Ik ben t helemaal met je eens Kris! Ik heb al zo vaak met hem geprobeerd te praten hierover... er is alleen heel moeilijk met hem te praten. Hij wordt dan vrij snel afgefockt. Ik ga vanavond toch maar weer een poging wagen. Nou jah... ander onderwerp! Iemand iets leuks meegemaakt?
debby mag ik zeggen hoe je vriend nu overkomt?Ik bedoel het niet verkeerd en probeer je een beetje te helpen...want iemand die van mijn zak leeft en bijna niet werkt zou bij mij irritatie opwekken....je moet echt goed praten anders denkt hij dat het allemaal goed is wat hij doet...en je mag toch best zeggen dat je je druk maakt om de financiele kanten van een baby krijgen...? als je het vervelend vind dat ik er iets over vraag of zeg moet je het even melden dan hebn ik het er niet meer over!
@Debby: Als ie zo opgefokt zou doen dan maak ik opmerkingen in de zin van: Joh en jij denkt dat je een goeie papa bent? Dahag, je kan niet eens voor jezelf zorgen, laat staan voor je kindje! Zulk soort dingen... Meestal krijg je dan wel dat de ander inziet wat je precies bedoelt. Als t niet goedschiks kan, dan maar kwaadschiks toch Mensen schrikken daar vaak gewoon van en gaan dan nadenken... Enne, een lekkere ruzie kan soms echt geen kwaad hoor Gewoon lekker schreeuwen, beledigen, alles eruit gooien wat je wilt, laat die hormonen maar de vrije loop En als dat bij hem juist averechts werkt, dingen bij jezelf houden... Dus met elke opmerking die je makt beginnen met: Ik heb het gevoel dat.... Het komt op mij over alsof.... etc etc. Dus bijv. Het komt echt heel erg op mij over alsof het je geen bal kan schelen hoe het met de financiën gaat, anders zou je wel normaal meewerken lijkt me... En dan eens kijken wat ie te zeggen heeft daarop Komt hij met een opmerking als: Het gaat je niets aan wat ik verdien... of gewoon een opmerking waaruit blijkt dat t m niet zoveel kan schelen Dan mag je boos worden
vertel! nieuwe vraag: wat is je hobby: winkelen, softballen.! en paardrijden,maar niet zo vaak meer! Hoelang beoefen je deze al? winkelen: sinds ik mijn eigen centjes verdien. softballen: vanaf mijn 12de..tot heden. paardrijden: vanaf mijn 10de.nu gestopt.
@suus wat een goed nieuws meis, super hoor! @lynn, nou ik ben wel nieuwsgierig hoor, wat ben je gaan doen? @debby, misschien eens voorstellen om iig een gezamelijk rekening te nemen, dan heb je al wat meer overzicht!
Helemaal met je eens Lynn... Eerst was het nog veel erger. Toen betaalde ik ook zijn agis enz dat is gelukkig niet meer zo. Af en toe krijg ik ineens geld in mijn handen gedrukt van een zwart klusje, maar dat mag niet op m'n rekening gestort worden want stel je voor dat de balstingdienst er achter komt. Dat leg ik dan meestal weg voor boodschappen ofzo, maar het bedrag wordt dan steeds kleiner omdat Daan daar dan ook weer geld van pakt. Hij is er ook wel mee bezig, hij weet dat hij zoveel mogelijk klussen moet proberen te krijgen en anders bij moet werken bij de TNT maar nu tijdens de crisis zijn er weinig klussen en is hij te passief om de TNT te bellen. Het is zo jammer dat het een tijdje goed is gegaan maar nu weer hommeles is. Snap je? Ik vertrouwde er in dat hij maandelijks een bepaald bedrag zou binnen halen voor ons maar veel gaat naar naar zijn bedrijfje of op aan t stappen. 50,- op 1 avond is nog weinig. Ik heb hem laatst wel gezegd dat dat echt niet meer kan en hij vond dat reeel. Hij zou niet meer dan 1x in de maand uitgaan. Hij geeft zelf aan dat hij weinig dingen koopt enz... maar dat het in zijn sigaretten en benzine zit en de rest dus rekeningen van zijn bedrijfje. Ik ga straks als hij thuis is of nog niet eens alles naast elkaar leggen en uitrekenen wat hij in december aan winst heeft gedraaid en wat hij deze maand zou kunnen draaien.
