Jong, en zwanger willen worden!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door prinses, 31 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suus1987

suus1987 Fanatiek lid

9 sep 2008
    2.622
    0
    0
    Pedagogisch medewerker :D
    Cuijk
    weet niet.. zie misshien een heel heel heel heel lichte streep op de zwtest.. maar twijfel of ik die zie :p
    Maar kan een ovutest zo donker zijn als een zw test maaar heeel klein beetje posi is (misschien) volgens mij een heeeel licht streepje
    zal even foto plaatsen

2. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    @Red: Ik duim dat je gewoon en kleinetje in je buik hebt! Dan kan je toch nog naar de 9maandenbeurs :D

@Suus: Kan het niet zijn dat je gewoon je eisprong hebt nu?
    Ze zeggen idd dat je na een mk vaak vruchtbaarder bent! Hopelijk geld dat voor jullie ook :D

@Rose: Ik had een verwaarloosde Pfeiffer.. Ik had op mn 14e al klachten, maar pas op mn 16e zijn we erachter gekomen dat ik t had (de huisarts wilde nooit een test doen totdat mn moeder tegen m begon te zeiken. Hij zei altijd dat ik moe was door de puberteit).
    De kans zit er dik in dat ik door die Pfeiffer nu ook dat B12 tekort heb...
    Ik heb er trouwens nadat we t wisten nog zeker 2 jaar last van gehad..

3. suus1987

suus1987 Fanatiek lid

9 sep 2008
    2.622
    0
    0
    Cuijk
    dit is de ovu test (nog net niet positief)

4. suus1987

suus1987 Fanatiek lid

9 sep 2008
    2.622
    0
    0
    Cuijk
    ik weet het niet kristel.. als je ei komt is een zw test toch niet positief.. ook geen heel licht streepje?

dit is de zw test

5. suus1987

suus1987 Fanatiek lid

9 sep 2008
    2.622
    0
    0
    Cuijk
  6. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    @Suus: Je test is idd nog positief... Ik zou als ik jou was even bij sensitest oid wat goedkope testen bestellen en om de zoveel dagen even een testje doen totdat ie helemaal negatief is.
    Daarna kan je dan gaan beginnen met ovutesten, nu heb je namelijk geen duidelijkheid met ovutesten omdat ze positief uitslaan door t hCG.
    Je eisprong is alvast nog niet geweest en zal ook nog wel even duren voordat ie komt door het hCG...

Echt balen dat je op deze manier nog zo geconfronteerd wordt ermee :(

7. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    @Suus: je zw test is nog positief, dus je hebt nog hcg in je lichaam.
    Een ovu test zal dan ook geen kloppend beeld geven.
    Als je gewoon om de dag/om de 2 dagen klust kan je je ei als die komt niet missen.
    Wel balen dat je nu nog geen zekerheid over je ei hebt!

8. rose

rose Fanatiek lid

15 okt 2008
    1.421
    0
    0
    @suus ik zie ook duidelijk ee streep dus zou ook proberen om de dag te klussen misschein is het ergens goed voor en hopelijk geld het voor jullie ook dat jullie nu vruchtbaarder zijn.. wat was voorheen je klus patroon?

@kristel soms word je echt moe van die dokters he.. puberteit i kwas altijd heel duizelig zeiden ze ook puerteit, lage bloeddruk ook puberteit nu bleek dat ik gewoon altijd een alge hartslag heb en een onregelmatige hartslag soms word ik echt moe van die dokters die dneken van ow aanstellerij ofzow..
    gelukkig heb je nu tenminste iets tegen die b12 tekort

ik heb net een monchou taart gemaakt. moet nu 2 uur in de ijskast staan en daarna doe ik de kersen eroverheen

9. suus1987

suus1987 Fanatiek lid

9 sep 2008
    2.622
    0
    0
    Cuijk
    de keer dat ik zwanger ben geworden hebben we allleen geklust als we allebei heel veel zin hadden.. dat was in de weekenden .. elke zaterdag en zondag.. dus denk dat dat precies het goed moment was.. wil ook niet verplicht klussen eigelijk.. moet wel leuk blijven.. maar ik moet nu gaan werken! misschien tot vanavond!
    doeidoei!

10. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    @Rose, wij hebben om de dag geklust en de dag voor m'n ei ook. Als de zaadjes 3 dagen leven, zou 't van 2x raak kunnen zijn.

