Jong, en zwanger willen worden!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door prinses, 31 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rose

rose Fanatiek lid

15 okt 2008
    1.421
    0
    0
    @red dat is noit verkeerd toch vaker klusen als je er tenminste van houd :D ik vind dat je nog best actief bent vergeleken bij mij haha

@ryanne zie dat je je site wat aangepast hebt :D leuk joh dat je zwangerschapsyoga gaat doen waar ga jij?
    ik ga zowieso mee doen aan het zwangerschapszwemmen op de sportschool maar wil ook iets van yoga gaan doen. heb ik een tijd gedaan(yoga) en vond het heel fijn.
    toevalig trouwens dat en vriendin ook rond die tijd is uitgerekend :D

2. rose

rose Fanatiek lid

15 okt 2008
    1.421
    0
    0
    @red ow bestaan die dingen nog hah

3. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    @Eva: Ohja, klopt dat venkelthee wel mag..

@Red: Dat bespaart idd wel wat per maand. T gaat echt wel goed komen hoor :)

@Rose: Ik had er zelf ook altijd moeite mee om extra te drinken, ik dronk ook altijd veel te weinig. Ik kreeg daardoor heel vaak blaasontsteking.
    In t begin zal je jezelf dan echt moeten dwingen maar na een tijdje wen je eraan en zal je merken dat je echt drost gaat krijgen steeds ;)
    Ik hoop iig dat het lukt want ik weet hoe pijnlijk t kan zijn :(

4. Debby86

Debby86 Fanatiek lid

Hey Kris,

Balen dat je je zo brak voelt... :( Niet leuk, maar wel een teken van een gezonde zwangerschap. :)

Op de foto van mij op m'n beebiesite zie je ook nog dat ik een bob had.... Niet zo'n hele scherpe maar hij zat er wel. Nu is het voor dus best lang maar achter zit het nog in m'n nek. :( Hahahaha
    Wat een gemiep hea over kapsels... hahaha :)

5. Debby86

Debby86 Fanatiek lid

Vanaf wanneer begin je ongeveer met zwangerschapsyoga? of zwangerschapsgym... pufles of wat dan ook?

Ik ga geen nekplooimeting doen volgens mij, hoewel ik een afspraak heb staan met de vk waarvan ik niet weet waarvoor die is. Maar de kans is zo klein dat ik dat risico wel wil lopen.

6. @ Rose ze is zelfs precies op dezelfde dag uitgerekend. We gaan in Meerssen (is volgens mijn gezoek op i-net de enigste in de buurt) en het begint bij 20 weken.
    Waar ga je zwemmen? De pelikaan? Wil ik ook gaan doen, is op donderdagochtend he

7. @ debby het gymmen en puffen is volgens mij vanaf week 24.

8. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    @Rose: Was nog ergeten antwoord te geven op je vraag of ik nog misselijk ben ;)
    Maar dat ben ik al zeker een maand niet meer eigenlijk. Ik heb acupunctuur ervor gehad en sinds de 2e behandeling heb ik nergens meer last van. Ik ben dus echt superblij :D (want wat wordt ik chagrijnig als ik niet normaal kan eten)

Wij gaan trouwens geen nekplooimeting doen. De kans dat t kindje down heeft is ten eerste heel klein, en ten tweede; ookal heeft t kindje down dan is hij/zij nog net zo welkom :)

@Yoga/gym; ik ben ook wel benieuwd vanaf wanneer dat gedaan wordt. Volgens mij vaanf ongeveer 20 weken. Ik ga gewoon zelf zwemmen, samen met Kimo, 2x in de week als het lukt 's avonds. Om iig nog een beetje wat aan beweging te doen.
    En qua cursus zit ik te denken aan haptonomie, maar weet het nog niet zeker allemaal.

9. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik denk dat wij ook geen nekplooimeting zouden doen. Weghalen doen we 't toch niet.

Ik wil een cursus Samen Bevallen volgens omdat ik mijn kerel mee wil hebben ;) Haptonomie lijkt me ook erg mooi maar volgens mij is dat behoorlijk aan de prijs. Samen Bevallen krijg ik via m'n verzekering vergoed.

Nou mijn vent is hier de deur weer uit dus kan ik weer aan de slag. Zal de hond ook even uitlaten want die zit te piepen.

Ja die leesmappen bestaan nog ;) M'n man leest graag de Donald Duck en Autoweek enzo en ik vind 't ook wel leuk. Maar t is al een gauw een euro of 20 in de maand.

Klussen heb ik geen hekel aan hoor! En juist als 't om een kleine gaat heb ik meer zin tot frustratie soms van m'n kerel... haha!

10. Debby86

Debby86 Fanatiek lid

Wat houdt zo'n cursus haptonomie in?
    Ik denk dat mijn mannetje te nuchter is voor de cursus samen bevallen. :( hihihi Ik zie hem nog niet echt meepuffen enz. hihihihi :D

11. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    @Debby: langer haar vind ik leuker bij je staan, veel zachter.
    Enne .. ik zou niet ineens een ander kapsel laten knippen als je zwanger bent ;)
    Gegarandeerd dat het fout gaat uitvallen, nu of na de bevalling.
    Want nu hou je veel haar vast, maar na de bevalling verlies je al dat haar.
    Kapsel geruineerd ;)
    Dus zou het lekker laten groeien tijdens je zwangerschap en na de bevalling/borstvoeding eens gaan nadenken over wat je ermee wil.

@Suus: sterkte vandaag!
    Ik duim dat er nu een kloppend hartje te zien is!

@Sam: jij ook sterkte vandaag, hoop dat de uitslag positief is.
    En dat je dromen niet uitkomen.

