@Meisje: sterkte meis! Hoop dat de dokter je serieus neemt en je gaat helpen. @Rose: de hartslag zegt nu helemaal niks hoor Dat is pas aan het einde van de zwangerschap! Met het aantal weken wat je bent hebben vrijwel alle babies zo'n 160-200 slagen per minuut! @Bos: heb je leuke kamertjes gezien op internet bij hun? Ik heb zowel online als in de winkel niet iets gezien waarvan ik zeg, ja dat zou ik wel willen. Maar goed, ik heb ook een hele moeilijke smaak (en vaak nog een dure smaak ook, my luck ) Ben benieuwd wat jullie er gaan vinden! Ga je daar de wagen ook halen? Want ze hebben tot zondag nog een aanbieding ervan (gratis autostoeltje erbij of als je een ander stoeltje wilt korting van 60 euro) Scheelt toch wat! Over cellulitus: al die middeltjes helpen niet hoor Dus geef er je geld maar niet aan uit. Gewoon dagelijks masseren is beter dan enkel iets smeren. Over die bio-oil: dat is toch niet om te voorkomen? Enkel om de kleur lichter te laten worden als je al straie hebt toch? En voorkomen kan je het toch niet helemaal. Als de rek eruit is scheurt het toch wel Kan je smeren en masseren wat je wilt. Werd net gebeld of ik ff een bakkie kwam doen, dus ga er maar weer vandoor!
@debby waarvoor heb je 1200 eurotjes nodig? ja vind het echt een super mooi cadeau. idd eerder als jouw maar jij weet het ook heel snel feest was heel leuk van mijn broertje heb er neit teveel aan gedacht dat het over 10 dagen afscheid nemen is want dan kwamen de tranen al. en mijn feest was ook leuk heel veel gekregen voor ons nieuwe huisje. zijn zelfs gister nog even in het huis geweest met schoonouders en met mijn opa en oma. schoonmoeder moest helemaal huilen van geluk zo blij was ze voor ons en het zonnetje scheen dus stond in onze eigen tuin met het zonnescherm uit zag er zo leuk uit was helemaal weg aan het dromen hihi @dreamer oh echt dat wist ik niet dacht de hele zwangerschap. als we jouw toch niet hadden he :d onze lopende enceclopidy ga nu eersteven en stuk slagroom taartpakken van gister
Hey meiden! Ik heb ook weer een hoofdpijndag, dus kwam heel moeilijk mn bed uit.. @Debby: Erg he als niks helpt tegen de hoofdpijn... De vk vertelde me dat ik er weinig aan kon doen.. Niet dat t door ijzertekort oid kon komen, maar datzou ook heel sterk zijn want ik gebruik floradix en hou heel erg rekening met ijzerrijke voeding. (laatste meting 7 weken terug was mn ijzer gehalte boven wat ie hoort te zijn gemiddeld). Ze zei dat t kon komen doordat je nu natuurlijk veel meer bloedvolume hebt en dat er dus in 1x meer rondgepompt moet worden dan eerst. En dat zou pijn kunnen geven in je hoofd.. Beetje en vaag verhaal, maar het zal wel... Als je je zorgen maakt gewoon even naar de huisarts gaan en vragen of hij/zij je bloeddruk wil opmeten en nog even je ijzer wil meten. @Rose: Spannend zeg! Ik ben echt heel erg benieuwd Zal zo de poll weer eens erbij pakken En idd, hartslag zegt echt niks nu.... Hier is de hartslag al wat lager, omdat kindje nu groter is natuurlijk... Aan de hand van haar hartslag zou je zeggen dat t een jongetje is, maar het is echt een meid hoor! Het zegt dus echt niks helaas... @Sam: Kan me voorstellen dat t nu heel moeilijk is om werk te vinden en dat je er ook moedeloos van wordt.. Ik hoop dat je gauw iets leuks vindt! @Bio-oil: Ik heb dat op de 9-maandenbeurs gekocht. Daar kostte een flesje 6 euro dus heb er meteen 2 meegenomen. Ik kan alleen niet zeggen of t werkt... Ik heb t idee van niet eerlijk gezegd.. Ik heb een heel tijd geleden eens striaecreme gehad van Biodermal, die werkte écht goed! Binnen een week waren de strepen al stukken lichter. Ik kan m nu alleen nergens meer vinden bij de kruidvat dus ik ga van de week eens bij de DA kijken of ze m daar nog hebben. Die is alleen voor als je dus al striae hebt, niet preventief, daar is het veel te duur voor en daar is t tubetje te klein voor Ik begin nu trouwens striae te krijgen op mn bovenbenen, aan de binnenkant, en op mn kont.. Echt zo raar! Ik kom helemaal niet aan daar ofzo.. En sowieso vind ik t raar, mn buik groeit en daar heb ik nergens last van, maar mn benen en kont krijgen t wel te verduren... Ach ja, liever daar dan op mn buik denk ik dan weer.. @De rest: sorry wie ik vergeten ben!
Oh, trouwens, we hebben gisteren 'contact' gehad met de kleine! Ik voelde ineens een soort bultje in mn buik omhoog komen, dus ik ging even voelen eraan... Bleek het een voetje, of knietje oid te zijn en die ging ineens terugporren! Echt superschattig Dus Kimo moest het natuurlijk ook even proberen, en ja hoor, daar ging ze weer. Echt leuk
Wat leuk Kristel! 'k Ben zaterdag nog in Arnhem geweest! Hele dag geshopt en 's avonds daar gegeten. 'k Ga zo maar weer verder met m'n huishouding...
@Rose, spannend wat 't wordt! Geweldig verjaardagscadeau zeg! @All, gaan er van jullie ook op babyzwemmen? Mijn vriendin is vandaag voor het eerst gegaan, haar kleine is nu 8 weken.
