wagenzak erover heen; heerlijk! Krijgt hij daarna nog lekker een slokje drinken en slaapt hij zo weer verder.

9. sjors75

sjors75 Niet meer actief

Ja ik hoor de babyfoon als ik in de melkput sta omdat ik hem bij me hou. en er zit een trilstand op. Daan draait zich terug en bekneld met de beentjes tussen de spijltjes lukt niet, hem er een bescherming langs staan

10. Tammie26

Tammie26 Bekend lid

18 dec 2007
    656
    0
    0
    Rotterdam
    Ja en je kindje word ook ouder dat hij niet meer in de wagen kan liggen.
    Ga je hem dan ook uit bed halen en in de buggy meenemen?

11. Quinta

Quinta Niet meer actief

Overdag laat ik mijn zoontje even in de box spelen en laat ik de honden snel tussen door hun behoeft doen. Of ik nou in de tuin ben of achter het tuinhek sta dat komt voor mij op het zelfde neer en ik kan mijn zoontje zien. Ik ga niet met ze lopen maar laat ze echt alleen even hun plasjes doen. Voor de rest hoef ik de honden niet uit te laten.
    Mocht het zo zijn dat ik ze in de avond laat moet uit laten dan draai ik de deur op slot, loop de tuin uit en neem de babyfoon mee maar ik blijf daar lopen waar ik de ingang van de tuin kan blijven zien.

12. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    Ik zie me mijn zoontje van bijna 3 nog niet om 22.00 uur uit zijn bedje halen en mee gaan wandelen met de hond. En met 2 kinderen is het overdag al een georganiseer.
    Ik ben binnen 2 minuten weer terug en kan mijn huis zien liggen. Als ik een blokje moet gaan, dan binnen 8 minuten.

13. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ja prima als je een kleintje hebt van een half jaar. Die vinden het leuk.
    Maar kinderen worden groot ( joh ) en als ik die van mij er nu uit ga halen ( 2 jaar ) ... Nou nee bedankt. Dat wordt niet meer slapen.
    Vanaf 1 jaar gaat jou dat echt niet meer lukken.

Nu laat ik hem nooit alleen, alleen om de post te pakken of de kliko. En vaak dan loopt hij nog mee, gezellig :D
    Behalve als hij op bed ligt, dan slaapt hij lekker door.

14. zogelukkig

In de wagen liggen kan hij al twee maanden niet meer.:D
    Ik dacht dat het om heel kleine weerbare baby'tjes ging (ook al is hij een grote beer, hij is nog wel een jonge baby).
    Het is mijn eerste en weet niet hoe het zal gaan als hij 1 jaar is, nog niet bij nagedacht. Dat zal wel meer gedoe zijn ja. Misschien wordt het dan wel de straat in en uit. De babyfoon heeft een bereik van 500 meter, maar heb hem getest, hij scheidt er aan het eind van de straat mee uit.

@TS: hoe laat gaat je man weg? Kan hij niet de hond uitlaten voordat hij weggaat en als hij thuiskomt?

15. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant

Ik vind dat eigenlijk gewoon zielig je baby's nachtrust verstoren... om 23.30 uur over straat met een babietje... dan vind ik effe snel een paar minuutjes snel laten plassen en poepen met de babyfoon bij heel wat minder erg eigenlijk..

Ik zag iemand die met de babyfoon heel de avond in de hand zit, ik denk dat je dan wat paranoia aangelegd bent hoor jemig neem een chill pill zou ik zeggen..

16. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    ik was van de week de babyfoon beneden vergeten aanzetten, weet dus niet hoe en wat, maar als ze echt heel hard huilt hoor ik het wel.
    heb haar zondag in de auto voor het huis laten slapen, ze was in slaap gevallen 10minuten voor we thuis waren, dus haar laten liggen, ze heeft nog een kwartier 20minuten geslapen. ik zie de auto staan en hij is op slot (we wonen in een rustige wijk, doodlopende straat) ik doe wel altijd de deur op slot (auto) en zal niet zomaar (zeg nooit nooit;)) de auto laten draaien en haar erin laten zittenen nog iets binnen pakken (heb de sleutel nodig om binnen te komen) dat vind ik dan weer wel eng.

17. Pruts27

Pruts27 Fanatiek lid

6 jan 2008
    1.275
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Kampen
    Ik laat onze zoon ook wel eens alleen thuis om de honden uit te laten, bijv. als het ontzettend regent/stormt. Als hij slaapt dan is hij ook vertrokken. Als hij straks kan lopen en uit bed klimmen, ga ik er denk ik niet meer alleen even 5 minuutjes de honden uitlaten. Ach ja er kan van alles gebeuren in die 5 minuten, maar 's nachts hoor ik hem eerlijk gezegd ook niet altijd :).

18. zogelukkig

Ja hoor; heel zielig! Mijn ventje slaapt overdag soms nog dieper dan 's nachts. En hij is een bv-kind dat sowieso nog komt tussen 23.00 en 00.00. En dan later in de nacht nog eens. Hoezo doorslapen?
    Ik woon trouwens in een fijne buurt. Het is hier niet eng op straat, ik vind het dus enger om m'n kind dat ieder moment wakker kan worden alleen thuis te laten!

19. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Heb niet alles gelezen, maar ik vind t een prima oplossing!

Sommige reacties vind ik persoonlijk een beetje overdreven (van wat ik dan gelezen heb), alsof je óveral je kindje mee naartoe moet slepen ;)
    Als je kindje lekker ligt te slapen, laat hem/haar dan lekker slapen :(

Als je (uitgebreid) gaat douchen, bijvoorbeeld, ga je je kindje dan ook in de badkamer zetten/leggen omdat er misschien wel iets kan gebeuren en je hoort t niet doordat de douche aanstaat? :( Nee toch?!
    In die tijd kan er ook zat gebeuren, dus ja, ik vind sommige reacties écht overdreven..
    (Je kan ook overbezorgd zijn... sorry dat ik t zo zeg)

Ik wil wel duidelijk zijn; Als ik echt de deur uit ga dan gaat Yentle ook gewoon mee hoor :) Maar als ik bijvoorbeeld even snel naar de buurvrouw ofzo moet, ja nou, die 2 minuutjes dat ik dan weg ben ga ik niet moeilijk doen door een babyfoon ofzo mee te nemen hoor ;)

20. paprika

paprika Fanatiek lid

29 jun 2006
    1.164
    0
    0
    Rotterdam
    Ik zou m'n kind niet alleen laten, ook niet 5 minuten of minder om met de hond te gaan lopen. Maar ik geloof dat ik in de minderheid ben als ik de reacties hier zo lees.

Deel Deze Pagina