Jong, en zwanger willen worden!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door prinses, 31 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sammie88

Sammie88 VIP lid

12 jun 2008
    11.287
    0
    36
    Emmen
    Goedemiddag,

Ben terug van de FA, en vrijdag moet ik naar de anesthesist.
    Volgende week krijg ik een operatie.
    De eierstok word losgemaakt, en uit bloedonderzoek (afwijking) en vorige kijkoperatie (2005) bleek dat ik Endometriose heb, dus dat gaan ze wegbranden.
    Verder krijg ik dan ook een HSG.
    Deze maand mag ik niet zwanger worden (wat logisch is), dus zal wat minder online zijn.
    Het is in principe een dag opname, maar mocht de bloeding niet stoppen dan moet ik 5 dagen blijven.
    De operatie duurt 45 min, en mocht de eierstok moeilijk los te maken zijn kan het tot 3 uur duren.

2. gaby1986

gaby1986 Niet meer actief

sammie: jeetje zeg.. dat is ook niet niks.. sterkte ermee..

all: ff naar t dorp om films te halen is toch iets te veel van t goeie.. merk wel dat ik me echt rustig moet houden..
    joey is nu aan het opruimen.. en dan gaan we dalijk film kijken.

3. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    @Sam: Zo meid, wat heftig! :( Endometriose is niet niks! *hele dikke knuffel*
    Ik hoop dat ze met de operatie zoveel mogelijk weg kunnen halen en dat je daarna heel snel zwanger bent!
    Wat dit betreft is het dan weer echt een 'voordeel' dat je al zo jong begonnen bent, want zou je pas op je 30e begonnen zijn om zwanger proberen te worden en ze zouden er dan pas achter komen dat je endometriose hebt, dan was het misschien al te laat geweest...
    Hoop echt dat dit is waar het probleem ligt en dat je hierna gauw zwanger bent!
    Alleen ehm, je hebt t over een kijkoperatie in 2005 dat ze t toen al gezien hadden? Waarom hebben ze daar niks over gezegd toen al? Dat snap ik niet zo goed...

@All: Ben er meteen weer vandoor! Ben net wakker en moet nu naar de osteopaat!

4. Sammie88

Sammie88 VIP lid

12 jun 2008
    11.287
    0
    36
    Emmen
    Kristel,

Toen was ik niet met het zwanger worden bezig, en ze zeiden toen tegen mij er is niks met je blinde darm, maar wel wat plekjes rond de baarmoeder, maar daar hoef je nou nog geen zorgen om te maken..

5. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    @Sam: hoe kan het nou dat de gyn je door heeft laten lopen met endo!
    Al die pijnen voor niks!
    Ik hoop dat de operatie goed gaat.
    Als je wil mag je me wel sms-en als je in het ziekenhuis ligt zodat ik het op het forum kan zetten?
    Echt balen dat je endo hebt zeg, maar het verklaart wel het 1 en ander.

@Kristel: fijn dat je nu een diagnose hebt en daarmee verder kan.

@Sterretje: balen dat je zo bang bent.
    Kan het me heel goed voorstellen hoor, zeker omdat je zelf en om je heen ook het 1 en ander hebt meegemaakt.
    Ik denk dat die angst niet overgaat tot je de kleine man gezond en wel in je armen hebt.
    En dan krijg je idd wat Kim zegt.
    Maar het is iig normaal je gedachtes!

@Gaby: wauw 13 eitjes!
    Ik hoop dat ze allemaal bruikbaar zijn!
    Mag je morgen bellen voor de bevruchtingen?
    Ik ga duimen dat alle 13 eitjes bruikbaar zijn en dat ze alle 13 A kwaliteit emmies mogen worden!
    *duim duim duim duim duim*

Hoe was het infuus trouwens?
    Wel balen dat het aanprikken toch nog pijn deed, maar je hebt het super gedaan!
    Nu lekker je laten verwennen door je mannetje.

6. Hilli

Hilli Fanatiek lid

26 dec 2007
    1.864
    0
    36
    @Sammie: Hopen dat de operatie heel wat helpt hé. kVind het toch ook wel raar hoor dat die dokter toen gewoon gezegd heeft van er zijn een paar plekjes rond je bm. Moest ik in jouw plaats zijn, ik zou razend geweest zijn om nu pas te ontdekken dat je endo hebt, terwijl ze het 4 jaar geleden al gezien hadden. Als ze dat toen gewoon een naam hadden gegeven, had je hier mss niet allemaal door moeten gaan :( Maarja, als, als als ... tis nu zo. Ik hoop echt waar voor jullie, dat het allemaal snel goed komt!

7. Sammie88

Sammie88 VIP lid

12 jun 2008
    11.287
    0
    36
    Emmen
    Sorry dat ik niet op de rest heb gereageerd.

