ik zal trouwens even naar beneden, want mijn neefje is er ook.. Me moeder is aan het opassen.. Tot vanmiddag..!
Lynn: balen meis Hoop dat de gyn iets kan betekenen voor jullie. @Suhe: doorzichtig slijm is vruchtbaar. Maar, het kan ook sperma zijn! Je weet zelf het beste wele van de 2 het zal zijn. Ehhh even denken hoor @Kristel: goed dat je probeert te wachten! Maar je NOD is zaterdag en niet vrijdag he Maar goed, dat ene dagje maakt dan ook niet meer uit voor de test. @Sterretje: nee lage temp + ongi samen geeft wel erg weinig kans op een zwangerschap helaas. Hopelijk blijft je temp deze ronde wel hoog! @Matta: is dit je eerste maand zonder pil? Nog naar celavie geweest? (schrijf ik het goed?) Ik heb verschillende manieren waarop ik het mn ouders wil vertellen. Welke het wordt zal de tijd wel leren denk Vanacht in mn droom was het iig een echo foto als verjaardagskadootje voor mn moeder Hoop keihard dat het uitkomt, want dat zou betekenen dat ik nu zwanger zou zijn Met mn moeders verjaardag zou ik dan ongeveer 8 weekjes zijn. Hier verder nog steeds rare steekjes en pijntjes in de buik. En gisteren een vreselijk jeukende tepel! Heel irritant als je op een terrasje zit Mn temp was vandaag weer gelijk aan de eerste 3 dagen. Alleen gisteren een uitschietertje dus. Zou vandaag met mn nichtje achterop gaan fietsen, maar helaas begon het hier om 4 uur keihard te regenen en onweren en het is nog altijd niet opgeklaard. Gaat dus jammergenoeg niet door. Ik wacht nog steeds op mooie positieve zwangerschapstesten hoor! Wie laat er 1 aan me zien
@Dreamer: Nu je het zegt! Ik heb me dus helemaal vergist met mn NOD.... Komt door die stomme banner van lilypie! die geeft aan dat je op de laatste dag van je cyclus al mag testen ipv op de dag dat je ongi zou moeten worden.... Deze banner geeft aan dat ik vrijdag al kan testen Nouja, het zal ook wel, ik probeer het iig vol te houden tot vrijdag, maar ben bang dat t niet gaat lukken! Het kriebelt nu namelijk al heel erg en heb er heeeeeeeeeeel erg veel moeite mee om niet nu al naar boven te rennen en een test te doen Het zou trouwens echt SUPER zijn als je je moeder een echofoto voor dr verjaardag zou kunnen geven! Hopelijk was het een voorspellende droom Ik heb sinds 2 dagen ook dat ik droom over dat ik zwanger ben of een kindje heb... Hopelijk is het iets voorspellends :-D
@ Matta, Ik weet welke boeken je bedoelt! Heb ze ook zien liggen bij boekenvoordeel tegenover de v&d. Volgens mij heten ze: "Ik vind je lief opa" "Ik vind je lief oma" Heb er ook al ingekeken zijn wel leuke boekjes.
de boeken: vertel is opa, vertel is oma, zijn ook erg leuk. moeten ze hun levensverhaal enzo in opschrijven. wel prijzig maar wel leuk. xxx
Ik had trouwens op babyboom gezien dat de vader van een zwanger koppel met een tshirt rondliep waarop stond 'trotse opa'. Ik denk dat wij ook zoiets gaan maken zelf, via internet. Een tshirt met 'Ik word oma!' en een met 'Ik word opa!'. Mijn moeder vertel ik het meteen als ik zwanger ben, maar dat is gewoon de band die ik heb met haar. Ik wil ook gewoon dat ze het weet mocht het dan fout gaan bijv, dan kan ik mn hart luchten bij haar. De ouders van mn vriend mogen het pas weten als we een echo hebben gehad waaruit blijkt dat het goed zit (kloppend hartje) en hun willen we dan op een leuke manier verrassen
@ Kristel, Als ik zwanger ben krijgt mijn moeder het eerst ook alleen te horen. Mijn schoonouders inderdaad ook later. Ze zeggen nu al iedere keer je bent te jong voor kinderen enzo daarom wacht ik daarmee. Kan niet met ze opschieten.