@Debby: Ik vind het heel erg dat ik zeg, dus bij deze alvast sorry als ik je beledig... Maar ik vind Daan heel onvolwassen overkomen.. Ik zou dit echt niet pikken als ie mijn vriend was, dan had hij aan mij echt de verkeerde....... Hij komt echt over alsof ie wil blijven leven als een single, lekker geld uitgeven met niemand rekening houden alleen met jezelf.. etc etc.. Sorry!
Hij doet nu alles van de rekening van de zaak... Het kan hem wel schelen maar is passief. Dus hij maakt zich er wel druk om maar er komt niets uit zijn handen. En dan geef ik aan hoe we het op kunnen lossen en dat is dan ook wel een goed idee, maar dat gebeurd dan weer niet. Nou jah... misschien valt t ook wel mee... Ik wil indd eengezamelijke rekening en dat hij daar minimaal 1200,- per maand op stort. Klaar! Geen gezeur geen gezeik. Met een eigen bedrijfje en als t ff slecht gaat er bij werken moet dat makkelijk te doen zijn. Pfffffff.... Zo dat is er uit!
hij komt idd een beetje onvolwassen over. ik hoop dat als jij hem er op aan spreekt, dat hij tot een inkeer komt!
goeiemiddag dames, @debby dat is altijd goed als je zo leuk kunt oschieten met de vk he wil je vriend persee alleen in zijn eigen bedrijf werken, mij lijkt eht och logisch als hij geen wek heeft dat hij bijv 10 of 20 uurtjes bij iets anders gaat werken of inschrijven bij arbeidskracht als oproepbasis ofzow. elke euro is toch meegenomen en thuis op de bank zitten verdien je niks mee toch @matta gefeliciteerd met het kindje van je vriendin wat een leuke naam mooi huis hoor je kan idd een bedrag er boven opnemen om spullen te kopen of te verbouwen maar je moet rekening houden met koste koop en dat is rond de 20 procent dacht ik maar weet het niet zeker dus zeg 15000 +kk = 30000 totaal zit je dan op 18000 en dan nog 25000 voor verbouwen en inrichting zit je op 205000 maar kk kan ook minder zijn hoor. bij nieuwbouwwoningen zit geloof ik geen kostenkoop. @sterretje hey meid, lang he anderhalve week hihi over de angelsounds ik heb het hartje met 9 weken en 4 dagen voor het eerst gehoord. @kristel mooi buikje staat je echt goed hihi @gaby wat een rot nieuws ik had zo gehoopt dat er goed nieuws uit was gekomen, maar nu weten jullie wel waarom het zo lang duurt en kunnen jullie geholpen worden emt hopelijk het resultaat snel zwanger @suus dat is goed nieuws en nu kan eht ooke echt een plekje krijgen toch? ik ben vandaag bij het arbeidsburo geweest en heb me ingeschrven voor kinderopvang, gehandicaptenzorg en als daar niet geneog uren voor zijn in de week (30 uur) dan wil ik ook nog wat van catering ofzow doen :d misschien kan ik morgen of overmorgen al wat dagen werken in de garderobe bij een feest overdag. ik vind eht prima die afwisseling als er maar geld binnenkomt toch :d ik heb ook gewoon verteld dat i kzwanger ben en dat maakt niks uit want ben toch oproepkracht. ga er dus alles aan doen om die 30 uur op te vullen met werk zie eht helemaal zitten. verder heb ik net gezien dat ik op mijn verjaardag 16 weken ben (3 maart) en dan weten we hopelijk het geslacht zou een leuk verjaardagskado zijn om het dan te weten net allerlei rekeingen overgemaakt en ga nu is wat info opzoeken over overbrugingshypotheken want heb er nog geen tijd voor gehad ps ik heb geen vaste hobby
ik vind dat hij wel in zijn handjes mag klappen met een vriendin zoals jij...je laat hem neem ik aan zijn droom uitvoeren door een eigen bedrijf op poten te laten zetten toch? knap hoor! mijn toekomstige hobby (morgen) met vilt mooie dingen maken....zoals: een vlag met mijn zoontjes naam......een vogelhuisjelamp voor op de slaapkamer....een vilt schilderij met vrolijke kleurtjes....ik MOET gewoon iets met mijn handen doen! hebv daarom vilt en stof besteld (delfs blauw en blauwe blokjes stof) en die mag ik morgen ophalen....oe heb er zo'n zin in.... Verder zijn mijn hobby's...schoonmaken...maar dat gaat nu niets...thee leuten met vriendinnen....series kijken....shoppen....frubbelen...
