Jong, en zwanger willen worden!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door prinses, 31 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    @Hilli: Haha, ja het voelt echt heel raar. Ik voel het nu al 10 weken elke dag, maar het blijft gewoon vreemd :)

Het zou kunnen dat je hoofdpijn krijgt doordat je met de pil gestopt bent. Je lichaam maakt nu namelijk andere hormonen aan dan als je aan de pil bent. Als je gevoelig bent voor hormonen kan zich dat uiten in bepaalde lichamelijke klachten zoals hoofdpijn, maar ook emo-buien bijv.
    Al moet ik zeggen dat ik de laatste paar dagen ook veel hoofdpijn heb, bij mij komt het denk ik door t weer, dat t ineens zo mooi weer is. Misschien dat het daar ook van zou kunnen komen bij jou?

2. Hilli

Hilli Fanatiek lid

26 dec 2007
    1.864
    0
    36
    Ik ben net maar weer een zakdoekje gaan halen, want ik zit weer contant te niezen. Ik dacht meteen aan Bos, die hoofdpijn had door de hooikoorts. Ja ... dat kan het natuurlijk ook zijn. Ik heb best wel wat last van hooikoorts. En idd, het weer kan ook een rol spelen.
    Ik ga toch maar niets innemen, daar hou ik niet zo van en het is wel uit te houden.

3. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    @Hilli: Ja? Kan je door hooikoorts hoofdpijn krijgen?
    Ik weet sinds 2 weken dat ik ook hooikoorts heb... Ik had er alleen nooit aan gedacht want mijn neus zit sowieso al 24/7 dicht en nies de hele dag door, maar dat komt omdat ik dus ook allergisch ben voor huisstofmijt (heel erg) en honden en katten :(
    Ik herken de klachten van hooikoorts dus eigenlijk niet zo duidelijk door de andere allergieën.. (Ook van de andere herken ik ze niet apart, maargoed..)

@natas: Hmm, kan me wel voorstellen dat ze door de trap niet willen dat je boven bevalt voor het geval je toch naar t ziekenhuis zou moeten.. ik ben benieuwd of ik het wel mag dan ivm de trap..
    En anders gewoon aan de gyn vragen vanmiddag of hij/zij een medische indicatie ervan wil maken dat je in t ziekenhuis kan bevallen. of doen ze dat niet zo makkelijk?

4. augurkjes

augurkjes Niet meer actief

ik weet niet of de gyn makkelijk is ;) maar ik wachte ven af, want heb ook nog grote kans als ze weer groot is dat ik voglende week ong ingeleid word. Of hij zegt zelf al wil dat je hier beval. Dus komt allemaal goed :) ben er vrij relax onder :)

voor jullie staat de naam al vast of niet? want zie de naam al mooi in je banner staan :) weet iedereen de naam of alleen hier op zwangerschapspagina?

5. augurkjes

augurkjes Niet meer actief

kristel ga jij trouwens borst of fles geven :)

6. Hilli

Hilli Fanatiek lid

26 dec 2007
    1.864
    0
    36
    @Kristel: Ik heb hetzelfde als jij, allergisch voor huisstofmijt, katten en honden, hooikoorts. Geweldig :( Nu ik erover nadenk, stom dat ik dat vergeten was. :oops: Ik heb twee jaar geleden mijn bloed nogeens laten testen omdat steeds hoofdpijn had. Het enige dat de dokter kon zeggen was dat de hoofdpijn wss kwam door de allergieën, maar 100% zeker was ze daar ook niet van. Dus het kan mss wel, door de hooikoorst.

Ik ben ermee weg, moet om 12 uur beginnen werken. Gelukkig is het niet ver rijden :D
    Fijne namiddag allemaal!

7. kim3

kim3 Bekend lid

11 mrt 2009
    519
    0
    0
    pedagogisch werker
    maastricht
    hoi hoi

@stephanie wat leuk dat de babykamer zo ver af al is :D wil ik ook

@kristel leuk he als je dat voelt had i klaatst ook toen hij de hik had :D best sneu voor zo'n kleintje ik heb echt een hekel aan de hik

@debby nee was geloof ik een andere vrouw die was alleenstaand en wou kinderen door middel van embryo plaatsing en na de 4de wou ze nog een kind toen hebben ze 2 embryo's geplaats en daarna 6 tegelijk dus heeft ze 14 kinderen dnek dat 2 van de 6 eitjes ook weer een eeneiige tweeling is geworden dus nu heeft ze maper geld om de kinderen op te voeden en wil ze geld via een website krijgen maar zij heeft zelf een keuze gemaakt om al die embryo's in haar te laten plaatsen... amerika he

