Jong, en zwanger willen worden!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door prinses, 31 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    @Juffie: Succes vandaag met de kinders ;)

@Gaby: Nog een keertje! :D Hopelijk is het de allerlaatste keer en hoeft het hiierna dus nooit meer :D (ja, als jullie meer kinderen willen wel dan natuurlijk, maar daar hebben we t nu ff niet over ;))

@Dreamer: We proberen nu steeds te bellen, maar denk dat hij pas vanaf 9.00 uur ofzo te bereiken is..

@Emma: Ik weet niet of dat kan.. Ze heeft verder geen symptomen van een koemelkallergie oid dus het lijkt me sterk eigenlijk..

@All: Heb de hele ochtend flink gegoogled en vind t een beetje 'eng' worden. Ik zie zóveel dingen terug in Yentle van de symptomen van verborgen reflux...

Na het eten teruggeven, al kan de reflux ook 'verborgen' zijn
    - Ze spuugde in het begin best veel en sinds dat over is krijst ze zoveel..
    Regelmatig de tong uitsteken en veelvuldig, luid slikken
    Pijnlijke gezichtjes trekken van het zuur dat terugvloeit
    - Ze kijkt echt superzielig en krijst ook echt met tranen en wordt knalrood..
    Typisch geluidje (klinkt een beetje als 'hieiep')
    - Doet ze als ze net begint met drinken héél erg, maar ook regelmatig als ze slaapt.. Wij dachten dat t tijdens t drinken gewoon kwam doordat ze zo gulzig drinkt en tijdens t slapen gewoon doordat ze droomt dan ofzo..
    Erg onrustig, gespannen zijn
    Is ze regelmatig, niet continu
    Slecht slapen, vooral wanneer de baby plat ligt
    - Ze is 's nachts als ze dus moet slapen juist vaak wakker! En overdag ligt ze wat rechterop in het voedingskussen of als we weggaan in de maxi cosi en dan slaapt ze lekker door..
    Het hoofdje naar achter willen houden en opstrekken omdat zo het minste zuur terugvloeit
    - Ze begon net weer te krijsen om voeding en normaal is ze dus niet rustig te krijgen totdat ze kan drinken, maar nu hield ik haar zo vast dat haar hoofd wat meer naar achter hing en toen werd ze ineens stil! :$
    En haar benen helemaal stijf houden doet ze ook regelmatig, dan houden we haar vast op schoot en dan gaat ze echt op haar benen staan, tijdens het krijsen..
    Zuur ruiken uit de mond
    - Doet ze ook! Viel me al veel eerder op, maar dacht dat t gewoon door de melk kwam :(

Begin nu echt t idee te krijgen dat ze hier last van heeft...
    Hoop echt dat we gauw terecht kunnen bij de osteopaat en dat hij ons vermoeden kan bevestigen zodat we er wat aan kunnen doen of dat hij Yentle met wat anders kan helpen..!

2. Goeiemorgen, pff ben nog moe maar was zo naar aan het dromen dat ik geen zin meer heb om te slapen!! Heb hier gelijk een foto van me dikke buik voor jullie :p nu ff douchen.

@ Gaby hier was me babysite ineens helemaal grijs :( Gister geprobeerd weer goed te zetten, maar die bovenste balk krijg ik niet meer blauw..

@ Kristel ooh ik hoop dat ze dat niet heeft.. maar zou best wel kunnen.. hopelijk kan z'n osteopaat wat voor jullie betekenen.

@ Juffie werkse met alle mohammeds :p

@ Nen balen van die opdracht.. heeft ie niet gezegd nog waarom? Of komt dat vrijdag?

cu later ;)

3. kim1988

kim1988 Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.544
    0
    0
    Gastouder
    maastricht
    Goeiemorgen

hier gaat alles goed, ayden melde zich pas om half 4 en dat scheelt wel een hoop als je ff wat uurtjes achter elkaar kan slapen. Alleen gister avond had hij zo'n pijn zo overstuur heb ik hem nog niet gezien. Hij had gewoon traantjes en de krampjes bleven maar komen terwijl ik niks geks heb gegeten
    toen heb ik hem maar in de Tummytub gedaan en daar werd hij rustig van gelukkig

@ desiree mooi buikje zeg

@ juffie succes met de kids

@ kristel wat is een reflux? Stomme vraag misschien..

@ maris fijne dag vandaag je zal wel door het dolle heen zijn nu ze weer naar huis mag.

@ de rest goeiemorgen

4. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    @Dees: Wow, mooie buik meid :D

@Kim: Lekker is dat he als je even een paar uurtjes kan bijtanken :D
    Reflux is het omhoog komen van de maaginhoud en dat gaat op een gegeven moment ontzettend pijn doen (door het maagzuur wat de slokdarm aantast).
    'Normale reflux' is dat kindjes het echt uitspugen.. En bij 'verborgen reflux' komt het omhoog en zakt het weer weg, hierdoor heb je het dus niet altijd in de gaten, pas na een tijdje door de pijn..

