ja idd, wat spannend zeg! en ook al is er een donor bij, mensen zullen toch zeggen als je vraagt op wie hij lijkt, dat ze zeggen owh wat lijkt hij op de vader! weten jullie ouders dat jullie hiermee bezig zijn?
Nope we hebben nog altijd niemand verteld dat we bezig zijn met de kinderwens En we weten ook nog niet of we naar buiten gaan brengen dat we via KID zwanger zijn geraakt (als het mag lukken) Dat is nog een vraagstuk waar we mee bezig zijn.
@Matta: Ik heb laatst eens op MP gekeken, maar vond t eigenlijk niet zo byzonder wat er aan kinderkamers staat... Ik denk dat wij gewoon bij de ikea kopen en anders misschien toch gewoon bij de prenatal oid. Een kledingkast hoeven we alvast niet te kopen dus dat scheelt al een boel geld! (we hebben een inloopkast op de babykamer). @Dreamer: Wat ik me eigenlijk afvraag he.. Jullie willen het niet aan ouders ed vertellen wat er nu allemaal gaande is. Maar wat als je dan straks zwanger raakt dmv KID, gaan jullie dan wel vertellen dat het van een donor is en hoe het allemaal gegaan is tot die tijd? Of willen jullie er nooit wat over kwijt? Sorry als het misschien brutaal oid overkomt, maar ben hier heel erg benieuwd naar
Oh, je hebt de vraag al beantwoord Ook niet aan het kindje? Ik zou dit allemaal echt niet voor me kunnen houden tegenover mn familie.. Ik weet niet, ik zou niet meer normaal met mn familie om kunnen gaan als ik zo'n groot geheim had. Plus dat je nu wel eens onbewust gekwetst wordt door opmerkingen. Nu kan je er niks tegen doen en moet je t maar over je heen laten komen Niemand die weet dat ze je pijn doen.... Terwijl als ze t zouden weten en ze maken een verkeerde opmerking, dan heb je recht van spreken en mag je er dus boos om worden tegenover die persoon.
@kristel ik snap je ik moet ook eve vragen hoe het zit met de medicatie die krijg rond de bevalling of het dan wel goed is voor de kleine om borstvoeding binnen te krijgen (is een soort antibiotica) maar het is idd een hele opgave @nen daar zou ik me niet druk om maken dat komt vast wel goed hoor en wil net zegge dat je hartstikke ziek gaat worden toch als je zwanger bent. bij mij worden de kwaaltjes weer minder ben ik heel blij om want was de laatste 3 weken echt op mijn top met zwak ziek en misselijk. mijn buikje word einderlijk zichtbaar gister op de sportschool zag je eht al echt en vandaag ook ben er helemaal trots op. savonds word het nog erger en mooier natuurlijk hihi @lynn zo zo dat is aardig wat maar dan ehb je ook wat he. als je het hebt waarom niet meid. je bent maar 1 keer voor het eerst zwanger ik heb morgen een afspraak bij tempo team dan kan ik hopelijk gaan werken als invalskracht bij kdv en bso's op die manier maakt het ook neit uit da tik zwanger ben. alleen de 3 maanden rondom mijn bevalling zal ik niet kunnen werken en dus geen inkomsten hebben maar dat komt goed ik duim voor morgen
@kristel ik heb wel veel leuke kamertjes gezien! Veel withe wash, dat willen wij niet! Vind die mammut serie van Ikea zo leuk! maar dan is het zoo duidelijk wat het word, want je hebt hem in blauw en roze..haha! je moet er van houden, ik vind hem tof.. net als de stokke xplory..hahaha wil er als we een meisje krijgen wel andere pootjes onder en een paar mooie interieur stickers op de zijkant van het bedje! @dreamer daar komen jullie wel uit!