@ryanne nou lekker eigenwijsje dus :D hopelijk volgende keer beter en werkt ze een beetje mee

ik voel me vandaag wel beter, plas geen bloed meer maar heb wel een pijnlijk gevoel in mijn buik dus beetje rustig aan doen nog..
    probeer vandaag wat in eht huis te doen en boodschappen ga zo met de strijk beginnen.
    ben net de hond gaan ophalen bij mijn ouders anders is die ook zo alleen en dacht dan neem ik maar meteen haar stoomstrijkijzer mee want dat ding wat wij ehbben is zo'n goedkoop ding daar was ik vorige keer zeker 5 minuten bezig om een jasje te strijken.. dus daar ga ik mooi niet aan beginnen

8. Debby86

Debby86 Fanatiek lid

Hey girls,
    Pffff hele ochtend in overleg gezeten. Nu weer eens in discussie met m'n collega over de agenda van een teamleider die zij ondersteunt. :( Erg vermoeiend!

@ Kim: Gelukkig gaat t weer wat beter...

@ de rest: Ik heb wel terug gelezen maar even te druk om op alles te reageren. Sorry!

xxxxxies

9. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    @Ryanne: balen dat ze er zo voor lag zeg!
    Wel fijn dat je terug mag komen, hoop dat ze dan niet meer zo cameraschuw is ;)

@Natas: balen dat je niet in je eigen bed mag bevallen.
    Maar verwacht je complicaties? (weet niet of je dat met Alysia had?)
    Anders is zonder indicatie in het ziekenhuis bevallen ook niet zo duur hoor.
    Ben je weer zoveel aangekomen als bij Alysia dan?

@Hilli: ik had ook heel veel hoofdpijn de 1e 2-3 maanden na het stoppen met de pil.
    Ik heb het toen op het stoppen van de pil gegooid, maar wat de oorzaak werkelijk was weet ik natuurlijk niet.
    Maar kan goed daardoor komen iig.

10. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    ben er weer, had even mn moeder aan de telefoon, bijna een uur lang :p

@natas: ik hoop dat je dan een makkelijke gyn hebt en dat je snel weet hoe en wat. Hoe laat moet je er eigenlijk heen?
    Ik ga trouwens fles geven, borst zal voor mij te veel gedoe zijn ivm dat ik vaak dingen heb waar ik bijv AB voor moet hebben. Verder ben ik er laatst achter gekomen dat ik een lichte koemelkallergie heb.. Als ik bv wil geven dan zou ik een speciaal koemelkvrij dieet moeten volgen omdat er anders alsnog koemelkdeeltjes via de bv bij Yentle terecht kunnen komen. En dat is niet goed als zij ook allergisch is.
    En ik wil geen speciaal dieet volgen, er zijn te veel dingen die ik lekker vind om te eten/drinken die van koemelk gemaakt zijn. En de buikpijn ed die ik er zelf van krijg heb ik er wel voor over. Zo'n kleintje wil ik dat natuurlijk niet aan doen.
    Is het een beetje een begrijpelijk verhaal zo?

@All: Weet iemand trouwens of je een pasgeboren baby kan laten testen op allergieën?
    Want als we haar kunnen laten testen op koemelkallergie en ze zou het niet hebben, dan ga ik heel misschien wel bv geven, al is het maar voor een paar weken...

@Kim: Doe je wel rustig aan? We willen niet dat je klachten straks weer erger worden omdat je te veel van je lichaam eist ;)

@Hilli: Ook rustig aan doen he, als t niet gaat, lekker wat innemen tegen de hoofdpijn.
    Werkse trouwens :)

11. Debby86

Debby86 Fanatiek lid

@ Kristel: Ik heb hypoglykemie, waardoor ik eigenlijk geen suikers en zoetstoffen mag. Maar mij is juist gezegd dat ik nu wel gewoon suikers en zoetstoffen moet eten omdat er anders een kans bestaat dat de kleine er zo niet tegen kan.

12. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    @Debby: Hmm, maar als je straks bv gaat geven moet je het dan ook gewoon zelf blijven eten? Want nu blijf ik het zelf natuurlijk ook gewoon doen, maar straks als Yentle dus haar eigen spijsvertering doet zeg maar, kan het averechts gaan werken en kan zij ook klachten krijgen als ze allergisch is.. (spugen, darmkrampen, maagkrampen, uitslag, etc)
    Mij werd dus verteld dat ik bij bv geen koemelkproducten mocht gebruiken en dus een speciaal dieet moet gaan volgen. En aangezien er in heeeeel veel producten melk zit, gaat dat heel moeilijk worden :(

Ik vind het maar moeilijk allemaal en doordat het nu al zo moeilijk is neig ik écht naar gewoon de fles geven. Dan ben ik van al het gezeur meteen af :(

13. Debby86

Debby86 Fanatiek lid

hihihi dat begrijp ik... het moet mij ook niet te moeilijk gemaakt worden hoor want dan stap ik ook zo over.
    Ik weet niet of het een reeele gedachte is, maar nu denk ik 'Wanneer de kleine allergisch is merk ik dat snel genoeg' Begrijp je? Als je geen borstvoeding geeft kan dat ook weer allergieen veroorzaken, toch? Ik ben er nog niet zo in thuis...
    Maar meis, jij hebt al een tijdje geleden die keuze gemaakt en die keus is goed. Je moet je er niet schuldig over voelen ofzo. :)

14. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Ik weet niet hoe het zit met allergiën, maar als ik bevallen ben wordt er direct uit de navelstreng bloed gehaald om te testen op allerlei (erfelijke) ziektes.
    Misschien kan dat met allergie testen ook?

15. Debby86

Debby86 Fanatiek lid

Ik zie het ook niet zitten om overal m'n tiet tevoorschijn te toveren... dus als het allemaal goed gaat borstvoeding geven dan zal ik vrij snel ook gaan kolven denk ik. Maar dat zijn dingen die je moet ervaren denk ik.

16. Debby86

Debby86 Fanatiek lid

Doen ze dat bij jou zoiezo of omdat je KID gaat doen?

17. kim3

kim3 Bekend lid

11 mrt 2009
    519
    0
    0
    pedagogisch werker
    maastricht
    @kristel nee doe rustig aan :D
    als je borstvoeding geeft is de kans op koemelkallergie geloof ik wel kleiner dat ze het krijgt en voor bostvoeding is geen enkel kindje allergisch ook niet als jij zelf geen koemelk kan verdragen dan kun je andere dingen drinken bijv soya om je borstvoeding te ondersteunen.

ik ga nu ff boodschappen doen tot straks

18. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Heeft niets met KID te maken.
    Het is omdat ik meerdere ziektes heb en ze moeten weten of ons kindje ook bepaalde ziektes heeft zodat we daarop in kunnen spelen.

19. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    @Debby: Ja klopt, je hebt t snel genoeg in de gaten als je kindje allergisch is ergens voor.. Maargoed, als ze straks darmkrampen heeft door bv kan het door koemelk komen, maar het kan ook komen doordat ze bijv lucht binnenkrijgt en dus niet goed aanpakt zeg maar.. je kan de klachten snel verwarren met iets anders, dat maakt t zo moeilijk :(
    Daarom denk ik ook dat ik gewoon meteen met hypoallergene voeding zou beginnen ipv normale fv.

Het zou natuurlijk het fijnst zijn als ze meteen kunnen testen op allergieën. Ik zal het eens aan de vk vragen hoe dat zit!

@Kim: Natuurlijk kan ik sojapoducten gebruiken, maar die zijn smerig :)
    ik wil gewoon koemelkproducten blijven gebruiken, ik vind het veel te lekker allemaal!
    (denk aan melk, kaas, yoghurt, vla, roomboter, slagroom, creme fraiche etc etc) Ik kan dat echt niet laten liggen allemaal hoor. En het zit ook nog eens in heel veel andere dingen verwerkt.
    Ik heb de buikpijn die ik ervan krijg wel voor over.
    En ik weiger gewoon om ALLES met koemelk erin te laten liggen voor een hele periode zodat Yentle bv kan krijgen. Dat gaat me gewoon net even iets te ver, gewoon omdat het in heel veel producten zit en het dus mn hele eetpatroon en eetgewoontes overhoop zou gooien. Je moet al met zoveel dingen rekening houden :(

Daarom zou ik graag willen weten of ze ook allergisch is, zoja, dan hoef ik niet eens moeilijk te doen, dan wordt het gewoon de fles meteen. Zoniet en ik hoef geen dieet te volgen, dan ga ik er misschien wel mee beginnen, al is het maar voor eventjes.

20. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    @Dreamer: Wel fijn dat ze daar meteen op gaan controleren toch? Zou er tijdens de zwangerschap zelf ook getest worden op allerlei dingen standaard bij jou of niet?

Deel Deze Pagina