spaarpot voor je kinderen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Amfy, 18 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amfy

Amfy Niet meer actief

hebben jullie een spaarpot voor de kinderen?

en dan heb ik het niet over spaar rekeringen maar echt een spaarpot in huis.

zo ja hoe doen jullie dat?'wat gaat erin?

hier word namelijk al het kleingeld uit de portomonees(ik heb een bloedhekel aan een zware portomonee met kleingeld) aan fynn gegeven en dat mag in zijn spaarpot doen.
    maar nu laatst hebben we de inhoud gestort omdat hij vol was en nu nog geen maand later zit er alweer ruim 50 euro in.

ik ben benieuwd hoe jullie het doen geven jullie iedere week een euro of hoe doen jullie het?
    Hoeveel zakgeld geeft jij?

2. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    alle 50ct in zijn potje

3. tulip

tulip Niet meer actief

we hebben nu een spaarpot omdat ons meisje van haar oom af en toe een centje krijgt:) Maar vanaf dat ze drie jaar is wil ik er elke week 50 cent indoen om zo alvast te leren hoe het werkt met geld en sparen, ik denk dat ze het dan wel snapt.

4. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Alleen geld dat ze voor haar verjaardag krijgt of tussendoor van opa's en oma's erin. De rest sparen wij direct op haar rekening.

5. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

wij hebben 2 spaarpotten,opa wordt hier nog wel eens geplunderd, wij doen ook wel iets in de spaarpot.
    aangezien mijn oudste zoon de verdeling doet en nu doorheeft dat groot meer is, doen we het bedrag bij ons op de rekening storten. Aangezien sander veel heeft gehad de eerste levensjaar, doe ik bij de jongste nu wat meer zodat ze op het eind evenveel hebben.
    gr brenda

6. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    eigenlijk niet, alles gaat naar zijn rekening, hij krijgt ook nog geen zakgeld en voor verjaardagen heb ik liever ook geen geld en als ie geld krijgt gaan we meteen die week erna er wat voor halen.

Misschien wel leuk idee voor zijn 4e verjaardag en om hem dan ook zakgeld te gaan geven :)

7. spikkeltje

spikkeltje Niet meer actief

Jup hier staat een mooie zilveren spaarvarken.
    Heb alle 1, 5 en 2 centen in de varken gedaan. En geld wat we hebben gekregen van mijn opa & oma. Daar moeten we nog wat leuks voor hem kopen.
    Alle kleingeld gaat er in. En als hij het straks zelf kan, dan mag hij de centjes zelf in doen. En verder op een leuke manier bij brengen om met geld om te gaan & sparen etc..

8. joyce86

joyce86 Fanatiek lid

27 jan 2010
    3.024
    138
    63
    NULL
    noord brabant
    Wij hebben eenn spaarrekeningen waar elke maand hetzelfde bedrag op.word gestort. En we hebben ook een spaarpot, maar daar gaat af en toe eens iets in, bv kleine uit de portemonnee ofzo, denk dat er nu in een jaar tijd iets van 50 euro in zit.

9. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hier staan 2 spaarpotjes, opa en oma geven nogal eens het kleingeld uit de portemonnee als ze komen oppassen...

De oudste verdeelt het dan keurig (in aantal) over de 2 spaarpotten.

Als ze vol zijn, stort mijn man beiden spaarpotjes op onze rekening bij de rabobank - en stort het via internet weer keurig door naar hun rekeningen - gewoon ieder de helft van het totaal gestortte bedrag.

10. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    Hier hebben ze alle 3 aan spaarpot, omdat we die kregen bij het openen van de rekeningen (waar elke maand automatisch een vast bedrag naar toe gaat)
    Vaak gaat er kleingeld in, met dezelfde reden die jij aangeeft... te veel en te zwaar ;)

Als Sam vier wordt, dan krijgt hij voortaan 1 euro per week zakgeld.

Toch wel een goed bedrag om mee te starten?

11. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Ja, hier gaat het losliggende kleingeld in en soms krijgt hij iets van andere (als het een groot bedrag van oma is zet ik het direct op zijn rekening)..
    Nu heeft hij nog niet door hoeveel hij krijgt en letten we er niet echt op. Zodra hij zich bewust word van het bedrag denk ik dat hij gewoon een klein bedrag (hebben het er nog niet over gehad dus geen idee hoeveel) per week zal krijgen waar hij dan zelf van mag sparen of iets mag kopen.. Dan zal ik de grote bedragen (behalve evt. verjaardagsgeld) op z'n spaarrekening zetten.

12. Djamila

Djamila Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.221
    3
    0
    Hier wel een spaarpotje. Al het geld wat ze tussendoor van opa en oma krijgen gaat erin en ik stop er zelf vaak wat in. Soeiso kleingel want dat wil ik niet bij me dragen want ik geef het toch niet uit. Ook krijgen ze er 1x per maand 10 euro in.
    Op de spaarrekening wordt niet veel gespaard, wel iedere maand door opa en oma.

13. Mayon

Mayon Niet meer actief

Ja hoor, Jip en Janneke ;) Als ze iets van ooms tantes of zo krijgt, en met de geboorte krijgen ze hier 50 euro van opa en oma erbij, dat zit er nog in.. Maar gaan nog een rekening openen en er op storten.

14. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Spaarrekening en spaarpotje waar sporadisch iets in gaat.
    Ik lees dat sommige al zakgeld gaan geven met 4jaar.Wat moet ik me daar dan bij voorstellen als zakgeld want vind het best heel jong.

15. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.250
    1.009
    113
    Zuid-Holland
    spaarrekening waar wij zelf elke maand een bedrag op storten. daarnaast beide een spaarpotje waar ze zo nu en dan eens een centje in stoppen voor de leuk!

16. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Hier inderdaad naast spaarrekeningen ook spaarpotten. Ik geef altijd mijn 2 euro stukken (dat is dus heel onregelmatig en ik moet er wel 2 hebben!) en mijn schoonouders geven regelmatig wat geld.
    We storten het geld wanneer ze te vol worden (als de kids ze niet meer zelf goed kunnen tillen) en dat is soms 50 euro en soms 80. De ene keer gaat het snel, de andere keer wat minder (hangt van de grootouders af en mijn 2 euro stukken! hahaha)

17. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ja hier sparen we ook in de spaarpotten, die gaan als ze vol zijn naar de bank en word verdeeld gestort op beide rekeningen....
    Ik gooi er al het losse muntgeld in... vaak 1,2 en 50 cent munten. de kleinere munten gaan in de spaarpot voor mijn webwinkel....

meestal rond de 150 per kind....

verder krijgen ze beide elke maand een vast x bedrag op hun rekening bijgeschreven....

18. Schildpad

Schildpad Actief lid

3 mei 2009
    412
    1
    0
    Klantadviseur
    Het meidenhuis
    Mijn dochtertje heeft ook een spaarpotje. Mijn vriend en ik doen daar al het kleingeld in wat we overhouden van boodschappen, flessenbonnetjes etc. En dan eens in de zoveel tijd wordt ie geleegd en op d'r rekening gestort :D

19. Mayon

Mayon Niet meer actief

Mijn muntgeld gaat naar de kerk ;) en ik haal ook uit dat potje voor kollektes aan de deur enzo. Het kleinere geld geef ik in de winkel weer uit, gewoon goed op letten. Vind het ook leuker als de kids geld van een ander krijgen of waar ze iets voor doen. Niet zomaar al die 1 en 2 euros.

20. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Hier heeft ze met dr geboorte een spaarpotje gehad met 50 euro van mijn opa en oma, die heb ik op haar spaarrekening gezet omdat ik het een te hoog bedrag vond voor in huis, nu doen we daar alles onder de 50ct in, dus 1,2,5,10 en 20 centen.. en dan natuurlijk nog een groter bedrag op haar spaarrekening..

Deel Deze Pagina