5. kim1988

kim1988 Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.544
    0
    0
    Gastouder
    maastricht
    @ kristel heb het al gegoogeld, ga je ermee naar de dokter? Of wacht je eerst de osteopaat af?

6. kim1988

kim1988 Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.544
    0
    0
    Gastouder
    maastricht
    @ kristel geeft ze weinig over dan , omdat je denkt dat het verborgen reflux is??

7. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    @Kim: reflux is het teruggeven van melk.
    Balen dat Ayden zo'n last had, maar wel fijn dat het met badderen weer overging.

@Kristel: kan je niet naar de huisarst voor een test dan?
    Kenmerken van een reflux:
    Heel vaak huilen;
    - Pijnlijke gezichten trekken;
    - Hoofdje naar achter trekken;
    - Weinig slapen;
    - Zuur spugen, en daar dan heel erg bij huilen;
    - Regelmatig kokhalzen;
    - Kort nadat ze een fles hebben gehad, weer willen drinken (dit is om het zuur niet meer te voelen).

Als ik je verhalen lees zie ik dit er idd wel in terug ja.
    Toch maar even de dokter bellen?

@Mum: je snapt toch wel dat je als hoogzwangere niet kan uitslapen zonder dat er iets gedacht wordt he? :p
    Mooie buik trouwens!
    Wel balen van de rode plekken rond je piercinggaatjes, ik hoop dat ze nog wegtrekken.
    Ik zal er maar van leren en mn piercings zo vroeg mogelijk uit doen, misschien gebeurd het dan niet.

@Dees: mooi buikje meis :D

8. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    @kim: Nou, de eerste 2 weken spuugde ze vrij veel en het kwam dan ook echt met kracht eruit, niet dat t er zomaar uitliep ofzo.. Dan huilde ze heel erg, ging ze spugen en na het spugen was ze weer ontspannen, alsof ze dus blij was dat t eruit was..
    Maar nu sinds 2 weken spuugt ze niet meer zoals toen, af en toe komt er nog een mondje voeding uit, maar dat schijnt normaal te zijn..?

@Dreamer: Nou, ik weet even niet wat slimmer is, eerst naar de huisarts of eerst naar de osteopaat.. Als het geen reflux is kan de osteopaat misschien verder bepalen wat het dan wel is (misschien veel maagkrampen bijv ofzo die weggaan als ze drinkt?) en er wat aan doen..
    De huisarts kan ook wel verder kijken, maar ben bang dat hij gewoon wat medicijnen voorschrijft en we dan maar moeten kijken of het werkt of niet :( Weet gewoon even niet wat t slimst is nu..

9. Aah zielig al die kleintjes met reflux.. :(
    Thanks trouwens gelukkig groeit me buik wel mooi, heb piercing er met 20 weken ofzo uitgehaald want het zag er niet meer uit, me navel zit helemaal aan de buitenkant :p

@ Mum waar blijf je?? Uitslapen mag niet meer nee :p

@ Dreamer hoe is 't?

@ Kim ah zielig ook voor Ayden gaat het nu weer beter met hem?

@ Kristel osteopaat al opgenomen?

Ik ga zo shoppen.. heb er zin in :D

10. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    @Kristel: ik zou dan eerst de osteopaat doen.
    Die kan haar nekje goedzetten (als die verkeerd staat, wat vaak het geval is)
    Werkt dat niet, dan naar de huisarts.

@Dees: jij hebt geen rode plekken (nog) rond je piercinggaatjes toch?
    Dus misschien helpt dat vroeg eruit halen wel?
    Shopse!

11. kim1988

kim1988 Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.544
    0
    0
    Gastouder
    maastricht
    Ik stond trouwens gister avond echt met mijn mond open te kijken
    ik had ayden op zijn buik even op ons bed gelegd en nog geen paar minuten later lag meneer op zijn rug :D ik wist dat hij sterk was maar dit is wel heel snel
    voordat ik het weet kruipt hij haha :)

12. moederLynn

moederLynn Fanatiek lid

5 mrt 2009
    2.012
    0
    0
    moederen
    met mijn hoofd in de wolken
    Kristel als het een reflux is word het altijd onderzocht door een kinderarts..een huisarts heeft daar iets te weinig ervaring mee....succes en hoop voor haar dat het snel over is....

13. kim1988

kim1988 Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.544
    0
    0
    Gastouder
    maastricht
    @ desiree ja gaat gelukkig weer beter
    veel plezier met shoppen

14. moederLynn

moederLynn Fanatiek lid

5 mrt 2009
    2.012
    0
    0
    moederen
    met mijn hoofd in de wolken
    desiree wat ben je mooi zwanger zeg!!! mooie foto's

15. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    @Dees: Nee, neemt niet op.. Kimo heeft nu maar een voicemail ingesproken en nu is t afwachten tot er terug gebeld wordt :)

@Kim: Wow, wat goed van Ayden :D Wat een sterke kindjes allemaal hier zeg, Yentle kon het ook al heel snel :D Echt leuk om te zien he?!

