Jong, en zwanger willen worden!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door prinses, 31 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    @Nisa: Of ik ben héél erg vergeetachtig door de zwangerschap of het klopt gewoon, maar ik ken hier niemand van 17, 18 of 19 die hier meepraat hoor ;) Volgens mij niet eens iemand van 20, volgens mij is de jongste op t moment 21...

Als ik t fout heb van iemand, schreeuw dan ff ;)

Edit Oh, ik zie dat Sammie nog 20 is, dacht dat je al 21 was :)

2. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Dan zit je niet in dit topic te lezen blijkbaar, want er is hier niemand 17 of 18 ;)
    Volgens mij zijn alle dames al 20 of ouder.
    En 24 is niet te oud hoor, kijk maar naar mij :)
    (ik ben de oudste samen met Ryanne :) )

@Dees: adem in, adem uit.
    Kan je niet lekker even met iets lekker voor de tv gaan zitten?
    Even jezelf verwennen?

3. De jongste hier is 20 ja en voor de rest van alles! Tot 26 jaar (oma)
    Zit nu ff op de laptop.. ik kan geen batterijen meer vinden, dus kan niks meer typen op de computer :)
    Kris, ik moet een nieuwe afspraak maken.. ze zeiden niet waarom het niet door kon gaan.. ik baal echt als de **** hier, want maakte me juist zorgen en we wilden aan de hele familie vrijdag de echo laten zien :(
    Wat moeten jullie nog allemaal aan de babykamer doen, behalve gordijntjes en laatste frummeltjes?

Ik ga maar ff een beetje opruimen.. ben 'k bezig en ook nog eens nuttige dingen! whoehoe

4. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    @Kristel: haha zelfde gedachte :)
    Fijn dat je schoonvader helpt met het kamertje.
    Is het al bijna af?

Ik zag net mn eigen banner en kreeg toch ineens een zenuwengevoel in mn maag!
    Gewoon omdat we niet weten wat er gezegd/gevraagd gaat worden.
    Je kan je zo moeilijk voorbereiden.
    Weet gewoon niet wat ik moet verwachten en krijg er de zenuwen van.

5. moederLynn

moederLynn Fanatiek lid

5 mrt 2009
    2.012
    0
    0
    moederen
    met mijn hoofd in de wolken
    hey hallo weer

dankjullie alle voor de lieve woordjes over mijn mannetje!!! hij is echt een lekker schatje...

meisje wat erg voor je dat het al zovaak mis is gegaan....en misschien zoals kristel zegt je b12 na laten kijken als je dat nog niet hebt gedaan....

desiree...hoe voel je je...ja vandaag kut maar over het algemeen....en maak snel een afspraak voor een echo want je druk maken is ook niet goed!

debby....wat raar van die kaartjes...normaal zijn ze dicht en alleen open voor als er een kind geboren is....dan drukken ze het speciaal voor je af.....! en vaak kan je die kaartjes ook wel ergens anders afdrukken...kun je ze niet kopen leeg en bij een andere drukker laten drukken?

dreamer....hoe is het met jou?

oja nog meer dingen die ik achteraf gekocht heb is een bjornbuikdrager, boek oei ik groei is echt een aanrader.....bakjes om je flessen en zo in te bewaren om het strerieel te houden~!

6. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    @Dees: Kan me voorstellen dat je superpissig erover bent ja, zou ik ook zijn! Ik hoop toch dat ze wel een goeie reden hebben waarom het niet door kan gaan en niet dat iemand anders jouw plaats nu inneemt ofzo, dat zou echt aso zijn.
    En ivm ziekte van de gyn zou ik ook vreemd vinden want hoe kan je nu al zeggen dat je dan ziek bent..
    Ben benieuwd wat ze als reden opgeven (als ze t al gaan vertellen :().
    Als je weer gaat bellen voor een nieuwe afspraak, gewoon erbij zeggen dat je je zorgen maakt en je dus zsm aan de beurt wilt zijn. Hopelijk houden ze dan rekening met je.

@Dreamer: Kan me voorstellen dat je t Spaans benauwd krijgt voor dat gesprek! Maar wordt het echt zo zwaar meegerekend dat als ze al een heel klein beetje t idee hebben dat jullie t niet aan zouden kunnen dat het dan ook maar meteen niet door kan gaan??
    Ik neem aan dat dat wel mee zal vallen..?

