Hallo meiden, Ik heb nog niet teruggelezen, ga ik zo even doen. Vanochtend naar zhuis geweest voor intakegesprek. Vandaag begonnen met provera en op derde dag van ongie moet ik een echo laten maken en bloed gaan prikken. Ga dan beginnen met clomid. Ben blij dat ik niet hoefde te wachten tot alle uitslagen van de diverse testen binnen zijn want dat zou een week of 4 kunnen duren. Ik ga nu nog ff met vriendlief op de bank zitten en dan slapen. Welterusten en tot morgen
Zo wat een stroomversnelling ineens Ryanne! Volgens mij ben je met clomid wel snel zwanger als ik zo die clomiddames wel eens zie. Spannend hoor Pfff zo af en toe overvalt me ineens zo'n gedachte dat ik niet zwanger kan worden ofso Benauwd me echt heel erg. Weet ook niet of ik het volhou om een jaar te proberen zonder succes. Hoop dat dat niet nodig is natuurlijk, maar goed, die gedachtes overvallen me!
goedemorgen dames, mmm ik zit hier een beetje met en twijfel heb vorige week vrijdag mn eisprong gehad, dat is afgelopen maandag bevestigd door de echo tijdens mn spiraal verwijderen, en normaal gesproken zou ik dan volgende week vrijdag 18 juli pas ongi moeten worden. nu heb ik afgelopen dagen zoals gewoonlijk na eispring, doorzichtig en daarna wit slijm gehad, nu wordt mn slijm al iets bruinig. trouwens rond eisprong wel geklust. -ben ik nu al ongi aan het worden? (zo voelt het niet, geen krampen enzo) - door het spiraal verwijderen? - of iets anders? - moet ik als ik hele dag bruinig slijm verlies dit als dag 1 cyclus aanhouden? help. graag advies. xxx
heb even terug gerekend twee weken voor mijn eisprong 1e dag van ongi, krijg je dit schema: 20 Juni 2008 Eerste dag van je laatste menstruatie 1 Juli 2008 Een beetje vruchtbaar 2 Juli 2008 Vruchtbaar 3 Juli 2008 Erg vruchtbaar 4 Juli 2008 Eisprong 9 Juli 2008 Innesteldag 18 Juli 2008 Vanaf hier kun je testen 27 Maart 2009 Vermoedelijke bevallingsdatum maar dat lijkt me wel erg onwaarschijnlijk denken jullie niet. zal ik het maar houden op zoals er werd gezegd, ontpillen? iets bruinog bloedverlies door verwijders spiraal en wachten tot een ongi echt goed doorzet? grrr.... wordt beetje onzeker zo want wil wel mn cyclus weten zodat we op het goede moment kunnen klussen.
Als je stopt met de pil word je na ongeveer 4 dagen ongesteld. Maakt niet uit hoeveel pillen je van de strip hebt geslikt dan. Ik denk dat als je een spiraal eruit haalt en dus de hormonen stopt, dat je ook prima na 4 dagen ongi kan worden. Je hele cyclus raakt ervan in de war, dus zou best kunnen! Doorzichtig slijm heb je trouwens voor je ei, na je ei komt het meestal niet meer. Gewoon even afwachten dus, maar zou de maandverband/tampons alvast wel in de buurt houden als ik jou was. En mocht het idd je ongi zijn, dan is de eerste dag waarin je helder rood bloed verliest dag 1 van je nieuwe cyclus. En hierom ben ik dus pas na mn hele strip gestopt, was veel te bang dat mn cyclus nog meer in de war zou raken als ik midden in stopte. @Natas: wat een luxe dingen zeg Heb er toch 1 open gemaakt gisteravond. Dat is even heel iets anders dan een klein stripje
Zou niet erg zijn toch als je nu al ongi wordt? Kan je tenminste over 2 weken al beginnen met ronde 1 ipv over 4 weken pas Maar snap dat je er een beetje door in de war raakt.
op zich zeker niet erg als ik nu ongi wordt, maar dan zou mn cyclus niet kloppen heb net 7 dagen geleden mn ei gehad. en dan evt nu ongi, als het zou doorzetten. dan heb ik geen cyclus van 28 meer. ?