Maar nu kunnen mensen ons enkel onbewust kwetsen. Dat doet eventjes zeer, maar je weet dat het geen opzet was. Als mensen het weten en ze kwetsen je dan alsnog, dan doet het vele malen zeerder. En als ik om me heen kijk, naar familie, maar vooral naar vrienden/kennissen. Dan weet ik gewoon dat zij nog niet klaar zijn voor ons verhaal. Ik weet dat er dan opmerkingen komen waarvan ik niet wil dat ze komen. Ik weet dat er dan verhalen komen die ik niet wil. Misschien later, als de mensen om ons heen ook volwassen(er) zijn geworden. Maar nu weet ik gewoon dat er niet omgegaan wordt met ons verhaal zoals wij dat zouden willen.
@Dreamer: Ok, ik begrijp t Het lijkt me wel echt zoooo zwaar om dit samen te moeten dragen. Maargoed, jullie praten beiden op verschillende forums toch? Zo kunnen jullie in ieder geval jullie verhaal kwijt. @Rose: hopelijk kan je gauw aan t werk dan En idd, wat medicatie betreft moet je wel even kijken of je dan borstvoding mag geven. @Matta: Dat is die plastice serie toch, van de ikea? Hmm, ik vind dat eerlijk gezegd echt helemaal niks, sorry! Ik heb liever gewoon iets van hout, welke kleur weet ik nog niet, en zonder al te veel frutsels, gewoon lekker simpel. Ik maak de kamer wel vrolijk met accessoirs enzo @All: Ben er vandoor.. Ga weer even op bed liggen voordat ik straks weer eten mag maken...
@kristel het liefst hebben we een kinderkamertje met steigerhout.. mooi en robust.. daar houden wij wel van!
@Kristel: mn man praat er niet over hoor. Hij zit enkel op auto fora En echt heel zwaar vind ik het niet. Alleen als we net wat nieuws hebben gehoord (zoals nu zeg maar) Maar verder vind ik het juist fijn dat ik er niet over hoef te praten. En mochten we besluiten het tegen familie te vertellen over de KID, dan zullen we dit pas doen als we al even in de zwangerschap zijn. Zo houden ze al van het kindje en zal het dus wat makkelijker te accepteren zijn En hoeven ze ons ook niet op andere gedachtes te brengen als ze dat zouden willen
kristel....over kinderkamer..wij hoeven ook geen kast...ook inloop en dat scheelt ja...maar blijkbaar heb ik het 3x uitgeven aan wat anders hahaha..ik heb toen ook op mp gekeken...er stond een kamertje op die ik wel leuk vond...en vriend ook..maar de prijzen die ze ervoor vroegen...dan koop ik het toch liever nieuw.... dreamer...het is allemaal zo moeilijk en ik kan niet zeggen wat ik zou doen in jou situatie want ik kan met niet verplaatsen in jou (niet verkeerd bedoelt he....maar je snapt me...ik kan het alleen proberen en dan kom ik denk ik niet eens in de buurt) dus ik ga niet opschrijven wat ik denk dat je moet doen...ja jullie moeten goed na denken das het enige wat ik kan zeggen!
@dreamer begrijp je wel. lijkt me best moeilijk om te weten als kind dat je van een donor komt als je het zo gaat bekijken of dat andere mensen dat weten. ik zedlf vind dat niemand dat wat aangaat. jullie doen het nu al zover zelf dat misschien niet iedereen het zal begrijpen. en jullie weten dat het kindje van jullie samen is maar andere kunnen daar anders over dneken. ik dnek dat het belangrijkste is dat jullie je goed voelen en het kind niet onnodig met dingen komt die hij/zij moet verwerken. het kind weet neit beter toch. en voor je virend lijkt het me ook niet makkelijk als iedereen weet dat je zwanger bent maar niet van hem (om het maar zo even te zeggen) jullie komen daar echt wel uit. ga nu even naar eht postkantoor even een pakketje afgeven voor mijn moeder (die ligt ziek op de bank) en meteen alle bonnen voor gratis dozen op sturen hihi leuk gratis spullen
@Rose: juist, dat soort dingen willen we idd voorkomen. Ik zou gek worden als ik later hoor: leuk kindje, maar hij/zij is niet van hem he... Of als ons kindje gepest wordt omdat het een KID kindje is. Maar hier worstelt vrijwel iedereen die voor KID kiest mee. Je krijgt hiervoor ook gesprekken met een psyg. Zij helpen je met de keuze wel of niet vertellen. Ik las trouwens net dat de meeste mensen het niet vertellen. We hadden het er gisteren samen over. Bij lesbische koppels vindt niemand het raar dat er gebruikt wordt gemaakt van een donor. Dan weet iedereen het en doet niemand er moeilijk over. Maar bij hetero koppels is het ineens een groot taboe en doen mensen wel moeilijk erover. Ik ben ook info aan het zoeken hoe KID kindjes het beleven. En hoe ouders van KID kindjes het gedaan hebben, wel of niet vertellen enz. Maar het is gewoon een heel groot en moeilijk vraagstuk.
