Hoi dames, Even een vraagje. Mijn zoontje gaat naar een kdv en daar is vanochtend een kindje weg gestuurd met hand, voet en mond ziekte. Nou ben ik net met mijn zoontje naar de dokter geweest omdat hij heel erg ziek is. Misschien puur toeval, maar hij kan het ook hebben. Hij heeft nog geen blaasjes en dergelijke, maar dat kan nog komen. Heeft iemand van jullie enig idee of dit voor mij schadelijk is of voor mijn baby? Kan er niet zo goed iets over vinden en kan de dokter ook niet meer bellen. Kan iemand mij informatie geven?
Aha, de menselijke variant van mond- en klauwzeer. Mijn nicht heeft dit vorig jaar ook gehad. Volgens mij was het niet super besmettelijk maar ik weet niet of het extra van invloed is bij zwangeren. Even googelen?! Succes!
Ik weet in ieder geval dat het erg besmettelijk is, want dat kindje mocht van de ggd niet op het kinderdagverblijf blijven. We zijn op dit moment in overleg met een dokter om te kijken wat de gevolgen zouden kunnen zijn.
Volgens mij was het niet gevaarlijk voor zwangeren, maar ik keek er wel mee uit. Toen mijn oppaskindje het had heb ik hem ook even niet laten komen.
We hebben net de dokter gesproken en het kan inderdaad voor de zwangerschap geen kwaad. Ook voor mijn zoontje kan het geen kwaad, maar bij hem moeten we even heel goed opletten met hygiene en zo.
Mijn zoontje heeft het een paar weken terug gehad. Het is al besmettelijk voordat er blaasjes onstaan. Het is niet schadelijk voor de zwangerschap. Op het KDV waren er uiteindelijk ook maar 2 kindjes die het gehad hebben, waaronder dus ook mijn zoon.
Allemaal bedankt voor het mee denken. Ben er inderdaad achter dat het geen kwaad kan. Morgen gaat mijn leidinggevende alleen even kijken of ik mag werken, werk namelijk op een psz. Zij gaat de ggd bellen, dus dat hoor ik morgen ochtend en als ik niet mag werken blijf ik lekker bij mijn ventje, want die is zo ziek, echt zielig. Maar hopelijk komt het allemaal goed.