Jong, en zwanger willen worden!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door prinses, 31 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    @ bos, wauw wat een knapperd zeg!! Zo te lezen eigenlijk best een goede bevalling gehad he?! Fijn dat het allemaal zo goed gaat :) Geniet er maar van!

2. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    @ gaby, wat grappig dat hij dat dacht zeg!!

3. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    @Bos: Wat een mooi mannetje zeg! Fijn dat het goed gaat met kolven e ndat Lars nu drinkt, hopelijk kan hij gauw aan de borst drinken :)
    Persweeën inhouden is idd echt hartstikke zwaar! Gelukkig kon je na een paar persweeën meepersen :) (ik moest het 2,5 uur inhouden :$)

@Kim: Wat kijkt Ayden schattig :D Yentle heeft dat ook vaak, zó leuk om te zien, krijg dan meteen kriebels in mn buik :D

@All: Yentle heeft net direct aan de borst gedronken, zonder tepelhoedje! :$ :D
    Wel alleen maar links, rechts lukt het niet, maar misschien dat dat ook nog gaat lukken! :)

4. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    @ kristel, stomme vraag misschien maar waar is een tepelhoedje voor?

5. kim1988

kim1988 Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.544
    0
    0
    Gastouder
    maastricht
    @kristel oh wat goed dat ze zonder tepelhoedje heeft gedronken.
    2,5 uur lijkt me echt een nachtmerrie, bij mij waren het 3 persweeen die ik weg moest puffen geloof dat het 15 minuten ofzow was en dat was al zwaar. heel me lichaam wou duwen..

frank is ayden nu boven in zijn bedje leggen, ben benieuwd hoelang het duurd voordat hij weer beneden is, want hij vind het hier veel gzelliger hihi :D

6. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    @Nen: Een tepelhoedje is een soort speen die je over je tepel heen doet. Over t algemeen wordt dit gebruikt als je bijv. ingetrokken tepels hebt en je baby dus niet direct aan de borst kan drinken daardoor.. Of als je bijv hele pijnlijke tpels hebt of tepelkloven, dna gebruik je t tijdelijk om je tepels even rust te geven..
    Ik gebruik m omdat Yentle totaal niet begreep steeds wat ze met die tepel moest doen omdat ze een flessenspeen gewend is.
    maar t liefst wen ik dat ding af, want zonder drinkt een baby gewoon beter en wordt alles beter gestimuleerd. En ze vindt het vaak leuk om dat ding weg te slaan, maarja, dat vind ik dus niet zo leuk ;)

@Kim: Ja, 'raar' gevoel is dat he?! (Raar is nog zacht uitgedrukt ;)).. Deed het bij jou ook superpijn of niet?
    Ik ken het nu namelijk alleen als pijn omdat ik toen maar 5 cm ontsluiting had en toen ik volledig ontsluiting had voelde ik de persweeën niet meer zo duidelijk doordat ik een ruggenprik had..

Hopelijk slaapt Ayden zo lekker en hebben jullie even een avondje samen :)

@All: Ben er weer vandoor, even kijken of Yentle ook wil gaan slapen, dan kunnen Kimo en ik ook weer eens even met zn tweetjes dvd kijken :)

7. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    @ kristel, okee ahaa bedankt voor de uitleg. Goed dat ze nu dan al zonder tepelhoedje heeft gedronken! Hopelijk kun je het straks helemaal weglaten :)
    *edit, en hopelijk slaapt Yentle zo ff door zodat jullie een dvd kunnen kijken!*

8. kim1988

kim1988 Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.544
    0
    0
    Gastouder
    maastricht
    @ kristel ik vond die weeën 2 uur daarvoor de hele tijd het pijnlijkst, de persweeen weg puffen deed ook pijn maar omdat ik toen zo bezig was met wegpuffen ik de rest erom vergat

ik lig even boven op bed, ayden de borst geven want hij wil weer is niet slapen. Als ik hem nu in de box of wandelwagen leg of op mijn arm dan is hij zovertrokken of ik moet zelf ernaast blijven liggen boven
    hij wil dus gewoon niet alleen zijn en dat is ook logisch vind ik na 9 maanden in dd buik en continu geluid
    ik zelf heb ook zoiets van laat hem maar lekker bij ons maar ja in hoe verre is dat goed hè.. Hij moet toch leren alleen in zijn bedje te slapen

9. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    @ kim, ja dat is wel een moeilijke keuze he. Ik heb echt geen idee in hoeverre je je kindje alleen moet laten of juist wel nog even bij jullie mag houden. Ik denk dat je het een beetje op gevoel moet doen. Nu is hij natuurlijk nog heel klein en snap best dat het even wennen is om alleen in zo'n stille kamer te liggen. Helpt een muziekdoosje? Of misschien een mobiel boven zijn bedje met muziek erin?

Bij een oud oppaskindje van mij ging het helemaal fout in de opvoeding. Hij werd zo lang verwend dat hij uiteindelijk als 1.5 jarige nog steeds tussen zijn ouders in bed sliep... Ik moest bij hem op bed gaan zitten totdat hij sliep, omdat hij anders helemaal overstuur raakte en alleen maar mama bleef roepen..

10. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Ben ik nog eventjes

@Kim: Zo'n kleine baby kan je echt nog niet verwennen door hem bij je te houden hoor :) Idd wat je zelf ook zegt, hij heeft 9 maanden in je buik gezeten en dan zou hij nu ineens alleen in zo'n grote kamer moeten liggen.. Is logisch dat dat verwarrend voor hem is!
    Gewoon lekker bij je houden :) Beetje bij beetje leert hij vanzelf om alleen in slaap te vallen..