Je hebt van jezelf ook nog geen cyclus, die werd in stand gehouden door de hormonen als ik het goed heb. Als je ongi door zet kan je daarna alsnog een cyclus van 28 dagen hebben hoor. Ach ja, je kan helaas niet meer doen dan afwachten nu.
bij een spiraal wordt je cyclus ip niet beinvloed. zie onderstaande tekst, van mirena zelf. Hoe werkt een Mirena? Door de lokale werking van Mirena zijn er weinig hormonale bijwerkingen. Het hormoon levonorgestrel wordt rechtstreeks in de baarmoeder afgegeven, waardoor er minder van dit hormoon nodig is in vergelijking met de pil. De hoeveelheid hormoon die in het bloed en dus in de rest van het lichaam komt, is bij Mirena zelfs 60 tot 100 maal minder dan bij de anticonceptiepil. Daarom wordt de normale cyclus bij gebruik van Mirena niet verstoord. Een ander eigenschap van Mirena in vergelijking met de pil is dat u er niet elke dag aan hoeft te denken. maar goed, dan nog is het enige wat ik kan doen: afwachten. xxx
Goedemorgen, @ Mac, even afwachten, maar als het wel je ongi is wel lekker optijd. Ik had gister de hele dag niks verloren meer en vanochtend met de eerste ochtend urine met afvegen weer een beetje beige. Weet nu ook niet wat mijn lichaam aan het doen is :s ...
heey mensen, Ik ben 20 jaar en bijna een jaar getrouwd en mijn man en ik hebben ook een grote kinderwens. Nadat ik gestopt was met de pil was het binnen 3 maand raak.. Helaas heb ik vorige maand een miskraam gehad.. Nu gaan we er weer voor! Ik zag jullie berichtje over de ovulatietesten en ik heb ze ook besteld! hoop ze morgen binnen te krijgen! ben erg benieuwd!
@ Natas en Dreamer, Beter dat je van die cassettes hebt gehad en dat voor zo weinig geld... en nu maar hopen dat ze ook goed zijn! Misschien ga ik volgende maand ook beginnen met ovutesten..
Welkom valentijntje! Naar dat je een mk hebt gehad zeg (understatement) Ik hoop dat je cyclus meteen weer goed op gang is nu. @Sammie: je lichaam kan echt raar doen he! Ik heb ook maar heel weinig ongi (sinds gistermiddag weer helemaal niks .. kon het weer af met 1 tampon deze hele ongi zeg maar) Wel lastig als je nu niet weet of het wel of niet je ongi was!
@ dreamer jah een miskraam brengt veel verdriet met zich mee... meer dan je ooit van te voren kan denken.. Maar ik zie dat je het zelf ook meegemaakt hebt? Het verdriet blijft groot.. maar ja hopen dat we allebei snel zwanger zijn en dat het goed mag gaan!
ik denk zelf niet. Als het totaal maar eerdergister avond licht/bruin sliertje, gister ochtend eerste 2 keer na wakker worden met afvegen beige en de rest van de dag niks. En vanochtend met de eerste ochtendurine weer was beige. Is totaal nog geen druppel Dus denk het nog niet....