@Kristel: ik heb ook zo'n banner van lilypie en die zegt idd ook dat ik eerder mag testen. En gewoon testen wanneer je wil, maar wel alleen met ochtendurine. Anders heb je vals negatieve testen dalijk en das zonde! Zowel van het geld als van de onnodige teleurstelling dan. Als eerste wilde ik het laten horen met een dopler (waar je het hartje mee kan horen, voor thuis) Maar met zo'n thuis ding kan dat vaak pas vanaf 14 weken (al adverteren ze met 10 weken ) Dus die viel wel af. Ik heb een buikband gezien met: I'm not fat, I'm pregnant! Helemaal super! Die wil ik aandoen, ook al heb ik dan nog geen buik Gewoon tshirt eroverheen en showen zodra we het gaan vertellen Ander idee was mn nichtje een shirtje aantrekken met ik krijg een nichtje of neefje! Maar ja, dan gaan ze mn zusje feliciteren en dát is nou niet de bedoeling Plus dat ze aan/uitkleden vreselijk vindt, dus dat zal ik der niet aandoen. Nog een ander idee was een video/foto presentatie maken op de laptop en die op dvd branden. Dat dan als kado geven en samen kijken. Nog steeds een optie! En nu dan die echo foto als verjaadags kado Genoeg ideeën dus Nu nog de kans om ze uit te voeren
nog ff en dan moet ik weg om te werken tot vanavond laat. vanavond komen mn nichtje en neefje logeren. en dan gaan we morgen naar het watermuseum. lekker leuke dingen doen. dus ben er vanavond misschien nog ff vanuit mn werk hier kijken en daarna morgenavond pas weer. ff lekker afleiding en niet te veel hier. xxx
Mijn ouders krijgen het trouwens pas te horen bij een positieve echo. Ze zeuren altijd als anderen het al voor de 12 weken vertellen, want 'dan kan er nog zoveel mis gaan'. Als ik voor die 12 weken al een kloppend hartje heb gezien, dan pas gaan we het vertellen. Kunnen ze niet zeuren Nou verwacht ik absoluut niet dat ze zouden zeuren erover als ik het direct zou vertellen hoor Maar vind die paar weekjes samen een groot geheim dragen ook wel heel erg speciaal. Plus dat mn moeder een enorme flapuit is waar ze door hersenbloedingen niets aan kan doen. Dus als we het met 4 weken zouden vertellen weet meteen iedereen het En dat wil ik niet! Mn schoonmoeder + oma krijgen het te horen via de telefoon. Nadat we het mn ouders verteld hebben.
Hoi allemaal, Lees hier al een tijdje mee, maar vind het nog lastig om me in jullie gesprekken te mengen. De meesten van jullie zijn al zo'n tijd bezig, vind niet echt dat ik recht van spreken heb in m'n eerste ronde... Ik vind het wel erg leuk om te lezen hoe jullie er allemaal mee omgaan. Ik heb nu al af en toe het gevoel dat m'n lichaam me voor de gek houdt, maar waarschijnlijk doordat ik er nu veel meer op let dan anders. Zou volgens m'n banner m'n eisprong gehad hebben. Normaal gesproken merk ik dat wel aan pijnlijke tepels enzo, maar merk daar nu nog helemaal niets van... Hebben jullie na de eisprong de ene maand ook meer "klachten" dan de andere maand of ben ik er nu gewoon teveel op aan het letten en duurde het voorgaande maanden ook langer voordat ik dat soort dingen voelde? Mijn zomervakantie zit er nu wel op en moet vanmiddag weer gaan werken, hopelijk ben ik er dan ook wat minder mee bezig, want ondanks dat dit de eerste ronde is denk ik er wel heeeeel veel aan op een dag, herkenbaar? Groetjes, Jammie
Hey Jammie Welkom hier! Je hoeft je heus niet terughoudend op te stellen oid omdat de meesten hier langer bezig zijn hoor! Wij hebben ook allemaal in de eerste rondes gezeten (duh ) Ik merk het zelf eigenlijk nooit dat ik mn eisprong heb, heb het pas 1x echt gevoeld, daarom gebruik ik ovulatietesten. Verder ben ik ook nog steeds elke dag bezig in mn hoofd met zwanger worden hoor! Het is al een heel stuk minder dan in het begin, maar het zal er nooit uitgaan denk ik, tot het zover is natuurlijk Hopelijk ben je gauw zwanger!
Dank je wel! Ik hoop dat iedereen hier snel zwanger is, sommigen van jullie hebben al zoveel tegenslagen gehad (lees is) Gun het jullie allemaal om super snel zwanger te zijn! Vanaf welke ronde ben je (zijn jullie) begonnen met ovulatietesten? Ik wil het eerst zo maar eens aankijken, maar merk dat ik er zoveel mee bezig ben...
@ Jammie, Welkom! Ik zit pas in de 2de ronde en gebruik nog geen ovulatie testen, daar wacht ik nog even mee. Wel ben ik bezig met temperaturen.
