Jong, en zwanger willen worden!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door prinses, 31 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    hee meiden ik kom ook ff langs...

dag begon hier alweer goed. Lekker uitgeslapen, zouden boodschappen doen, kwamen we bij de winkel, portomonnee nog thuis liggen :( Dus weer heen en weer, winkel is ook niet naast de deur.
    Naja eindelijk maar toch de boodschapjes in huis.. net even soep en stokbrood gegeten.
    M'n man heeft late diensten deze week, zal wel weer even wennen moeten.

'k Zal zo 's ff 't hele huis door want 't is hier echt een gigantische bende, overal was, aanrecht staat vol met afwas, hebben geen borden meer in de kast... oei oei!
    Zal zo maar 's beginnen anders ben ik vanavond nog niet klaar. Hebben verder maar een schoonmaakschema gemaakt omdat ik nu ook veel aan't werk ben zodat we 't beetje kunnen verdelen. ff kijken of 't werkt.

@Juffie, 'k begrijp je opmerking wel hoor over 't droppen. Zou daar zelf ook niet over vallen. Vervelend die wachtlijsten. Leuk zeg dat ze positief reageerden! Gaan jullie straks op zoek naar een ander huis?

@Debby, werkse daar he!

@Matta, ik voel ook van alles in m'n buik. Vanmorgen flinke steekjes enzo. Af en toe wat hoofdpijn... ach we wachten wel weer af ;)

2. matta1986

matta1986 Fanatiek lid

17 jul 2008
    1.525
    0
    0
    klassenassistent
    Drenthe
    @juffie
    hahah dat is fijn, dan heb ik in idd geval al 1 koper!!en omdat jij mijn eerst koper bent krijg je hem dan voor de helft van de prijs..!!!

3. juffie2008

juffie2008 Niet meer actief

@ Matta
    Daar houd ik je aan ;)

Goed ik moet nu ook de keuken gaan dweilen :S heb net staan overgeven in de keuken :S dat was mn broodje..
    Vandaag toch maar niet naar de Ikea ;)

@ Red

Wij gaan op zoek naar een andere woning ja. Maar eerst maar eens eventjes genieten van het nieuwe huis. Het gaat wel vrij snel de verkoop in :D

4. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Oe bah, sterkte met de misselijkheid!

@Debby, wat super zeg dat Daan die kans krijgt! 'k Heb ook nog wel een huis wat verbouwd moet worden, maar willen er zelf blijven wonen ;)

5. kim3

kim3 Bekend lid

11 mrt 2009
    519
    0
    0
    pedagogisch werker
    maastricht
    hoi meiden

ik heb wel wat pagina's trg gelezen maar moet nog veel dingen doen dus ga niet op alles reageren sorry

wij zijn geslaagd voor de ringen ik heb echt een hele mooie uitgezocht en een bijpassende voor frank er zitten zelfs kleine diamantjes in :D , hopelijk zijn ze zaterdag binnen zou wel leuk zijn inplaas van volgende week

de kleine is hier ook erg druk mijn buik ging ook alle kanten op zo grappig is dat :D je voelt echt dat er van alles langs je hand glijd maar weet neit of het zijn beentje of rugje is haha

ik ga nu ff wat spullen halen voor in het pakketje te doen voor mijn broertje anders krijgt tie deze week niks van ons en heb beloofd om de week wat te sturen en tot nu toe hou ik me eraan :D

tot straks

6. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Ik werd net gebeld door Kimo vanaf zn werk..
    Dj en tarzan (de 2 katten die we weg moesten brengen) hebben een nieuw thuis gevonden!
    Ze zijn vrijdag opgehaald en het gaat hartstikke goed met ze :D
    Degene die ze meegenomen heeft heeft vrijdag de hele dag, samen met 2 vriendinnen, bij ze gezeten, zo verliefd is ze op ze. Echt super :)
    Vond het alleen ook wel weer moeilijk om te horen.. Nu zijn ze namelijk helemaal niet meer van ons, maar van een ander.. En dat doet gewoon pijn.
    Maar ik ben blij dat ze zo snel een huisje gevonden hebben en dat ze samen zijn :D

7. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Super zeg!!

Ik ga snel aan de slag hier ;)

8. Debby86

Debby86 Fanatiek lid

hahahha Als jullie zijn uurprrijs willen betalen kan het geregeld worden. Enehhhh... misschien een slaapplaats want ik weet niet of hij t kan opbrengen om steeds heen en weer te rijden. hahahaa :)

Bij mij ligt er ook een enorme berg was die weggevouwen en gestreken moet worden en ook nog afwas van gister :oops: Vanavond maar even aan de slag. Morgen komt er waarschijnlijk ook niets van terecht. :(

9. Debby86

Debby86 Fanatiek lid

@ Kim: Succes met dingetjes uitzoeken voor je broer.