@Suus: Gelukkig dat het schoon is allemaal nu. In ieder geval geen curretage, dus dat is mooi! Kan me wel voorstellen dat het nu hel raar aanvoelt, omdat nu echt alles weg is *knuf* @Hobby: Ik heb eigenlijk niet echt een hobby.. Ja mn werk is mn hobby. Kapsels maken in Second Life Ehm, ja wel; Kruiden! En dan bedoel ik niet de kruidenpotjes met gehaktmix oid die je i nde supermarkt koopt Maar echt kruidenplanten en hun medicinale werking. Ik ga in september ook aan een opleiding beginnen die alles met kruiden te maken heeft. Als ik daarme klaar ben mag ik als fytotherapeut aan t werk gaan, dan behandel ik mensen met kruiden, soort van homeopathie is het dus Verder ben ik heel erg geïnteresseerd in het paranormale en wicca en ben ik theeverslaafd en kan je bijna zeggen dat ik thee spaar, zoveel soorten heb ik (stuk of 80 soorten thee denk ik....) Ennehm, dansen! en muziek! ik moet echt altijd muziek aan hebben en kan dan ook nooit stil zitten Zingen ook, maar kan het niet Verder ben ik af en toe ook bezig met muziek maken in Kimo zn studio en Kimo leert me draaien (platen mixen enzo dus). (Kimo is DJ) @Huis: Als jullie t boeiend vinden zal ik zo ook ff wat foto's maken van ons huisje Dus zeg het maar
Geeft niet, we zijn een hele tijd geleden om diezelfde reden uit elkaar geweest. Maar ik kon niet zonder hem dus heb ik het voor lief genomen. Hij had geleerd. Het ging een stuk beter dan voorheen... en ik kreeg netjes een bepaald bedrag per maand. Maar nu krijg ik wel soms wat zwart geld, maar dan ik de kinderopvang niet mee betalen.
mijn man, had er in het begin moeite mee dat hij alles verdiende en daardoor ook veel voor mij moest betalen omdat ik het gewoon niet had. Gelukkig ijn we daar ook uitgekomen en betaal ik nu electriciteit, gas, water, digitenne.n verder mijn eigen ziekenfonds, eigen telefoonrekening, schoolles geld.. en wat we over hebben van mijn gel dis mooi meegenomen.. meestal worden daar de extra rekeningen van betaald.boetes, essent heeft ons genaaid, door alles omhoog te zetten, waardoor wij te wenig betaalde en nu flink moeten bij dokken!
@lynn schoonmaken als hobby iii mij neit gezien hoor. @debby sommige mensen willen ook wel maar hebben gewoon een flinke dauw nodig in de rug en ajmmer dat jij hem dan achter zijn kont meot aanzitten maar als dat de enige manier is hoe hij aan ander werk komt zodat er altijd geld binnen komt. en hij heeft toch ook een eigenbedrijf dus hij kan het wel schijnbaar zelf doen dat zit in hem anders had hij nooit een eigenbedrijf kunnen runnen. steekt hij wel tijd in bijv. advertenties of flaaieren als hij een dag niks heeft. dus dat hij zijn best doet om toch aan klanten te komen. ze komen neit aanvliegen. als je en dagje gaat flaaieren of adverteren in supermarkten doet tie ook al iets toch.. is maar een ideetje 9misschein doet hij het al hoor)
hoor mij nou... mijn man.. hahha dat heb ik echt nog nooit gezegd! ja, dan zal ik zodra ik beter ben, ons huisje fatsoenerenen die ook mooi op de foto zetten! mijn schoonzus vind dat we een gezellig en warm huis hebben!