Lastig Dreamer! @Ryanne, geweldig dat jullie een meisje krijgen! Ik kruip hier lekker in bed... boven nog ff tv kijken. Tot morgen!
Zwangeren 30 juli: Lynn1986, 7e ronde ZWANGER, uitgerekend 5 april 2009 van een prinsje! 17 aug: Suhe, 1e ronde clomid ZWANGER, uitgerekend 26 april 2009 van een prinsje! 10 okt: Mac, 3e ronde ZWANGER, uitgerekend 17 juni 2009 van een prinsje! 04 nov: Ryanne, 11e ronde, 2e met Clomid, uitgerekend 10 juli 2009 van een prinsesje! 18 nov: Kristel86, 11e ronde ZWANGER, uitgerekend 27 juli 2009 23 nov: Debby86, 2e ronde ZWANGER, uitgerekend 4 augustus 2009 08 dec Bos, 9e ronde ZWANGER, uitgerekend 16 augustus 2009 11 dec Suus1987, 9e ronde ZWANGER, Vlindertje 12 dec Rose, 2e ronde ZWANGER, uitgerekend 18 augustus 2009 21 dec Stephanie87, 3e ronde ZWANGER, uitgerekend 30 augustus 2009 14 jan Sterretje08, 8e ronde ZWANGER, uitgerekend 22 september 2009 NOD lijst Januari 20: Matta1986, 1e ronde 25: Dreamer83, 9e ronde 25: Evamariah 28: Agneta, 1e eigen ei na 4 rondes Clomid Februari 03: Nen87, 4e ronde 09: Red88, 4e ronde 12: Sammie88, 7e ronde 15: Gaby1986, 9e ronde 25: Desiree1986, 18e ronde, 1e IVF Indien er een aanpassing moet komen op de lijst, laat het aan Dreamer83 of Sammie88 weten en wij passen het zo snel mogelijk aan!
Ik heb prinsesje paars gemaakt, want roze valt natuurlijk niet op! En dikgedrukt stond het niet leuk. Ik heb trouwens ongi krampen. Heb het idee dat ik vanavond al ongi ga worden. Merk het vanzelf wel.
Je hebt alleen violet hier (roze dus) Dus of we moeten alle zwangeren een ander kleurtje geven of de prinsesjes zijn paars. Denk dat paarse prinsesjes dan de beste oplossing is Ik ben nu alle voor en nadelen van TESE-ICSI aan het opschrijven voor mezelf. De lijst nadelen is nu al heeel lang en ben net begonnen En de lijst voordelen staat maar 1 ding. Maakt het er niet makkelijker op. Ik vind het ook heel moeilijk dat het nu lijkt alsof ik de TESE niet zou willen, maar zo is het niet. Als de TESE ons een goede kans op een gezond kindje (liefst 2 gezonde kindjes) zou geven, dan doe ik het zonder moeite. Maar dat is dus net het probleem... Zit dus echt heel erg in twijfel nu. Probeer er uit te komen, maar lukt nog niet.
Ik dacht ook een meisje! had ik ook ingevuld op de poll.! wat leuk zeg Gefeliciteerd! Morgen eerste aflevering van baby te huur om 22.00 uur.. dus wie er wil kijken niet vergeten he! Echt leuk zeg.. Ik ga zeker kijken! wie nog meer? @all: reageer morgen even op iedereen! als ik er tijd voor heb..! morgen drukke dag.. eerst bij getuige op visite om te vragen of die wil.. heb net mijn zusje al gevraagd! Morgen dus mijn 2de getuige en daarna nog een verjaardag van een kindje die 1 word! heel leuk
Hey meiden, @Dreamer: Ik kan me niet voorstellen hoe moeilijk dit allemaal moet zijn voor jullie Ik vind het iig we lgoed dat je een voor- en nadelen lijstje aan t maken bent, zo kun j t voor jezelf een beetje duidelijk krijgen. Maar neem je gevoel ook zeker mee in de beslissing he, niet alleen voor- en nadelen @Ryanna: Jeej, een prinsesje op de lijst Gefeliciteerd! @All: Ik zat te denken om een poll te maken hier op t forum voor ons Voor elke zwangere apart kan je dan aangeven of je denkt dat t een jongetje of een meisje wordt. Ik ga er zo eentje maken en dan vul ik m alvast in!
