Hee meiden, hoe gaat het hier? @ debby, leuk dat je er weer bent! Had je al een tijdje niet gezien (of heb ik niet goed opgelet?) @ rose, succes met je eindgesprek! @ sammie, ooeww jeetje, gelukkig is er niks gebeurd met dat gas! Hoe gaat het nu met Edwin en jou? Euhm... ik weet het even niet meer. Sorry als ik mensen vergeet. Ik heb erg slecht geslapen vannacht. Alles bij elkaar maar 2.5 uur denk ik. Heb alleen maar liggen hoesten, tot ergernis van mijn vriend, want die kon er natuurlijk ook niet van slapen. Daar komt nu nog eens bij dat mijn rechterwang/kaak vet pijn doet. Ik twijfel of het een ontstoken holte is, of kiespijn (nooit eerder kiespijn gehad). Ik ga om 14:40 naar de dokter trouwens. De assistente van mijn eigen HA doet tenminste normaal. Binnen 40 seconden was de afspraak gemaakt. Ff een vraagje trouwens: stel dat ik nu antibiotica krijg, hoe lang kan het schadelijk zijn voor een eventueel ongeboren kindje? Want stel dat die kuur 10 dagen duurt en ik heb bijv volgende week mijn ei.. Moet ik dan nu al zeggen dat we bezig zijn met zwanger worden? xx
@ debby, het voordeel is dat je na je bevalling misschien een stralende, volle bos haar hebt! Dan zie je er extra stralend uit
@debby heb ik ook mijn haar is ook veel vettiger als normaal en normaal is eht heel droog omdat ik krullen heb.. @bos kunnen we de hand schudden i kmoet nog heel veel verslagen maken voor woensdag en heb geen zin..maar ik moet haha @nen he wat vervelend meid.. hopelijk is het snel over. nou ik ben net op de boerderij geweest belt die muts 10 voor half 12 op dat ze niet komt omdat het te gevaarlijk is op de a2 (ze komt uit eindhoven) dan dnek ik dan kan je ook om half 11 bellen toch je rijd er zonder sneeuw al 1 uur over maar ja zal wel aan mij liggen ik vind het geen stijl. ze komt nu volgende week donderdag.. pfff was net zo blij dat het bijna achter de rug is. ik heb de laatste dagen soms wat last van steken hopelijk is dit normaal.
Wat vervelend dat je voor niks bent gegaan Rose. Over die steken lees ik vaak dat het komt doordat je bm groeit, dus ik zou me niet teveel zorgen maken.
Ik zou het wel aangeven dat jullie bezig zijn met zwangerw orden, dat is voor je huisarts sowieso wel handig om te weten. Misschien is er een iets lichter kuurtje.... Ik hoop dat je snel van je akelige hoest af bent! Ik heb ook maar heel weinig geslapen. Ik heb het 2 uur zien worden en ik was alweer voor de wekker wakker. Dat wil zeggen om 5.15 ... Ik lig steeds te malen over vanalles en nog wat. Is het niet de kinderopvang is het over m'n werk, is het daar niet over dan is het wel over mijn zus of wat dan ook. Ach... t zal der wel bij horen.
@Rose: Dat is de 2e keer dat ze niet komt opdagen of iedergeval dat ze te laat af belt. Lekker voorbeeld!
@ debby, vervelend dat jij ook zo slecht hebt geslapen. Ik kan ook zo heerlijk piekeren in bed. Maar wat bij mij helpt, is als ik denk 'ik kan er nu toch niks aan doen, dus ga maar gewoon slapen en dan zie je morgen wel weer'. Want eigenlijk heeft het geen zin om in bed daarover na te denken Kost je alleen maar kostbare nachtrust!
Hey meiden Ik ben echt superduf vandaag dus kan echt niks onthouden Weet alleen nog dat Gaby iets leek te zien op de test; Ik hoop het zo! En woensdag hebben Bos, Rose en Suus een echo! Toch? Ik ben morgen alweer aan de beurt. Echt wel spannend Ben benieuwd hoe ons beebje er nu uit ziet Ik heb trouwens een vraagje aan de zwangeren: Sinds ik zwanger ben is mn huid echt heel droog, en dan vooral van mn handen... Hebben jullie dit ook of ben ik de enige? Ik heb op mn handen gewoon echt kleine velletjes al los
@ Kristel: Mijn handen zijn indd ook heel erg droog. Tussen mijn vingers ontstaan ook bijna kloofjes! Niet echt fijn! @ Nen87: Dat zeg ik ook altijd tegen mezelf! hihihi en ik probeer als het echt niet lukt in mijn achterhoofd dat ook al slaap ik niet ik wel rust. Anders zou ik me nog druk gaan maken omdat ik niet kan slapen. hahaha Wat een gemuts hea?!?
