veel plezier kristel! Was hier net zo'n vent van de ketel.. Maar hij is alweer weg.. Een jonge vent en best een lekker ding haha
ik ben nu de honden uitlaten.. dan verwijsbrief ophalen voor de gyn en dan naar mijn werk en vanavond verjaardag van rachel..doeg doegxxx
@Suus, Veel plezier! Mag ik vragen, ik ben hier natuurlijk niet zo lang, heb niet alles meegekregen... Maar waarom moet/ga je naar de gyn? Als ik vragen mag
@Kristel: veel plezier bij de echo @Knarboor: wat goed zeg van je ei en zijn zaadjes Echt super dat de clomid zo goed aanslaat! Je gaat gewoon Suhe achterna (ronde 1 clomid zwanger) Ik heb verder alles gelezen, maar mn hoofd is een vergiet. Heb weer reactie gehad van de verzekering en ben compleet flabbergasted. Wat een &^*&)() zijn t daar zeg. Ik heb 2 dingen beschreven in een topic bij vruchtbaarheidsbehandelingen. Dus voor de geinteresseerden staat daar een deel van het verhaal. Ik weet iig 100% zeker dat ik bij ze weg ga. Als ze je gewoon keihard voorliegen en zo dom zijn om niet eens te weten dat ICSI een IVF behandeling is en door de BASIS verzekering vergoed wordt ... Echt waar, jullie willen mn gedachtes niet weten op dit moment. Ik heb (uiteraard ) een mail teruggestuurd. Wacht, ik zal gewoon voor het gemak even hun mail en mijn mail hierneer zetten Kunnen jullie begrijpen waarom ik zo goed als uit mn velletje zit te springen hier.
Komtie: Ik heb natuurlijk meteen nagevraagd op het ivf forum of ICSI vergoed wordt. Ik dacht van wel, maar je gaat toch twijfelen. De dames daar zijn net zo verbaasd en kwaad als mij op de reactie van Groene Land Achmea (werkelijk, nooit nemen, je wordt dus gen**id waar je bij staat!) En ISCI zit gewoon in het basis pakket zoals ik al eerder schreef. Te gek voor woorden dit dus toch?
Dreamer, Wat een gedoe! Zit net de nieuwe polissen te bekijken, Ivf eerste 3 pogingen per te realiseren zwangerschap. Vergoeding geneesmiddellen eerste 3 pogingen volgens GVS,na toestemming van ons alleen buitenland. Dus je mag allees in het buitenland dit doen of heb ik het nou helemaal mis...:S
Nee je moet de zin andersom lezen. Alleen na toestemming mag je de behandelingen in het buitenland ondergaan
Oke maar als ik de polis verder lees kom ik dit tegen: Vruchtbaarheidsbevorderende behandelingen, anders dan IVF 100% in de basis verzekering.
Ja joh die hele gla spoort gewoon niet! Hoe ze je behandelen is gewoon schofterig en moet je zien wat een belachelijke bedragen je ervoor betaald! Mijn polis mogen ze daar steken waar de zon nooit schijnt, want ik ben weg daar Ik ga wel naar Unive die wél weet hoe het werkt en die wél een pakket heeft voor mensen die niet zo makkelijk zwanger raken.
Hey meiden @Dreamer: Wat een gedoe zeg, pfft! Ik zit ook bij Univé en nog nooit problemen gehad met ze. Ook hebben ze idd duidelijkheid in de paketten voor als je dus ivf of icsi behandelingen oid nodig zou hebben. Ik zat deze maand nog te tobben over of ik mijn pakket moest uitbreiden naar een pakket voor ivf/icsi behandelingen of niet voor volgend jaar, voor het geval dat... Gelukkig hoef ik me daar geen zorgen meer over te maken...! @All: Nou, ben dus net terug van de gyn, maar helaas hebben we nog niks kunnen zien op de echo. Daar is het gewoon nog echt te vroeg voor. Wel heeft de gyn mijn baarmoederslijmvlies opgemeten en zei dat het goed opgebouwd was en dik genoeg voor een zwangerschap Dus dat is alvast 1 ding waardoor ik geen mk zou kunnen krijgen Verder heb ik mn tempkaartjes laten zien en hij denkt ook dat mn eisprong op dag 12 is geweest. Ook heeft ie mijn testen bekeken en vond het er allemaal heel goed uit zien Ik moet 10 december weer terug komen voor de volgende echo, dan zal ik 7 weken zwanger zijn en dan moeten we dus een kloppend hartje kunnen zien. Spannend