@Jammie: Ik ben de eerste ronde meteen begonnen met ovutesten. Ik was net met de pil gestopt en wist dus niet hoe mijn cyclus zich zou gaan gedragen, dus i kwilde een beetje zekerheid hebben, vandaar dus ovutesten Vaak zie je dat na het stoppen van de pil een cyclus in de war is. De meesten houden 28 dagen aan dan, maar merken dan 'overtijd' te zijn ineens en zitten in de stress vanwege een eventuele zwangerschap terwijl hun eisprong gewoon veel later geweest is. Ik wilde dat absoluut niet en ben daarom meteen begonnen ermee
Ik vind het een logische keuze om gelijk te beginnen met ovulatietesten of temperaturen, je weet dan idd wanneer je eisprong is en je hebt meer zekerheid over NOD. Ik ben al een tijdje geleden gestopt met de nuvaring en heb steeds een cyclus van ongeveer 27 dagen, maar vraag me nu in de eerste ronde (waarbij ik op van alles let, elk pijntje, krampje, enz.) al af of het niet slim was geweest om ook gelijk met een "controlle" methode te beginnen... Ik moet me echt meer met andere dingen bezig houden :-~ Ik ga vanavond na m'n werk weer verder lezen. Bedankt voor jullie reacties!
Hallo Jammie, Welkom hier.. ik ben er ook zo tussen gesproken hoor.. ik zit oook nog steeds in de eerste en als dit niet raak is voorloopig de laatste ronde! @Dreamer Nee ben niet naar Cest la vie geweest, moest softballen in Groningen en was pas om half 8 in Drachten en hebbe nnog pizza gegeten bij de kantine en was om half 11 thuis.. Had niet ech bepaald zin om in de bus naar Emmen te gaan.. Ik weet niet precies wie het vroeg, maar ik ben nu dik 2 maanden van de pil af.. Ik ga woensdag weer testen.. is het dan niets dan mag ik weer aan de pil.. en als ik dan ga stoppen, denk dat ik dan ook ovu testen ga kopen.. @Sammie Jaa.. daar.. dat is fijn om te weten.. is het leuk om aan je vader of moeder te geven..? Met mijn moeder bespreek ik alles.. ze weet ook alles.. Net als met mijn vader.. Ze zijn ook zeker de eerste die het gaan weten.. en dan mijn schoonouders.. die zijn ook super lief.. alleen kijken nog wel een beetje op ons neer.. In de zin van.. 'redden ze zich zelf wel' .. ' schoonmaken'.. wil het huis ook altijd schoon hebben als mijn schoonmoeder komt.. Mijn schoonzus is zwanger van hun eerste kindje.. dit heeft ze veel moeite gekost.. op de dag dat ze te horen zouden krijgen of alles goed zou zijn, kreeg ze te horen dat ze zwanger was... En dan gebeurd ons het zomaar, zonder veel moeite zeg maar, dus mocht ik nu zwanger zijn, weet ik niet zo goed hoe ik dit hun moet vertellen.. Ja, ik weet niet zo goed hoe ik dit moet zeggen.. MIss snappen jullie wel wat ik bedoel! Je hoort trouwens ook veel mensen die doen de echo met een gedichtje in een fotolijstje! Opzich ook wel leuk.. Maar ik hou het mooi bij mijn ouders met een beeldje van 2 mensen waarvan de een een dikke buik heeft.. met die prentenboeken.. Mijn schoonouders denk ik het zelfde..alleen dan zonder prentenboeken..! Me broertje krijgen een shirt waarop staat 'worlds greatest uncle' Mijn zus krijgt een tegeltje, waarop staat ' ik moet je wat vertellen, je wordt tante'
Lieverds! Tijdje niet geweest, moest ff afstand nemen. Had vorige week woensdag tm gister vrij en heeft me echt goed gedaan. Zaterdag eindelijk ongie geworden door de Povera en vanochten op controle. Echo gehad en was goed. Bloed moeten laten prikken, krijg over twee weken de uitslag. De eerder afgenomen test waren allemaal goed en vriendjelief zijn zwemmers waren prima! Weer een zorg minder. Omdat we zondag met vakantie begaan ga ik volgende maand pas beginnen met de Clomid. Ook krijgen we in dezelfde maand een samenlevingstest. Is wel al een last van mn schouder gevallen. Nu aan het werk tot donderdag en dan eindelijk twee weekjes vakantie! Hoe is het hier? Bhalve Romy nog geen zwangeren? Wie zitten er op het wachtbankje? @ Alle nieuwe welkom hier. Heb niet terug gelezen maar ga nu ff vluchtig alles bekijken. Een fijne dag vandaag.