Jong, en zwanger willen worden!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door prinses, 31 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Goeiemiddag allemaal!

Hey ik heb ook dat boek van de week gekocht.. € 25 was ie maar vind het wel fijn om te lezen. Alleen ik vind wel dat zij een vrij eenzijdig beeld heeft van de bevalling, als in dat iedereen maar thuis moet bevallen en dat iedereen borstvoeding moet geven. Verder heb ik het boek in de trein gelezen en 's avonds, daar las ik dat over overgeven ook. Verder wel heel fijn boek met heel veel info over pijn!! Maar ik ben dus een van de weinigen die helemaal niet op ziet tegen de bevalling? Ik geloof nu echt dat ik het aankan :D kan niet wachten tot het zover is..
    Kraambed lijkt me trouwens ook wel handig.. anders leggen wij een extra matras op ons eigen bed. Mannetje wilt namelijk niet zo hoog liggen.

@ Kristel, veel sterkte met Yentle! En echt niet denken dat je een slechte moeder bent. Een slechte moeder had het zich niet geinteresseerd hoe het met haar dochter zou gaan, jij doet alles voor je meisje en een goede nachtrust is alleen maar belangrijk! Hopelijk kunnen ze wat voor haar doen in het ziekenhuis. Doe haar maar lekker veel knuffelen vandaag!!

Ik ga weer ff verder met sinaasappels persen.. er zaten helaas 2 beschimmelde bij, en had de zak donderdag gehaald. Balen. Maar goed verder wel lekker :)

2. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    @ Sterretje: Jij ook al, blegh niet leuk!! lekker rustig aan doen vandaag jij hoor!!

3. Sterretje bij jou is het voorwerk dus ook al flink aan de gang? Doe maar rustig aan idd.

4. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    @ Desiree: Ik sla de stukken over Borstvoeding gewoon over...
    Prima dat ze daar zo op in gaat, maar voor mij niet belangrijk :p
    idd is ze erg eerlijk en open over de pijn, daar heb ik op zich ook niet de meeste angst voor, het is meer dat ik bang ben dat ik van allerlei andere dingen last krijg (zoals: misselijk, duizelig en paniek) en dat ik me daarop moet gaan concentreren terwijl de belangrijkste taak de bevalling is... Fijn dat jij de bevalling aankan, tenminste dat je dat gevoel hebt, dat scheelt al een hele hoop :D

ik ben ook het meest bang voor de bevalling als ik mezelf even niet lekker voel (misselijk oid) als ik dan na ga denken over de bevalling ben ik bang dat ik het niet aankan, terwijl dat als ik over de bevalling na ga denken als ik me gewoon goed voel, ik wél denk dat ik het aankan en dat het allemaal wel meevalt, op zo'n moment blijf ik er ook niet lang over dubben, maar als ik me al niet lekker voel kan ik me er heel druk om maken...

5. agneta

agneta Fanatiek lid

4 aug 2008
    2.066
    0
    0
    zoetermeer
    mum dat laatste wat jij zei dat hen ik ook! precies hetzelfde!
    zo gek. als ik moe ben zoals sávonds of vannacht en ik kan niet slapen en ik ga over de bevalling nadenken dan raak ik helemaal in paniek (in mijn hoofd dan) dan ga ik denken ik kan het niet het lukt me niet, hoe ga ik dat doen?
    maar als ik me goed voel en ik denk over de bevalling na dan denk ik veel positiever en zie ik er minder tegenop.

6. Als je je normaal gesproken niet lekker voelt is dat wel heel anders dan als je je bij de bevalling niet lekker voelt, je moet je zelf wel aanpraten dat je het echt wel kan. Zolang je je schaamte maar een eind op zee laat varen. Alleen maar met jezelf en de pijn bezig zijn.
    Als je in paniek raakt de vk gelijk alarmeren.. die kan je dan heel goed helpen.. en duizelig en misselijk sja helaas hoort het er nou eenmaal bij maar het hoeft niet natuurlijk!

Volgende keer als je je niet lekker voelt jezelf streng aanspreken dat je het echt wel kan en dat het bij een bevalling heel anders aanvoelt mum!!

7. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    @Kristel: hoe is het nu met Yentle?
    Mag ze mee naar huis?
    Je bent geen slechte moeder hoor meis!

@Angst voor de bevalling: dat van als je je slecht (misselijk, hoofdpijn, wat dan ook) voelt en dan angstiger bent herken ik wel.
    Ik ben nog helemaal niet zwanger, maar vraag me ook wel is af hoe ik het in hemelsnaam ga doen als ik later een keer migraine heb.
    Of als je tijdens de bevalling migraine hebt.
    Ik denk dat dat normaal is.
    En in paniek raken tijdens de bevalling komt heel vaak voor.
    De vk/gyn is wel wat gewend.
    Zorg iig dat je vriend/man weet wat hij het beste kan doen als jij in paniek raakt.

8. Mecha

Mecha Niet meer actief

@ bos ja dat bedoelde ik thanks ;)

@ kriss jeetje meid zit je niet mee he?!

@ kim hoop dat alles goed gaat met je

@ de rest hoi :D

9. Tijdens de bevalling migraine? Ai dat lijkt me echt vreselijk dan kan je ook helemaal niet 100% met je weeen bezig zijn..
    Als je in paniek raakt is het goed om je gedachten even uit te schakelen en alleen maar met je ademhaling (buik!!) en tijdens de weeen met je pijn bezig te zijn. Daarna met de vk over je angst te praten. Evt met je vriend/man maar die hebben toch niet zoveel ervaring met een bevalling meestal als vk's of gyns.

