Jong, en zwanger willen worden!

Discussion in 'Zwanger worden clubs' started by prinses, May 31, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Voor mijn schoonouders had ik een rompertje laten bedrukken met papa+mama en op de achterkant = me met een bijtje

Voor mijn vader een gedichtje in een lijstje met een rose en blauw sokje.
    Helaas kreeg ik de mogelijkheid niet om het te geven. Het ligt wel in de la dus hoop dat het er snel uitmag :D

2. matta1986

matta1986 Fanatiek lid

Jul 17, 2008
    1,525
    0
    0
    klassenassistent
    Drenthe
    @ryanne
    Een samenlevingstest?
    Wat houdt dat precies in!

3. Kristel86

Kristel86 VIP lid

Feb 4, 2008
    8,631
    851
    113
    Female
    Vriend en ik zijn vandaag bezig met dingen uitzoeken voor de bruiloft! En ik heb net een heel leuk idee gekregen voor de uitnodigingen :D

We gaan flessenpost versturen :)

Plastic flessen met een opgerolde uitnodiging erin + decoratie in de fles zelf zoals bijv stoffen rozenblaadjes oid! De uitnodigingsbrieven ga ik zelf maken op de computer op mooi papier en dan ga ik de randen wegbranden alsof het een oude schatkaart is!

Ik heb er helemaal zin in en het is eens wat anders dan een standaard kaartje :p

4. matta1986

matta1986 Fanatiek lid

Jul 17, 2008
    1,525
    0
    0
    klassenassistent
    Drenthe
    @kristel
    Wauw dat is een gaaf idee... Dat is ook heel erg leuk om te krijgen..
    je kan er ook koffiefilter over heen gooien of thee.. dan krijg je zo'n roestige bruine kleur!
    Wel er weer optijd uithalen!:p..
    Maar hoe ga je dat opsturen? Of ga je de meeste rond brengen?
    Hoever zijn jullie al met plannen? Heb je al een jurk?

5. Wat houdt de samenlevingstest in?
    De samenlevingstest is een onderzoek dat in veel ziekenhuizen vrij vroeg in het vruchtbaarheidsonderzoek zal worden uitgevoerd. Het is voor het uitvoeren van de test noodzakelijk dat paren rondom de eisprong samenleving hebben, omdat alleen op dat moment in de cyclus het baarmoederhalsslijm zodanig is dat zaadcellen er in kunnen overleven.
    In de regel zal de volgende ochtend tijdens een spreekuur vocht uit de vagina en slijm van de baarmoederhals via een gynaecologisch onderzoek met een zogenaamd eendebekspeculum worden weggenomen om te bekijken onder een microscoop. Het baarmoederhalsslijm wordt verder beoordeeld op:

hoeveelheid
    viscositeit (dradentrekbaarheid)
    helderheid (aanwezigheid van witte bloedcellen)
    zuurgraad
    het vermogen om bij opdrogen kristalpatronen te laten ontstaan (die op varens lijken)
    Zo ontstaat er een score van het baarmoederhalsslijm die een maat is voor de kwaliteit. Het zal duidelijk zijn dat naarmate de kwaliteit beter is zaadcellen makkelijker zullen overleven in het slijm. Het vocht uit de vagina wordt afgenomen als een soort controle om bij de complete afwezigheid van zaadcellen in het slijm te kunnen beoordelen of er wel sperma in de vagina terecht is gekomen. In het vocht van de vagina zijn in de regel slechts dode zaadcellen aanwezig.
    Een test wordt in de regel positief genoemd wanneer ten minste één à twee goed vooruit bewegende zaadcellen per gezichtsveld worden gezien bij een vergroting van 400 keer. Een test is negatief wanneer er geen of alleen dode of alleen op de plaats bewegende zaadcellen worden gevonden in het slijm.
    Oorzaken voor het negatief uitvallen van een test kunnen onder meer zijn: hoge zuurgraad van het baarmoederhalsslijm, slechte kwaliteit van het zaad of van het baarmoederhalsslijm en de test werd op het verkeerde moment van de menstruele cyclus verricht.