@Kamertje: De kozijnen zijn nu geschuurd en in de grondverf gezet en die moeten nu dus nog geschilderd worden.
    De lamp is verhangen, de hoofdlamp zat namelijk op de muur maar ik wil m gewoon op t plafond hebben in t midden van de kamer, maar er moesten allerlei kabels verlegd worden en weet ik wat allemaal ;)
    Verder moet nu de vensterbank nog gedaan worden, de kozijnen dus, de gordijnen en dan kunnen we verder gaan inrichten :) Hopelijk kan dat dus komende zaterdag! En dan kan ik beetje bij beetje eens gaan beginnen met kleertjes wassen ed en de commode inruimen :)

@Lynn: Dat boek heb ik zaterdag ook gekocht! Staan echt wel goede tips in zeg, ben er heel blij mee dat ik m nu al gekocht heb, zo kan ik me een beetje inlezen en zo weet ik al een beetje wat me te wachten staat straks :p
    Wat betreft jouw lijstje wat jullie nog aan spullen extra gekocht hebben; ik zie dat wij bijna overal al wel aan gedacht hebben gelukkig :) Er staat niks op je lijstje wat wij nog niet hebben ;) Daar ben ik dus wel blij om!

7. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    @Kristel: het is geen beoordelend gesprek, dus ze zullen ons niet afwijzen hierna ofso.
    Het is protocol voor heterokoppels, dus het zal wel gaan over ons traject in de mmm tot nu toe.
    Hoe we dat verwerkt hebben enz enz.
    En over openheid of geheimhouden betreft ons kindje.
    Maar goed, dat is wat ik denk waar het over kan gaan.
    Ik weet het dus niet zeker en dat maakt me wat zenuwachtig.
    Kan daar niet zo goed tegen als ik me niet kan voorbereiden en niet weet wat ik kan verwachten.
    (plus dat ik niet zo'n hoge pet op heb van psygs... dus zit niet echt te wachten op een gesprek over problemen die ik niet heb ;) )

Kamertje is bijna klaar dus :D
    Ik dacht dat het met 27 weken helemaal klaar moest zijn tegenwoordig?
    Of staat daar geen tijd meer voor?

@Lynn: gebruik je de buikdrager voor buiten of voor binnenshuis?

8. Ik heb geen idee wat ik allemaal voor de baby moet kopen.. heb nu nog bijna niks alleen een paar kleertjes in maat 50 en 56 en 1 paar slofjes en 1 tutteldoekje (van mams gekregen). Ik vind al die uitzetlijstjes zo lang en vraag me af of je wel alles nodig hebt (zoals navelbandjes, wat doe je daar nou weer mee??)
    'T ziekenhuis nam niet meer op morgen maar weer proberen :( anders bel ik wel de verloskundigenpraktijk of zij er iets aan kunnen doen.. die zijn tenminste wel goed bereikbaar :)
    Zodadelijk eerst naar de dierenarts want de wond van het konijn ligt open.. hechting is eruit gegaan.. het ziet er niet zo apetijtelijk uit!
    Ik voel me over het algemeen wel oke.. in ieder geval steeds wat beter, krijg alleen al flink bekkenpijn nu. Zo nu en dan nog wel echt misselijk maar het wordt beter! Maak me alleen wel regelmatig zorgen (niet stress-achtig maar gewoon beetje bang..) of 't kindje wel goed groeit..

@ Dreamer idd moeilijk om op voor te bereiden.. maar komt wel goed.. niet te druk over maken. Maar dat zal wel mee vallen denk ik! Ach ja psychs zijn vreselijk.. welke ziektes ze mij dit jaar weer toe hebben geschreven, ik wil het niet weten. Ik zeg nu van tevoren ik wil de 'diagnose' niet weten want ik ben 't er toch niet mee eens!!

9. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    @Dees: ja wat ze der allemaal van maken he ...
    Heb ook wel eens rapporten gelezen dat ik dacht hoe verzinnen ze het!
    Gelukkig is het nu niet voor een diagnose, dus hoop geen rare rapporten te krijgen ;)

Klinkt echt eng van je konijn.
    Hoop dat ze het goed kunnen herstellen!

10. moederLynn

moederLynn Fanatiek lid

5 mrt 2009
    2.012
    0
    0
    moederen
    met mijn hoofd in de wolken
    slim van je kristel....zo sta je niet voor onverwachten sprongetjes.....

dreamer de buikdrager gebruik ik nu alleen nog in huis....hij vind er nog niet veel aan....maar het moet ook eerst opgebouwt worden....

11. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Ik ben eten en daarna moet ik weer weg.
    Fijne avond dus dames :D

12. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    @Dreamer: Gelukkig maar dat jullie er niet op beoordeeld kunnen worden wat betreft het traject erna, zou ook eigenlijk wel heel erg asociaal zijn als ze dat wel zouden doen.
    Ik bedoel; elke klapmongool mag kinderen krijgen, maar als je lichaam niet mee zou werken zou je ineens door allerlei mensen beoordeeld moeten worden of het wel mag?!
    Nee dat zou echt aso zijn!
    Ik denk trouwens dat t misschien wel goed is dat je t over je heen moet laten komen, vaak als je juist weet wat er precies gaat gebeuren tijdens dit soort gesprekken sta je strak van de zenuwen, omdat je je allerlei scenario's gaat indenken dan terwijl die vaak helemaal niet gaan voorkomen ;)
    Ik denk iig dat als je vrijdag thuis komt na het gesprek dat het jullie heel erg meegevallen zal zijn :) T komt wel goed!
    Voor t kamertje geven ze volgens mij als richtlijn 32 weken aan, dus we hebben nog even ;)

