Jong, en zwanger willen worden!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door prinses, 31 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. matta1986

matta1986 Fanatiek lid

17 jul 2008
    1.525
    0
    0
    klassenassistent
    Drenthe
    ben freddie kijken!

2. Evamariah

Evamariah Fanatiek lid

9 jan 2008
    1.874
    0
    0
    overijssel
    Goedenavond....

@ red...ik snap je volkomen...fijn dat er nog iemand zo over denkt....het is gewoon belangrijk je kind normen en waarden te leren en deze ook te laten gebruiken in zijn of haar leven...voor onz als ouders is God ook erg belanrijk en ons kind zal zijn of haar eigen keus mogen maken....toch denk ik dat ons kind ook God als zijn of haar geloof zal aan nemen maar op zijn of haar eigen manier misshien net zoals ik het ook anders doe dan mijn eigen ouders.

@ kristel...ik denk dat het moeilijk is om te begrijpen waarom voor ons God belangrijk is.
    neem jou wicca of jou spirituele geloof...jij kan je hierin uiten en je ding in vinden dat waar je naar op zoek bent geweest...wij kunnen dat bij God...mensen van de Islam bij Allah en zo zijn er nog honderden geloven! Het is niet dat het Geloof in God wordt opgelegt...het is alleen dat wat je mee geeft je kind dat ook gaat geloven.
    Jij geeft jou kind je spirituele kant mee....en jou kind zal dat ook gaan geloven...en wat hij of zij ermee doet dat laa tje vrij...maar jij zou als ouder het graag willen zien dat je kind gelooft in jou geloof....als jou kind bijv in een ander geloof gaat geloven en zich helemaal afsluit van jou vind je dat ook niet leuk! ik denk dat het zo een beetje werkt ;)

Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb neergetypt...

fijne avond allemaal....

3. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Haha geeft niet hoor! 'k Moet alleen even goed nadenken hoe ik dingen zeg omdat 't voor mij soms vanzelf sprekend is maar voor een ander niet, maar dat houd je scherp he!

Weet je, ik ben heel streng gelovig opgegroeid, voor jullie misschien wat lastig om daar een beeld van te vormen, maar ik moest bijv. een rok aan, hadden geen tv, mochten geen muziek luisteren, niet uitgaan. Mijn ouders hebben zich nooit echt in hun kinderen verdiept, wij mochten dat niet omdat het zo hoorde of omdat de dominee dat zei.
    Kijk, ik weet abosluut hoe ik mijn kinderen niet wil opvoeden. Ik kan mijn kinderen niet dwingen om te geloven en dat zal ik ook niet doen. Ik zie het geloof als een meerwaarde, wat iets moois en positiefs geeft aan m'n leven. 'k Heb een slechte relatie met m'n ouders maar 'k weet dat God voor mij zorgt en me wil helpen als ik het moeilijk heb.
    'k Vind het zo mooi hoe sommige kinderen geloven, vol vertrouwen en zich niet druk makend om dingen wat we als volwassenen vaak wel doen.
    'k Hoop m'n kinderen te leren dat geloven iets moois en blij's is en niet iets van regeltjes.
    Als ze ouder worden zullen ze hun eigen keuzes gaan maken. Wij, als ouders kunnen ze alleen een basis meegeven. Als ouders moet je je kinderen op een gegeven moment loslaten maar 'k geloof dat God dat niet zal doen.
    'k Wil dat m'n kinderen weten wat er in de wereld te koop is en niet wereldvreemd zijn.
    'k Zou het heel erg vinden als mijn kinderen als ze ouder worden niet zouden geloven of een andere kant opgaan. Maar 'k zou ze niet tegenhouden en ze altijd blijven steunen.

In de ogen van m'n ouders ben ik het slechte pad opgegaan en m'n man is daar de schuldige van.
    Omdat ik nu in een 'lichtere' kerk zit...
    Weet je... dat vind ik erg jammer. Juist omdat ik ook moeite heb met hun geloof. Omdat het geen troost en zekerheid biedt. Je moet kracht kunnen halen uit je geloof.
    Helaas zijn zij erg star en absoluut niet ruimdekkend. Ik hoop dat ik dat ik anders handel als wij kinderen mogen hebben.

'k Hoop dat je hier iets aan hebt...
    Ik ga lekker met m'n mannetje tv kijken en vroeg op bed. Duim maar even voor me dat ik niet gebeld word tot 0.00 uur!

4. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Thnx Eva!

5. Debby86

Debby86 Fanatiek lid

Red, heb de prijslijst als word bestand gestuurd hoor.

En Nen ik heb ook naar jou gestuurd. Het is inderdaad verstandig om te schuren en dan te lakken zoals ik vanmorgen al zei.

Fijne avond allemaal!

Kussies

6. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    'k Heb je een mailtje terug gestuurd!

7. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    @Eva: Het is helemaal niet moeilijk te begrijpen voor mij waarom God voor jullie belangrijk is.
    Ik hoef het eerlijk gezegd ook niet eens te begrijpen, het is voor jullie zo en daarmee is het verder toch goed zo?
    Zolang jullie je daar goed bij voelen heb ik daar verder niks mee te maken ;)

Ik ga mijn kinderen alvast niet opvoeden met wicca of spirituele dingen of t christendom of wat dan ook. Zoals ik al zei; ik heb geen geloof (ook geen wicca dus, vind het alleen interessant ;)).

