Ja, je kunt beter 2 kruiken kopen. 1 heb je sowieso nodig, 2 soms. Dus als je eentje kunt lenen en eentje zelf koopt, is 't eigenlijk 't handigst. 2 worden er gebruikt bij de bevalling (1 voor in het bedje met kleertjes er om heen en 1 voor doeken om het kindje na de geboorte in te wikkelen). Sommige kindjes die zich erg slecht warm houden, hebben er 2 nodig. Bij de meesten is 1 voldoende. 'k Ga straks ff op de rest in. Buren zijn hier nu.
kdv....hier gaat hij dadelijk 4 halve dagen...maar eerst even kijjken of ik nog wel wil gaan werken.... apk....die van mij is vorige week gekeurd en voor het 3e jaar weer helemaal niets....de auto komt uit 1994 dus je zou verwachten....maar gelukkig.... kruiken...wij hebben er 2... en over het matrasje die van ons was 100 euro maar wat voor eentje dat is ik zou het begof niet weten...maar man wil heel graag de aero sleeper..... en van de babyfoon hebben wij de livion ofzoiets...vet cool ding..met camers enzo.... iris ik snap dat je afstand neemt heb ik ook een aantal keer gedaan voordat ik zwanger was.....
Wij doen gewoon 2 kruiken, eentje hebben we al en de ander kopen we wel weer wanneer we er aan denken Verder hebben we net al bij de matrassen gekeken en wij doen een anti-huisstofmijt matras. Het matras kost wel 150 euro, maargoed, liever uit voorzorg antiallergisch dan dat we straks alsnog een antihuistofmijtmatras moeten kopen. Ik ben zelf namelijk allergisch en dus is er kans dat de kleine t ook wordt. Een hydrofiele luier leg je, voor zover ik weet, op bed onder t hoofdje om eventueel kwijl ed op te vangen. Als ik t fout heb, let me know! Wat betreft wat beter is voor je kindje qua matras, bij de prenatal net zeiden ze dat dat echt aan je eigen voorkeur ligt. Ze kwamen ook aanzetten met een binnenveringsmatras, maar uit ervaring weet ik dat die dingen voor geen meter liggen. Je voelt continu die springveren en dat wil ik mn kindje niet aan doen... En oppas of kdv; ik ben altijd thuis dus de kleine blijft lekker bij mama En om wiegendood te voorkomen... Tja, gewoon t bedje goed laag en strak opmaken. Geen dekbed en kussen oid gebruiken, gewoon een lakentje en een deken. Inbakeren is meer voor als je een huilbaby hebt, van inbakeren worden ze vaak rustig (Toch?)
en bedankt kristel...wij hebben een matras met springvering....ik weet niet hoe zwaar jou kindje gaat worden maar als het goed is voelt hij dat echt niet....wij hebben er voor gekozen omdat dit meer lucht doorlaat....maar goed ieder zijn eigen keuze he? hydrofiele luiers ga ik hier niet gebruiken voor op bed want dan is het effect van de aerosleeper weg...ik gebruik ze dan voor het afdrogen uit een bad....
haha Lynn, sorry, ik had er even bij moeten zetten dat dat mijn mening is Ik vind die matrassen gewoon echt niet lekker liggen.. En ik ben echt niet dik of zwaar ofzo dus daar ligt het niet aan. Ook als je juist dun bent en uitstekende botten hebt, zoals ik (vooral bij mn heupen) voel je die springveren best erg. Dat voelt echt alsof je allemaal bulten in je bed hebt zeg maar. Maargoed, ieder zn eigen ding, wat de een lekker vindt liggen vindt een ander 3x niks. Daarom hebben ze ook zoveel keuze, toch
maakt niet uit hoor kristel..zow heeft iedereen zijn voorkeur.....ik wil bv geen 2e hands of ikea....maar dan kan ik het bij een ander wel leuk vinden...hahah ik ga ff badderen.....heb last van krampen dus hoop ze zo voor te zijn....p
Inderdaad iedereen zijn eigen keuze! @ Kristel.. Ga je stoppen met werken? Of werk je thuis? @ lynn.. Ik wil ook geen ikea of tweedehands.. badderse!