Gaby, Wat fijn dat er 13 eitjes waren super!
    Hopelijk mag het deze maand voor jullie raak zijn!

8. Sterretje08

Sterretje08 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.850
    0
    0
    @sammie he meis wat een vreselijk nieuws zeg, endo is echt niet niks!
    Hoop dat de operatie volgende week goed gaat en ze zoveel mogelijk weg kunnen halen!
    Verder snap ik niet dat ze toen niet er iets aan hebben gedaan hoor1
    Hoop dat de pijn een beetje meevalt!
    Wel fijnd a tje zo snel geholpen kan worden zeg, dat is een voordeel!

@kim wat balen dat je bv wat terug loopt, kan het niet zijn dat dit tijdelijk is?
    Door extra te drinken en te kolven, zou het toch wel meer moeten gaan worden weer?
    Hoop dat het snel weer wat meer word!
    En thnx voor je opbeurende woorden!

@dreamer, voel me er echt rot onder ja, is een angst waar je helaas niets aan kunt doen om te zorgen dat er echt niets gebeurt.
    Ik hoop maar gewoon dat het mannetje er snel gezond en wel uit wil komen nu!
    HOe is het verder met jou nu?

@kristel succes zo meis met Yentle, hoop dat ze wat kunnen doen voor jullie!

9. agneta

agneta Fanatiek lid

4 aug 2008
    2.066
    0
    0
    zoetermeer
    hoi hoi

gaby wow 13 eitjes super! je hebt het allemaal goed doorstaan. nu vrijdag nog. komt helemaal goed meis ik duim echt voor je dat ze 2 mooie kunnen terug plaatsen. en over 2 weken een posi test hebt.

hier net terug van kraamvisite. was echt een lekker ventje.
    nu miet ik het huis stofzuigen had ik eigenlijk gister al moeten doen maar is er nuet van gekomen.

10. Sterretje08

Sterretje08 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.850
    0
    0
    @agneta, leuk altijd he die kleintjes om dan te gaan kijken!
    Nog ff en dan heb je je eigen kleine meisje!

Hup aan het werk nu jij hoor!

11. agneta

agneta Fanatiek lid

4 aug 2008
    2.066
    0
    0
    zoetermeer
    ster ja nog erg onwerkelijk vind ik het hoor. als ik zo'n klein mannetje zie.
    ik heb al een was erin zitten nu ga ik echt stofzuigen haha.

12. Sterretje08

Sterretje08 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.850
    0
    0
    Zal hier ook maar eens wat gaan doen, heb nog een paar opruimklusjes die op me staan te wachten, maar waar ik steeds nog geen zin in had, laatjes en kastjes uitzoeken en opruimen, maar ja moet toch gebeuren, dus dan toch nu maar :(

13. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    @ Suus: Thanx voor het toespreken van ons kindje :p
    hoop idd niet dat je ziek gaat worden meid!

@ Sterretje: Zie je berichtje nu pas, ik moest om 14.50 uur bij de vk zijn...
    Ik ken je angst maar al te goed, ik ben ook zo bang dat het nu alsnog op het laatste
    moment mis gaat!

@ Sammie: Jeetje meid, wat een rotnieuws!! Sterkte meid!
    Hoop dat dit de oorzaak is waarom het niet wil lukken en je
    straks na de operatie heel snel zwanger mag zijn!

@ Hilli: wat ie heeft... uhm hij heeft pijn in 1 van zijn ballen en dat trekt door naar
    zijn onderrug, hij heeft al zitten googlen en hij komt steeds uit op prostaatontsteking...
    gelukkig is de pijn vandaag minder maar ik wil wel dat hij ernaar laat kijken,
    k vind het maar eng!

@ Gaby: ik dacht het wel ;) wat goed dat er zoveel eitjes zijn! mijn duimen
    draaien overuren voor je meid! *doet ook even een bevruchtingsdansje*
    Super gedaan meid, ook 2 duimen omhoog van mij :D
    Lekker relaxen met een filmpje op de bank!

@ Bos: Fijn dat het achteraf toch meeviel met het spugen...
    hebben jullie nog even kunnen slapen? Leuk cadeautje dat boek, staat bij mij
    ook op mijn verlanglijstje :D

@ Kim: Ja heb behoorlijk veel gelopen, maar helaas ook niet zo'n pretje in dit vieze
    zeikweer... hoop dat het toch geholpen heeft :D
    balen zeg dat het zo terugloopt je melkproductie... kan dat door het kolven komen?
    lijkt me zo moeilijk en onzeker omdat je nooit weet hoeveel cc je kindje uit je borst drinkT!

@ Sterretje en Agneta: Lekker gepoetst?