@rose: lekker dan dat je voor niks bent geweest. stom dat ze zo laat ook afbelt.. @debby: niet te veel piekeren hoor meid....(wat is er met je zus dan als ik vragen mag of wil je het daar niet over hebben) ik heb ook dat ik minder slaap hoor sinds ik zwanger ben. 's avonds slaap ik zo maar 's ochtends ben ik (voor mij doen) vroeg wakker. @kristel: jee ja ik heb woensdag de echo...maar jij eerst he...ben wel benieuwd naar jullie frummeltje... ik heb ook droge handen alleen heb ik dat altijd in de winter en kan nou niet echt zeggen dat het nu erger is als anders....
Mijn zus... ehm jah... Heeft een behoorlijk drugs verleden, gaat nu weer heel veel stappen, laat soms dagen niets van zich horen en neemt dan ook haar phone niet op, daarbij snijdt ze in zich zelf. Het ene moment is ze hartstikke druk en vrolijk het andere moment zegt ze niets, kijkt ze je niet aan of wat dan ook. Ik kan nog wel even doorgaan maar ik denk dat dit genoeg zegt. Ik ben liever 'sochtend vroeg wakker dan dat ik niet in slaap kom... maar dat heb ik nu sinds een aantal dagen dus het kan nog komen Bos. MWahahaha
@debby ja dit gebeurd wel vaker bij haar daarom vind ik het ook echt kut als het nou een keer geberude dan had ik zoiets van het kan iedereen gebeuren maar bij haaris het altijd zo, niet echt een super goed voorbeeld dus @kristel ja klopt maar dacht dat suus hem morgen ook heeft maar dat weet i kniet helemaal zeker. ben benieuwd hoe jouw frummeltje er nu uit ziet en hoe die van mij eruit ziet en het verschil met bos hihi.. want op jouw eerste echo zie je bijna niks en dan ben ik aar 1 week verder dan zou je zeggen da tje meer ziet. omdat de kleine richting de 3 cm gaat toch. oh ja en ik heb ook een extreem droge huid maar dat heb ik al van mezelf maar nu nog net wat erger dus heel veel handcreme gebruiken.
@debby he wat naar als iemand waarvan je zoveel houdt zulke dingen doet en het in de meeste gevallen niet zelf zomaar kan stoppen. hopelijk kan je een goede steun voor haar zijn. ik ehb dit ook ooit is meegemaatk met een klasgenoot, ik kon dit ook niet loslaten en zag het als een soort verplichting dat ik hem moest helpen omdat alleen ik het wist.
smeren... smeren... smeren.... Ik moet mijn echo ook nog steeds digitaal krijgen. Hoe doen jullie dat? scannen of foto maken ofzo?
@Rose: Ik las toen ook overal dat toen ik de echo had t kindje ongeveer 2 cm zou zijn. Maar hij/zij was maar 6 mm en dat was dus blijkbaar normaal voor 6w3d. (die berekening kwam er namelijk uit aan de hand van de lengte) Dus schrik niet als de lengte ineens veel kleiner is @Debby: Ik heb er gewoon een foto van gemaakt toen, net zo makkelijk toch
@kristel ik ben woensdag 7w4d of langer maar dnek max 8 weken. dus ben benieuwd wat we te zien krijgen en of ik er kwa datum dicht bij zit maar dat is neit belangrij ik wil gewoon het hartje zien
dan zal die van jou precies tussen kristel haar foto (van 6,3 weken) en die van mij inzitten denk ik...wel grappig om te vergelijken....
Qua datum zal je niet echt heel erg afwijken denk ik hoor. En als ze je nu een paar dagen terug zetten misschien, dan kan dat de volgende keer weer bijgesteld worden. Ik ben bij mijn echo ook 4 dagen terug gezet toen, maar wie weet zeggen ze nu wel weer dat ik langer zwanger ben. Het ligt er maar net aan hoe je kindje ligt hoe ze het kunnen meten zeg maar. Als je kindje al maar iets scheef ligt naar achteren toe kunnen ze er zo een paar mm naast zitten, snap je? Maar ga er niet vanuit dat je kindje 3 cm is.. Kan zomaar 1,5 cm zijn en dat t dan gewoon goed is voor de zwangerschapsduur. Niet schrikken ervan iig als hij/zij kleiner is dan je denkt En het hartje klopt wel hoor, dat weet ik zeker
ja daar gaan we dan maar van uit dat het kleiner zal zijn maar als het maar goed groeit vind ik alles prima.. ga nu echt verder met mijn eindwerkstuk ik heb het "het laatste kind in het bos " genoemd, gaat over dat kinderen vervremen van de natuur en alleen nog maar binnen spelen achter de wii en computers en wat dat voor, voor en nadelen heeft op de ontwikkeling van een kind.. maar ben aardig op weg..