@Dreamer: Leuke spulletjes! Jullie zijn echt nijntjefan he? Ik zie trouwens meer van die labeldoekjes, maar ehm.. wat doe je er eigenlijk mee? Ik vroeg me trouwens nog iets af en hoop dat iemand dit weet; Voor de kinderwagen moet je toch ook lakentjes en dekentjes enz hebben? Kan je dan gewoon beddegoed kopen voor wiegjes of moet je dan weer wat anders hebben? En heb je nog andere dingen nodig ervoor? (dan heb ik t even niet over regenhoezen, klamboes of parasolletjes, maar over 'beddegoed' zeg maar..) Ik ben echt een leek met sommige dingen
@Steph: grappig dat jij hem ook hebt Heb jij dezelfde of de felgroene? (bij de felgroene staat geen Nijntje in letters en zit een ander labeltje aan) Ik heb namelijk nog zo'n setje rompertjes, maar die zijn dus felgroen en dat staat er helemaal niet bij. Ik twijfel nu of ik die ga terugbrengen. Dat broekje wat bij dat mama's kanjer shirtje zit is een maatje 56, maar die is bijna 2x zo groot als dat broekje van Nijntje. En dat is ook een maatje 56! Snap er niks van. Het shirtje is wel ongeveer even groot. Twijfel nu of het pakje niet erg klein valt dan. Ik wil die papa's kanjer ook halen, maar twijfel over de maat. Ik twijfel over maatje 56 of 62 ivm dus dat klein uitvallen. Maar denk dat 56 wel zo leuk is he, kan hij/zij het tegelijk aan zeg maar. Ik heb al die kleertjes van mn man gehad als kado, echt superschattig *kijkt superblij* Daarom zit dat papa's kanjer shirtje er niet bij. Maar die gaat ie wel krijgen van mij, voor vaderdag. We zijn verder heus niet shopverslaafd he Steph *lol*
@Kristel: kindjes zijn gek op labeltjes. Mijn nichtje bijvoorbeeld zat altijd met de labeltjes van haar speeltjes te spelen. Dat vond ze leuker dan de speeltjes zelf. En zo zijn denk de labeldoekjes ontstaan. Ik ben zelf ook gek op frummelen aan labeltjes, dus gok ons kindje straks ook wel En bij de Mura zit een dekentje van Maxi-cosi toch? Bij de reiswieg? Dat is genoeg hoor. Je kleed je kindje toch goed aan als je naar buiten gaat. Je hoeft er zeker geen beddengoed voor te halen. Leuk dat jullie die truitjes ook hebben. Ze zijn gewild haha.
@Dreamer: Wat ik zo overal lees is dat de maten van de Prenatal het betrouwbaarst zijn zeg maar met hoe de maat dus écht moet zijn. En van de Hema. Maar dat bijv Zeemanmaatjes weer heel groot vallen. Snap je hoe ik t bedoel? Pff, ik heb echt elke dag last van oefenweeën sinds de bruiloft woensdag.. Maak me er ook eigenlijk een beetje zorgen om.. Helemaal omdat ik net gelezen heb dat je bij echte weeën zo'n pijn in je rug hebt dat je bijna niet meer kunt lopen. En laat ik sinds gisteren bijna niet meer kunnen lopen van pijn in mn rug die ik nooit eerder gehad heb.. Ben ik nu te panisch of zou ik hier misschien toch iets mee moeten doen...?
@Steph: wauw mooie buik zeg! Leuk setje trouwens. Heb je nog je gewone piercings in? En ik weet op dit moment even niet of je nu een jongen of een meisje gaat krijgen. Vind je buik nu erg op die van Kristel lijken en die krijgt een meisje natuurlijk... Ik twijfel @Kristel: ik zou je vk erover bellen. Je maakt je duidelijk zorgen en dat kan ook krampen veroorzaken. Beter een keer teveel dan te weinig gebeld meis! Ik had idd wel eens gelezen dat Prenatal wel goed zit met de maatjes. Maar beide broekjes zijn dus van de Prenatal! Zal morgen eens een foto maken van de 2 broekjes op elkaar. Scheelt zo een paar cm in de lengte én de breedte!