Hallo meiden! Ik heb blijkbaar een hoop gemist dus ik ga eerst even bijlezen en kom dan als het goed is terug met een mega-reactie-actie
@Dreamer: Hoe gaat het met je? Ongi is zeker al weer helemaal over? Bij mij kwam er na 2 dagen niks, ineens gisteren toch weer wat uit Heb ik echt altijd bij een normale ongi, zo frustrerend is dat! Dan denk je dat t over is, en een paar dagen later komt er weer wat uit Kan dan die paar dagen dus ook niet zonder iets rondlopen... @Mac: Ik kan weinig zeggen over hoe het zal gaan met je cyclus nu, maar als je ongi nu al doorzet, dan kan je eerder beginnen aan de echte ronde Ik weet niet hoeveel bloedverlies het is, maar het kan misschien ook een beetje bloed zijn wat eruit komt van het verwijderen van je spiraal? @Sterretje: Fijn dat je het zwanger worden wat meer los kan laten Ik heb dat zelf ook steeds meer! Elke nieuwe ronde ga ik er toch weer rustiger mee om. MAAR wat er ook gebeurt en hoe ik me ook voel, de laatste dagen zit ik toch steeds in de stress Ik denk dat dat gewoon in me zit en dat dat er ook niet meer uit zal gaan. Hopelijk is het bij jou iig minder aan het einde van je cyclus Verder snap ik ook niet waar mijn testen dan op reageren, maar hopelijk geven de bloeduitslagen wat meer duidelijkheid en uitleg! Hoe gaat het met de voorbereidingen van de bruiloft? Schiet het al een beetje op? @Natas: Hoe gaat het met je? En hoe ging het bij de dokter? Als je er al geweest bent... Ik heb trouwens die kruidvattesten (die goedkope) alleen gebruikt tijdens mijn eerste zwangerschap, en toen kreeg ik helemaal geen streepje, terwijl CB digitaal al heel snel 'zwanger' aan gaf Eigenlijk heb ik zo'n beetje alle testen die te krijgen zijn al gebruikt en bijna allemaal gaven ze een 2e streepje... Dus vandaar dat ik het niet meer snap, lijkt me sterk dat ze allemaal een indrooglijntje geven @Sammi: pff wat een gedoe allemaal met je meis... Ik hoop voor je dat de medicijnen snel aanslaan en dat je oorontsteking ook snel weg is! @Romy: Meid, ik hoop voor je dat de 'klachten' iets goeds betekenen en dat je snel een mooie positieve test in handen hebt! @Celina: Ontpillen verschilt echt heel erg per persoon... De een heeft er maanden last van, de ander heeft het helemaal niet. Ik heb er bijvoorbeeld vrijwel geen last van gehad en meteen goede cyclus gekregen weer.... Ik hoop iig dat jij ook snel je cyclus terug hebt! @Ryanne: het gaat snel bij jou zeg! Hopelijk ben je heel snel lekker zwanger met de Clomid, wat ik een klein beetje ook wel verwacht, want ik hoor bijna alleen maar positieve verhalen erover! @Valentijntje: Welkom hier :-D @All: Mijn vriend is ook best wel bezig met het zwanger worden hoor! Hij vraagt steeds op welke dag ik zit, als ik begonnen ben met mn ovutesten komt ie er ook steeds even naar kijken of ze positief worden, en tijdens mn eisprong elke dag sexen, zin heeft ie bijna altijd wel haha. Maar heel lief allemaal hoor! Hij had in het begin nog zoiets van: we zien het allemaal wel, het komt wanneer het komen moet, maar nu is hij er ook al vrij gefocust op allemaal Verder voel ik me vandaag nog steeds niet helemaal lekker, nog steeds last van krampen in mn maag en darmen Als het aan blijft houden ga ik maandag de huisarts even bellen Verder ga i kvolgende week voor een trouwjurk kijken samen met mn moeder! En bij die winkel kunnen de jurken al vrij snel klaar zijn dus ik denk niet dat ik me druk hoef te maken over levertijden van 5 maanden oid Ze hebben alle jurken op voorraad, als het versteld moet worden doen ze dat daar en je kan alle acesoires ook nog eens daar kopen. Op de website staat ook dat de meeste jurken met 2 weken klaar zijn! (uiterlijk een maand) Hopelijk hebben ze een mooie jurk en kan ik m vrij snel hebben