Hoi Mecha ;)

10. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    @ Agneta: ja idd, precies hoe jij het zegt...

@ Desiree: Tja je hebt gelijk, maar op zo'n moment is dat heel moeilijk om tegen jezelf
    te zeggen, doe wel elke keer keihard mijn best :p
    over de schaamte denk ik maar helemaal niet na, want dan komt het helemaal niet goed,
    dat laat ik allemaal maar gewoon over me heen komen...

@ Dreamer: Ow jij hebt er nu al last van, dat is vervelend... ik heb
    het gelukkig pas een paar weken... wat mijn vriend zou moeten doen als ik in paniek
    raak zou ik zo ook niet weten, hij kan toch niets aan de situatie of de pijn veranderen...
    misschien moet hij maar gewoon de vk bellen als die er nog niet is en me gewoon maar
    laten gaan... ik vind het zo moeilijk om een soort van "plan" te maken omdat ik
    totaal niet weet wat me te wachten staat...

@ Mecha: Hoi :D

11. Mecha

Mecha Niet meer actief

12. Als je je best doet met jezelf streng toespreken ben je toch al goed op weg hoor ;) en het is nu eenmaal ook eng, een geheel nieuwe ervaring wat je nergens mee kan vergelijken.
    Als je jezelf maar een beetje kan laten gaan met de bevalling.. als je moet overgeven dan moet je overgeven, vies maar als dat er uit is helpt het voor de ontsluiting staat in het boek. Daar houd ik me maar aan vast. Poepen, pissen, het hoort erbij. FF lekker vies doen :D
    Een plan moet je niet te groot maken, beetje alleen wat doe je als dit gebeurt enzo maar je weet toch niet hoe het zal gaan lopen inderdaad dus zoveel nut heeft dat niet. Dat zie je allemaal wel ;) . Bij paniek altijd de vk bellen!

Ik ga nu er vandoor.. zo kleding shoppen voor mijn man. Eerst ff make-up op doen anders ben ik zo kaal :p.

13. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Ze is weer thuis :D

De kinderarts heeft haar nog een keer helemaal nagekeken en kwam tot de conclusie dat het toch iets van een buikgriepje geweest is.. Ik was zelf ook ziek 3 dagen terug, maar na een keer goed naar de wc te zijn geweest was t over, maar ik kan haar dus aangestoken hebben en bij zo'n kleintje duurt t dan wat langer..
    Ze heeft nog steeds wel een beetje diarree, maar ze heeft vanochtend goed gedronken en is weer een stuk alerter, dus vandaar dat ze lekker weer mee naar huis mocht :D Ben echt blij! Ik hou t natuurlijk wel goed in de gaten allemaal, ook de temp gewoon nog steeds 2x per dag en ik hoop dat het goed blijft gaan :D

Pff, t is echt niet leuk om je kindje zo te moeten missen en zo te moeten zien in t ziekenhuis...

Wil bij deze ook hier nog een keertje zeggen dat ik echt respect heb voor Eva dat ze zo goed met de situatie omgaat! Ik kan me nu nog iets beter voorstellen hoe het moet zijn om je kindje zo te moeten zien!

Ben er nu ook weer vandoor, ik ga even lekker op de bank liggen met Yentle :)

14. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    @ Dees: Thanx voor de peptalk :D Shopse hé...

15. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    @ Kristel: Wat ontzettend fijn dat jullie kleine meid weer lekker thuis is, buikgriep is idd heel besmettelijk en voor die kleintjes wat moeilijker om vanaf te komen...
    Lekker knuffelen vandaag, snap dat je ze heel erg gemist hebt!!

16. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Wat betreft de bevalling en paniek ed...

Op dit moment ben je nog zo helder dat je echt kan gaan nadenken wat er kan gebeuren en hoe je eventueel kan gaan reageren ed...
    Als je eenmaal aan t bevallen bent, dan ben je niet meer zo helder dat je daarover kan nadenken ;)
    Dan ben je alleen nog maar bezig met pijn opvangen, het zo comfortabel mogelijk maken voor jezelf voor zover dat lukt en met hoe je zo veilig mogelijk je kindje ter wereld kan brengen.

Echt waar, ookal denk je nu van niet, als het zo ver is dan heb je echt schijt aan alles en denk je op een gegeven moment alleen nog maar 'haal dat kind eruit!!!' ;)

Echt meiden, jullie kunnen het!
    En de uitspraak 'laat t over je heen komen', dat doe je automatisch al, je moet namelijk wel.. Je kan niet meer terug ;)

Nu ben ik echt weg :)

17. Mecha

Mecha Niet meer actief

@ kriss gelukkig maar meid
    geniet vna dr ;)

18. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    @ Kristel: Jij ook bedankt voor de peptalk :D

jullie zijn goed bezig :D hihi...
    waar zouden we toch zijn zonder t forum... ;)

19. Sterretje08

Sterretje08 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.850
    0
    0
    @dees hier ook geen angst voor de bevalling hoor, we kunnen het vast wel!
    Shopse!

@mum ja vreselijk al dat voorwerk he, hopen dat het wat helpt en de kleine niet nog eens tot 42 weken blijft zitten nu!

@kristel, wat fijn dat je meisje thuis is weer zeg!
    Ga maar lekker snel van haar genieten weer nu!

20. bos

bos VIP lid

23 aug 2008
    8.268
    0
    0
    zuid holland
    goede middag dames

@kristel: wat naar zeg dat ze moest blijven in het ziekenhuis...gelukkig is ze weer thuis

Deel Deze Pagina