Emotionele belasting
    De emotionele belasting van een samenlevingstest wordt over het algemeen als hoog ervaren. Dit is vrij gemakkelijk te verklaren: "op commando vrijen" bevordert niet bepaald de spontaniteit van een seksuele daad. Veel paren hebben tevens het gevoel alsof ze een soort examen moeten afleggen wat betreft hun techniek van vrijen. Deze twee factoren zijn meer dan voldoende om een samenlevingstest op voorhand te laten mislukken, omdat het door deze stress niet lukt om met elkaar te vrijen.

Waarde van de samenlevingstest: wat meet de test?
    Over de waarde van de test en wat de test nu precies meet bestaat nog steeds veel discussie. Hoewel de test al heel lang bestaat en reeds aan het begin van de vorige eeuw beschreven is door Sims en Hühner, is er nog altijd geen overeenstemming over de waarde van de test. Het probleem is vooral het feit dat het percentage paren dat zwanger wordt na een positieve test niet veel groter is dan na een negatieve test. Dit betekent dat met name als een test één keer negatief uitvalt dit geen grote gevolgen hoeft te hebben, zeker niet omdat er nogal wat redenen kunnen zijn die het negatieve resultaat verklaren.
    Als een test bij herhaling negatief uitvalt bij goede baarmoederhalsslijm- en zaadkwaliteiten, zonder dat er sprake is van een te hoge zuurgraad, spreekt men van een "cervicale" factor die een oorzaak zou kunnen zijn van het niet zwanger worden. In de regel zal dan worden overgegaan tot behandeling met intra-uteriene inseminatie (IUI) om via deze behandeling de baarmoederhals met een dun slangetje te passeren en een hoeveelheid zaadcellen geconcentreerd in een klein volume die na bewerking van het zaadmonster zijn verkregen direct in de baarmoeder te brengen rond het moment van de eisprong. Hiermee wordt de negatieve invloed van de baarmoederhals omzeild.

Men dient te beseffen dat geen enkele diagnostische test in het vruchtbaarheidsonderzoek een absolute waarde heeft. Dat geldt ook zeker voor de samenlevingstest. Als men zich goed realiseert waar naar gekeken wordt, is dat duidelijk. In wezen wordt er gekeken of er nog levende zaadcellen aanwezig zijn in het baarmoederhalsslijm, gemiddeld zo'n 10 tot 12 uur na de samenleving. Dit is eigenlijk helemaal niet interessant. Er wordt gekeken naar zaadcellen die achter zijn gebleven in de baarmoederhals, terwijl het veel informatiever zou zijn om te weten hoeveel zaadcellen erin geslaagd zijn om in de baarmoeder en in de eileiders te komen. In de eileiders vindt tenslotte de bevruchting plaats. Hiervoor bestaat in het vruchtbaarheidsonderzoek op dit moment geen simpele test. Men gaat er dus maar vanuit dat als er nog levende zaadcellen in het baarmoederhalsslijm bij de samenlevingstest worden gevonden, er ook wel zaadcellen de eileiders bereikt zullen hebben. Dat is echter helemaal de vraag, om over de omgekeerde situatie nog maar te zwijgen.

Conclusie
    De samenlevingstest neemt, ondanks alle beperkingen en de problemen bij de interpretatie van een uitslag, toch nog steeds een belangrijke plaats in in het standaard vruchtbaarheidsonderzoek. Dit komt omdat er op dit moment ook geen betere en simpele test beschikbaar is. De waarde van de test moet echter niet overschat worden. Goed de beperkingen en tekortkomingen van een test nagaan, kan bijgedragen aan een zinvol gebruik in de dagelijkse praktijk.

Dr. Roel Schats, gynaecoloog AZVU in Amsterdam

6. dit kan in dezelfde maand als de Clomid en ze onderzoeken meteen de resultaten onder de microscoop. Zo weten ze meteen of de zwemmers de baarmoeder binnen kunnen komen

7. Wat een super idee van je kaartjes. Echt origineel

8. Kristel86

Kristel86 VIP lid

Feb 4, 2008
    8,631
    851
    113
    Female
    @Matta: Ik ben bang als ik met koffiefilters of thee ga klooien dat ik alles vern**k :)
    Ik wil gewoon ergens een beetje geligachtig a4 papier kopen, zo werkt het ook wel ;)
    Het zijn trouwens plastice platte flessen met kurk dus die kunnen gewoon door de brievenbus! Scheelt een hoop :)

Mijn jurk heb ik afgelopen dinsdag al gevonden en voor de rest zijn we nu naar trouwlocaties aan het zoeken. We hebben een heel mooi kasteel gevonden in de buurt dus we willen daar binnenkort even langs gaan om te kijken!

al met al schiet het dus heel erg op, had ik niet verwacht :D

9. matta1986

matta1986 Fanatiek lid

Jul 17, 2008
    1,525
    0
    0
    klassenassistent
    Drenthe
    @Ryanne
    Tnx voor de uitleg.. dat maakt een hoop duidelijk.
    Dacht aan heel iets anders.. maar dat kon ook niet..