@Stephanie: Mooie buik! Ik vind ook dat jouw buik net zo groeit als die van mij. Ik zal eens wat foto's van mij naast de jouwe leggen, kijken hoe gelijk we oplopen zeg maar. Als het echt zo erg lijkt dan kan je steeds zien hoe jouw buik er over zoveel weken uit ziet. @Dreamer: Hmm, wel vreemd dan als de broekjes allebei van Prenatal zijn :-S Ik kijk t morgen nog wel even aan, als ik morgen nog zo'n last heb onderin mn rug + krampen in mn onderbuik dan ga ik toch maar even bellen denk ik.. Ik ga nu iig onder een hele warme douche staan en hopen dat de pijn een beetje weg zakt. Slaap lekker allemaal
@Kristel: ja he, Stephs buik is net zo mooi rond als de jouwe! Eerder was dat nog niet zo, wel grappig om dat zo te zien. Hoop dat je warme douche helpt meis. En morgen echt bellen als het weer terugkomt he! @all: wie heeft er een voetenzak voor het autostoeltje en wie niet? Ik twijfelde er erg over, maar weet nu dat ik geen voetenzak wil. Tenminste, niet degene die erbij hoort van maxi-cosi (black reflection) Ik vind de kleur gewoon niet mooi. Wil graag met de kleur werken die we dan ook voor het kamertje gaan gebruiken en daarvan hebben ze geen voetenzak. Dus ik denk dat ik dan maar voor een warm dekentje ga. Zijn er meer die voor een dekentje kiezen ipv voor een voetenzak? @Mura gebruikers: wie heeft de voetenzak voor de Mura erbij gekocht? Ik vind hem zo saai en zou ook hier graag met de kleur gaan werken. Het parasolletje is er alleen in het zwart, dus daar kan het ook al niet mee (kan enkel de Mura plu erop en die is alleen in het zwart) Hoe doen jullie dit? @Box: we hebben gisteren de box gezien die ik op internet echt supermooi vind. In het echt issie ook prachtig, maar heel goedkoop afgewerkt (en dat voor een box van 600 euro...) Plus dat hij meer creme is dan wit en dat past niet. Nu hebben we een andere mooie box gezien die wel bij het interieur past. Maar die heeft brede spijlen (van die platte spijlen van een paar cm breed) Nou vraag ik me af of je daarmee niet het zicht van de baby belemmerd? En daarmee dus de ontwikkeling tegenhoudt? Of denk ik nu te zwaar na? (het gaat om de box 2e kamer van Happy baby) @Wipstoeltje: weet iemand of je een swing gebruikt ipv een wipstoeltje? Wij vinden een swing veel leuker namelijk. Heb het wippertje bij mn nichtje amper gebruikt, dus om 2 van die dingen te hebben lijkt me zo overbodig. Heleboel vraagjes Hoop dat jullie de antwoorden weten.
nou van het forum en me ww klopt dus geen ene piep meer beetje jammer , hopen dat het weer in orde komt
Hee meiden ben ik ff snel. Moet zo richting m'n gezin. @Kristel, meestal wordt er hetzelfde beddengoed gebruikt als in de wieg. Dus (zonodig: molton, bedzeiltje) hoeslaken, lakentje, dekentje. Dat ligt voor een klein kindje veel lekkerder dan in een jasje gepropt onder de dekens 't Zijn oefenweeen als ze door het douchen weer weggaan geloof ik. Als het niet afzakt, zijn het echte weeen. (durf het niet met 100% zekerheid te zeggen) @Dreamer, mijn vriendin gebruikt ook gewoon een dekentje ipv een voetenzak en denk dat ik dat ook zou doen. Qua maten, daar kan een hoop verschil in zitten. Die nijntjes pakjes maat 50 zijn vrij klein en moeten ze vaak ook echt in 't begin aan. Hihi 'k vind 't grappig want ik kom hier nu ook weer kleertjes tegen die ik in veel gezinnen zie. 'k Denk dat als ik mag gaan shoppen, 'k toch ga proberen wat kleertjes te kopen die ik niet zo vaak tegen kom. @Mecha, super zeg al bijna de echo! Fijne dag he!
Heej meiden, t was een hele zoektocht maar heb jullie weer gevonden. hihihi @ Kris: Ik hoop niet dat t al echte weeen zijn meis... Yentle moet nog even geduld hebben hoor. Ik heb de laatste dagen regelmatig harde buiken, maar ze zijn nog niet pijnlijk ofzo. De kleine heeft een stuk minder ruimte en dat laat hij dan ook goed merken. @ Dreamer: Heej meid!!! Wat een vragen... ik heb een wrapper voor in de maxi en een soort slaapzak geloof ik. Ik zal blij zijn als ik het kamertje in kan ruimen dan krijg ik misschien wat meer overzicht. @ Red: Goedemorgen!
@ Steph: Mooie buik hoor! @ Dreamer: Leuke spulletjes! Bedenk me net dat Daan ons fototoestel bij zich heeft... Kan dus geen foto's plaatsen.
