wie heeft dit al gehoord jongentje word vader op zijn 13e echt schokkend. http://www.thesun.co.uk/sol/ho.....233878.ece
had het filmpje gevonden.. dat is ook apart :S best erg! Ik ga gauw naar het werk nu en daarna meteen door naar het ziekenhuis.. doeidoei..
@Rose: ja, dat heb ik gelezen laatst, echt ziek! Snap niet dat een meid van 15 sex kan hebben met zo'n jongen die eruit ziet alsof ie 8 is Maargoed, t is gebeurt... @All: Pfft, ik kreeg me gister toch ineens 'nieuws' te horen. Zus van Kimo zit in Peru (al een jaar en blijft daar voorlopig nog wel even) voor liefdadigheidswerk enzo, ze helpt daar kinderen naar school te gaan etc. Nu is ze in de tijd dat ze daar zit Christelijk geworden en heeft ze zich laten dopen daar. Niks mis mee natuurlijk, moet ze helemaal zelf weten als ze zich daar gelukkig bij voelt Maar nu wil ze in t klooster gaan, om non te worden Ik vind het echt te belachelijk voor woorden, spijt me heel erg.. Alsof ze nu al geen zin meer in een eigen leven heeft ofzo (ze is pas 27) Nu vraag ik me alleen af, ligt dat nu aan mij dat ik daar echt niet in kan komen en t gewoon níet begrijp? Of zouden jullie er ook moeite mee hebben als een familielid dit zou doen?
@ kris...las ff je stukje en kan me voorstellen dat als je ten eerste zelf niet gelooft en als zij in peru zit...dat je dan denkt dat het behoorlijk freaky is! Nu kan ik het me ergens wel voorstellen...maar er zijn tegenwoordig ook veel van die engerts die meer soort van sekte hebben...ik zou het ook vreemd vinden! Maar jah...ergens kan ik het me ook weer voorstellen!
ja echt niet normaal en zielig voor dat babytje die jongen weet zoveel nog neit en dat meisje lijkt me ook niet al te slim maar ja.. "kristel jeetje non.. dacht dat dat iets was wat bijna aan het uitsterven was en niet nog steeds nieuwe mensen aantrok dus ben ook erg verbaasd. denk dat wij hier heel anders leven en dat we haar daarom niet zullen begrijpen waarom ze deze keuze maakt, gelukig hoeven jij of ik het niet te doen maar wil zij dit en als dit haar gelukkig maakt dan moet ze dat doen. dnek dat de tijd dat ze daar zit haar ook erg heeft veranderd toch. je maakt toch van alles mee en je gaat heel anders naar het leven kijken misschien als ze er eenmaal aan begint ze het toch niks vind en anders ze blijft nog steeds de persoon hoe je haar eerst kende. ging je voorheen veel met haar om en hoe denkt je man erover
Nouja, sekte.. Zo extreem is het niet In Peru is het geloof ook heel anders dan hier, in Peru gelooft gewoon in principe iedereen, hier is dat heel anders. Alleen in een klooster gaan, jee, je kan toch ook God 'dienen' zonder je vrijheid op te moeten geven? Ik zie het namelijk zo, dat je je vrijheid inlevert.. Je leeft naar de agenda van t klooster, je mag geen relatie beginnen en dus ook geen gezinnetje krijgen enzo.. En dat terwijl ze altijd zei dat ze graag kinderen wilde.. Natuurlijk verandert het je als je in een ander land zit met een andere cultuur en andere gewoontes ed, maar ik vind dit zo extreem.. En natuurlijk respecteer en accepteer ik het als ze dit echt graag wilt, het is haar leven. Maar ik zal het nooit echt begrijpen ben ik bang. @Rose: Nou, ik kon altijd heel goed met haar praten, maar echt lang heb ik haar niet gekend eigenlijk. Een half jaar nadat ik Kimo leerde kennen is zij naar Peru gegaan. Kimo snapt het trouwens ook niet... Hij denkt hetzelfde als ik; Als zij gelukkig is vind ik het best. Maar zal het ook nooit begrijpen. Net als de ouders... Schoonouders zijn er hee lerg van geschrokken en schoonmoeder heeft het er heel moeilijk mee, ze is bang dat ze haar dochter nu helemaal kwijt raakt.. Pff, ik vind het echt een rotsituatie, voor iedereen
@ kris...dat is inderdaad zo...in Peru is het allemaal heel anders,..maar misschien kun je de klooster keus meer zien als een soort sabbatical...een paar jaar misschien om even helemaal tot rust te komen en zichzelf te vinden! Ik heb ook een periode gehad dat ik dat ook dolgraag wilde...ik had op dat moment een vriend dus dat stond mij in de weg...maar het lijkt me nog steeds heerlijk...gewoon in stilte en rust leven met alleen wat je nodig hebt....heel bijzonder en dichtbij God... JE kan het ook zien als iets moois ipv iets raars...misschien is iets tijdelijks!
@Eva: zoals jij t verteld klinkt het op zich wel weer mooi en zo kan ik t al wat meer begrijpen. (nog steeds niet helemaal en dat zal ook niet gebeuren ook ben ik bang ) Denk ook gewoon dat ik bang ben (en de anderen ook) dat we haar straks niet meer zullen terugkennen zeg maar, dat ze echt helemaal verandert... Nouja, wat ik al zei; als zij er gelukkig van wordt moet ze t vooral doen @All: Ik ben er even vandoor. We gaan even naar de prenatal, echte meisjesdingen kopen
ja kan ik me voorstellen en als ze altijd kinderen heft gewild .. misschien komt dat over een paar jaar terug en zit ze gewoon in een andere levensfase nu ik zit op youtube filmpjes te kijken van dat gezin die 8 kinderen heeft een tweeling en een zesling echt zoveel liefde en gezelligheid in dat huis.. zo´n mooie kindjes http://www.youtube.com/watch?v=renyWCXQ ... re=related
Hee.. ben lekker vrij onverwachts! Heerlijk! @ kris.. Ik zou daar ook moeite mee hebben. Maar het is haar eigen leven.. succes bij de Prenatal! Wat een verhaal van dat jochie van 13.. het is zelf nog een kindje. Echt sneu voor dat dochtertje. Hoe is het verder hier?