@Dees: navelbandjes zitten voor zover ik weet gewoon in het kraampakket :) Je gebruikt die voor de verzorging van het stompje van de navelstreng wat straks achterblijft (als ik het goed heb?!) en als je geen navelbandjes hebt dan gebruiken ze gewoon verbandgaasjes.
    En idd, in het begin als je nog bijna niks hebt lijken die lijsten echt megalang en heb je t idee dat je t nooit allemaal op tijd in huis zult krijgen (had ik wel iig) maar je hebt het zo bij elkaar hoor ;)
    Die angsten die jij hebt had ik ook echt heel erg hoor! Maar na elke goeie echo wordt die angst steeds wat minder.
    Nu heb ik eigenlijk bijna geen angst meer dat het niet goed zou gaan met Yentle, maar meer angst voor de bevalling en dat er dan nog iets fout gaat ofzo..
    Succes zometeen bij de dierenarts! Echt wel zielig voor je konijntje, die zal wel heel erg pijn hebben nu :(

13. Meisje87

Meisje87 Bekend lid

27 jun 2008
    960
    0
    0
    Spannend hoor zo'n gesprek.

Zo ben even met eten bezig, totaal geen inspiratie. Ik eet prei, vriendlief spinazie. B12 heb ik nooit laten testen maar was geloof ik wel automatisch getest toen ik met pfeiffer zat. Alhoewel.. Had zo'n droplul van een arts die me niet op pfeiffer wilde testen want dat was t niet (en dus wel)
    Dus ik ga t gewoon nog eens vragen.

Maar eerst nog een weekje positief blijven, het is raak en het blijft zitten ;)

14. bos

bos VIP lid

23 aug 2008
    8.268
    0
    0
    zuid holland
    @Lynn: haha dat is zeker nog aardig wat...

hydrofiel luiers heb ik er 18 van
    easyfix heb ik inderdaad 2x
    kolf hoef ik niet (denk ik) want wil niet gaan kolven
    tutjes is inderdaad echt zoeits waarvan ik er maar 2 in huis heb want stel dat hij ze niet gebruikt is het zonde.
    slaapzakjes heb ik al twee
    hoeveel flessen gebruik jij? ik heb er 3 van difrax(1 kleintje en twee grote) en 1 van advent (kleintje)

thanks voor de lijst in ieder geval...altijd handig om te weten wat nog handig is..

ja aa inderdaad....hij zit inderdaad veel bij klanten papieren in te vullen...lijkt mij ook rete saai maar goed ieder zijn vak he...en hij verdient er lekker mee haha

@stephanie: hier geen wieg....kleine gaat gelijk eigen bed in en tijdens de kraambed dagen kan ik altijd de bak van de wagen in de kamer zetten...

@missSnoopy: welkom hier...lekker meekletsen en gewoon vragen stellen als je wilt (doen wij ook hoor zijn erg nieuwschierig hier namelijk haha)

@gaby: hoe is het met je tong?

@debby: nee mijn mannetje vraagt niet om sex nee...volgens mij wil hij wel maar vind het zelf ook maar een raar idee om te doen nu....

@channie: welkom gezellig dat je mee komt kletsen....

@ryanne: nou ga je zeker niet vertellen welke naam het is?

@Debby: luister naar je lichaam en als ik jouw was zou ik na je zwangerschap ergens anders gaan solliciteren...
    is er geen vervanger voor je teamleider nu?

@nisa: als jij te oud bent ben ik het ook. dus nee hoor gewoon lekker mee kletsen.... :)

*bos loopt met een grote boog om dees heen vandaag ;) *

zo niet alles gelezen maar ff door de pagina's heen gehobbeld hoor..ben namelijk gelijk ff aan het koken.

@myzelf:vanochtend het huis gestofzuigd en gedweild...de wc's geboend. plantjes gepoot en de konijnen verschoont. ook nog ff de voortuin geveegd en het meeste onkruid verwijderd. daarna kwam mijn vriendin langs met de kleine....daarna ff naar de stad geweest en toen kwam mijn ma nog ff aan...zo ff eten en vanavond eerste keer cursus bewust bevallen ben benieuwd.

15. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    @Meisje: B12 wordt vrijwel nooit standaard gecontroleerd.. Je moet er echt om zeiken, veel artsen geloven namelijk niet in een chronisch b12 tekort bij jonge mensen.
    Ik kreeg ook opermkingen erover toen ik erom vroeg bij de huisarts, ik zat toen namelijk bij een vervangende arts. Hij zei dat alleen oude mensen een b12 tekort konden hebben en t daarom onzin was om te controleren. Heb echt moeten zeuren erom.
    Ik zou t iig wel gewoon doen hoor, voor hetzelfde geld heb je dat wel en is het met injecties opgelost, hoef je niet dat hele medische traject door met vervelende inwendige echo's, vaak bloedprikken en verdere onderzoeken...
    Toen ik eenmaal begon met prikken was ik de 2e ronde erna zwanger en ja, je ziet het resultaat ;)

16. gaby1986

gaby1986 Niet meer actief

hey allemaal... k moet echt mega veel bijlezen.. kan iemand even een minie samenvatting geven please.. ben echt te moe.. :p

17. Debby86

Debby86 Fanatiek lid

@ Bos: jeetje meis wat ben jij lekker druk geweest.

@ Lynn: Heej meid... Gister heb ik je gemist. Geweldig ventje heb je...
    Ik ga denk ik ook nog een aantal hydrofielluiers halen en de weet ik veel welke fix voor de maxicosi.

Ik heb wel al een leuke site gevonden met geboortekaartjes hipdesign.nl

Ik moet ook maar eens aan het eten beginnen... maar wat zal ik gaan maken? Ehmmm... nasi of gebakken aardappeltjes met spersieboontjes... Ik heb nog niet echt honger.

18. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Zo ik ben er ook weer! Net 't eten op dus kan nog even meekletsen voor ik hier 's bezig ga.

@Nieuwen, welkom!

@Desiree, balen zeg! Hopelijk kun je snel terecht voor een echo! Navelbandjes heb je niet nodig. Er zitten gaasjes in 't kraampakket en die gebruiken we maar heel soms, in principe doen we helemaal niks met het naveltje (wel controleren hoor ;)) alleen als 't echt vies wordt.

ff denken, ik pak wel even een checklist erbij en geef wel aan wat je niet nodig hebt ;)
    http://www.hema.nl/nl-NL/advies/babyuitzet.aspx

- 2 aankleedhoezen zijn vrij weinig, 'k zou er zelf 4 aanschaffen.
    - Nagelschaartje heb je de eerste 2 maand nog niet nodig, kan dus ook later aangeschaft worden.
    - 6 spuugdoekjes is ook vrij weinig, 'k zou voor 10 gaan.
    - Navelbandjes hoeft dus niet.
    - Verzorgingsproducten moet je maar kijken wat je wilt kopen, wat sowieso handig is is wasgel, shampoo en olie of bodylotion.
    - zinkzalf -> sudocreme, wat ook goed is is Bepanthen, als je BV wilt geven, ook erg handig voor tepelkloven en je kunt 't overal voor gebruiken.
    - 'k Zou in elk geval min. 6 rompertjes 50/56 aanschaffen, 62/68 heb je eigenlijk nooit gelijk nodig, of je moet een flinke 10 ponder krijgen.
    - 4 setjes kleren 50/56 is echt 't minimum als je veel kleertjes van visite verwacht.
    - 3-4 mutsjes is ook een aanrader
    - rijtje over de voeding, 't is allemaal geen must behalve in elk geval 2 flessen als je flesvoeding wilt geven.
    - slaapzakjes en slaappakje is nog geen must in 't begin.
    - alleen molton bedzeiltje, geen gewoon zeiltje
    - babyfoon en weekendbedjes is ook geen must.

k Hoop dat je hier alvast wat aan hebt.

@Debby, goed dat je voor jezelf en de kleine kiest! Balen van de kaartjes zeg!

@Bos, veel plezier vanavond!

Ben de rest ff kwijt, sorry!

19. bos

bos VIP lid

23 aug 2008
    8.268
    0
    0
    zuid holland
    @red: maar als je 2 aankleedhoezen in de waszitten kun je toch ook even een luierdoek op je aankleedkussen leggen? vind vier best veel namelijk....

is twee mutsjes te weing? in de zomer hebben ze ze toch niet zo heel lang op?

20. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Blijkbaar hebben wij dan veel spulletjes.. 5 aankleedhoezen bijv, stuk of 10 mutsjes, 12 slabbers, 12 spuugdoekjes.. Ik vind het gewoon leuk om vanalles te kopen :)

Ook echt megaveel rompers (ik durf ze denk ik niet te tellen :p), maar voor mijn idee kan je daar niet genoeg van hebben omdat je kindje het elke dag zal dragen als ondergoed zeg maar. En ja, kleintjes schijten zich soms nog wel eens onder ;)

Ach, we kopen ook regelmatig dingen bij de Zeeman zoals; rompers, sokjes, aankleedkussenhoezen, lakens, hydrofiele luiers, etc. Dus we worden niet arm van onze koopgekte ;)

Deel Deze Pagina