Ik ben het verder niet met alles eens in geloven (en dan heb ik t over elk geloof) maar dat doet er niet toe.
    Ik zal er ook geen problemen mee hebben als mijn kind Christelijk zou worden en gedoopt zou willen worden. Zolang hij/zij er niemand mee kwaad doet en er zelf gelukkig van wordt is het toch prima?

Mij zullen ze alvast geen pijn doen ermee, zoals jij zegt ;)

Het enige wat ik mijn kinderen wil meegeven is dat er meer kanten zijn om iets te bekijken en van welke kant zij iets bekijken (vanuit welk opzicht/geloof dus) dat moeten ze zelf weten. Zolang zij er gelukkig mee zijn en niemand kwaad doen vind ik het best :)

@Red: Een beetje hetzelfde verhaal zou ik tegen jou vertellen als ik tegen Eva gedaan heb, alleen is het een beetje onzin om het nog een keer te typen ;)

8. suus1987

suus1987 Fanatiek lid

9 sep 2008
    2.622
    0
    0
    Pedagogisch medewerker :D
    Cuijk
    pascal belde en kreeg meteen iemand aan de telefoon die hem hielp.. niet dat hij het nu wel doet.. waarschijnlijk is ons toestel gewoon kapot en ligt het niet aan het net :S

@red: mijn schoonouders draaien kerkelijke bijdrage bij.. eerst was het dan ook zo dat kinderen gratis mochten trouwen..

@matta: leuk dat je zusje in de buurd komt wonen :D

@kristel: mijn vriend en ik zijn allebei christen maar helemaal niet heel gelovig.. gaan bijvoorbeeld alleen met kerst begravenissen en trouwerijen naar de kerk.. vroeger wel in het kerk gezeten.. maar nooit streng gelovig geweest..
    Maakt mij niet veel uit wat mijn kinderen voor geloof willen/krijgen.. laat ze in ieder geval denk ik niet dopen.. als ze dat wel willen kunnen ze altijd zelf bepalen of ze nog gedoopt willen worden! :)
    Wat kristel zegt: vind gewoon belangrijk dat ze respect tonen voor de medemens en niet iemand voor de gek houden of iets dergelijks..

Ik heb net lekker 2 uurtjes gesport :) weer met me moeder! :) was weer lekker!

9. bos

bos VIP lid

23 aug 2008
    8.268
    0
    0
    zuid holland
    zeg dames ik ga niet weer tien pagina's bijlezen hoor stelletje kletskouzen..

vanochtend om negen uur echo gehad...alles zag er tip top uit...kleine zwaaide nog even...schopte nog even met zijn benen en tilde zijn kont nog even op...ja hij was aan het uitsloven zij de vk...
    we hebben het gelijk op het werk verteld beide...tot nu alleen maar positieve reacties....erg leuk.

sorry dat ik niet reageer vandaag maar ik ga lekker slapen....

truste dames... en hou het morgen beetje beschijden aub anders moet ik zooo veel terug lezen... ;)

10. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Wat fijn dat de echo goed was Bos :D
    En nu al een uitslovertje :)
    Was de gevulde koek lekker?

11. suus1987

suus1987 Fanatiek lid

9 sep 2008
    2.622
    0
    0
    Pedagogisch medewerker :D
    Cuijk
    @bos: fijn dat alles goed was. ik moet weer voorschoolse dienst draaien.. en tussenschoolse en na schoolse..
    Ik moet dus van half 8 tot 9.. van 11.45 tot 13.15 en van 15.00 tot 17.30
    Ik ga tussen 13.15 en 15.00 maar wat taakjes doen waar ik uren voor mag schrijven.. zoals de groep poetsen :p

Werk ze iedereen die moet werken.. de rest een fijne dag!

12. knarboor

knarboor Fanatiek lid

21 apr 2008
    1.201
    0
    0
    goede morgen dames

@bos fijn zeg een goede echo!

@all werkse allemaal

13. Evamariah

Evamariah Fanatiek lid

9 jan 2008
    1.874
    0
    0
    overijssel
    Goedemorgen allemaal,

Ik ga ff mijn oppas kindje naar het kdv brengen die heeft een nachtje bij ons geslapen!

tot laters....en een hele fijne dag gewenst x eva

14. Debby86

Debby86 Fanatiek lid

Goedemorgen meiden!

Ik heb er 1 1/2 uur over gedaan om op mijn werk te komen. Pffff we stonden gewoon stil op de A28. :( Uiteindelijk maar binnendoor gegaan. Een collega van mij die ook in AMersfoort woont had een bus later genomen en was ongeveer even laat binnen.

Vandaag is het afscheid van mijn baas... :( Vind t heel erg jammer. Maar jah, wie weet krijg ik het nu wat drukker hoewel het er nog niet zo uit ziet.

