@mumtobe: doe maar ga maar lekker ff op bed liggen. misschien zakt het dan af.. de hele tijd hoofdpijn is ook niks @sammie: hoe is het met jouw hoofdpijn? @debby: he slaapkop haha nee hoor je bent altijd zo actief ga maar lekker bankhangen... koelkast is schoon. heerlijk is dat he als het weer klaar is...ben ook gelijk maar ff magnetron aan het doen.... vriendlief en ik wilde eigenlijk een weekendje weg nog voor de kleine komt maar hadden niks geboekt na mijn val vorige week. nou dit weekend word dus al niks want we hebben al plannen en volgende weekend hebben we bbq op mijn werk en dat weekend erop komen er vrienden bbq-en. en dan ben ik inmiddels zover dat ik niet meer een weekendje weg wil.... nou kreeg ik net folder van sanadome..denk dat we daar maar dagje naar toe gaan. ff lekker saampjes nog ff relaxen....
@ bos nou lekker toch kan je nog een paar keer goed los gaan en zeggen dat je af en toe je hormonen moet toelaten whahaha
rihanne gefeliciteerd nogmaals foto???? van de kleine?? aaaah gezien op de baby site wat een dotjeeee leuk hoor
@ryanne: he ben benieuwd naar je bevallingsverhaal. hoe gaat het met de kleine frederique zo ik vind dat ik genoeg heb gepoets voor vandaag. magetron is ook schoon en heb ook gelijk maar ff de tegels gedaan in de keuken. krijg het nu in mijn rug dus ben er weer klaar mee voor vandaag
Toen we vrijdagavond om 00.45 naar bed gingen kreeg ik last van buikpijn. Aangezien onze kleine meid me al twee weken voor de gek hield dacht ik dat het weer vals alarm zou zijn. Om 2.30 ben ik het toch eens gaan bijhouden en had ik elke 4 á 5 min. weeen van 75 tot 90 seconden. Om half heb ik de verloskundige gebeld die er voor 6 uur al was omdat ze net klaar was bij een bevalling. Aan de telefoon zei ze dat het klonk als een beginnende bevalling. Toen ze er was bleek ik 4 cm. ontsluiting te hebben en ging ze meteen mn vliezen breken. Meteen zat ik op 6 en even voor 7 uur had ik 9. De laatste cm. heeft ze geholpen waardoor ik om 7 uur al mocht gaan persen. Na enkele persweeen bleek dat onze meid een sterrenkijkertje was en doordat er zo'n 6 min. tussen de persweeen zwat zou het moeilijk zijn om de bevalling thuis af te maken. Eerst werd nog geprobeerd om het zou lukken als ze mn blaas leegmaakte met een katheder maar ook dit hielp niet. Ik had al aangegeven dat er niets in mijn blaas zat maar voor de zekerheid werd het toch geprobeerd. De ambulance werd gebeld en om 7.45 lag ik in de ambulance met loeiende sirenes en zwaailichten. In het ziekenhuis werd ik door de verpleegkundige meteen aangesloten aan de ctg, echo apparaat en het infuus. Ook hier wilden ze mijn blaas leegmaken maar de verloskundige heeft aangegeven dat dat niet nodig was. De verloskundige arriveerde ook evenals de gyneacoloog in opleiding. Door al deze drukte, warmte en vermoeidheid was het niet meer mogelijk om rustig te blijven en goed te persen en de gyneacoloog werd erbij gehaald. De gyneacoloog in opleiding vond het verstandig om een spoedkeizersnede uit te voeren maar gelukkig wilde de gyneacoloog het met de vacuumpomp proberen. Op dat moment had het me niet uitgemaakt hoe ze ons meisje gehaald hadden want ik was op. Alles werd in gereedheid gebracht en ondertussen gingen de persweeen gestaagd door. De knip werd gezet. Het duurde even voordat het pompje goed zat en door het warme weer en de weeen kreeg ik het maar moeilijk voor elkaar om goed te persen. De kinderartsen stonden gereed en de dokters hebben geholpen om mn lichaam in de 'perspositie' te houden. Na een dikke twee uur persweeen gehad te hebben is onze Frédérique om 9.25 geboren. Ze werd gelukkig eerst op mijn buik gelegd en daarna is ze goed onderzocht en aangekleed. Ik kreeg 8 hechtingen en daarna werd ik gewassen en kreeg papa ook een bed. We moesten blijven tot na de lunch. Ik moest eerst zelfstandig lopen en naar de wc geweest zijn. Om half 2 werden we opgehaald en mochten we met ons drietjes naar huis. Het eerste gedeelte van mijn bevalling verliep dus ontzettend goed maar helaas was het einde niet zoals gehoopt. Inmiddels na enkele dagen bedrust en niet veel kunnen doen zijn gisteren de hechtingen verwijderd en ben ik sinds vandaag weer uit bed.