Artikel 15 IVF (In Vitro Fertilisatie) en andere vruchtbaarheids bevorderende behandelingen 15.1 IVF U heeft aanspraak op de eerste, tweede en derde poging IVF per te realiseren zwangerschap inclusief de daarbij toegepaste geneesmiddelen. Een poging omvat vier fasen: a. rijping van eicellen door hormonale behandeling in het lichaam van de vrouw; b. het afnemen van eicellen (punctie); c. bevruchting van eicellen en het opkweken van embryo's in het laboratorium; d. de terugplaatsing van een of twee ontstane embryo's in de baarmoederholte teneinde zwangerschap te doen ontstaan. Een volledige poging omvat maximaal het opeenvolgend doorlopen van alle vier genoemde fasen. Een volledige poging kan echter ook bestaan uit fase b, c en d. Het terugplaatsen van ingevroren embryos valt onder de IVF behandeling waaruit zij zijn ontstaan. Voorwaarden  Wij moeten u vooraf schriftelijk toestemming hebben gegeven voor behandeling in een ziekenhuis in het buitenland.  De IVF-behandeling moet plaatsvinden in een vergunninghoudend ziekenhuis.  Een ICSI-behandeling (intracytoplasmatische sperma injectie) en een eiceldonatie-behandeling worden gelijkgesteld aan een IVF-poging. Er bestaat geen aanspraak op (vergoeding van de kosten van) zorg ten behoeve van de donor.  Bij de vrouwelijke verzekerde wordt IVF tot en met 40 jaar vergoed. Na de 40 jarige leeftijd en voor de 45 jarige leeftijd komt IVF voor vergoeding in aanmerking, mits de doelmatigheid van de behandeling in de individuele situatie is beoordeeld en is vastgesteld. Vanaf 45 jaar dient de verzekerde zelf het onderzoek tot vaststelling van de doelmatigheid te betalen. Als de doelmatigheid van de behandeling wordt vastgesteld, heeft de verzekerde aanspraak op behandeling en het doelmatigheidsonderzoek.  Onder een gerealiseerde zwangerschap wordt een voortgaande zwangerschap verstaan. Dat is een zwangerschap van tenminste 12 weken gemeten vanaf de eerste dag na de laatste menstruatie.  Het geneesmiddelenvergoedingensysteem (GVS) is van toepassing. Wij vergoeden de kosten maximaal tot de door de overheid vastgestelde bedragen. 15.2 Overige vruchtbaarheidsbevorderende behandelingen U heeft aanspraak op overige vruchtbaarheidsbevorderende behandelingen, behandelingen in verband met operatieve ingrepen en kunstmatige inseminatie. Voorwaarden  Wij moeten u vooraf schriftelijk toestemming hebben gegeven voor behandeling in een ziekenhuis in het buitenland.  U heeft alleen aanspraak op vergoeding van de toegepaste geneesmiddelen, als u de geneesmiddelen krijgt voorgeschreven voor een andere vruchtbaarheidsbevorderende behandeling dan de vierde en volgende IVF-behandeling.
Ja ik heb alle voorwaardes zelf al gelezen (al voordat ik de vragen stuurde) Daarom snap ik dus ook niet hoe ze bij die antwoorden komen. Dat is toch van de zotte? @Kristel: balen dat er niks te zien was zeg! Maar wel fijn dat je slijmvlies iig dik genoeg is En spannend zeg, 10 december weer een echo
Dreamer, Heb je al overwogen om ze terug te pakken op hun antwoord door de polisvoorwaarden erin te vermelden? Kristel, Goed dat je slijmvlies goed is, en nu op naar 10 december!
@Dreamer: Als je ze toch zat bent, niks mis mee om naar een andere zorgverzekeraar over te stappen hoor. Gewoon rustig alles bekijken, vergelijken en afwegen en dan proberen de beste keus te maken Dit is ook niks zo... *vraagt zich af waar achmea haar personeel vandaan haalt, de dump ofzo?* @All: ben echt heel blij dat ze me nu gewoon wat vaker controleren en goed in de gaten houden! En superblij dat ik nu dus 2x per maand B12-injecties krijg. Het moet gewoon goed gaan deze keer
Goedemiddag meiden, Joehoe het is gelukt... de hele dag op mijn werk (ik ga over 10 min naar huis) niet op t forum gezeten. Ben best wel een beetje trots op mezelf! Maar... nu moet ik heel veel terug lezen. Kristel: Jammer dat er nog niets te zien was, maar wel fijn dat je bmsv dik genoeg is. Vandaag af en toe vlagen van misselijkheid, vooral als ik wat moest eten (heb ik namelijk geen behoefte aan). Vanacht heel erg onrustig geslapen... Hopelijk vanacht een betere nacht. Daan en ik gaan zo ff de stad in, kadootjes kopen en wat eten! Dus de avond zal wel voorbij vliegen! Nou meiden... misschien kijk ik vanavond laat nog ff wat jullie hebben geklept! Liefs Debby