@Debby weer volgens mij :p
    Wij zouden hier ook het kindje op de slaapkamer moeten nemen hoor.
    Of we zouden zo extreem moeten gaan verbouwen om een extra kamer te maken.
    Maar hoop dit jaar een andere woning te krijgen.
    Het boeit kinderen toch niet waar ze slapen hoor ;)
    Dus maak je daar maar geen zorgen om!

@Sterretje: nog niet ongi? :D

@Knarboor: fijn dat je nu tenminste weer fm krijgt.
    Blijf het vreemd vinden dat ze dat soms niet doen, want dan weet je niet of het wel of niet aanslaat.
    Hoop dat de 100 wel goed aanslaat!

Ik heb als het goed is mn ei gisteren gehad! :D
    Vandaag was mn temp 37,26.
    Maar ik was wel een half uur later wakker en voor het eerst sinds een dikke week weer redelijk geslapen de laatste uren (na een dikke nachtmerrie vanacht waardoor ik keihard huilend wakker werd!)
    Dus weet het nog niet zeker.
    Maar goed, dag 16 mn ei is netjes.
    Zeker omdat we dag 13 en 15 hebben geklust en na dag 15 niet meer mochten :p

Nu op naar vrijdag!

12. rose

rose Fanatiek lid

15 okt 2008
    1.421
    0
    0
    ja wat is haptonomie?

@ryanne owatis wel echt heel toevallig he!
    dat zwemmen is idd bij pelikan opdonderdag octend, ben jij lid al? of kun je de lessen ook apart doen daar?
    ik zwem zowieso heel veel de laatste tijd.

@debby mijn haar vind ik tch wel belangrijk :D daarom vind ik he jmmer dat het zo vettig is de laatste weken

13. Debby86

Debby86 Fanatiek lid

Hey Dreamer...
    Kletsmajoor ben ik hea? :oops: hihihi

Het lijkt mij ook leuker op de zwangerschapsfoto's... wil misschien zo'n reportage laten maken. Danis het toch wel leuk als je haar wat langer is denk ik. Voorlopig gebeurd er niets met mijn haartjes, jah... ze mogen extra hard groeien... hihihi :D

Jeahhhh je hebt je ei gehad! En op de juiste dagen geklust. Nou ik duim heel erg hard voor je hoor. :)

Liefs

14. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Haptonomie houdt kortgezegd in dat je samen (papa en mama) al tijdens de zwangerschap contact maakt met je kindje en elkaar al leert kennen zeg maar en je leert samen naar de bevalling toe te leven. Klinkt misschien een beetje zweverig zoals ik t uitleg, maar voor zover ik weet valt dat wel mee!
    Anders even googlen voor een betere uitleg? :p
    Het is iig een cursus die je echt samen doet en dat vind ik fijn.

15. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Zwangerschapshaptonomie volg je samen met je partner en het doel is contact te maken met je kindje voor de geboorte. Laten voelen dat het welkom is, dat het bij jullie veilig is enz.
    De hechting begint zo al voor de geboorte.

16. Debby86

Debby86 Fanatiek lid

Ik was echt elke dag m'n haar... dus t heeft niet echt kans om vet te worden. Maar vallen je krullen nu niet mooier dan? nu het wat vetter is?

Bij mij valt m'n haar sinda de zwangerschap elke week weer anders, hihihi :) Dus de ene keer probeer ik het in een staartje/knotje (tis eigenlijk nog te kort) te doen. Andere week gewoon maar los en lekker laten drogen. Weer ander moment gewoon fonen en andere keer met een defuser. :D

17. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Oh en Debby:
    Ik zou idd wachten tot na de bevalling met het rigoreus veranderen va nje kapsel ;)
    Ik kom het heel veel tegen in tijdschriften ook, dat als je zwanger bent je kijk op de wereld niet meer helemaal helder is en dat je dingen aan je uiterlijk kan gaan veranderen die je nu helemaal geweldig vindt, maar als je eenmal bevallen bent (en de hormonen uit je lichaam zijn) je jezelf voor je kop slaat dat je jezelf dat aangedaan hebt :)

18. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    @Rose: Met mijn haar valt ook niks te beginnen... Het is niet vet ofzo, maar zo slap als ik weet niet wat :( Normaal vind ik mn haar altijd te poeferig/springerig door de krullen en nu hangt t als een slappe dweil langs me gezicht... het is ook nooit goed he :)

19. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Ik weet alleen dat ik wil gaan zwemmen als ik zwanger ben.
    Maar dat doe ik nu ook al :)
    Dus dat is niets bijzonders verder.

Mn moeder gaat na 26 jaar nog altijd om met de dames die tegelijk zwangerschapsgym deden.
    Ze vormen nog altijd een clubje en doen nog elke maand wat leuks met elkaar.
    Dus in die zin lijkt zwangerschapsgym me wel leuk :)

Ik denk dat ik zoveel mogelijk wil doen en het maakt me niks uit wat het kost.
    Zodra het woord onze baby erbij staat heb ik geen budget :)

20. rose

rose Fanatiek lid

15 okt 2008
    1.421
    0
    0
    ja haha idd. ik ga het zo denk ik maar weer wassen maar elke dag wassen is echt niet goed voor je haar.

ik krijg we een nekplooimeting omdat ik iets aan mijn harteb en ik zou ht ook nie weg laten halen maar als ze nu zien dat het kindje een zware hartafwiking heeft (nekplooimeting doet niet alleen down vast stellen) moet ik toch gaan nadenken. kwa overevingskansen na de geboorte maar zou het niet snel weg laten halen. met een hartafwijking valt te leven en ook met down.

Deel Deze Pagina