@ryanne: hej hoe is het? met jou en de kleine.. even op je babysite kijken hoor @sammie: ieh dat ziet er eng uit :S al kunnen bellen?? @echo: heb maandag geslachtsbepaling om 20.00 uur.. Heb zelf het gevoel dat het een jongen word.. en pascal ook @all: ik ben zo moe.. ben blij als ik vanaovnd naar bed mag.. maar wij gaan zo eerst nog bij joey en gaby eten en dan moet ik nog sporten.. en daarna nog naar de verjaardag van de vriend van me schoonzus.. ben echt kapot.. hoopte nog in bed te kunnen maar geen tijd meer voor gehad omdat ik nog naar apotheek moest... en was daar druk.. Heb slecht nieuws: heb tijdje terug urine laten testen.. daar vonden ze niks in.. nu heb ik toen een kweek laten maken.. daar zaten wel bacterieen in.. nu heeft de huisarts de uroloog (daar ben ik een tijd terug geweest voor mijn blaas) gebeld om te overleggen.. Ik heb dus een chronische blaasontsteking.. zitten 2 bacterieen in die je niet kan wegkrijgen.. Dus heb er gewoon de rest van mijn leven last van Heb nu toch een antibiotiaca kuurtje gekregen.. en dan moet ik donderdag naar de huisarts toe voor uitleg hoe ik daarmee kan leven.. met die blaasontsteking.. komt erop neer dat ik vaak moet wassen veel moet drinken en plassen.. Maar kom er dus nooit van mijn leven meer vanaf.. Kut ziekenhuis (daar heb ik hem opgelopen.. de bacterie)
@ryanne: klinkt heftig op het eind...gelukkig is alles goed afgelopen en heb je geen keizersnee gehad. lucht wel op zeker nu de hechtingen eruit zijn....lijkt me heerlijk om weer uit bed te kunnen.
@suus: jee dat is heftig...hopenlijk kunnen ze iets doen waardoor je er niet zo'n veel last van zult hebben.
@ Debby: Thanx meis, gelukkig is het een stukkie minder nu... @ Bos: Goed idee om dan nog maar een dagje samen te gaan relaxen... heerlijk zo voor de kleine komt... haha wel lief van je mannetje dat ie dat zo zegt... @ Ryanne: Hey meid, hoe is het met je? al weer een beetje mobiel? *lees het nu allemaal* tjee toch een heftige bevallig geworden op het eind... gelukkig ben je nu weer een beetje mobiel... je hebt er echt een heel mooi meisje voor teruggekregen hoor meid... @ Suus: wat ongelofelijk balen zeg een chronische BO... idd wat bos zegt, ik hoop ook dat ze het dan in ieder geval een beetje dragelijk voor je kunnen maken... Hoofdpijn is gelukkig wel wat gezakt, nog niet helemaal weg, dus neem nog maar even een paracetamool zometeen... had net in bed en onder de douche wel ontzettend last van harde buiken naja even aankijken, deden geen pijn dus zal wel goed zijn... ik ben er vandoor, moet nog even gaviscon halen en dan rijden we meteen door naar t restaurant... misschien tot vanavond... fijne avond meiden... doei doei
ha zei al dat ik niet veel anders doen dan veel drinken en optijd plassen.. dus hoop maar dat dat help.. ben niet iemand die veel drinkt.. dus dat moet ik mezelf maar aan gaan leren dan.. Want moet het de rest van mijn leven
JEEEJ Ik heb even kunnen slapen! Ik was het zo zat, kreeg ontzettend hoofdpijn, werd supermisselijk, alleen maar van het slaapgebrek dus ik heb maar een soort slaappil ingenomen. T is geen slaappil van de dokter ofzo, maar een kruidenpil-iets waar je slaperig van wordt. T kan verder ook geen kwaad voor de zwangerschap, maar ik neem dit soort dingen liever niet natuurlijk, alleen nu werd t me echt te veel allemaal. Maar ik heb nu lekker wel 3 uur kunnen slapen @Ryanne: Heej! Wow, wat is Frédérique mooi zeg! En zo klein... Echt zo lief Ik kan me echt niet voorstellen dat ik ook zo'n klein meisje in mn buik heb die hier heel binnenkort ook zo mooi in mn armen ligt.. *droomt weg* Wat een verhaal zeg.. Het begin verliep allemaal prima, maar t einde is wel heftig hoor! Maar gelukkig voel je je nu al wat beter en zijn de hechtingen eruit Lekker rustig aan blijven doen en laat je verwennen he @Suus: Oh nee, wat een kutnieuws *knuf* Maar waarom krijg je nu AB als het geen zin heeft? Dat is dan toch helemaal niet goed voor je? @Sam: Zo, dat ziet er lekker uit zeg Hopelijk heb je nog iemand kunnen bereiken van de woningbouw? @De rest: *zwaai* Heb trouwens alweer de hele dag last van krampen in mn buik.. Stomme voorweeën
@suus: ja dat moet je jezelf wel even aanleren dan.... @mumtobe: fijn dat het al iets gezakt is. hopenlijk gaat het nog over vanavond.