Jong, en zwanger willen worden!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door prinses, 31 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bos

bos VIP lid

23 aug 2008
    8.268
    0
    0
    zuid holland
    @kim: mmm lekker kersen....ben alleen zelf nooit zo dol op veel kersen, liever af en toe 1 maar dan rot de rest altijd dus koop ze nooit...zal ze vrijdag eens kopen voor mijn pa...die is er ook dol op en als ik uit mijn werk kom, kom ik altijd langs een kersenboomgaard waar ze ze verkopen...die zijn altijd ZO lekker daar...

2. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    @Bos: ja? Is dat verplicht? Hehe, wist ik niet eens, aangezien die dingen gewoon elke keer met alcohol schoongemaakt worden.

@Thermometer: het moet een rectale zijn, voor jezelf ook. Daarmee meet je het nauwkeurigst.
    Al moet ik zeggen dat ik voor mezelf een rectale heb en een oorthermometer van Braun allebei en die meten allebei hetzelfde.

3. juffie2008

juffie2008 Niet meer actief

Ik moet toch maar eens op zoek naar zo'n baby uitzetlijstje hihi zal wel ergens in een blad staan wat ik hier heb liggen. Heb nog geen flauw idee van wat er allemaal in huis moet komen voor het kleintje.

Het potje van fruithapje is niet binnengebleven, maar was niet erg vies ofzo.. schijnbaar toch ff te zuur.
    Of het olvaritpotje bruine bonen lekker is zal ik straks laten weten ;) Ik ga het zo opwarmen in de magnetron..
    Ik weet wel ik ben niet van plan om ons kindje potjes te laten eten.. Ik gebruik de staafmixer wel ;) Lekkerder en vast en zeker gezonder!

4. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    @Kristel: ga je dan wel een matrasje laten maken?
    Want het dingetje wat in de Mura ligt is niet geschikt om als bedje te gebruiken.
    Als het goed is past er wel een normaal maat wiegmatras in.

@Eten: ehh geen idee, eet alleen, dus zal wel makkelijk zijn :p

@Thermometer: rectaal is nog altijd het beste.

@Kim: klinkt goed, veel plezier alvast :D

@Steph: het wordt zondag geen 27 graden toch?
    Op teletekst staat max 22 graden.

5. juffie2008

Ohja ik heb echt een hekel aan rectale dingen.. Zetpillen kan ik niet tegen en thermometer never dat ik dan in mn ass doe.. Gewoon een oorthermometer voor mij en voor de baby dan maar rectaal..

6. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    @Juffie: Balen dat t fruithapje er niet in gebleven is :( hopelijk blijve nde bruine bonen er wel in!

@Dreamer: nee, dat gaan we niet doen, want we gaan haar maar een paar daagjes in de kinderwagen laten slapen maximaal. En ik vind het echt zonde van het geld om voor die paar dagen een speciaal matras te kopen.
    Als het na 2/3 dagen gewoon goed bevalt dat ze 's nachts op onze kamer slaapt kopen we meteen een wiegje ;)
    En de wieg die wij willen daar zit een rechthoekig matras in, dus we kunnen ook niet alvast t matras kopen oid...

7. bos

bos VIP lid

23 aug 2008
    8.268
    0
    0
    zuid holland
    @juffie: chips niet binnengehouden dus...

op de site van de hema staat ook een uitzetlijst..volgens mij bij de prenatal ook maar dat weet ik niet zeker...

8. juffie2008

@ Bos
    Chips zijn wel binnengebleven hoor, fruithapje alleen niet.. Die had ik in bed genomen tijdens filmkijken..

Ik ga eten meiden tot straks!

9. Debby86

Debby86 Fanatiek lid

Meiden,
    Daan wilt me een puppy geven omdat ik toch tot en met november thuis ben. Maar ik weet niet zo goed of dat nu wel handig is.
    Ik vind t echt super leuk een hond, maar we wonen in een flat... zindelijk maken is dus best lastig en straks als de kleine er is, is het dan wel handig.
    Nogmaals ik zou het dolgraag willen... ben gek op honden en vind t heerlijk om zo'n beesie om me heen te hebben. Maa krijgen we het straks niet druk genoeg met de kleine.
    We houden ook niet echt van kleine hondjes, eerder rottweiler... boxer dat soort honden.

Ik wil het echt graag maar...

Wat denken jullie?

10. bos

bos VIP lid

23 aug 2008
    8.268
    0
    0
    zuid holland
    @debby: als je nu al twijfeld denk ik niet dat je het moet doen...vind dat je er voor de volle 200 procent voor moet gaan en als je nu al twijfelt...

11. Debby86

Debby86 Fanatiek lid

Ik twijfel alleen omdat ik niet weet of het te combineren is... Snap je?
    Het is natuurlijk wel te combineren maar dan is het misschien ineens wel heel druk.

12. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    @Debby: Ik zou het niet doen... Niet nu alvast. Ik zou me eerst maar op jullie kleine man focussen en zorgen dat je daar straks een goed ritme mee hebt ed, je krijgt t met hem druk genoeg namelijk straks ;)
    En je weet ook niet hoe je het straks met werken gaat doen, en zo'n beestje kan je natuurlijk niet een hele dag alleen laten.

Ik zou dus echt wachten tot je gewend bent aan t moederschap en een beetje ritme hebt daarmee en tot je weet hoe het met werken gaat straks..

