Hm misschien moet ik dan hier toch maar eens met vriendlief over praten.... Ik had eigenlijk zoiets van: of trouwen als hij volgend jaar terug is van zijn uitzending, of wanneer ik zwanger raak.. Maar als er zoveel gedoe bij komt kijken. Toch raar, scheiden van de man met wie je gaat trouwen?
Wij gaan pas trouwen wanneer we genoeg geld hebben gespaard om op bonaire te kunnen trouwen met ons kindje/ kindjes erbij. Maar of het ooit echt gaat gebeuren betwijfel ik.
Nen, je haalt nu 2 dingen door elkaar he. Een samenlevingscontract is heel iets anders als geregistreerd partnerschap. Waar Eva het over heeft is geregistreerd partnerschap, daar geld de scheiding voor als de wet erdoor komt. Waar jij het over hebt is een samenlevingscontract. Dit heeft niets te maken met scheiden en trouwen! Dus rustig aan, voor jou geld het niet
Zo, ik heb even een belronde in de familie gedaan, even vertellen hoe het gisteren gegaan was en dat we een meisje krijgen. ze vinden het allemaal superleuk! En mn oma gaat nu wat spulletjes voor ons kopen, we krijgen nu een wipstoeltje van haar die we gezien hebben al, echt lief Verder heb ik meteen een afspraak gemaakt voor de volgende pretecho, die hebben we 10 april. Dan ben ik bijna 25 weken Ik wilde ook meteen een afspraak gaan maken voor de 20-weken echo, maar kan blijkbaar maar tot 12.00 uur bellen daarvoor.. Morgen maar doen dus! (vk zei namelijk dat ik pas vanaf 16 weken een afspraak kon maken ) Ik ga nu even op de bank liggen, begin weer hoofdpijn te krijgen en ben hartstikke moe alweer
Maar nu haal ik misschien bij mezelf ook dingen door elkaar haha, ff denken of wij een samenlevingscontract hebben of juist geregistreerd partnerschap...
Als je het niet weet zal het vast een samenlevingscontract zijn Via de notaris voor het kopen van een huis zeker?
@ dreamer, heb het even opgezocht en het is inderdaad een samenlevingsovereenkomst. Dus dat scheelt. Geen scheiding en gedoe haha
Wat zijn bij jullie eigenlijk de kosten bij de gemeente om te trouwen? Dit vond ik net over Leeuwarden: Voor de huwelijksvoltrekking vraagt de gemeente leges. Voor huwelijken die op maandag tot en met vrijdag tussen 09.00 uur 's morgens en 16.00 uur 's middags beginnen is 273,00 verschuldigd. Begint een huwelijk op een later tijdstip of op zaterdag, dan bedragen de leges 575,00. De kosten voor ondertrouw bedragen 40 tot 60 en een trouwboekje kost 21,40. De kosten van afschriften en uittreksels betaal je contant als je aangifte doet. De huwelijksleges kunnen contant worden afgerekend bij de aangifte, maar er kan ook een acceptgiro worden verstuurd. De locatiekosten komen hier nog over heen en dienen aan de locatie betaald te worden. Ik dacht dat maandagochtend altijd heel goedkoop of gratis was! Dat gaat hier dus mooi niet op...
http://www.amersfoort.nl/smartsite.shtml?id=102911 Ik kan het niet kopieren omdat het in een schema staat.
Echt hea?!?! Ik wil wel eens een berekening laten maken van zo'n trouwerij op bonaire ofzow... Dat zal wel niet te betalen zijn!
Ik droom er ook elk jaar weer van.. Zou het zo heerlijk vinden om niet te hoeven werken naast mijn studie..
Zo inderdaad... dat we strakjes ons helemaal kunnen storten op onze lieve kleine dreumes en dat hij/zij nooit wat tekort hoeft te komen of iedergeval dat je alles kunt kopen want je wilt. Niet overdreven maar gewoon niet continu op je centen moet letten dat zou toch wel fijn zijn.
Ja zoiets! Want ik zal toch niet stoppen met werken zolang ik geen kids heb. En zelfs dan wil ik blijven werken. Ik studeer immers niet voor niks. Maar een wat groter potje achter de hand is niet mis haha
Das waar! Of dat Daan gewoon zijn eigen zaak kan openen. Waar hij ook vloeren verkoopt enz... op een goede locatie! hahaha lekker dagdromen hea?!