Jong, en zwanger willen worden!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door prinses, 31 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Als wij nu zwanger zijn, dan gaan we het met ongeveer 8 weken vertellen.
    Maar alleen als we vantevoren al een positieve echo hebben gehad (dus een beebje met kloppend hartje)

Waarom? Omdat mn moeder dan jarig is en ik haar een kado wil geven dat ze van der leven niet meer vergeten zal :D

Mn man vroeg gisteravond of we het dan niet nóg een weekje eerder kunnen vertellen.
    Dan is hij jarig namelijk en dan is zijn familie er misschien ook bij.
    Hmm nee echt niet, dan zijn we pas 7 weken zwanger!
    Ik vind 8 weken al veeltevroeg, laat staan 7 weken.

Kan hem wel begrijpen hoor, anders hoort zijn familie het via de telefoon (wonen ver weg en ik kan daar niet heen ivm zware reisziekte en dan al helemaal vrees ik :p )
    Maar 7 weken vind ik wel errug vroeg, zelfs met een positieve echo.

Met hoeveel weken gaan jullie het allemaal vertellen?

(heerlijk trouwens dat wegzwijmelen van wat als ... :p )

2. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    ik heb dat ook, steeds pijntjes en niet weten waar het door komt. En daarbij ben ik altijd 2weken later ongi. heel vervelend als je zwanger probeerd te worden

3. lynn1986

lynn1986 VIP lid

7 jan 2008
    5.901
    56
    48
    Vrouw
    kristel *KNUF* ik had het nog zo gehoopt...maar meis je lichaam word denk ik wakker uit een lange slaap....ik heb de laatste keer toch hele erge buik krampen gehad misschien ook wel een "echt"ongi...maar goed dat weten we nooit...jij bent volgende keer zeker weten aan de beurt

4. lynn1986

lynn1986 VIP lid

7 jan 2008
    5.901
    56
    48
    Vrouw
    bij ons is het trouwens heel normaal zo vroeg...rond de 8 a 9 weken..ik zelf aan de hele wereld als we 12 weken zwanger zijn....en aan mensen die dicht bij staan...zodra wij denken dat het goed is...weet je wat ik me nu afvraag..waarom zou je het niet meteen mogen vertellen...ik snap dat het fout kan gaan maar dan weet iedereen het toch wel...het is nu intiem ik en mijn vriend...maar ik wil het ook wel van de daken schreeuwen...maar goed ieder zijn eigen ding dus kort samengevat...met 12 weken iedereen en ik denk met 8 a 9 weken vrienden en familie die HEEL dichtbij staan

5. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Balen Kristel!
    Lees idd meer mensen die echt zoveel pijn hebben dat ze op bed moeten liggen.
    Had je dat voordat je aan de pil begon ook eigenlijk?

Ik weet niet echt meer iets van voor de pil.
    (haha ja oma is oud :) )
    Ben dus allang blij met hoe het nu gaat.
    Maar als dit geen zwangerschap is maar een normale cyclus, dan heb ik ook wel vreemd veel pijn ervan.

De 1 heeft er veel last van en de ander totaal niks.
    Nu maar hopen dat je snel zwanger bent dan!
    Dan hoef je niet meer te twijfelen waar de pijnen vandaan komen!

6. McGyver

McGyver Niet meer actief

als we zwanger zijn vertel ik het in ieder geval aan 1 vriendin als ik een positieve test heb.
    verder misschien aan nog 1 iemand.

ik zou het zelf wel graag aan mn schoonouders vertellen maar mn man vindt van niet, dus dan doen we dat ook niet.

en ik kan nu allemaal wel verzinnen hoe we het gaan doen, maar dat weet je toch nooit. je kunt dat vaak niet voorspellen omdat je dan heel anders reageert.

dus we zullen wel zien

7. Sammie88

Sammie88 VIP lid

12 jun 2008
    11.287
    0
    36
    Emmen
    @ Lynn,

Welke dag van je cyclus zat je toen je bruin bloed verloor?
    En Had je veel ongi pijn of totaal geen pijn?

8. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Ik zou het pas vertellen als het goed zit.
    Want die eerste 12 weken gaat het zovaak fout (met 12 weken krijg je meestal pas de eerste echo, dus dan wordt vaak ontdekt dat er iets niet goed is)
    En ik wil niet dat iedereen weet dat we ermee bezig zijn.

Misschien zeg ik wel heel iets anders wanneer het daadwerkelijk zover is hoor!
    Je weet het pas als je het meemaakt.

Maar zodra ik het mn ouders verteld heb, dan mag van mij meteen de hele wereld het weten :D
    Een kloppend hartje is een kloppend hartje!

9. McGyver

McGyver Niet meer actief

tja en waarom zou je het niet vertellen aan de mensen die dicht bij je staan als je positieve test hebt.

ik bedoel als je echt een goede band met elkaar hebt deel je leuke maar ook minder leuke dingen met elkaar en kun je elkaar in alle tijden steunen.

dus waarom niet.

maarja iedereen moet het voor zich weten

10. Sammie88

Sammie88 VIP lid

12 jun 2008
    11.287
    0
    36
    Emmen
    Zit ik rustig achter pc werd ik net ineens duizelig en misselijk moest ik weer spugen.
    En mijn huisarts is er pas weer 10 augustus...

11. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    @Lynn: Wij hebben het de eerste keer meteen aan iedereen verteld, ik kon het gewoon niet voor me houden! Maarja, jammergenoeg ging het fout... Was toen eigenlijk wel blij dat iedereen het wist want zo konden ze rekening met me houden als ik iets niet wilde vanwege de zwangerschap, of als ik moe was of iets dergelijks... Daarna hebben we afgesproken dat we t alleen aan mn moeder en beste vriend vertellen als het zover is weer en de rest hoort het pas als we een goeie echo gehad hebben.

@Dreamer: Voordat ik de pil gebruikte had ik eigenlijk nergens last van, alleen super erge pijn als ik ongesteld was, dan bleef ik vaak de eerste 2 dagen ook ziek thuis van school omdat ik zoveel pijn had :( Maar de rest van de cyclus had ik nergens last van, echt niks. Dus ik snap het helemaal niet nu! Het is echt de eerste maand nu sinds het stoppen met de pil dat ik me zo slecht voel en zoveel klachten heb.... Daarom kreeg ik dus ook weer hoop dat t raak was :(
    En een beetje hoop heb ik nog steeds wel hoor ;) De hoop dat ik bij de groep hoor die pas heel laat positief test :p Maargoed, ik moet morgen dus ongi worden en dan zien we het wel of ik t word of niet :) Ga ook pas weer testen als ik echt overtijd ben.

12. Marietje83

Marietje83 Actief lid

12 jul 2008
    479
    0
    0
    @Lynn: ik bedoelde het niet vervelend ofzo hoor, vroeg het me meer af... Zelf zou ik rond de eerste echo het aan mijn ouders vertellen denk ik en aan mijn schoonouders daarna mag iedereen het weten, dan moet er toch vanalles geregeld worden op het werk enzo...

Ik wil niet dat mijn schoonouders het erg vroeg weten. Ik denk dat die het meteen door vertellen aan mn schoonzus (waarvan ik bij haar eerste kind zelf pas wist dat ze zwanger was toen ze belde dat ik tante was geworden! :confused: ). Dus ja, dat wil ik niet... ;)

Mocht er iets mis gaan voor ik het aan mn ouders heb verteld, vertel ik het misschien alsnog aan mn moeder, kan ze een beetje meeleven... ;) Ja ik weet het, ben een beetje vreemd...

En nu ga ik echt om boodschappen!

13. lynn1986

lynn1986 VIP lid

7 jan 2008
    5.901
    56
    48
    Vrouw
    ik weet dat je het niet verkeerd bedoelt..maar vind het altijd moeilijk om iets uit teleggen waar andere mensen anders over denken...we zien het allemaal wel en misschien vertel ik het heel laat of misschien heel vroeg...

over dat bloed verlies...ik heb alleen echt een superkleinbeetje verloren een beetje na de grote ontlasting en allen op het wc papiertje...jah sorry voor de info maar kan jullie er mee helpen....en het was maandag dus op dag 33 ofzo precies durf ik het niet te zeggen..

14. Sammie88

Sammie88 VIP lid

12 jun 2008
    11.287
    0
    36
    Emmen
    Heb je de afgelopen maand ook geen ongi pijnen gehad lynn?

15. McGyver

McGyver Niet meer actief

je huisarts word altijd vervangen door een andere, dus dat mag geen probleem vormen.

16. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Idd Sammie, zou gewoon naar de vervanger gaan.
    Lijkt me toch niet goed hoor!
    Heb je een lage bloeddruk?
    Want ik kan ook zo ineens duizelig worden en daar misselijk van worden, maar ik heb een extreem lage bloeddruk en ijzertekort.

@Kristel: vreemd dan zeg!
    Ga gewoon hopen dat jij bij de laat positief testers hoort en ik bij de vroeg positief testers, dan zijn we gewoon samen zwanger :D

@Mac: beetje laat, maar goed ;)
    Leuk boek zeg!
    Heb net ff bij Bol.com gekeken ernaar.
    Heb je er zelf al ingebladerd?
    Of issie ingesealed?

17. Sammie88

Sammie88 VIP lid

12 jun 2008
    11.287
    0
    36
    Emmen
    Bloeddruk:

124-63

Hartslag 99

18. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    @Sammie: je bloeddruk is op zich wel goed, alleen de onderdruk mag ietsie pietsie hoger :) Maar op zich zou zo'n bloeddruk geen problemen moeten geven.

Maargoed, als jij je echt niet goed voelt, gewoon naar de huisarts bellen, er moet altijd een vervangende arts zijn, dus dat hoor je dan wel :)

@Dreamer: ja het zou echt wel leuk zijn om samen zwanger te zijn! Vorige ronde is het niet gelukt, dus deze ronde dan!
    maarja, voor jou heb ik goede hoop, voor mezelf niet meer ;) Ik heb elke keer vroeg kunnen testen, waarom zou ik dan nu ineens laat testen?
    Ik heb telkens vrij snel hcg aangemaakt, waarom nu ineens niet dan... Lijkt me sterk dat dat zo kan verschillen.

Ik had gister trouwens wel uitgerekend hoe en wat als mn innesteling later geweest zou zijn, als mn innesteling pas 10 dpo geweest zou zijn, dan is het heel logisch dat ik nu negatief test!
    Maargoed, nu ga ik weer hopen en dat wil ik niet... Zo is de teleurstelling alleen maar NOG groter...

19. Sammie88

Sammie88 VIP lid

12 jun 2008
    11.287
    0
    36
    Emmen
    Ik wacht dit weekend nog af en ga anders maandag naar de vervangende arts.

20. McGyver

McGyver Niet meer actief

heb het boek ingebladerd en het is erg mooi.

Deel Deze Pagina