@Kristel, ik heb ook Pheiffer gehad, ik wist 't niet maar was vorig jaar febr. heel moe, eigenlijk meer m'n lichaam, toen bloedtest gehad en bleek dat ik 't gehad had maar ze kunnen dan niet zien wanneer. Kon ook 3 jaar geleden zijn. 'k Had altijd al wel dat ik 's avonds op tijd op bed moest en echt m'n rust nodig had.
    Heb je dan groter kans op Vit B12 tekort?

@Suus, ik zie ook een streepje.. balen zeg! Best wel dubbel denk ik, anders ben je blij met een streep en nu juist niet! Hopelijk heb je snel een ei!

'k Heb hier net een deur van 1 kant en zijkanten geverfd. Kwam er alleen achter dat ie niet helemaal glad was, dus dat wordt ook nog weer extra schuren. 't Moet eerst maar drogen.

11. rose

rose Fanatiek lid

15 okt 2008
    1.421
    0
    0
    @red nou dan maar hopen nu he mee kun je niet doen.
    ik ben vorig jaar weken bezig geweest met een trappenhal verfen de houten leuningen zeg maar jeetje wat een werk was met van die vormen erin.

@suus ja dat is waar maar ik heb het soms ook wel is gedaan als we er geen zin in hadden omdat ik dan vruchtbaar slijm had en ik niet een maand wil verspillen maar gelukkig krijg ik altijd wel zin als we eenmaal bezig zijn :D

12. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    @Rose: ja ik heb echt een hekel aan dokters gekregen... Kan genoeg voorbeelden geven, maar doe t maar even niet ;)

@Red: Het kan ook zijn dat je Pfeiffer gehad hebt toen maar dan gewoon niet zo erg..
    Ze kunnen iig zeker wel vaststellen van wanneer t virus is.
    Als ze het virus aantreffen in je bloed gaan ze namelijk een andere test ermee doen om te kijken of het virus actief is of dat t 'slaapt' zeg maar.
    Hebben ze een tijdje terug nog bij mij gedaan.

Wat betreft B12 en Pfeiffer:
    Normaal gesproken heb je in je maag een stofje wat B12 uit je voeding/tabletten haalt en opneemt in je lichaam.
    Het Epstein-Bar-virus (Veroorzaker van Pfeiffer) kan dat stofje kapotmaken. Dat stofje wordt dan ook niet meer aangemaakt in je lichaam.
    Daardoor kan je langzaamaan een B12 tekort gaan krijgen omdat je lichaam niet meer voldoende uit je voeding kan halen of helemaal niks meer.

Snap je?

13. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    't Virus was in elk geval niet actief toen.

Hoe merk je dat je vit B12 tekort hebt? Of testen ze daar standaard op met bloedonderzoek? 'k Heb vorig jaar een volledig bloedonderzoek gehad en alles was goed.

'k Heb vroeger als klein kind vaak bloedarmoede gehad, heb ik hier ook meer kans op als ik zwanger word? ('k heb nog wel floradix in huis ;))

14. rose

rose Fanatiek lid

15 okt 2008
    1.421
    0
    0
    @kristel weet je dat zelfs mijn hartchirurg ontslagen is en zijn doktersbewijs kwijt is...
    ff kort: ik ben op mijn 10e geopereerd aan mijn hart (open hartoperatie) in aachen (duitsland) de chirurg was een oudere duitse man en heb ik een paar keer van te voren gezien. alles is goed gegaan maar een paar maanden later werden alle patienten opgeroepen die het afgelopen half jaar geopereerd zijn door hem, hij bleek een ziekte of virus te hebben terwijl hij opereerde en dat is absoluut verboden, hij wist ook dat ij dit had. toen moesten we ons allemaal laten testen en een paar hadden het en ik gelukkig niet maar die man mag nooit meer opereren. stond zelfs nog in de krant.. maar is toch niet normaal dat zo'n man met levens speelt :S

15. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    @Red: nee daar testen ze niet standaard op...
    Ik kwam erachter doordat ik al jaren vage klachten had waar de artsen nooit duidelijkheid op gegeven hebben. Klachten als; gewrichtspijn, heel snel moe, continu hoofdpijn, snel ziek...
    Daarbij kwamen ook nog de miskramen (3)...