*ff bloemen ophalen beneden*

15. Debby86

Debby86 Fanatiek lid

De bloemen zijn voor de vrouw van mij baas, echt een super mooie bos! :D Ben er trots op! Ook al heb ik het niet zelf gemaakt. hahahhaaha :)

Ik heb enorm veel last van hormonsters! Ik maak de hele tijd ruzie met Daan. :( En als hij dan zegt dat het door m'n hormonen komt word ik eigenlijk nog woester. Maar laat het maar gebeuren... T zal wel zo zijn. :) Daan noemt me nu al de hormonen-tiran! hahahaha :D

Ik moet weer ff aan de slag er moeten nog wat kleine dingetjes geregeld worden voor vandaag.

Liefs

16. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Die arme Daan... volgens mij heeft een man 't ook best zwaar met een zwangere partner... haha!
    'k Zal die van mij alvast vertellen dat hij z'n borst nat mag maken!

@Bos, wat fijn dat alles goed is!

@Suus, moet je je erg uitsloven op de sportschool? Ik wil eigenlijk 10 kg kwijt... jij 15 toch?

'k Heb als plan omdat m'n huis schoon te maken dus ik mag me hier niet teveel vertonen ;)

'k Ga eerst maar eens ontbijten... 'k Ben niet gebeld tijdens m'n wachtdienst. Moet vandaag eventueel in overleg nog werken... maar ze zoeken maar een ander. Ik wil wel weer even vrij zijn ;)
    'k Wil eigenlijk zaterdag boven verven enzo. Misschien dat ik nog wel even naar de bouwmarkt ga voor nieuwe stopcontacten, deurkrukken enzo.

Werkse allemaal!

17. Debby86

Debby86 Fanatiek lid

Daan heeft t inderdaad maar zwaar nu! hahahaha :D ;) :D

Wij moeten ook nog de stopcontacten vervangen, maar ze zijn zo oud dat de schroefgaatjes niet meer kloppen met hoe ze nu gemaakt worden. :(

Ik reageer vanmiddag of vanavond even op je mailtje, misschien heb ik Daan nodig voor een aantal vragen. :)

Liefs Debby

18. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Wij hebben hier allemaal van die opzetstopcontacten.
    En op de toekomstige babykamer zit nog zo'n ouderwetse ronde alleen een vierkante met zo'n plaatje erachter (die je dus nodig hebt voor opzetstopcontacten) past niet. 'k Ga even kijken of een dimmer wel past en anders moet het stopcontact verplaatst worden maar ja dan moet de muur open gebroken worden.

Is goed hoor! Ik ga hier zo toch maar 's wat doen denk ik.... bah echt geen zin in!

19. lynn1986

lynn1986 VIP lid

7 jan 2008
    5.901
    56
    48
    Vrouw
    goedemorgen...heb gisteren nog meer gemaakt...en ook iets zonder naam...zal straks even foto maken....

20. matta1986

matta1986 Fanatiek lid

17 jul 2008
    1.525
    0
    0
    klassenassistent
    Drenthe
    goedemorgen all,

Hier gaat alles eens stuk beter,vannacht goed geslapen,nog lastvanmijn keel en van mijn tanden.
    Mijn oor is opgehouden met klieren!

hoe gaat het verder met iedereeen?
    Had gister ook nog een hormoon aanval, Lief had eten meegenomen, voelde me absoluut niet goed en op een gegeven moment stond ik de katten weer eten te geven en de vaatwasser in te ru imen.. ik dacht @#@%#$% ik ben ziek, waarom doe ik dit in godsnaam, ikkuh mopperen..
    Komt Lief de keuken binnen..'dan zoek je toch eennieuw vriendje, die dat wel doet' als ik ergens een hekel aan heb, is het wel alshij dat doet... ik was zooo kwaad en schreeuwde met mijn zere keel...Doe toch eens normaal, ik ben verdomme ziek en nog moet ik alles zelf doen.. heb de vieze borden op het aanrecht gesmeten (kapot, *oeps*) ben naar boven gerent... was woest, flikt ie me altijd. ondertussen heeft hij de katten eten gegeven en de vaatwasser in geruimd en kwam hij me halen en sorry zeggen.!

@eva,Red,Kristel
    om terug te komen op jullie geloof van gisteravond.
    ik ben christelijk op gevoed, mijn ouders hebben hier voor gekozen omdat mijn moeder voor ons 3 mk heeft gehad. ze heeft op het moment dat ik niets van mij liet horen en ze dchten dat e mij kwijt waren, god belooft om mij op te voeden zin zijn naam..en prompt liet ik weer wat van mij horen.
    Ik MOEST ook na de kerk, ik MOEST ook na categesatie (ofzoiets) of ik in hem geloof. weet ik niet, ik weet dat er hierna ook iets is. en als god echt zo machtig is, als de bijbel zegt waarom stopt hij dan niet al die ellende die er is.
    Ik geloof ook best dat alles gebeurd met een reden, maar of die reden van god is, daar ben ik nog niet zo zekervan!
    Verder ben ik heel vrij gelaten,behalve dat als ik was wezen stappen tot 6 uur, dat ik om 9 uur in de kerk MOEST zitten..grrr...

Deel Deze Pagina