Nou ben bij de vk geweest en alles was weer goed, bloeddruk netjes, nog steeds 83 kilo en ons beebje lag mooi in het bekken (wisten we al)
    Kreeg geen nieuwe afspraak meer mee wel een formulier voor het ziekenhuis... als ik a.s. vrijdag nog niet bevallen ben dan gaan ze vanuit de vk een afspraak voor me maken in het ziekenhuis voor volgende week woensdag, gewone controle als alles daaruit goed blijkt heb ik nog tot 42 weken de tijd om bij de vk te bevallen en anders wordt ik overgedragen aan de gyn.
    (er staat op t formulier Dreigende Serotiniteit, graag uw controle... weet iemand wat dit betekend?)
    Strippen had volgens haar nog helemaal geen zin op deze termijn :( en op de vraag of ze kon kijken hoe het ervoor staat down under kreeg ik te horen dat er nog geen ontsluiting is als je geen weeën hebt en als ik geen weeën heb ga ik niet bevallen, dus ook dat was niet nodig :( okeej, dus ben weer afgedropen en we zien weer verder *zucht*

14. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Net terug van de osteopaat; hij bevestigde ook meteen dat ze flinke reflux heeft.. Hij heeft haar helemaal onderzcht en voelde ontzettende spanning op haar maag, ze begon ook meteen weer te krijsen toen hij eraan zat.(ze was daarna ook niet meer stil te krijgen, dus we hebben de sessie moeten onderbreken) Ook het begin van de dunne darm is flink geïrriteerd door t maagzuur en dat doet dus ook ontzettend pijn..
    De oorzaak ligt iig niet bij dat er wervels oid niet goed zitten, want dat was allemaal prima.
    Volgens hem ligt de oorzaak bij dat ik een aantal AB-kuren gehad heb in t begin van de zwangerschap en nu na de bevalling ook weer. Tijdens de zwangerschap als alles nog 'gemaakt' moet worden tast zo'n AB-kuur gewoon het spijsverteringsstelsel aan waardoor een kindje dus na de zwangerschap een heel geïrriteerd spijsverteringstelsel kan hebben.. Ook na de bevalling heb ik wer 2 AB-kuren gehad en dat heeft Yentle natuurlijk via de bv binnen gekregen; ook niet bevordelijk voor haar maag en darmen dus..
    We moeten haar nu iig bifidus druppels geven voor een goede darmflora (van die pro-biotische bacteriën die ook in Yakult zitten bijv) en hij gaat in een paar sessies proberen de spanning weg te nemen..
    Ben benieuwd dus!

@Kim: Misschien voor jou ook een tip om dat te kopen bij de apotheek? Aangezien Ayden ook zo'n last heeft en jij ook zoveel AB gehad hebt tijdens de zwangerschap.. Toen hij begon over de AB als oorzaak dacht ik meteen aan jou en Ayden..

15. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    @ Kristel: Fijn dat de osteopaat het ook nog even bevestigd heeft... hoop dat jullie met de juiste aanpassingen en meds Yentle er snel weer bovenop krijgen!

wel typisch zeg dat dat door de AB komt!!

16. Sterretje08

Sterretje08 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.850
    0
    0
    @mum he wat balen dat de vk niets voor je doet dus nu, weer afwachten dus, balen hoor!
    Hoop dat je geen afspraak bij de gyn meer nodig hebt hoor meis!

@kristel, fijn dat de osteopaat het nog even bevestigde, nu weet je zeker dat je geod zit
    Vervelend dat ze zo moest huilen zeg!
    Hopelijk gaan de druppels goed werken en heeft ze er wat aan!
    Wel raar dat het komt van de ab die jij hebt gehad, dat had ik nog nooit gehoord, zo zie je maar wat zoiets kleins toch met je kleintje kan doen, raar hoor!

17. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Mum: serotiniteit is dat je 2 weken overtijd loopt.
    Met andere woorden, de vk verwacht dat je de 42 weken wel gaat halen ;)

@Kristel: ik hoop dat de probiotica gaan helpen!

18. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    @ Sterretje: Ik hoop ook echt niet dat ik naar de gyn moet blegh...
    misschien toch maar aan de seks vanavond :p

@ Dreamer: Neeeeee hé.. dat meen je niet! maar die controle is dan pas met 41+3
    dus als ik dan nog steeds rondloop dan verwacht ze dat ik die 42 weken wel
    ga halen (zo klinkt het iets positiever :D) :p

19. Sterretje08

Sterretje08 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.850
    0
    0
    @mum ja wie weet helpt het, ze zeggen van wel, hier heeft het alleen nog geen effect :D

@dreamer, wat weet je toch altijd een hoop zeg, erg handig :)

20. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    @ Sterretje: ik moet er eerlijk gezegd niet aan denken hoor...
    ach ja we zien wel weer...

Deel Deze Pagina