@Kristel: leuk die pollen! Als jij die dan bij wil houden op je pc, dan kan iedereen het bij jou aangeven. Houden we het lekker overzichtelijk! Het is echt vreselijk die onzekerheid, echt waar. En het lastige is juist ons gevoel. De voor en nadelen lijstjes zijn overduidelijk. Zonder gevoel zouden we direct voor KID kiezen. Maar dat gevoel he ... De lijst met nadelen is een dik a4-tje. En bij voordelen staat er nog altijd maar 1 ... het is een kindje van ons samen. Zó vreselijk moeilijk dit Hoop dat ik het straks wat los kan laten zodat ik wat kan slapen. Maar vrees het ergste. Heb zelfs vanavond een afspraak afgezegd. Ik kon aan niets anders denken en daardoor niet gezellig zijn. Was vandaag in de stad en ben geen gezellige gesprekspartner geweest. Moest echt nadenken om een onderwerp te bedenken dat niet over kindjes/tese/icsi/kid ging. Voor zo'n enorme kletskous als mij zegt dat genoeg. Kan bijna zeggen dat het een onmenselijke beslissing is. Ik hoop echt dat we er samen uitkomen en het liefst zo snel mogelijk. Want ook mn man twijfelt enorm. Maandag leek het nog zo simpel allemaal...
***Prinsen & prinsessen poll*** Kristel86 Denkt zelf: Prinsesje Debby86 Kristel86 denkt: Prinsje Bos Kristel86 denkt: Prinsesje Rose Kristel86 denkt: Prinsje Stephanie87 Kristel86 denkt: Prinsje Sterretje08 Kristel86 denkt: Prinsesje Als je ook een gok wilt wagen, maak dan even je eigen lijstje en plaats die als bericht. Kristel86 zal de lijst dan voor je aanpassen. Eva, jou zet ik er pas op als je je zeker genoeg voelt ervoor, ok? Aangezien je ook nog niet op de NOD lijst bij de zwangeren wilt...
@Dreamer: Ik kan me voorstellen dat jullie gevoel nu juist in de weg zit... Bah, wat een gedoe ook allemaal zeg Ik zou willen dat ik t iets makkelijker kon maken.... Al moet i kzeggen dat ik het er met Kimo ook eens over gehad heb, wat wij zouden doen in zo'n situatie. En wij hadden allebei zoiets van: Ookal zou een kindje misschien van het zaad of eitje van een ander zijn, ik zou degene zijn die het kindje voldraagt in mn buik en we maken samen de hele zwangerschap mee. Vanaf het moment van zwangerschap zou het dan ook ons kindje zijn. Ik denk ook dat mochten jullie voor KID gaan, dat de gedachte dat het niet een kindje van jullie samen is snel verdwijnt. De donor heeft daarna niks meer met de zwangerschap te maken, dat is van jullie en dat neemt niemand jullie meer af. Natuurlijk zal de gedachte in je hoofd meespelen dat het van een andere man is, maar beetje bij beetje zal die gedachte echt vervagen en het zal echt JULLIE kindje zijn. Ik bedoel hier niet mee te zeggen dat het maar een makkelijke beslissing is, maar dit is even een mening van iemand die niet met haar gevoel hoeft te kiezen, maar alleen maar even met haar hoofd nadenkt hoe het hoogstwaarschijnlijk zal zijn... Ik hoop dat je het een beetje van je af kan zetten en kunt slapen zometeen. Ik ga nu wel slapen iig, probeer rustig aan te doen... *knuf*
We neigen nu ook beiden iets meer naar KID. Echt, de lijst met nadelen voor TESE neemt maar toe. Maar mn gevoel he, dat zit me nu zooo dwars. Ik kan het nog niet goed uitleggen merk ik, dus ga ook nog geen poging doen. En wat jij schrijft over hoe je denkt dat het zal gaan, zo hoop ik dus ook dat het zal gaan. Dat lees ik ook van dames die KID hebben ondergaan. Ook van mannen zelf die een KID kindje hebben dat ze het zo beleeft hebben. Het lastige is dat we nog zolang moeten wachten op iemand die onze vragen kan beantwoorden en dus onze twijfels weg kan nemen. Dat duurt zo nog 7 maanden. 7 april is enkel de intake en dan spreek je niemand die onze vragen kan beantwoorden. Dat gesprek laat nog weer is 4 maanden op zich wachten hoor ik. Nog 7 maanden in die onzekerheid, dat hoop ik toch niet. Maar ik zie ook heel erg op tegen de ICSI behandeling die erop zou volgen. En dat zorgt er ook voor dat ik meer neig naar KID. Klinkt enorm egoistisch en dat is het ook, maar het is wel mijn gevoel. ICSI is niet niks. Zeker niet als je er veel voor moet reizen wat bij mij al heel veel extra problemen met zich meebrengt. Als alles in ons eigen ziekenhuis kon zou het al makkelijker zijn en zou mn gevoel misschien anders zijn. Maar dat kan nu eenmaal niet. Nou ja, laat ik jullie maar niet langer vermoeien met mijn waarschijnlijk onvolgbare gedachtengangen. Slaap lekker!