@Kristel
    Hahaha.. je moet dan ook altijd even testen :p..haha
    Die kan je vast wel ergens vinden..Arnhem is groot genoeg :p..
    Kasteel *Zwijmel* (klinkt als een sprookje) ben er benieuwd naar je jurk, was geloof ik toen te laat met op de link drukken..:(..
    Wanneer gaan jullie trouwen? Hoe heeft hij je gevraagd.. op de knie enzo?

Slecht he, dat ik alles wil weten..:p...
    Ben zoooo een ontzettend nieuwsgierigaagje..
    (ze zeggen ook atlijd tegen mij, alles weten maakt niet gelukkig..:p...)

10. Sammie88

Sammie88 VIP lid

Jun 12, 2008
    11,287
    0
    36
    Emmen
    Denk dat ik niet zwanger ben en dat mijn ongi elk moment kan komen....
    Heb behoorlijke ongi pijnen... :cry:

11. Sammie, dat is niet leuk. Duim duim dat het niet zo is!
    @ Matta wat dacht jij dan?

12. Kristel86

Kristel86 VIP lid

Feb 4, 2008
    8,631
    851
    113
    Female
    @Matta: Ik zal je zo wel even een pbtje sturen met de link :) Kan je de jurk ook zien :)
    We zitten zelf te denken om in November te trouwen, maar we meoten dus even kijken welke dag precies geregeld kan worden met de locatie + ambtenaar van de burgerlijke stand.

We moeten nog best veel regelen, maar eigenlijk valt het reuze mee allemaal! Het scheelt echt een hoop dat we (vooral ik) precies weet wat ik wil en eigenlijk altijd wel inspiratie heb voor ideeën.

Zo heb ik bijvoorbeeld ook in mijn hoofd om de ringen door ons hondje te laten brengen tijdens de huwelijksvoltrekking :-D Dat iemand met haar aan de riem naar ons toeloopt en dat zij dan een ringkussen op dr rug krijgt :p

@Sammie: Neeee, je mag niet ongi worden!

13. Xmas06

Xmas06 Niet meer actief

Hoi meiden :D

Kom weer even spieken bij jullie!
    Zijn er hier al wat bevruchte eitjes te bekennen? Kristel, heb gelezen dat je er weer een testje tegenaan gaat gooien vrijdag! Ik hoop voor je dat het dit keer raak is en dat het ook mag blijven....

Met mij gaat alles redelijk. Heb een maand lang onafgebroken om de dag geklust met mijn vent (best vermoeiend :) )....nu allemaal vage dingetjes,zoals: pijn/steken in mijn onderbuik en pijn in (.)(.)!
    Nu weet ik niet of dat komt door de verschillende houdingen die we hebben aangenomen :oops: :oops: en dat het gewoon spierpijn is! :p
    Vandaag is (volgens de calc.) mijn vermoedelijke innesteldag....dus maar kijken wat er gaat gebeuren :) . Mijn vent kwam gister voor het eerst met een opmerking die me nogal verbaasde, vooral omdat hij zo nuchter onder dit alles is. Hij zei: Ik heb het gevoel dat het dit keer raak is! :eek:

Nu maar hopen dat die mannelijke intuitie het een keer goed heeft, want op de mijne vertrouw ik niet meer... :) :p

xx

14. Sammie88

Sammie88 VIP lid

Jun 12, 2008
    11,287
    0
    36
    Emmen
    Kan je ook ongi pijnen hebben en daarna niet ongi worden?

15. matta1986

matta1986 Fanatiek lid

Jul 17, 2008
    1,525
    0
    0
    klassenassistent
    Drenthe
    @Ryanne
    Nou klinkt zo als of ze jullie gaan testen, of jullie wel goede ouders zijn..
    Maar dan neem ik het ook wel heel letterlijk natuurlijk, omdat je ook samenlevingscontracten hebt.. denk dat ik daarom zo dacht..