Ik ging toen eens op internet allerlei oorzaken van miskramen opzoeken en kwam toen bij een informatieve site trecht over B12 tekort.
    Mijn andere klachten stonden ook in dat lijstje en ik herkende mezelf wel heel erg erin..

Ik ben toen naar de dokter gegaan (was een vervangende HA toen) en ge-eist dat ie mn B12 waarde zou prikken.
    Daar deed hij heel erg moeilijk over, want (zijn antwoord): Alleen oudere mensen hebben last van een B12 tekort..
    Dat is dus echt onzin, maargoed..
    Ik heb echt op mn strepen moeten staan voordat hij wilde controleren op B12.

Als ik dat niet had gedaan was ik nu waarschijnlijk niet zwanger meer :(

Wat betreft bloedarmoede; als je daar gvoelig voor bent is het wel slim om tijdens je zwangerschap ijzersupplementen te gebruiken :)

16. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    @Rose: dat is echt ziek dat die arts dat gedaan heeft... Je kan je toch niet voorstellen dat iemand dat doet :(
    Gelukkig maar dat jij er niet ziek van geworden bent zeg... pfft..

17. rose

rose Fanatiek lid

15 okt 2008
    1.421
    0
    0
    zo ons topic word verwaarloosd hihi

ff updaten ons topic kan niet onder de 30 staan he :D

18. agneta

agneta Fanatiek lid

4 aug 2008
    2.066
    0
    0
    zoetermeer
    hey hey

DREAMER! hoe is het met jou!? heb ontzettend veel aan je gedacht!

ik heb net toch nog maar ff een testje gedaan want ik ben zo onzeker. (gaaat misschien ook wel elke dag ff testen net als kristel). maar weer dik positif gelukkig. maar toch.
    ik probeer foto's ervan op de laptop te zetten maar het lukt niet. ga het zo ff aan leon vragen dan kunnen jullie de foto ook ff zien.

over doktoren ik vertrouw er geen een meer. het zijn allemaal eikels en ontzettend laks. ik heb ook genoeg voorbeelden maar ik denk niet dat jullie daar op zitten te wachten.

*pff kon ik ook maar ff in me buik kijken*

19. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Ja hier gaat het goed hoor :D
    Jaartje ouder geworden he en heel veel wijzer :)

Maarre .. kom op met die foto's mamsie! :D
    Hoe reageerde Leon?
    Echt gaaf hoor, ben echt blij voor jullie :D
    En nou nie meer verven he!
    Alleen op waterbasis.
    Anders krijg je een boze oma aan de deur hoor :)

20. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48

Zwangeren

30 juli: Lynn1986, 7e ronde ZWANGER, uitgerekend 5 april 2009 van een prinsje!
    17 aug: Suhe, 1e ronde clomid ZWANGER, uitgerekend 26 april 2009 van een prinsje!
    10 okt: Mac, 3e ronde ZWANGER, uitgerekend 17 juni 2009 van een prinsje!
    04 nov: Ryanne, 11e ronde, 2e met Clomid, uitgerekend 10 juli 2009 van een prinsesje!
    18 nov: Kristel86, 11e ronde ZWANGER, uitgerekend 27 juli 2009
    23 nov: Debby86, 2e ronde ZWANGER, uitgerekend 1 augustus 2009
    08 dec Bos, 9e ronde ZWANGER, uitgerekend 16 augustus 2009
    11 dec Suus1987, 9e ronde ZWANGER, Vlindertje
    12 dec Rose, 2e ronde ZWANGER, uitgerekend 18 augustus 2009
    21 dec Stephanie87, 3e ronde ZWANGER, uitgerekend 30 augustus 2009
    14 jan Sterretje08, 8e ronde ZWANGER, uitgerekend 22 september 2009
    25 jan Evamariah, 1e ronde Clomid ZWANGER, uitgerekend 1 oktober 2009
    30 jan Agneta, 1e eigen ei ZWANGER, uitgerekend 10 oktober 2009

NOD lijst

Februari

03: Nen87, 4e ronde
    10: Red88, 4e ronde
    15: Gaby1986, 9e ronde
    22: Dreamer83, 10e ronde
    24: Matta1986, 2e ronde

Indien er een aanpassing moet komen op de lijst, laat het aan Dreamer83 of Sammie88 weten en wij passen het zo snel mogelijk aan!

Deel Deze Pagina