Tijdens de zwangerschap wordt sowieso gekeken of ons kindje een struma heeft (verdikte schildklier) Als dat het geval is krijg ik een keizersnede. Ook kijken ze of ons kindje een specifieke erfelijke ziekte heeft (gewoon via echo's) En als daar iets van te zien is krijg ik ook een keizersnede. Verder wordt er nergens anders naar gekeken denk. Nog een weekje en dan kan je aan de vk vragen of er getest kan worden! Of je vraagt het even aan de vk's hier op het forum.
T blijft lastig hea... fles of borstvoeding en wat is beter voor de kleine etc etc... Ik laat t maar gewoon over me heen komen. Me er nu druk om te maken heefttoch geen zin. Zoiets moet ik ervaren om te weten wat het beste bij mij/ons past.
is ik weer ff. Ben alweer af aan het tellen,om 17.00 heb ik weekend Heb een echofoto van gister in mn album gezet.
@Dreamer: Ze zullen jou en jullie kindje goed in de gaten houden dus dan, dat is echt wel fijn! Pfft, ik kan echt niet wachten op de dag dat je komt vertellen dat je zwanger bent... Jij natuurlijk helemaal niet, maar ik vind het al te lang duren allemaal voor jullie.. bah, hoe moeten jullie er dan wel niet onder zijn @Ryanne: Ik had de foto gezien, echt een mooie meid! En ze houdt idd lekker haar armpje voor haar gezicht, zo van 'no pictures!'. Ik hoop dat ze dinsdag wat rustiger is @Debby: daar heb je gelijk in... Alleen ja, bv moet je meteen mee beginnen als je het wilt, dus daarom wil ik wel graag alles weten wat ik moet weten nu zodat ik nu al eventueel een keuze kan maken. Maargoed, wat ik al eerder zei; de keuze zal hoogstwaarschijnlijk toch flesvoeding worden.. Al zou ik wel graag willen weten hoe het is om borstvoeding te geven... het is gewoon echt een dilemma hier
Je hebt nog even om t uit te vogelen voor jezelf... maar je moet weten dat flesvoeding ook gewoon goed is. Ik bedoel ga het niet moeilijker maken dan dat het is. Heb je alleen jezelf mee. Succes meis! Ik ben ook aan het aftellen Ryanne... maar ik moet nog 2 dagen na vandaag. Geen zin in! Vrijdag ook nog eens allemaal sollicitanten. Heb ik altijd zo'n hekel aan... Vooral omdat het niet voor m'n eigen baas is maar voor een teamleider. Maar omdat ik de enige ben die op vrijdag werkt ben ik de l*l. Als ik straks thuis kom moet ik echt t konijnenhok gaan doen... stofzuigen en de was opvouwen. Allemaal geen zin in. Maar ach t hoort erbij hea?!?
Heb opnieuw gebeld en uitslag was toch wel binnen: Progesteronwaarde 100,7 Minimale waarde 30. Dus heb een zeer goede eisprong gehad.
@Ryanne: je kan al wel het neusje goed zien En, van wie heeft ze die? Ja nog maar 3,5e week! Is maar goed dat ik die banner heb, want hou het zelf helemaal niet bij. @Kristel: ze houden mij niet meer dan anderen in de gaten volgens mij. De erfelijke ziekte zal met de 20 weken echo bekeken worden. Die echo gaat echt heel spannend worden, want er zijn ook afwijkingen die niet met het leven verenigbaar zijn. Ik zou ook liever vandaag dan morgen het goede nieuws komen brengen Maar moet zeggen dat ik er wel een beetje berusting in heb gevonden. Zo af en toe komt er een vlaag van het is niet eerlijk en ik wil nu, maar over het algemeen ben ik er niet zo mee bezig. Tenminste ... Ik had vanacht nog een droom. Ik droomde dat we via zelfinseminatie zwanger gingen worden. Ik moest het buisje zaad in een potje met gel doen en dan inbrengen met iets wat op een neusschoonmaakding lijkt (wat je bij babies gebruikt om het neusje leeg te halen bij verkoudheid) Alleen kwam ik er pas na het inbrengen achter dat we maar een beetje van dat gel moesten gebruiken en niet het hele potje. Nu hadden we dus zeker weten geen kans, een hele maand verprutst. Helemaal overstuur was ik! En toen werd ik wakker. Niet leuk wakker worden dus! Blijkbaar ben ik er dus wel mee bezig En vraag me niet hoe ik erbij kwam, want ik heb nog nooit iets gehoord over gel bij inseminatie
@Sam: Wow, dat is wel heel veel! Ik neem dat het goed is en dat t betekent dat je een superei gehad hebt? (of misschien al zwanger bent.... ) of is het nu weer TE veel en betekent het dat t niet zo goed is? En hoeveel dagen na je ei is er geprikt? Bij mij is er toen een week na mn ei geprikt volgens mij en bij mij was de waarde maar 13, veel te weinig dus..