@Debby: van die wrappers heb ik ook nog naar staan kijken, maar de meeste zijn erg groot voor in de maxi-cosi. Van de lodger past die bijvoorbeeld niet, die is te groot. En de meeste van die dingen zijn fleece en dat wil ik niet gebruiken. Welke heb jij? En doe je er dan nog een dekentje overheen of niet? En is die slaapzak niet de voetenzak dan? @Red: dus een dekentje kan wel gewoon? Ik hoorde bij de Babydump dat de aerosleep bewezen was inmiddels? Geloof die vent niet zo, maar hij zei dat het bewezen was en ze werken er nu mee in de ziekenhuizen. Ik zou van kraamverzorgers kindjes niet mogen vastleggen (met de Snoozzz bijvoorbeeld) maar moest het kind dan maar inbakeren. Is dat zo? Mag dat echt niet? Ik heb de wiegendood site helemaal doorgelezen en lees daar dat het niet onveilig is namelijk, maar enkel afgeraden wordt. Moet ik dan echt echt echt aan het idee gaan wennen dat ik mn kindje zonder veiligheidsdingetjes in bed moet leggen? (hoe bedoel je overbezorgd, nog niet eens zwanger en nu al zorgen maken ) Ik zie ook veel dezelfde kleertjes hier op het forum en om me heen. Denk dat je daar niet onderuit komt als je dat soort dingen leuk vindt. Maar kan me voorstellen dat je voor jezelf dan iets ander wilt! @Kristel: heb je er nog last van?
Ehm ik heb die van Lodger inderdaad... De lodger wrapper precious om precies te zijn. Ik heb een voetenzak en nog een soort hoes die ik over de maxi kan doen, waar alleen het hoofdje door komt. Ik moet eerlijk bekennen dat ik me niet zo druk maak om die dingen.
Het ligt er natuurlijk ook maar net aan wanneer je kindje geboren gaat worden. In de winter zal je veel meer dekentjes en dingetjes nodig hebben dan in de zomer. toch?
goedemorgen allemaal. kristel: wat erg van je oma . en als je die krampen niet vertrouwd gwoon de verloskundige bellen hoor! dreamer: leuk he shoppen voor de kleine. ik heb ook al een aatal rompers van nijntje en slofjes enzo.. maar ik wacht nu voorlopig even met wat kopen. die muzieknijntje heb ik ook voor mijn verjaardag gekregen... kei leuk *smiley* stephanie: mooie buik hoor *smiley* ik heb lang gezocht om jullie foto's te kunnen bekijken, bleek dat ik niet was aangemeld duh! haha vandaag gaan joey en ik lekker in de pyama films kijken.. heerlijk dagje niks..
hoi dames jemig zeg wat is dit wennen he.. stom dat je maar 1 smile mag gebruiken per bericht. zo gelijk opgebruikt haha @oma: ik heb geen voetenzak bij de maxicosi...gebruik wel het dekentje voor de wagen of inderdaad die doek van loger... box hebben wij er ook 1 met bredere spijlen...vind niet dat je je kindje daarin belemmerd hoor qua ontwikkeling...in het begin kijken ze voornamelijk naar boven en zodra ze meer kunnen heb je ze denk ik ook niet zo vaak in de box.... wipstoel is wel makkelijker met eten geven enzo..dat word in de swing wat lastig alleen als je echt denkt dat je hem weinig gaat gebruiken kun je altijd je kind nog een keer in de maxi cosi zetten om bijvoorbeeld te eten als je het zonde vind om alle te kopen.. had je nog meer vragen of was dat het haha @iemand vroeg iets over beddengoed in de wagen...je kan gewoon matrashoezen kopen voor de wieg en die passen ook in de wagen. dekentje zit er volgens mij bij maar heb er zelf ook nog 1 gekocht (ook gewoon wieg voormaat) @red; niet ongi worden hoor...wanneer ga je testen? @kristel: vervelend zeg van je oma...hopenlijk knapt ze nog een beetje op en mag ze jullie kleine meid nog wel bewonderen....sterkte ermee.. @sorry rest weet ik niet meer. ga vandaag ff shoppen in den bosch met mijn collega...heb nog bijna niks in maatje 50 dus nog ff op zoek vandaag. natuurlijk ook ff echte bosche bol eten daar he haha... ga nu ff fotoalbums zoeken en kijken bij oma's spullen en stephanie's buik...zal trouwens zo ook ff nieuwe buikfoto laten maken door vriendlief voor de liefhebbers...kan ik gelijk uitpuzzelen hoe het album hier werkt....