Jong, en zwanger willen worden!

Discussion in 'Zwanger worden clubs' started by prinses, May 31, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Niet meer actief

Hey natassie,

Hier gaat alles goed hoor, opvallend rustig :)
    En met jou? Gaat alles weer een beetje?

2. lexy4

lexy4 Fanatiek lid

Jun 17, 2008
    1,107
    0
    0
    @ kristel: Tjeetje wat een lul de behanger! Ik zou ook een andere gyn vragen. Maak een afspraak met de ha en vertel hem dit ook. Misschien dat de ha nog wat voor je kan doen! Ik zou op dit moment gewoon op jezelf vertrouwen en gewoon een nieuwe afspraak bij een ander afwachten.

@ all Hoe is het met iedereen?

3. Sammie88

Sammie88 VIP lid

Jun 12, 2008
    11,287
    0
    36
    Emmen
    @ Kristel,

Wat een k*t gyn zeg!
    Ik zal mooi een andere zoeken.
    Dat hij je zo behandeld, als hij dat bij iedereen doet houd hij geen patiënt over!

4. Miemke86

Miemke86 Lid

Jul 3, 2008
    20
    0
    0
    MBO verpleegkundige en student HBO-V
    Limburg
    Hallo iedereen,

Ik zie dat deze topic al een tijdje bestaat maar ben sinds gister aangemeld en zou mij er graag bij voegen...(als dat mag?)

Mijn verhaal:

Ik ben in oktober gestopt met de pil wegens gezondheids problemen. Eigenlijk zijn mijn vriend en ik niet echt verstandig betreft voorbehoedsmiddelen :oops: ... Verder werd ik vanaf het begin met stoppen redelijk regelmatig ongesteld een cyclus van de 28 tot 33 dagen. (een kindje is bij ons altijd meer dan welkom, we hebben een stabiele relatie van bijna 6 jaar maar we willen liever nog even wachten totdat ik klaar ben met mijn studie)

Nu is er het volgende zoals jullie zien ben ik ruim een week overtijd... Ik heb woensdag bij 1 week overtijd getest en die test was negatief :(.
    Nu begin ik langzaam wat klachten te krijgen (misschien ook omdat ik ermee bezig ben maar toch) opkomend maagzuur al een tijdje, en plekjes in het gezicht (heb ik nooit gehad en weet ook niet of dit een zwangerschapskwaal is :(: ), verder heb ik sinds vandaag gespannen borsten (kan ook zijn omdat ik misschien ongesteld word maar dit heb ik anders niet echt) en verder is het onderin mijn buik wat rommelig en mijn buik voelt ook wat strak en soms straalt het uit naar mijn rug :( ...

In ieder geval ga ik zondag ochtend een nieuwe test doen (ik heb de vorige test niet s'morgens gedaan maar 's avonds na een etentje :( ). Mits ik niet ongesteld ben. Mocht die weer negatief zijn en ik ben nog niet ongesteld dan ga ik naar de huisarts voor een bloedtest.

Ik hoop dat ik met jullie mee mag gaan kletsen en dat jullie misschien wat antwoorden hebben op mijn "kwaaltjes"? En tips zijn ook altijd welkom.

Verder wil ik iedereen maar met name Kristel een "hart onder de riem steken" en heel veel succes wensen met het zwanger worden. En voor die gene die in verwachtig zijn een voorspoedige zwangerschap wensen.

Heel veel Liefs Miemke

5. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

Apr 16, 2008
    10,390
    30
    48
    Miemke: Welkom :D
    Tuurlijk mag je meekletsen, hoe meer zielen hoe meer vreugd toch :D

@Novmama: jeej een meisje :D
    Echt super :D
    Ga je nog een pretecho laten maken om het zeker te weten? (voor zover dat kan natuurlijk)

@Meisje87: zo vroeg al een ei komt maar zeer zelden voor. Als je dat eerder nooit hebt gehad zal het nu ook zeer onwaarschijnlijk zijn.
    En de steken van te hard rennen zitten in je zij.
    De steken van een ei zitten een stuk onder je navel.