@All: ben nu even de kinderwagen aan t opmaken.. Pff, mensen die dat mooi strak kunnen; respect! :p

13. bos

bos VIP lid

23 aug 2008
    8.268
    0
    0
    zuid holland
    ik lees nu op de site van prenatal dat ze op dit moment gratis thuisbezorgen en monteren....en wij hebben 45 euro betaald voor bezorgen en moeten zelf in elkaar zetten....zou ik nog wat kunnen regelen als ze binnekort komen denken jullie?

14. knarboor

knarboor Fanatiek lid

21 apr 2008
    1.201
    0
    0
    ha meiden

wij laten hem/haar ook in de reis wieg op de kamer liggen maar snacht wel egwoon eigen bedje.

wij eten lasagna mmmm;)

15. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    @Bos: je kan het altijd proberen toch? gewoon even bellen :)

@Knarboor: Hoe gaat t met je?
    hier gaan wij t juist andersom doen :p Overdag in haar eigen kamer en 's nachts op onze kamer.
    Alleen als ik in de kraamtijd lekker ga slapen wil ik haar ook bij me hebben natuurlijk.

16. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    @ Bos: ja moet je 2 thermometers hebben? ik heb er maar 1 en die is voor de
    kleine straks (ook zijn/haar eigen natuurlijk) dan moet ik er nog 1 aanschaffen voor
    mezelf...

@ kim: ja heb vast wel iets anders leuks, maar heb dat jurkje vorige week gekocht,
    en k dacht dan kan ik dat mooi aan naar de doop, is leuk en netjes, maar dacht toen
    niet aan het weer en de lange mouwen haha..

@ Juffie: Op de site van de babydump hebben ze ook zo'n uitzetlijst...
    balen dat je fruithapje er niet in is gebleven, waren die potjes een advies van de
    huisarts? je had toch een telefonisch consult?

@ Dreamer: wij houden altijd het belgische weerbericht aan omdat wij daar dicht bij zitten
    en die klopt vrijwel altijd :p

@ Debby: Wij wilden er ook graag een hondje bij, maar ik heb de keuze nu gemaakt om het voorlopig
    nog maar even niet te doen, wil me straks volledig kunnen storten op ons kindje en niet 8 keer
    per dag met een pup naar buiten om hem/haar zindelijk te maken oid... of iets van
    hem/haar af te pakken wat ie niet mag hebben...
    ik zeg niet dat je het niet moet doen, maar wil je alleen aangeven waarom ik het nu niet doe...
    haha snappie :p

@ Bos: Ik zou ff bellen en het in ieder geval proberen, nee heb je, ja kun je krijgen toch??

@ Wiegje/ledikantje/wagen: Hier wil ik het zo doen dat de kleine snachts bij ons op de kamer in de wieg slaapt (de eerste weken, en eerst
    kijken hoe het ons beide bevalt) en anders zet ik de wieg erbij op t kamertje, overdag wil ik hem/haar
    toch al een aantal keer in het ledikantje leggen zodat hij/zij went aan het "grote" bed, daar moet hij/zij bij
    de oma's ook in na mijn verlof of het campingbedje... (ledikantje in met het langste slaapje op een dag, moet natuurlijk
    eerst even uitvogelen welke dat is) en als het zo uitkomt de korte slaapjes in de kinderwagen, zodat ik met de hond kan gaan
    wandelen ondertussen of een boodschapje kan doen oid...
    en als ik zeker weet dat ik niet wegga leg ik hem/haar ook gewoon in het ledikantje...

17. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    Gatver heb de hele dag geen last gehad van maagzuur (noem het maar even zo, al weet ik niet zeker of het dat is) maar sinds ik onder de douche vandaan ben wel weer... blegh...

18. Debby86

Debby86 Fanatiek lid

@ Kristel: Precies hoe jij het zegt voel ik het ook...
    Ik vind het echt super maar zo zijn er complicaties of valt het moederschap zwaar in het begin. Je weet t niet hea... Tis zo'n onbekende tijd die we tegemoet gaan.

Ik denk dat ik dat maar aan geef aan hem dat ik eerst wil afwachten hoe het moederschap gaat en wat voor'n nieuwe baan ik krijg.

19. bos

bos VIP lid

23 aug 2008
    8.268
    0
    0
    zuid holland
    ja ga morgen ff bellen om te vragen...scheelt weer als ze het gelijk in elkaar zetten...die bezorgkosten vind ik nog niet eens zo erg (heb ik toch al betaald) maar als ze het gelijk in elkaar zetten scheelt ons weer werk en gaat sneller he haha

misschien moeten we het ff aan red vragen of twee thermometers verplicht is maar ik dacht het wel hoor

@stephanie: vervelend he dat maagzuur..

ik ga ff koken

20. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Ik heb 2 foto's weer in mn album gezet :) Eentje van de opgemaakte kinderwagen en eentje van t autostoeltje met hoes en speeldingetje :D
    Pff, kan me echt niet voorstellen dat onze kleine meid daar straks in ligt en ik met de kinderwagen naar de supermarkt ga bijv, echt een heel raar idee!

@Stephanie: Misschien heb je even te veel gedaan met douchen net? Als je lichamelijk te veel doet kan je ook maagzuur krijgen namelijk.. Misschien even wat warme melk drinken? Dat wil nog wel eens helpen..

Deel Deze Pagina