@kristel ja ik ook ik was op de 9 maanden beurs de hele tijd naar die flesjes aan het zoeken maar heb ze niet kunnen vinden want wou ze ook gaan halen. hier trouwens ook een hoofdpijn dag. wat leuk dat jullie het zo duidelijk gevoeld hebben. hier lijkt het soms ook wel alsof er een bult uitsteekt maar heb het gevoel dat iets in mijn buik de hele baby soms naar een bepaalde plaats duwd dus dan zie je zo'n bult uitsteken haha echt grappig, maar nog geen contact.. wel had ik paar dagen geleden af en toe mijn hand op mijn buik en toen hilet het gekriebel op en toen ik mijn hand er weer van af haalde begon eht weer en zo 10 minuten door haha was echt grappig. @debby heb jij u al iets gevoeld? zo taart heeft gesmaakt zo lekker even douche en straks rij ik richting budel en rijden we samen richting het echocentrum bij roermond in de buurt. nog ff ergens wat eten. wou dat het al 7 uur was
@red ja zeker een leuk verjaardagscadeau. wouden eigenlijk morgen gaan dan ben ik echt jarig maar die datum was al vol dus dan maar een dagje eerder. ik wou op zwangerschapszemmen gaan op mijn sportschool blijkt dat dat niet meer is omdat er geen animo voor was :S dus nu ga ik denk ik gewoon zelfstandig zwemmen met mijn moppie en zwangerschapsyoga.. zat ook te denken aan haptonomie maar dat is overdag elke keer en dan kan mijn vriend niet elke keer vrij nemen.
'k Denk dat wij Samen Bevallen gaan doen, als ik zwanger ben he 'k Heb zaterdag nog een schattig rompertje gekocht van lief!, helemaal wit met lange mouwen en er staat 'puur' op. 'k Ben zo benieuwd of 't hier raak is! Nog een week wachten
@red: kun je niet wat energie aan mij geven...moet ook nog stofzuigen maar heb zo geen zin (het hele weekend al niet ) hoop dat je positief test over een week.. @rose: leuk dat de feestjes geslaagd waren van het weekend..wanneer gaat je broer weg? donderdag toevallig? ik ga de cursus bewust bevallen doen...zijn negen lessen en twee met partner... @oma: nee heb niks gezien op internet (niet naar gekeken) vind het toch moeilijk van internet te halen dus ga liever gewoon kijken..en als vriendlief de mura 4 ook leuk vind kopen we hem misschien wel gelijk...altijd leuk met een aanbieding erbij toch... (is het vandaag nationale hoofdpijndag ofzo?)
@bos hey meid, nee volgende week donderdag hoezo ken jij ook iemand die weg moet? idd iedereen heeft hoofdpijn, mijn broertje en vriend ookal.. ik heb net een paar mooie geboortegedichten gezien.
@bos zie trouwens dat jij morgen ook weer een echo hebt hoop je dan ook te weten te komen wat het is? en 30 maart ook de 20 weken echo.. ik ook hopelijk beide goede echo's dan he
*geeft wat energie aan bos* niet teveel 'k heb zelf ook nog wat nodig Heb hier beneden overal een doekje over genomen, was opgehangen en nieuwe aangezet en de afwas gedaan... nu nog stofzuigen, dweilen en de wc... bleh!
zo meide ik heb nu al schoonmaakdrang hahahah neehor heb ik altijd! heb ramen gedaan binnen en buiten, gorijden gewassen, kamer gedaan, slaapkamer en badkamer! heb nog energie en voel me toppie wieweet ist over 2 weken anders dus kan maar gedaan wezen *geeft energie door*
@ Dreamer: op de site van Bio-oil staat dat het ook preventief is omdat het helpt je huid soepel en elastisch te houden. @ Rose: 1200,- euries voor alle spulletjes die we nog moeten kopen voor de kleine. En ik heb net al een vakantie betaald van hetzelfde bedrag dus... dat wordt sparen! @ Kristel: Jah, die hoofdpijn is echt niet leuk meer... maar dat van dat extra bloed, of harder pompen geloof ik wel. Want het klopt ook echt... het is geen zeurende pijn maar echt een kloppende pijn. Ach als t maar voor de kleine is! Wat leuk zeg dat jullie al echt contact hebben met die kleine... ikke is een beetje jaloers. @ Rose: Nog steeds niet echt iets gevoeld Of wel... nu op dit moment steekt er wat aan de rechterkant van m'n bm. Misschien loopt die kleine me dus wel te trappen maar echt zeker ben ik er niet van. Als ik volgende week de kleine weer heb gezien en heb zien bewegen dan begrijp ik misschien beter wat ik moet voelen.
nou meiden ik ben weer fris en fruitig toen ik net onder de douche vandaan kwma begon er echt iets te kriebelen in mijn buik aan de rechterkant dus dnek dat hij/zij aan het trappelen was heeft er waarschijnlijk net zo veel zin in als ons hihi ik ben ervandoor ga de honden doen en dan vriendlief ophalen om naar de echo te gaan. zal proberen vanavond te komen vertellen wat het is @debby kan goed zijn hoor. maar voordat je eht weet krijg je flinke trappen doegg
Spannend zeg! Veel plezier en 'k wacht vol spanning af! @Knarboor, wat goed zeg! In die dingen heb ik echt geen zin, komt ook gewoon doordat ons huis nog lang niet klaar ben. Als straks alles netjes opgeknapt is en helemaal naar ons zin, dan heb ik er waarschijnlijk ook meer zin in. Geeft nu geen voldoening, 't wordt er nu toch niet mooier van.