@Kristel: wat een flapdrol zeg!
    Had je je testen van vandaag niet meegenomen dan?
    Zou idd even de huisarts bellen maandag om te zeggen hoe de man deed en hoe jij je erdoor voelde. Misschien heeft hij tips wat je nu het beste kunt doen.

Ik heb weer een nieuwe laptop :D
    Hopelijk doet deze wel normaal!

En heb het gevoel dat ik morgen al ongi ga worden :(
    Heb ongi pijn en mn buik is opgezet.
    Als ik dan al ongi moet worden, dan liever morgen dan maandag!
    Dat zou zooo pijnlijk zijn :(

6. Niet meer actief

Miemke:

Welkom meid!

Dreamer:

Fijne dag gehad? Wel jammer van die ongi kramp.. Toch hoop ik voor je dat er stiekem toch een beebje aan het groeien is in je buik.. mijn nichtje is zwanger en ze wist bijna zeker dat ze ongi ging worden.. toch werd ze dat niet, dus de moed nog niet opgeven als je geen ongi hebt he ;)
    Maar als je wel je ongi krijgt hoop ik voor je dat je hem morgen al hebt. zou wel een mooie korte cyclus zijn he.

Ik twijfel of wij condoom moeten gebruiken of ik weer aan de pil zou gaan.
    De pil heb ik daarna weer ontwenningsverschijnselen,...
    Tenminste dat denk ik..
    Zouden die erg zijn na een paar maanden pilgebruik?

Condooms zijn namelijk ook niet de prettigste optie :(

Wat zouden jullie doen?
    Het kan zijn dat we na 2 maanden al weer beginnen, misschien duurt het wel 4 a 5 maanden... :(

7. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

Apr 16, 2008
    10,390
    30
    48
    Nou als ik morgen al ongi word heb ik een LF van 11 dagen.
    Weet niet of dat heel positief is ...

Wat dacht je van gewoon voor het zingen de kerk uit en niet klussen in je vruchtbare dagen?
    Als het komt is het toch wel welkom en zo heb je én geen condoom gedoe én geen ontpillen.

De eerste maand pil moet je toch het condoom erbij gebruiken, want dan issie echt nog niet veilig.

Of anders het vrouwen condoom?

Ik denk dat ik morgen nog eens ovu test ga doen ter vergelijking van gisteren. Mits ik niet ongi ben natuurlijk.

8. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

Apr 16, 2008
    10,390
    30
    48
    Ow ja en ik las hier dat zoethoutdingus niet goed voor je is als je zwanger wilt worden.
    Wie kan mij vertellen waarom niet?
    Of waarvoor het precies slecht is?
    Ben zo gek op salmiak en drop, maar wil niks slechts doen natuurlijk!
    (maar zou toch graag mn snoep behouden nu ik al niet meer mag roken en drinken :p )

9. Celinaaa

Celinaaa Bekend lid

Sep 8, 2007
    609
    0
    0
    Fryslân
    Ik heb geen tijd om al de 188 pagina's hiervoor te lezen.
    Maar ik wil me ook graag hierbij aansluiten want wij gaan eind 2008/begin 2009 voor een tweede.

10. Niet meer actief

Hey dreamer.

Ik heb in een drogisterij gewerkt en de drogistes vertelde mij, en ik leerde het in de opleiding, dat zoethoutextract (het staat in een heeeeeeele moeilijke naam op de verpakkingen haha) zo slecht is dat je ongeboren kindje ervan kan sterven.
    Het zou miskramen kunnen veroorzaken als je het veel binnen krijgt.

Ik heb de opleiding niet afgemaakt.. maar dit is iets wat ze mij vertelde wat ik nooit meer zal vergeten :(

En het vrouwencondoom? heb het nog nooit geprobeerd/gezien dus weet niet of ik dat zo vertrouw

11. Niet meer actief

@selina: welkom!
    Misschien kunnen we samen beginnen haha, wij hebben net een pauze ingelast ivm stress.