Beter toch Sam Weet je zeker dat het een goed eitje was en je dus geen kans hebt gemist! Nu wordt het extra spannend de komende dagen
Kristel, Dat was zeeeer goed! Dus heb een super paasei gehad :smile:. En het was 1 week na ei. Ze bleef wel lang hangen... had een idee dat er meer was .
@Dreamer: Ohh, ik dacht uit je verhaal dat je vaker gecontroleerd zou worden e ndat je dus vaker een echo zou krijgen. Ik dacht namelijk ook dat je onder behandeling van de gyn zou komen? En de meesten krijgen dan bijna elke maand wel een echo... Wat een vreemde droom trouwens.. Kan me voorstellen dat je daar wel overstuur van raakt. Het zal wel niks uitmaken nu, maar mijn gevoel zegt dat als jullie eenmaal met KID gaan beginnen dat je dan echt heel snel zwanger bent! Waarom ik dat gevoel heb weet ik niet, maar ik heb het gewoon En als ik heel specifiek ga doen dan zeg ik dat je binnen 3 rondes zwanger bent @Sam: Hadden ze niet stiekem even hcg mee kunnen nemen met de test? Ik vind het nu wel heel spannend hoor! 100 is namelijk wel héél hoog voor alleen een ei... voor zover ik weet... ohh ik hoop echt dat het een bevrucht paasei is trouwens, waarom lijkt deze emoticon --> op een poppetje wat aan t kwijlen is bij de tieten van pamela anderson ofzo?
@Kristel: ja ik zal wel bij een gyn komen gok ik. Ligt er een beetje aan hoe alles tegen die tijd gaat natuurlijk. Geen idee of ik dan meer echo's ga krijgen, volgens mij krijgt Kim er ook niet meer dan jullie toch? Ik hoop zelf dat ik met 1 IUI al zwanger ben, maar goed, dat hoopte ik met ronde 1 ook and we all know how that worked out Maar ik hoop toch dat je tegen die tijd nog op het forum te vinden bent, dus dan zullen we zien of je gevoel uitkomt @Sam: heb eens gezocht, maar kon niks vinden over progesteron waardes en zwangerschap (niet een week na je ei iig) Zou wel heel leuk zijn als het zo is he
Hey meiden! Hoe gaat het hier? Ben alweer een paar dagen niet geweest vanwege alle drukte met school & werk. Is er nog nieuws? xx
@Nen: was het dus toch je ei afgelopen week? Al zenuwachtig voor morgen? Hebben jullie al besloten of je wacht met clomid/zwanger worden of niet?
Ik denk dat het wel mijn ei is geweest. En ik denk dat het heel goed zou kunnen dat ik na mijn mk van november geen goed ei meer heb gehad. Ik had nu 3 dagen een heel donkere ovutest. Hij bleef maar donker. Gisterochtend was ie eindelijk weer lichter. En heel erge steken gehad waardoor ik denk dat dat echt mijn ei geweest moest zijn. Wel balen, want we hebben nu niet echt optimaal geklust.. Alleen toen ik die steken had gehad en daarna een ovutest had gedaan die posi was. Wel een beetje raar als mijn ei en die posi test tegelijk kwamen. En ook raar dat ie zo lang donker bleef en in eens lichter werd. Want meestal springt je ei pas als LH omlaag gaat. Mn vriend en ik hebben er over gepraat en we hebben besloten er gewoon voor te gaan! We willen het allebei erg graag. Wanneer ik zwanger ben, moet hij een verklaring met mijn uitgerekende datum aan zijn hogere geven. Deze zorgt er dan voor dat hij een paar dagen voor mijn uitgerekende datum uit afghanistan naar huis mag zodat hij optijd is. Ook als mijn bevalling eerder zou beginnen wordt hij zo snel mogelijk naar huis gebracht. Aangezien hij nog wel vaker uitgezonden kan worden (hij blijft nog wel even beroeps), gaan we er gewoon voor. Want er is altijd wel iets wat tegen zit anders. En wie weet word ik helemaal niet snel zwanger. Als ik in juli zwanger zou raken (dus begin aug. posi test) dan ga ik al bevallen rond de tijd dat hij weer thuis verwacht wordt. En juli zou denk ik 3e ronde clomid zijn. Dus morgen gaan we gewoon naar de gyn. Vind het zo spannend! Al slaat dat nergens op hah. Waarschijnlijk echo maken. Miss bloedprikken voor mijn waardes of ik nu een ei heb gehad en verder wat uitleg. Maar wel spannend dat alles nu in gang wordt gezet!