@Jolyn: Ik werk thuis En ik vind het helemaal geweldig @All: Ik ga lekker eten nu! zelfgemaakte bami met sate en satesaus, jammie
hoi meiden... zo heb alles teruggelezen maar vandaag ff geen fut om te reageren op iedereen sorry... zo komt er een vriendin langs...heb lekkere muffins gemaakt dus gaat goed komen...
@ Bos.. Lekker! Hmm.. heb net mijn laatste chocola gegeten! Heerlijk! @ Nen.. ik leef met je mee! Succes! @ All.. volgens mij ben ik gigantisch aan het afvallen terwijl ik het niet op de weegschaal zie! Echter is het zo dat ik mijn spijkerbroeken nu zo dicht van mijn kont kan aftrekken.. toch vreemd..
Ik eet wel veel minder dan dat ik eet. Ik krijg het gewoon niet meer weg! Vanavond 1 eetlepel boerenkool gehad en een kwart worst.. maar helaas merk ik het op de weegschaal nog niet.
Ach, je hoeft het nu op de weegschaal ook niet te merken toch. Je gaat nu hoe dan ook aankomen omdat je een wondertje in je buik hebt.. Als je zo slecht kunt eten moet je miss iets halen voor de misselijkheid? Lijkt me dat je je op een gegeven moment toch erg slap gaat voelen als je weinig binnen krijgt. Hopelijk gaat het snel beter!
Hydrofiele luier leggen we onder het hoofdje tegen 't spugen. Veel kindjes spugen en anders blijf je 't bedje verschonen. Vorige gezin kon ik 3x per dag de luier verschonen, dit gezin ook dagelijks. Moltonzeiltjes gebruiken we en die mogen niet onder 't hoofdje (die hydrofiele luier is daarom ook handig anders heb je zo vlekken in je matras). Welk matrasje maakt niet veel uit. Met binnenvering moet je er om denken dat het matrasje niet te hard is. Met polyether moet je er om denken dat 't niet te zacht is. Matrasje moet 8-10cm dik zijn, veerkrachtig, exact passen, goed vlak, goede ventilatie en vochtregeling. Matrasje van de Ikea moet geloof ik goed zijn. Om wiegendood te voorkomen: http://www.veiligslapen.info/modules/co ... ?section=2 Verder vind ik het persoonlijk erg belangrijk dat je ook leert op je kindje te vertrouwen. Dat probeer ik ouders altijd duidelijk te maken. Babyfoon met camera, dingen als een angelcare vind ik persoonlijk wat te ver gaan. 'k Ben er van overtuigd dat veel moeders een soort moedersinstinct, een soort oergevoel hebben dat ze het ook voelen als er iets mis is met je kindje. En als je een gezond kindje krijgt, mag je er in principe toch ook op vertrouwen dat het goed gaat? Uiteindelijk denk ik dat die producten nooit voor 100% wiegendood kunnen voorkomen. Daarbij, vanuit mijn geloof, vertrouw ik er ook op dat God voor mijn kindje zal zorgen en dat er niets gebeurd buiten Zijn wil. Maar iedereen moet doen waar hij/zij zich goed bij voelt. Als het je een rustiger gevoel geeft, is er niks mis mee, alleen kun je er niet van uit gaan dat het uiteindelijk ook echt wiegendood voorkomt. Inbakeren wordt idd gedaan bij huilbaby's. Dit gebeurt i.o.m. consultatiebureau. Ik mag het ook niet doen. Wat ik wel eens doe is een kindje lekker in een omslagdoek wikkelen waardoor ze wat beter slapen. Alleen moet je er op tijd mee stoppen als ze zich om gaan draaien, want dan leidt het tot een vergrote kans tot verstikkingsgevaar. @Dreamer, ik heb er niet mee gewerkt. In Nederland wordt ontraden je kindjes vast te leggen.
Hier waarschijnlijk gastouder trouwens omdat ik een flexibele oppas nodig heb. 'k Heb alleen wel een eisenpakketje