12. Niet meer actief

volgens mij is drop en salmiak op zich niet schadelijk (niet zo als roodvlees enzo), maar door dat er veel zout in zit kan dit je bloeddruk doen stijgen en dat is niet echt goed. Mag dus wel maar met mate.

X mara

13. Celinaaa

Celinaaa Bekend lid

Sep 8, 2007
    609
    0
    0
    Fryslân
    @ DeboraV, is goed :p
    Celina is trouwens met een C ipv S, maar maakt niets uit.

14. Niet meer actief

@Celina: haha ok hij staat al goed ;)

Dames zaaddodend glijmiddel, hoe zaaddodend werkt dit?

15. Miemke86

Miemke86 Lid

Jul 3, 2008
    20
    0
    0
    Limburg
    Hey dreamer:

Ik weet dat drop een hoge bloeddruk kan veroorzaken en dat is nooit goed. :( Ik zal eens even gaan google eens kijken wat daar staat.

Ik weet niet of je hier wat aan hebt...?

kussies

16. romytamara

romytamara Fanatiek lid

Mar 23, 2008
    1,360
    0
    0
    Purmerend
    Halloa alle nieuwe meiden! Welkom!

*Sterretje hoe gaat het met je?
    *Kristel, gaat het ook wel met jou? Hoop zo op goede berichten...! Je weet de afspraak he, deze maand zouden we met zn alle beter afsluiten dan de vorige maanden!

Verder wel meegelezen, dus iedereen, goedenavond :)
    Hoe is het met jullie?

Hier zit ik duidelijk nu pas in mn vruchtbare dagen.
    Dus het word toch een lange cyslus, maar hoop natuurlijk een 9 maanden cyclus :)
    Verders voel ik me 'normaal'... :( Nergens last van, behalve dat ik de hele dag aan klussen denk whahaha :)
    Ik heb dat zo erg in mn vruchtbare dagen! Ik voel me af en toe net een kerel :)

17. Kristel86

Kristel86 VIP lid

Feb 4, 2008
    8,631
    851
    113
    Female
    Hey dames :)

Ik ga zo al op bed liggen, heb heel erg pijn in mn onderrug en mn baarmoeder :( Deze pijn ken ik alleen van mn mk's maar er is nog helemaal geen bloed te zien, gewoon normale afscheiding alleen... Ik heb nu dus al pijn sinds 3 dagen ofzo, maar het lijkt met de dag erger te worden...
    Ik hoop echt heeeeel erg dat ik het ongelijk van de gyn kan bewijzen en vet zwanger blijk te zijn, maar dat is dus even afwachten of de testen duidelijker worden of niet..

Verder wilde ik nog even reageren op Dreamer:
    Zoethout(extract) is ten eerste niet goed voor je als je zwanger bent omdat het bloeddrukverhogend werkt en ten tweede heeft het een phyto-oestrogene werking:

Dit zijn kruiden die een werking hebben die lijkt op die van oestrogenen. Hierdoor kan de hormoonbalans verstoord worden, wat een invloed kan hebben op het verloop van de zwangerschap zelf, maar eveneens op de ontwikkeling van de in- en uitwendige geslachtsorganen van de foetus, of op diens latere vruchtbaarheid.

Dit laatste stukje heb ik even gekopiëerd van een website ;)

Ik heb hier nog een site gevonden waar een hele lijst op staat van kruiden die je met mate of niet moet nemen tijdens een zwangerschap.

http://www.annetanne.be/kruidenklets/uit-de-kruidenmand/zwangerschap/te-mijden-kruiden

Hopelijk hebben jullie er wat aan :)
    En wat ik eerder al zei, er zijn heel veel boeken te verkrijgen over kruiden en thee ed en in veel van die boeken staat precies wat je met kruiden kan doen, welke werking ze hebben en of je het mag hebben tijdens een zwangerschap! Ik vind zulke boeken alvast heel interressant en kan er niet genoeg van hebben :p

