@ Suus: thnx @ Bos: Ja kristel 39+6 toch? en jij bent met 40+2 bevallen toch? @ Sterretje: Fijne avond meid!
@bos, moet straks nog naar de vk apgar score doet de vk of gyn naar de bevalling. Eerste controles merk je niks van en later gaan ze alles nog even bij langs, waaronder 't lopen en relfexen van de voetjes enzo. Dat laten ze vaak even zien. Apgar-score - Wikipedia
ik ben er even vandoor... gaan even een stukje wandelen met de hond... wie weet helpt het, al heb ik vanmiddag ook al heel wat gelopen!
Hallooww allemaal, zo ben al uren bezig met bijlezen en uitgebreid reageren geniet er dus maar van whaha.. @ Mum oh wat vervelend telkens die misselijkheid ik hoop maar dat het een teken is dat het niet zo lang meer gaat duren. Je mag toch best chago zijn.. je wilt je kind eruit hebben en het is irri als ze iedere dag bellen! Als ze dat hier gaan doen krijgen ze de wind van voren heb ik al bedacht. Dreigende serotiniteit ach dat staat er op omdat eer je bij de gyn bent je natuurlijk de 41 weken bent gepasseerd.. we hopen er gewoon op dat je voor die tijd al bent bevallen. Je moet niet te bang zijn voor overgeven tijdens de bevalling, eigenlijk moet je dan gewoon alles loslaten al je angsten etc, die angst kan het onbewust zelfs tegenhouden. Als je moet overgeven sja balen en vies maar het helpt voor de ontsluiting houd dat in je hoofd @ Bos heeft Lars ook last van z'n ontlasting, door de krampjes? Leuk dat boek oei ik groei ik heb zo'n kleine versie ervan gekregen bij de supermarkt hier (vraag me niet waarom ) gelijk geleerd over de regeldagen dat ze nieuwe dingen leren. @ Kim ik heb ook gelezen dat als je het idee hebt dat het terugloopt, ieder half uur moet kolven of moet aanleggen.. dan moet de melkproductie vanzelf weer gaan oplopen. Hopelijk helpt dat. @ Sammie jemig endometriose dat is niet niks! Wat gek dat je dat niet eerder wist en dat ze er eerder nooit wat aan gedaan hebben, want dat kan het zwanger worden natuurlijk nogal bemoeilijken. Hoop dat je volgende maand dan eindelijk zwanger gaat zijn!! *knuf* sterkte en succes met de operatie.. hopelijk gaat alles goed.. @ Gaby mooi hoor 13 eitjes, nu hopen dat ze allemaal bevrucht worden en van goede kwaliteit zijn.. hoewel ik ook veel heb gelezen over minder goede kwaliteit die toch zijn blijven zitten. Gelukkig viel de punctie nog een beetje mee.. op naar vrijdag! En dan nog spannende wachtweken, hier wordt in ieder geval flink geduimd! Na punctie kan het nog wel pijnlijk zijn natuurlijk maar als je het gevoel hebt dat het echt niet te doen is zeg maar, gelijk naar het ziekenhuis bellen. Desnoods voor wat sterkers. Hoe gaat 't nu? @ Emma jeej je bent weer terug Wil Jorick nu wel drinken? Gelukkig niet ingescheurd zeg, en ook gelukkig gaat het nu steeds beter met 'm. Ben zoo benieuwd naar hem! @ Kristel ahh arme Yentle, maar fijn dat jullie nu precies weten wat er is, wat jullie eraan kunnen doen en hopelijk helpen die sessies voor haar. Kan me voorstellen dat AB in de zwangerschap niet goed is voor de ontwikkeling van het maag-darmstelsel van baby's. Met al die middeltjes moet het wel snel beter gaan met Yentle! Loop het met de bv nog wel goed allemaal? Met 't tepelhoedje? @ Suus ooh niet ziek worden meid! Doe maar rustig aan en veel vitamine C.. misschien helpt het. @ Sterretje oh dat is niet fijn dat je je ineens zo'n zorgen maakte om die kleine.. gelukkig heb je het hartje wel weer gevonden, kleintjes hebben wel eens een rustig dagje tussendoor. De angst is volkomen te begrijpen alleen niet prettig natuurlijk. Vanaf het moment dat je zwanger bent maak je je zorgen erom.. maar denk erom dat het bijna altijd goed gaat en dat jullie kleintje gezond ter wereld gaat komen! Ik hoop dat de angst nu wegblijft, beetje gezonde angst is goed maar teveel niet natuurlijk. Heb je trouwens foto's van de babykamer? @ Red mooi dat je die box weer kwijt bent. Jullie gaan op zoek naar een andere dus? 2 KG valt heus nog wel mee. Alweer 16 weken he! 