@kristel ja het is idd een hoop waar je dan rekening mee moet houden ik vind eht super at je toch aan bv aan eht denken bent zijn echt veel voordelen vooral de eerste levensdagen/weken is het echt goed voor ze en ik zelf vind het gewoon iets heel intiems dat alleen jij kan met je kindje @ryanne leker nu al weekend gingen jullie morgen al naar de eiffel of gaan jullie echt in het weekend? leuke foto trouwens, maar ben wel benieuwd naar de hele complete foto @sammie ik duim voor je meid dat deze goede eisprong ook wat opgeleverdx heeft, je had goed geklust toch?? hoi nen je bent dus druk met school, nog 2 dagen en dan weer weekend @dreamer wat een droom zeg maar je bent er onbewust dus ook veel mee bezig en dat is natuurlijk heel logisch ik ben eindelijk klaar met boodschappen en strijk zometeen koken ga een garnalen cocktail/salade maken en daarna pepersteak met asperges en gebakken aardappeltjes dacht doe is gek hihi
@nen ja zeker allemaal spannend en het is idd zo dat er altijd wel wat is en als je met een beroepsmilitair gaat kan je toch niet goed plannen en daarom zijn er goede regels en oplossingen toch
@ kim: lekker eten zeg!! @ all, net met vriendlief zijn rooster doorgesproken voor de uitzending. Nou daar word k niet vrolijk van! Vanaf november gaan de jongens in groepen naar Afghanistan van de lichting waarmee mijn vriend meegaat. Dat is ommenabij week 45. Tot die tijd heeft hij nog 10 weken oefening!!! In juni/juli eerst 3 weken spanje en na de vakantie iets van 4/5 weken oefening achter elkaar. Hij is dan 1 keer een weekend thuis. Echt balen hoor. Vind het altijd zo ongezellig als hij zo vaak van huis is, maargoed dat hoort erbij. Ze hebben altijd heel veel oefeningen voordat de uitzending eraan komt.. We gaan nu even met de hond naar de recreatieplas. Tot straks!!
hey meiden, ben er even snel heb wel gelezen maar niet zoveel onthouden.. ben de hele dag al duf. En heb heel erg last van harde buiken.. ben al even in bad geweest. Dat helpt wel even.. Morgen laat ik even urine controleren voor de zekerheid, mn zus zei dat je daar ook harde buiken van kan krijgen. Heb het nu echt zodra ik ook maar iets doe @Nen, Hoe weet je dat je een mk hebt gehad? Wat goed dat jullie zo goed hebben kunnen praten En je hebt ook gelijk, er is/komt altijd wel wat tussen met defensie. Dus een perfect moment komt er nooit nee. Heel veel succes morgen! @Dreamer, jeetje wel spannend lijkt me dat, al die onderzoeken.. En nog maar 3,5 weekjes! Vind je het snel gaan? Wat een gekke droom, zo zie je idd maar dat je er onbewust meebezig bent. Ik loop trouwens ook bij de gyn en krijg nu elke 3 weken een echo, straks nog vaker. Zal miss ook wel verschillen per ziekenhuis. @kristel, Ik dacht ook dat de kans op koemelkallergie kleiner was met bv, maar heb me er nog niet goed in verdiept. En het maakt ook niet uit toch, doe waar jij je goed bij voelt. Is het nog gelukt met je werk? @Kim, gelukkig voel je je weer wat beter.. doe rustig aan he?? @sammie, wauw goeie eisprong, miss waren het wel twee eitjes en krijg je een tweeling haha @ryanne, toch wel een leuke foto, maar idd net ervoor haha, gelukkig mogen jullie nog een keer langskomen. @Debby, balen dat die collega er weer is Nou nog eventjes volhouden..En doe rustig aan he, stofzuigen kan ook wel dagje later toch De rest, sorry wie ik vergeten ben!!