oke thanx voor jullie antwoord. ik heb even uitgerekend hoe mijn tabelltje er uit zal zien, als ik de dag van mn eiprong dan exact goed hebt, wanneer ik hem voelde 18 Juli 2008 Eerste dag van je laatste menstruatie 29 Juli 2008 Een beetje vruchtbaar 30 Juli 2008 Vruchtbaar 31 Juli 2008 Erg vruchtbaar 1 Augustus 2008 Eisprong 6 Augustus 2008 Innesteldag 15 Augustus 2008 Vanaf hier kun je testen 24 April 2009 Vermoedelijke bevallingsdatum ik moet als het goed is dus de 18e ongi worden. ben benieuwd. xxx
Er staat dat je de 15e ongi moet worden. Tenminste, ik word altijd ongi op de dag dat ik kan testen in die calculator. Zal ik je op de nod lijst zetten dan? Bah, mn man belt net op dat ie ziek is Hij heeft voor t eerst in 15 jaar overgegeven. Dat wordt geen kusje voor hem vandaag En weet je hoe erg ik ben? Ik denk er meteen achteraan: gelukkig, het is pas dag 3... Erg he!
ja dat klopt de 15 augustus als alles zo verloopt zoals het zou moeten. maar dan moet ik wel eerst 18 juli ongi worden, je weet het maar nooit na spiraal verwijderen. dus ik wacht eerst 18 juli af ben ik dan idd ongi geworden wil ik op de lijst, nu nog ff niet.
Hey meiden Ben ik ook weer snel even! @Mac: lekker zo lang uitslapen Heb ik ook gedaan vandaag! Alleen ik kon vannacht niet in slaap komen, pas om 3.30 uur... Had echt super buikpijn! Ik ben trouwens meteen begonnen met ovutesten; ik wilde namelijk weten hoe lag mn cyclus zou zijn en of ik een eisprong zou krijgen. Ik hoorde namelijk heel veel verhalen van ontpillen + onregelmatige/lange cyclussen! @Romy: Aww wat lief van je vriend! @Dreamer: Jij ook al zo'n korte ongi? Bij mij ook weer hoor Normaal is het echt altijd 5 tot 6 dagen zonder pil en tijdens de mk's maar 2 dagen... Nu is er dmv de bloedtest gezegd dat ik absoluut NIET zwanger ben geweest, maar ik heb WEER zo'n korte ongi van 2 dagen + heel veel stolsels... Ik snap er ehct geen flikker meer van alvast... Moet ik nu de normale testen geloven + mn lichaam? Of moet ik nu de bloedtest geloven? @Natas: Ik zou de dag aanhouden dat het bloeden begonnen is... Hoe voel je je nu eigenlijk? Nou ik ben vandaag ook ziekjes... Vannacht dus hele erge buikkrampen (maag/darmen) en vandaag aan de race Lekker! had ik op vakantie ook dus ik denk dat als het aanhoudt ik van de week nog even naar de huisarts ga. Misschien heb ik wel iets opgelopen in Egypte ofzo....
Ja ik deze keer dus ook stolsels erbij, vorige keer niet. Heb geen zw test gedaan voor ik ongi werd, dus geen idee of die wat had aangegeven. Ik denk dat de bloedtest toch de waarheid spreekt. Je zw en ovu testen kunnen idd door iets anders positief uitslaan, een bloedtest niet. Maar blijkbaar is een korte ongi dus iets wat gewoon kan, want vorige ronde was het ook maar 3 dagen bij mij en toen had ik echt een negatieve test ervoor gehad. Blijkbaar zijn we dus gezegend met korte ongi's Beterschap meis! En zou het idd in de gaten houden, want je loopt al heel snel iets op in landen als Egypte! Zeker als je je vantevoren niet hebt laten inenten.
Nou ik heb me zowiezo laten inenten, tegen hepatitis A en DTP... Dus dat zal het probleem niet zijn Vind het wel gek allemaal hoor van die ongi's.... Misschien toch even aan de gyn vragen hoe dat zit Ik ben nu trouwens weer weg, ga weer op de bank liggen
hallo meiden, weer flink gekletst vandaag. Zo ff teruglezen maar ben alweer eens aan het werk. @ Kristel, jij weet toch eea van tee en kruiden e.d. Heb thee gekocht van Piramide (biologisch) Nu heb ik sterrenmint, pepermunt en kruidenthee (Dora = voor kinderen ) Maar weet niet meer zeker of je deze mag hebben als je zwanger wil worden. Djw voor jullie knuffels, had ik gister echt ff nodig. Vandaag weer wat positiever. Heb eens rondgekeken op internet en het geeft toch goede kansen om zwanger te wrden. Wel een beetje zenuwachtig voor het gesprek morgen. @ Romy wat lief. Toen mn vriend en ik acht jaar samen waren lag er een bos rozen op het bed. Hij moest s'avonds werken dus toen ik naar bed wilde vond ik ze. Ik ga weer wat doen, morgen vrij. S'middags winkelen met mn schoonmoeder.