@Kristel
    Ben heeeeeelll nieuwsgierig..
    Wel dit jaar nog of volgend jaar..
    Dat is wel het leukst dat Angel ook een rolletje heeft.. dan geef je haar van die vleugeltjes van de H&M voor kindjes. :p..hihi ik zie het al voor me..:D
    (sorry rijke fantasie)
    Wou de helft van een sloot al afzetten.. leegpompen.. betegelen en een glijbaan erbij maken .. kan je altijd veilig in je sloot zwemmen zonder dat er vieze bloedzuigers en al die andere vieze beesten aan je plakken en doen..
    Me neefje vond het HIlarische :p..

@Sammie
    Ik hoop dat je niet ongi word..
    Ik had dat vorige maand zo erg.. na mijn ongi.. dus dat kan best..
    owh wacht ik last het fout.. Geeen idee..

16. Kristel86

Kristel86 VIP lid

Feb 4, 2008
    8,631
    851
    113
    Female
    Haha, matta, dat dacht ik ook hoor de eerste dat ik het woord samenlevingstest las :p
    We willen dit jaar nog trouwen, ik wil namelijk niet trouwen met een dikke buik of als er al een kindje is.
    stel ik zou nu zwanger zijn, dan is November nog steeds veilig wat betreft buik, dan zal het nog wel meevallen qua dikheid ;)

@Sammie: als je zwanger bent kan je ook ongikrapmen krijgen heel erg, ik heb dat ook gehad! maargoed, dan nog valt er niks over te zeggen, want het kan nog steeds een aankomende ongi betekenen....
    Ik hoop echt dat het wegblijft!

17. matta1986

matta1986 Fanatiek lid

Jul 17, 2008
    1,525
    0
    0
    klassenassistent
    Drenthe
    @Kristel
    ooooooo Kristel, Hij is echt werkelijk waarrr PRACHTIG.. !
    En met jou figuurtje moet dat helemaal goed komen..:d..

@Eleni
    Iddd...ik hoop dat het mannelijke intuitie je geluk gaat brengen!

18. matta1986

matta1986 Fanatiek lid

Jul 17, 2008
    1,525
    0
    0
    klassenassistent
    Drenthe
    Dames, ik ga er vandoor ik ben er over 2 dagen weer met uitslag.!
    GAan nu lekker naar ons eigen huisje toe en naar de katjes.. Die zullen wel honger hebben *oepsie*..

We spreken elkaar gauw weer.!

19. lili20

lili20 Actief lid

Jul 22, 2008
    383
    0
    0
    kledingverkoopster
    amsterdam
    hallo allemaal net even al jullie verhalen terug gelezen....

wat komt er dan nog veel bij he als je reen dagje niet op de site zit....ben weer hekemaal op de hoogte...

het is vies benouwd en ik ben ziek zwak en misselijk heel erg verkouden enzo keelpijn en ik looop op veertjea bah

nog mer mensen ziek?

20. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

Apr 16, 2008
    10,390
    30
    48
    Kristel, ik heb nog altijd geen foto/link ontvangen :confused:
    Ikke wil oookkkkkkk zien :p

Die flessen uitnodigingen ken ik wel :D
    Let er wel op dat je ze niet te zwaar maakt, want de kosten lopen erg snel op met postzegels!
    Je kan ook postzegels maken met een foto van jullie erop.
    Kost wel extra, maar misschien vind je dat wel leuk :D
    Ik had onze uitnodigingen zelf ontworpen, lastig maar leuk klusje :D
    Jij zal er met ps vast ook wat leuks van maken!

@Matta: spannend, laat maar snel weten als je getest hebt :D

@Sammie: niet ongi worden hoor!

@Ryanne: fijne vakantie :D

De zon is net een uurtje geleden doorgebroken hier, dus ben meteen mn zwembad ingedoken :p
    Heerlijk!

Las iets van een foto met gedichtje.
    Hoe afgezaagd dan ook, een gedichtje (zelfgemaakt dan) past helemaal bij mij.
    Vind het wel een leuk idee :p

Of van die tekst spiegeltjes.
    Ben gek op die dingen!
    Dan 1 van baby met een fotolijst eraan geven ofso.
    Kan niet wachten tot de dag dat we werkelijk voor het enorme dilemma staan dat we moeten kiezen tussen 1 van die ideëen ;)

Share This Page