@Dreamer: Ik lees elke maand psychologie magazine (heb er een abo op) en deze maand zijn er 5 mensen die praten over hoe zij het beleven om een kind van een donor te zijn. Dit zijn volwassenen en die hebben ieder een pagina waar hun persoonlijke verhaal op staat. Misschien is dit iets voor jullie om eens door te lezen? Je kan dit tijdschrift ook gewoon los kopen bij de Bruna ed (volgens mij niet in de supermarkt, maar dat weet ik niet zeker). Nu ben ik er weer vandoor, ga maar eens met t eten beginnen.. Spitskool uit de oven met kaassaus en geraspte kaas
Hoi allemaal, Ik geef alleen ff snel antwoord op de vragen! Ik denk zelf een meisje....en me man ook....2 oktober is voor zover is weet de uitgerekende datum! Ik wil borstvoeding geven...krijg kindje met veel kans op allergieen(mannetje heeft er veel) dus dan is bv net ff beter! Liefs Eva
@ eva leuke banner @dreamer *knuffeL* sterkte met al die moeilijke keuzes maken. ben jij ook op de hyves pag? @all ik ben me toch misselijk van de duphaston bleh van die vlagen terwijl ik zaterdag de laatste genoemn heb.ben zo benieuwd wat clomid doet de 100mg nu weer FM meting dus is wat makkelijker wanneer we moeten klusse hahaha wanneer wasa sterretje weer terug van skien?
Ik ben er ook weer! ff eten aan't koken ondertussen. Heb leuk pakket gekregen van m'n werk, beetje verlaat kerstpakket. Zouden niks krijgen en nu dus toch wel. 't Is een welness pakket met badjas, handdoek, washandje, douchgel, sapkan en glazen en boekje over ontspannen. 'k Heb alles wel gelezen maar ben weer een deel kwijt. @Debby, jij moest naar de verloskundige toch? Alles goed? @Matta, beterschap! @Kristel, 'k vind dit wel een leuke site met de voor-en nadelen goed op een rijtje http://www.borstvoedingspreekuur.nl/ind ... lesvoeding Als je voeding op gang is en je zorgt dat je wat voeding achter de hand hebt, kun je dat 's nachts ook geven en 's nachts hoef je niet te kolven. Overigens zal het je erg meevallen hoe je 't nog vol houdt in een kraamweek met te weinig slaap. Hoor ik van heel veel moeders. Met flesvoeding heb je ook geen garantie dat je kindje 's nachts doorslaapt en dan moet je weer naar beneden om voeding klaar te maken. Van borstvoeding word je ook slaperig waardoor jij en je kindje weer makkelijker verder slapen. Borstvoeding is even een investering maar uiteindelijk toch ook wel heel gemakkelijk. Je hebt 't altijd bij je, 't is altijd op temperatuur, je mag je kindje voeden als deze erom vraagt zonder echt gebonden te zijn aan tijden. Tsja... je moet voor jezelf een keuze maken. Misschien een tip om naar zo'n voorlichtingsavond te gaan en je kunt altijd nog weer van keuze veranderen. @Dreamer, 'k vind 't erg knap en moedig hoe jullie er mee omgaan en het ook echt zo samen doen zonder dat anderen er vanaf weten! Petje af! 'k Zit hier even lekker aan soepje... 'k heb honger en m'n mannetje is later. Aardappels moeten nog even koken. Vanavond op verjaardagsvisite van m'n schoonmoeder, morgenavond ook verjaardag... dus lekker druk hier!