Persoonlijk vind ik dat mobiels met speeltjes ed niet boven een bedje thuis horen, een kindje hoort te slapen in bed, niet te spelen, maar dat is mijn mening ;) Ik vind dat die dingen in de box thuishoren...
    Een muziekdoosje is een ander verhaal, maar speelgoed en dingen voor de kleine om naar te kijken en mee te spelen vind ik niet thuishoren in bed..
    Maargoed, ieder zn ding :D

11. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    @ Bos: Wat een super verhaal... en natuurlijk zijn jullie hartstikke trots op Lars!!
    Fijn dat jullie een hele lieve kraamverzorgster hebben, en volgens mij blijft ze
    inderdaad veel langer als nodig hihi...
    Gelukkig had je niet veel gekocht in maatje 50! (ik heb best veel oh oh hihi)
    Pastte hij het pakje wat je had klaar gelegd als eerste pakje wel?
    Nou meid geniet nog even van je kraamdagen en laat je lekker verwennen!

@ Vriend van Gaby: OOK THUIS MAG JE GEWOON OP BED BEVALLEN!!!

@ Gaby: gelooft ie het al? :p

@ Kristel: Jeeejjjj... Yentle gaat ook echt met sprongen vooruit! Je trots spat hier
    van het scherm af :D en terrecht hoor meid!

@ Kristel,Kim en Bos: ik sla af en toe jullie verhalen over hoeveel pijn jullie hadden
    even over... :p vinden jullie net erg toch? hihi wordt er een beetje nerveus van!

@ Nen: ow wat verschrikkelijk zeg van dat oppaskindje.. ik hoop echt dat het bij ons
    nooit zover komt! en daar zal ik zeer zeker mijn uiterste best voor gaan doen!

zo ik heb ff lekker uitgebreid onder de douche gestaan :D

12. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    @ kristel, daar heb je ook wel gelijk in. Ik denk daar nog helemaal niet bij na haha, maar snap je punt heel goed.

13. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    Bah ik kak in :p haha na die warme douche ben ik ineens doodmoe!!

14. gaby1986

gaby1986 Niet meer actief

haha ja hij geloofd me al.. haha..
    zoo ben moe.. echt niet normaal.. vanavond lekker slapen in mijn eigen bedje.. haha.. hopelijk ook een beetje uitslapen.. :)

15. Emma21

Emma21 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.961
    0
    36
    @Mum, heb ook geen idee waar het vandaan komt, zal wel wat meer druk opstaan allemaal ofzo.
    O lekker slagroomsoesjes :D goed idee

@Kim, wat een super schattige fotos van Ayden! echt lief. Hij lijkt wel op jou vind ik.

@Agneta, zou best wat voorwerk kunnen zijn!

@Bos, wat een mooi kindje!
    klinkt als een goede bevalling :) Gelukkig is alles zo goed gegaan.
    Fijn dat de kraamhulp zo goed bevalt ook

@Kristel, wat goed dat ze zonder tepelhoedje heeft gedronken!
    gaat echt goed he

@all, zo heb hier alles weer fris en fruitig :D
    Ik barst vandaag van de energie, heb een stuk gefietst,
    boodschappen gedaan, gepoetst en nog niet moe haha misschien straks nog stukje wandelen ofzo :p

16. Emma21

Emma21 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.961
    0
    36
    @Gab, slaap lekker meid

17. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    @ mum, dan ga je toch lekker naar bed? je hebt vannacht ook niet echt een goeie nacht gemaakt

@ emma, moet jij niet wat energie sparen voor de bevalling ;)

18. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    hee meiden ben ik ook weer! ff bij m'n ouders geweest, kon daar diesel tanken. Scheelt mooi, zij hebben diesel voor 0.92 per liter (in een grote tank in de schuur) en wat boodschapjes gedaan.

@Bos, wat een mooi mannetje! Je verhaal klinkt als een 'normale' bevalling ;) Gelukkig was de vk nog wel op tijd! Flinke kerel zeg!

@Kristel, je kunt een baby idd niet verwennen maar ze wel aan dingen gewennen. 'k Ga wel proberen om de kleine geregeld in 't eigen bedje te laten inslapen, vindt het wel belangrijk dat ze dat ook doen. Maar aan de andere kant vind ik dat je elkaar ook goed moet leren kennen en er ook lekker van genieten moet, dus gewoon een beetje een middenweg in vinden ;)

@Kim, volgens mij doe je 't al super toch! Slaapt hij overdag wel 's in z'n eigen bedje?

Volgens mij begint m'n buikie nu echt te groeien! Zal volgende week een foto maken, kijken of jullie verschil zien. M'n uniformbroeken zitten te strak, had vandaag al m'n knoop steeds los maar m'n jasje kon ook niet zo goed dicht. Doe morgen wel een positiebroek aan.

19. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    @ red, leuk dat je buikje begint te groeien :) Dan kun je straks lekker trots met je buik showen! :)

@ all, ik ga er vandoor. Vriendlief zit voetbal te kijken dus ik ga ff bolletjes smeren voor morgen. We gaan toch maar naar de Efteling. We vertrekken rond 8u al.

Fijne avond allemaal!!

20. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    @ Gaby: Mooi zo :D lekker is dat hé om weer in je eigen bedje te kunnen slapen :D

@ Emma: Ja lees op internet dat er meer meiden/vrouwen "last" van hebben dus het
    zal wel normaal zijn... hou je nog wel een klein beetje energie over
    voor als je ineens moet gaan bevallen? hihi :p

@ Nen: ja ik ga zo ook lekker naar bed.. heb alleen weer ontzettend
    last van maagzuur en dat houdt me dan weer tegen om naar bed te gaan.

Deel Deze Pagina