Hier ben ik weer even snel. Ik vind dit artikel en dacht: Ik zal hem even delen met jullie Komtie: Getrouwd en vruchtbaar? Dan zorgt de natuur als vanzelf voor kinderen. Tenminste, zo was het ooit. Tegenwoordig is, vooral in Nederland, het krijgen van een kind de uitkomst van een hele ingewikkelde rekensom, waarbij uitgekristalliseerde rationele antwoorden gegeven moet worden op vragen als: 'kan het financieel uit', 'is er voldoende en voelbare vader/moeder instinct', 'past het wel in de carrièreplanning', 'is er genoeg emotionele balans in de relatie', 'zijn beide partners toegekomen aan hun eigen individuele ontwikkeling', 'is de behuizing wel toereikend', en 'is het maatschappelijk klimaat wel warm genoeg'. En tegen de tijd dat de rekensom is opgelost, is het huwelijk ontbonden of de vruchtbaarheid verdwenen. Eigen schuld, dikke bult. Want, kinderen hebben is geen probleem maar eerder het enige juiste antwoord op al die ingewikkelde vragen. Gaat u maar na: juist omdat kinderen kostbaar zijn, worden ouders als vanzelf productiever en spaarzamer. En het vader/moeder instinct komt niet uit het luchtledige, maar als natuurlijke reactie op de geboorte van het kind. De carrièreplanning kan gewoon doorgaan. Ik bedoel, waarom zou iemand überhaupt een carrière plannen als er geen nagelslacht is om ervan te profiteren? Emotionele balans? Tja, als dat fenomeen al bestaat, dan zijn het juist de kinderen die ouders dwingen om elkaar halverwege te ontmoeten. En eigen individuele ontwikkeling? Daar zijn kinderen nu juist voor bedoeld. Zeker als het gaat om volwassen en verantwoordelijk te zijn, incasseringsvermogen te kweken, opofferingsgezind te zijn, speels en creatief te worden, en boven alles: het diepe besef te ontwikkelen dat levensgeluk vraagt om aandacht die naar buiten gericht is, en niet om een snelle bevrediging van eigen behoeftes. De behuizing? Die is altijd toereikend: klein is gezellig, groter is een luxe probleem. En het maatschappelijk klimaat: die is juist alleen maar warm als er kinderen zijn. Zonder jeugd heeft de planeet sowieso geen toekomst. Goed, tot zover mijn briljante argumenten. Nu is het onderhand wel tijd voor een beetje gevoel. Want, als er iets is, dat het hebben van kinderen met zich meebrengt dan is het wel een regenboog aan emoties: extreme angsten of het allemaal wel goed komt, intense vreugde bij alles wat het kind ontdekt en leert, afgewisseld door momenten van verdriet en zorg als het kind zich bezeert. En dan al die vriendjes en vriendinnetjes van de kinderen in huis: dat is genieten in optimaal forma door de muziek van de gesprekken die hun aanwezigheid voortbrengt. Misschien is het allermooiste van het hebben van kinderen wel het moment dat zij zelf kinderen krijgen. Dat is het moment waarop opa en oma, verlost van de directe zorg en verantwoordelijkheid, nog intenser kunnen genieten van de wonderbaarlijke groeistuipjes die het kleinkind doormaakt. Ja, elke keer als ik in de pretoogjes van onze eerste kleindochter kijk, dan hoef ik helemaal niets uit te rekenen. Dan denk ik, voel ik, weet ik, helemaal zeker dat mijn kind en zijn kind boven elke twijfel verheven is. Ik vond het een mooi artikel! Alleen de titel vind ik niet de juiste woordenkeuze.
@ Allemaal, Ik heb wat maar weet niet wat het is... heb nog steeds hele erge buikpijn en verlies sinds 1 uur licht bruin bloed... Weet iemand wat dit is?
Het bruin word alleen maar erger ... Buikpijn word nu minder... Ben nu erg onzeker.... kan het al ongi zijn? Mijn baarmoedermond is trouwens keihard! en erg diep.
het kan je ongi zijn... maar zal het pas ongi noemen als het helder rood bloed is.. zie dat het nog maar je 2e ronde is kan allemaal horen bij het ontpillen mits je de pil heb geslikt vaak duurt het ong 6 maanden vordat de cyclus regelmatig is.. doe lekker rustig aan neem lekker iets voor je buikpijn in meis...
@sammie doe lekker rustig aan zou ik zeggen, lekker met een kop thee op de bank onder een kleed, heerlijk. @romytamara wat een geweldig artikel! @deborah, ik zie dat je aan het afvallen bent? ik ga morgen ook weer beginnen met afvallen, wil er ongeveer 2 a 3 kilo af. of meer als het lukt. ik ben vanaf februari tot mei 10 kilo afgevallen waar en nu weer 2 van bij zijn, die wil ik er nu in ieder geval weer af. welke methode gebruik jij om af te vallen? ik de boeken van SB. xxx