We hebben al die tijd zitten praten en zijn eigenlijk nog lang niet klaar met praten. Heel verhelderend en ook veel verwarring brengend. Echt super moeilijk dit alles! Maar we neigen allebei meer naar KID. We zien beiden tegen de behandelingen van de TESE-ICSI op en weten beiden niet of we die aankunnen en of we de onzekerheden aankunnen. Hoop echt dat we beiden tot een beslissing kunnen komen en op 1 lijn zitten met die beslissing. En nu ga ik echt naar bed
't Wordt jullie ook niet makkelijk gemaakt he... Ik weet ook niet wat ik in zo'n situatie zou doen. 'k Weet úberhaubt hoe m'n man tegenover KID staat. 'k Weet dat van mezelf niet eens... Slaap je 's nachts nog wel goed? @Suus, ik ga waarschijnlijk ook baby te huur kijken, anders neem ik 't op. 'k Ga zo weer aan't werk. 'k Hoop dat ze hebben kunnen slapen en dat de baby heeft gepoept... anders wordt het nog een zware dag. @All, fijne dag he!
goedemorgen all, @ oma ik denk dat er nog veel van zulke gesprekken zullen volgen en dat is alleen maar goed. Wil dus zeggen dat jullie er serieus mee bezig zijn en er niet te luchtig over denken. Ik sluit me bij de mening van Kristel aan (weet niet of je zit te wachten op de mening van anderen?) Meisje jullie komen hier hoe dan ook een goed en veel sterker uit. En... niet te vergeten MET kindje
Goedemorgen...., @ dreamer....ik vind het echt heel naar dat jullie zo'n moeilijke keus moeten maken! Gellukkig kunnen julllie er samen over praten en dan zul je ook merken dat je er samen super sterk uit zal komen...en zoals ryanne ook zei..MET kindje! Sterkte! @ rynanne...houden jullie het geslacht geheim voor de rest?
@Ryanne: ja juist de mening van anderen kan een compleet ander inzicht geven, dus meningen of inzichten zijn welkom! Wat Kristel zei was ook precies raak, van ook naar je gevoel kijken en niet enkel naar de voor en nadelen. En serieus zijn we er zeker mee bezig. Gesprekken op dit niveau hebben we nog niet heel vaak gevoerd en moet zeggen dat ik positief verbaasd ben over ons en over mn man hoe we dit aanpakken/bespreken. Al aan het idee gewend dat je een meisje krijgt? Echt super hoor @Red: denk ook maar niet na over wat je in zo'n situatie zou doen. De kans is klein dat je in zo'n situatie komt en geloof me, zodra je erin komt kijk je er toch weer heel anders tegenaan (been there done that ) Werkse! Hoop voor de kleine dat ie gepoept heeft, zo zielig als ze krampjes hebben en het niet lukt. We lagen uiteindelijk nog pas om 4 uur op bed en hebben ook daar weer verder gepraat. Weinig geslapen dus Ik hoop dat deze nieuwe dag nieuwe inzichten en verduidelijkingen brengt. Fijne dag allemaal!
@Eva: en heb je nog getest vanmorgen? Was de streep al duidelijker? Je roept maar wanneer je op de lijst wil he! Geloof je het al een beetje? En je man? En we komen hier hoe dan ook sterker uit idd. Mn man laat nu ook zulke andere kanten van zichzelf zien, dus ik kan niet anders dan nóg verliefder op hem worden We groeien samen en dat is een heerlijk gevoel.
Goed dat jullie zo sterk worden...dan zullen jullie ook samen de bedste keus gaan maken...! ZIjn er geen ervaringen te lezen online of mail adressen te vinden om met mensen die ook TESE hebben gedaan of overwogen mee te praten? Ik heb niet getest...ga morgen weer testen...we beginnen het te geloven wel spannend allemaal hoor! GIster me schoonouders ingelicht...vorige keer kregen ze alleen van de mk te horen....we willen ze gewoon gelijk alles laten weten....vandaag naar mijn moeder....! Ik vertel jullie wel wanneer ik op de lijst wil...maar ik denk pas maandag
Ik schrijf op het forum met een aantal dames die ook TESE hebben gedaan of voor de TESE overgegaan zijn op KID. Maar er zijn maar weinig ervaringen te vinden verder. Het is in NL ook pas sinds 2007 toegestaan. Ik denk dat ik nu vooral nog moeite heb met mn schuldgevoel. We hebben al die tijd gezegd dat we tot het einde gaan (TESE-ICSI dus) En nu ik twijfel of ik de ICSI in het AMC wel aankan voel ik me schuldig. Alsof ik dan niet tot het einde door wil gaan en dus niet alles over heb voor een kindje... Alsof ik niet genoeg van mn man hou om alles te proberen om een kindje van ons samen te krijgen... En hoe reageerde je schoonouders? Ga je het nog met iets speciaals vertellen aan je moeder? Echt super dat je met 1 ronde clomid al zwanger bent hoor! Wel maandag bij een dikke vette posi test meteen bellen voor een echo he. Dat wondertje willen we wel snel kunnen bewonderen hier natuurlijk!