@De nieuwe meiden: WELKOM trouwens :)

Ik ga nu op bed liggen! paracetamol lijkt ook niet te werken dus ik ga slapen :)

18. Celinaaa

Celinaaa Bekend lid

Sep 8, 2007
    609
    0
    0
    Fryslân
    Over het zaad dodend Glijmiddel..
    Volgens mij werkt dit niet zozeer zaaddodend.
    Het word meestal gebruikt in combinatie met condooms.
    Je hebt wel zoiets als zaaddodende pasta, maar ik weet ook niet wat dat allemaal inhoud.
    Ik spreek niet uit ervaring.

19. Miemke86

Miemke86 Lid

Jul 3, 2008
    20
    0
    0
    Limburg
    Ik heb inmiddels op google gezocht :).

Daar staat dat je niet te veel drop (ook zoethout) mag omdat, dat glycerinezuur bevat waardoor je een hoge bloeddruk krijgt en daar zijn zwangeren vrouwen toch al zo gevoelig voor. Een dropje of 2 is niet erg maar ze met zakken tegelijk wegwerken is niet goed.

Verder even iets heel anders wij zijn allemaal jonge meiden en proberen ook allen in verwachting te raken (bijna allen). Of sommige zijn al moeder. Hoe doen jullie dat met de studie... :(: . Of werken jullie al en zijn klaar met studeren. Die gene die mijn verhaal hebben gelezen weten waarom ik het vraag. ( heb geen zin weer het hele verhaal te type :rolleyes: )

Ik ben benieuwd naar jullie reactie.

Kussies Miemke

20. Kristel86

Kristel86 VIP lid

Feb 4, 2008
    8,631
    851
    113
    Female
    Ik lees nu iets over zaaddodende pasta...
    Wat ik ervan weet is dat het in combinatie gebruikt wordt met een pessarium (een soort cupje voor over je baarmoedermond).
    Het pessarium wordt gevuld met de pasta en zo over de baarmoedermond gedaan. Maar heel betrouwbaar is het niet! Over het algemeen zijn veel anticonceptiemiddelen niet superbetrouwbaar..

Het meest betrouwbare anticonceptiemiddel blijft nog altijd de pil of niet sexen ;)

@Debora: Ik zou als ik jou was niet aan de pil gaan, het is dan misschien voor korte tijd, maar de pil kan wel je hele cyclus in de war gooien! Ik zou het je lichaam niet aan doen alvast...
    Als je echt niet met condoom wilt, zou ik zeggen:
    Koop een Persona!
    Het is een apparaatje die je cyclus bijhoudt en je precies verteld welke dagen je wél en niet mag sexen.
    Je doet er een soort ovulatietesten mee op de dagen dat ie erom vraagt en aan de hand van die testen geeft die dus aan of je die dag mag sexen of niet. Het is wel anders dan ovulatietesten want de Persona houdt 2 hormonen in de gaten; progesteron en LH. Ook houdt ie er rekening mee dat zaad zoveel dagen kan overleven dus zoveel dagen voordat je eisprong komt geeft ie al aan dat je niet meer mag sexen (met een rood lampje). De dagen dat je wel mag sexen geeft ie aan met een groen lampje. Verder houdt ie ook je cyclus bij.

Veel vrouwen gebruiken het juist om zwanger te worden, maar dan lezen ze het ding dus andersom af. (rood lampje: JUIST sexen, groen lampje: neutraal)

Dus als jullie na de pauze weer willen beginnen is het ook nog eens handig om te gebruiken om juist zwanger te worden :) Ik ben er in de eerste ronde dat ik t gebruikte meteen zwanger mee geworden :)

Het is even een aanschafprijs, maar het is echt HEEL handig en zo heb je geen gedoe met condooms, zaaddodende middelen, de pil, etc.

Kijk maar eens op de website voor meer informatie ;)
    http://www.persona.nl

En nee meiden, ik ben GEEN vertegenwoordiger van persona ofzo haha

Share This Page