@ Kristel: Wat goed zeg meis! Natuurlijk doet het pijn, dat is heel begrijpelijk. Maar zeker wel leuk om te horen dat dat meisje zo verliefd is op jullie beesies.

10. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Even een vraagje aan de zwangeren:
    Gaan jullie iets van een bevallingsplan oid maken? Of iig op papier bepaalde punten zetten waar rekening mee gehouden moet worden bij de bevalling?
    Ik ben daar nu namelijk mee bezig, ik ben zo bang voor de bevalling en ik ben echt bang dat er dingen fout gaan of dat ik zwaar geleefd ga worden en er dus niet naar me geluisterd zal worden...
    of vinden jullie dat onzin?

(ben ik even benieuwd naar :))

11. Debby86

Debby86 Fanatiek lid

Er moet een of ander formulier voor zijn... waardoor je er ook over gaat praten met je partner en je op het moment van de waarheid niet voor mega vraagstukken komt te staan.
    Ik wil het wel graag gaan doen.... Vooral om het open te gooien naar Daan toe.
    Eens kijken of ik dat formulier ergens vandaan kan toveren. :)

12. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    *kraakt der oude hersentjes*
    Heb net alles gelezen, maar niet echt onthouden wat er geschreven is, erg he!

Ik wil iig thuisblijfmamma worden.
    Misschien 1 dag of 2x een halve dag naar de chreche voor sociale contacten en leermomenten opdoen.
    Verder wil ik dolgraag gastmoeder worden, maar dat kan waar we nu wonen niet.
    Dus als we een ander huisje hebben ga ik er zeker achteraan.

@Gaby: ik dacht dat je al 2 BMI punten afgevallen was?
    Was je weer aangekomen dan?
    Wel fijn dat je het nu al aan je cyclus merkt :D

@Nen: hoop dat je niet ongi wordt!
    Ik blijf duimen ;)

@Hilli: hahaha die testen branden he :)
    Had ik ook altijd hoor!
    Ik teste ook altijd al voor mn NOD.
    Heb dat zelf liever dan plots ongi worden als ik nog hoop heb.
    Dus doe gewoon lekker wat je zelf wilt.

En bestellen via internet is hier heel normaal.
    En als je weet hoe het werkt ook heel veilig.
    Doen ze bij jullie ook niet aan internet bankieren dan?
    Want als ze dat daar ook hebben is het daar net zo veilig als hier.

@Bos en Agneta: welkom terug van vakantie! :D
    Hoe was het?

@STEPH: ;)
    Leuk he dat enthousiasme van die kleintjes :D

@Juffie: fijn dat die vrienden zo leuk reageerden :D

@Deb: jeej, big moneyyyy!
    Ga je hem dan nu nóg minder zien?
    Dat lijkt me wel minder...

Nu weet ik het echt niet meer hoor :)

13. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    @Debby: Oh dat zou wel handig zijn zo'n formulier! Ik heb sowieso wel al bepaalde dingen in mn hoofd die ik duidelijk wil hebben en Kimo weet er ook van, maar ik wil natuurlijk niet belangrijke dingen vergeten.
    Ik neig sowieso steeds meer naar een ziekenhuisbevalling en aangezien ik zelf in het ziekenhuis gewerkt heb weet ik hoe het kan gaan; heel fout dus, dat je elke 5 minuten weer een ander aan je bed hebt bijv of dat de communicatie verkeerd loopt en dingen alsnog anders gaan dan je met een ander afgesproken hebt. Ook denken veel dokters en verpleegkundigen dat ze het beter weten en zo word je dus geleefd... En dat wil ik absoluut niet!

14. kim3

kim3 Bekend lid

11 mrt 2009
    519
    0
    0
    pedagogisch werker
    maastricht
    ik dnek dat het ook een kwesite is van je partner duidelijk maken wat je wil en wat julie samen willen,als jij dan niet meer kan zeggen hoe of wat dat hij het voor je doet waardoor er toch aan jouw wensen word gedacht. ik weet alleen dat als alles goed gaat ze me de kleine meteen op mijn buik moeten leggen en ook niet weg hoeven te kapen na 10 seconde om van alles te doen (dan heb i khet over als alles goed gaat he) als het nodig is dat hij meteen me moet genomen worden dan zij het zo. ik wil ook dat de navelstreng helemaal uitgeklopt is en dat daarna pas de knip word gedaan.. ik wil het gewoon zo natuurlijk mogelijk zonder teveel poespas en wil dat ook heel duidelijk kenbaar maken aangezien ik niks te kiezen heb ziekenhuis of thuis..
    verder heb ik niet echt veel wensen ik heb mijn mondje toch wel klaar als het me niet aanstaat :D

15. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    @Kim: Ja, natuurlijk is het belangrijk dat je partner weet hoe of wat, maar hij kan ook in paniek raken he ;) Of dat de situatie zo overweldigend voor hem is dat hij gewoon niet meer weet hoe en wat precies.
    Om die reden wil ik gewoon voor de zekerheid wat punten op papier hebben staan, zodat ik het voor ons beiden veilig stel en ze dus altijd iets hebben om op te kijken als wij allebei niet meer weten hoe of wat.
    Ik heb ook wel mn mondje klaar hoor, maar misschien ben je wel zo lam door de pijn of door pijnbestrijding dat je t allemaal niet meer geregeld krijgt voor jezelf ;)

Ik heb bijv. over de bevalling zelf dit stukje staan:
    Ik wil zoveel mogelijk zelf doen onder begeleiding van mijn man. Wij hebben samen geleerd hoe wij de bevalling
    kunnen doen en Kimo weet precies hoe hij mij en de baby moet begeleiden en ondersteunen.
    Mochten er onverhoopts dingen gebeuren waar wij geen weet van hebben, dan is hulp altijd zo gevraagd
    .

Ik kan me namelijk ZWAAR irriteren aan mensen die mij gaan vertellen hoe ik iets moet doen, dus dat ze daar rekening mee houden en gewoon hun kop houden tenzij erom gevraagd wordt ;)

16. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Ik denk niet dat er echt gewerkt wordt met een bevallingsplan.
    Het loopt vaak toch heel anders dan je denkt.
    En ik denk niet dat een gyn of vk zn mond gaat houden als hij/zij je helpt bij de bevalling.
    Zij weten wat ze doen, jij denkt te weten wat je doet.
    Het is hun werk en dat zullen ze niet gaan veranderen voor jou waarschijnlijk.
    Ik denk dat als je veel rust wilt en alles zelf wilt doen, dat je dan het beste voor een thuisbevalling of kraamhotel kan kiezen.
    Zoals je zelf al schreef, je weet hoe het eraan toegaat in een ziekenhuis...

Mn zusje wilde ook dit en dat en zus en zo.
    Puntje bij paaltje?
    Niks ging zoals ze vantevoren bedacht en gewild had.
    En ze wilde op dat moment zelf ook niks meer van hoe ze het bedacht had.
    En zo gaat het zo vaak.
    Probeer je dus niet te druk te maken vooraf (makkelijker gezegd dan gedaan)
    Het gaat toch allemaal anders dan je denkt ;)

17. hi meiden,

sorry als ik jullie een beetje verwaarloos maar t is hier zo druk.
    Morgen hebben we een groot evenement waar vandaag nog een hoop voor gedaan moet worden. Maar aan het eind van de week zal ik weer op iedereen reageren.

18. Debby86

Debby86 Fanatiek lid

@ Dreamer: Ik hoop dat t centjes gaat opleveren.
    En waarschijnlijk zie ik m'n mannetje dan nog minder... :( Dat is inderdaad niet leuk. :( Vind t zo gezellig om dingetjes samen te doen, dat zit er dan niet echt of nog minder in.

Ik denk dat ik de bevalling een beetje over me heen laat komen, klinkt een beetje raar misschien... maar je hebt er niet echt invloed op. Ik wil wel op papier zetten wat ik wel en niet wil. Vooral omdat Daan straks ook helemaal ondersteboven is van wat er allemaal gebeurt en je zo toch een beetje orde kunt scheppen in de chaos. hahaha :D

19. Debby86

Debby86 Fanatiek lid

Het opstellen van een bevalplan:
    U kunt nadenken na over de volgende zaken:

Welke manier van voorbereiden kiest u; cursus thuiszorg, yoga, haptonomie.
    Waar wilt u bevallen, thuis of in het ziekenhuis.
    Naar welke houding gaat uw voorkeur uit; zittend, liggend, in bad, op bed.
    Wie is bij de bevalling aanwezig.
    Hoe staat u tegenover pijnbestrijding, wat wilt u wel en wat wilt u niet.
    Wat wilt u dat uw partner doet , bijvoorbeeld de navelstreng doorknippen .
    Wat wilt u dat er met de placenta gebeurd.
    Zijn er dingen die u verder nog belangrijk vindt.
    Zijn er zaken waar u op dit moment nog tegen op ziet.

20. Debby86

Debby86 Fanatiek lid

Deel Deze Pagina