@Dreamer: Ik denk idd dat ik eerst naar de osteopaat ga.. Het is natuurlijk ook een zware bevalling geweest en wie weet wat dat veroorzaakt heeft, aangezien ze de eerste 6/7 cm van de ontsluiting ook nog eens verkeerd lag en daarna gedraaid is nog..

@Lynn: Als het nodig zou zijn, kan een osteopaat dan ook doorverwijzen naar een kinderarts of moet dat echt via de huisarts? (of weet je dat niet..?)

@All: ben er vandoor, even boodschappen doen! Hopelijk belt die man vandaag nog :)

16. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    @Kristel: osteopaat is alternatief toch?
    Die kan je dan niet doorverwijzen.
    Hoop voor je dat je snel wordt teruggebeld en snel terecht kan.

Ik zag net toch echt mum in de lijst van aanwezigen staan...
    Mum, waar blijf je :p

17. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    Goedemorgen meiden,

Vannacht toen ik eenmaal sliep goed geslapen, viel echt pas tegen 2 uur in slaap denk
    ik :( geen harde buiken of krampen gehad vannacht!

@ Nen: Bah wat een lullige streek zeg om jullie opdracht af te keuren! Succes ermee
    om alles op tijd af te hebben meid!

@ Dreamer: Jeps alles nog binnenboord, we wachten gewoon rustig af :p

@ Gaby: je bent al ff bezig maar toch: Werkse :D

@ Sammie: Hahaha wat een leuke droom... komen jullie mij ook aanmoedigen? :p

@ Kristel: Wat naar dat Yentle zo gaat krijsen zeg... kleine van mijn vriendin
    kon ook zo krijsen, maar zij had dan idd wel krampjes, kromp dan ook helemaal in elkaar
    en je kon zien dat ze pijn had, meestal ging dat ook over met een fles (de warme
    voeding op haar maagje) ik hoop dat jullie snel te weten komen wat het is want
    ik geloof best dat je met beide handen in het haar zit! Dikke knuffel!
    hmmm er zijn idd wel veel symptomen die je herkent in haar, hoop dat je er
    gewoon snel achter bent wat het is, zodat jullie er wat aan kunnen doen!

@ Juffie: heb wel wat leuke dingen gezien ja maar kan nog niks bestellen want
    weet niet wat mijn maten zullen zijn... das best frustrerend :(

@ Emma: Ja gelukkig toen ik eenmaal sliep wel heerlijk geslapen :D
    Heb jij een beetje geslapen?
    leuk hé al die krabbels, smsjes, telefoontjes ed.. om gek van te worden hihi...
    Mijn schoonmoeder was hier maandagavond nog ff en wij zaten te eten, vraagt ze:
    alles nog rustig? dus ik heel sarcastisch: Ik heb weeën om de 3 minuten maar moet
    toch ff eten hé...:p ik kan ook echt niet meer normaal reageren!

*Gooit pen naar kat* baldadig kl*tebeest... zo dat is eruit...

@ Dees: Wat een supermooi buikje heb jij zeg :D je navel gaat idd ook al ploppen hihi :D
    Hier ben ik :D ik ben er altijd rond 10 uur, als ik later ben als half 11 dan mogen
    jullie gaan stressen :p Shopse meid!!

@ Kim: Aahhh wat sneu voor Ayden zeg die krampjes... gelukkig werd hij in de tummytub
    lekker rustig! en wat fijn zeg dat hij zich pas om half 4 meldde, heb je ff lekker
    bij kunnen slapen!
    Zo zo jullie kleine man is echt al supersterk!!

@ Dreamer: hahaha mag ik niet eens meer uitslapen? nou dat heb ik wel nodig hoor :p
    zeker als ik pas rond 2 uur in slaap val!! Thanx, idd balen van die plekjes...
    bij een eventuele volgende zwangerschap gaan ze er meteen als ik het weet uit!!
    idd laat het voor jouw ook een wijze les zijn :p haha wat klinkt dat streng :D

Zo de mama's zijn weer even in het topic en ik moet ineens heel veel bijlezen :p haha nee hoor meiden maakt niet uit, gezellig juist!!

18. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    ik zal me voortaan eerst melden en dan pas terug gaan lezen en reageren :p nu ben ik een half uur bezig geweest!! hihi sorry!

19. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Balen dat je niet in slaap kon komen.
    Maar wel weer goed geslapen en nog geen beeb in aantocht.
    Jullie laten ons wel wachten zeg :p

Fijne dag dames!

20. @ hilli mooie buik

@ maris wat fijn dat Chanell naar huis mag. Wat moeten jullie nu doen tegen de reflux?

@ nen balen van je opdracht zeg.

@ dees ook jij al zo'n mooie buik

@ kris wij zijn nu twee keer bij de osteopaat geweest en ze is een stuk rustiger. Volgende week moeten we weer.
    gewoon gaan, je krijgt het grotendeels vergoed

@ navelpiercing hier nog steeds die rode vlekjes. Ben bang dat het lang duurt voordat t wegtrekt net zoals mn striae. Had t gegoogeld en het zou een lange tijd kunnen duren (lees jaren :s)

@ all goedemorgen

Deel Deze Pagina