'T gaat echt snel hoor. Ik verbaas me er nog over.. Als je maar moe blijft, kan het zijn dat je HB te laag is door ijzertekort. Heb ik ook, moet je ff aan de vk vragen of je bloed mag laten prikken. @ Nen fijn dat je stage tot nu toe in ieder geval bevalt ik hoop zo dat het een innesteling is of in ieder geval goede tekenen voor een zwangerschap. @ Juffie leuk huis hoor op Funda! Die stijl huizen hebben we hier ook in de buurt. Ik vind die keuken ook echt vreselijk, haha. Maar lekker veel ruimte voor een gezinnetje . Is de misselijkheid weer gezakt? @ Ukkie zo je bent veel afgevallen vooral in die begintijd he jij spuugde toch heel veel.. ach je hebt nu een mooi buikkie gekregen en de kleine groeit goed daar gaat het om @ gewicht nou ik ben wel lekker aan het aankomen maar goed het hoort er bij denk ik maar. In totaal nu zo'n 8 kilo. 1 kilo per week . Het zit op mijn buik en (enorme) borsten. Hier trouwens geen ongikrampen meer gehad.. ik zat me gister alweer zorgen te maken dat ik ineens veel vroeger ga bevallen. Ik denk dat nog steeds, maar denk dat ie sowieso deze maand nog wel binnen blijft. Hij is lekker druk, dus heeft het wel naar zijn zin. Was vandaag ook wel een grappig idee dat hij telkens zo in mijn buik zit of ligt, en ik heb geen idee wat ie dan allemaal aan het doen is! Was er maar een raampje ofzo dat je het kon zien wanneer je zou willen he. Vraag me wel telkens af of het niet erg is dat me baarmoeder zo voorligt op groei.. aangezien die nu al lekker tegen me maag aandrukt! Hoe wordt dat straks dan eek.. Vrijdag krijg ik van de fysio trouwens een bekkenband voor het lopen ik hoop echt dat dat een beetje helpt, aangezien nu alleen het liggen (zonder draaien) nog enigzins pijnloos is (als ik op de goede manier lig dan..) Net pasta gegeten nu ff de keuken opruimen, heb er weer een lekkere bende van gemaakt
@red: oh sorry dacht dat je al geweest was. verkeerd gelezen. bij lars hebben ze t loopreflex volgens mij niet gedaan...
@dees: hij heeft geen harde ontlasting maar laat wel veel windjes en zit ze er echt uit te persen af en toe hij loopt dan gewoon rood aan. fijn dat je geen ongikrampen meer hebt gehad..een raampje zou leuk zijn he kun je af en toe even spieken....
Bij ayden ook niet (lees loopreflex) hij had een 9 geloof ik. @ Emma wat fijn dat jullie weer thuis zijn, ben benieuwd naar de foto @ kristel dat is idd een goed idee misschien dat dat wel het beste is. Stom dat ik daar zelf niet op ben gekomen @ desiree gelukkig zijn de krampen weg, ik was net voor de 28 weken ook heel bang dat hij te vroeg zou komen. Vervelend die onzekerheid en bezorgdheid ik ben vanavond alleen. Frank is met mijn broertje sporten mijn vader vertelde net dat hij over 2 weken op uitzending moet inplaats van over een jaar. Hij gaat 3 maanden naar dubai (de kazerne dan hé) vind het wel jammer maar ja dan heeft hij het maar gehad. Zullen veel foto's sturen van ayden want dat gaat zo snel.
Even gauw tussendoor, ben druk... @Mum: Suhe is ook overtijd gegaan, weet alleen even niet meer hoe veel precies! En idd, verder Bos, Emma en jij En ik bijna @Borstvoeding hier: Omdat Yentle dus zo'n last heeft van de reflux gaat t drinken aan de borst vaak nog steeds heel moeizaam. Ik leg haar eigenlijk alleen maar aan als ze rustig is, als ze zo aan t gillen is van de pijn heeft t geen nut, dan gaat t toch niet werken. 9 van de 10 voedingen kolf ik dus gewoon en ik vind t prima zo Als het bij kolven blijft vind ik het ook wel best, het hoeft niet zo per se aan de borst, tot nu toe lijkt het nog niet te werken namelijk, heel soms maar. @Kim: ben benieuwd of t op die manier dan gaat werken als je t met afgekolfde melk doet Ik merk iig hier dat het met borstvoeding wel ff duurt vordat het dik wordt met de nutriton. In flesvoeding of water wordt het echt veel sneller dik! Dus het zou prima moeten kunnen, 2 a 3 schepjes in 20/30cc melk en dan met de fles
ff snel reageren!! Emma heel erg gefeliciteerd met je zoon!!! Hopelijk gaat alles goed! Kim: in het begin had ik over productie....dus ik kolfde meteen 180 cc eruit....daarna zijn mijn borsten zich op julian aan het afstemmen en die dinkt nu 200 cc per keer....en als ik kolf mag ik blij zijn dat er 100cc uit komt,drinkt ayden niet uit de borst....ja sorry als ik het niet gelezen heb maar het is allemaal niet bij te houden dus ik lees sporadies (schrijf ik verkeerd) maar waar ik op kan reageren rageer ik op!!!
@ Dees: Thanx voor je peptalk meid!! Even spieken ja dat moeten ze nog uitvinden hé... gewoon een angelsound met beeldregistratie Hoop dat jij wat aan die bekkenband hebt, bekkenpijn lijkt me alles behalve fijn! Wil ff zeggen dat jullie allemaal lieverds zijn !!! @ Kim: ow dat is even schrikken dat hij over 2 weken al weg moet! maar wat je zegt dan heeft hij het inderdaad maar gehad! is het daar erg gevaarlijk? idd heel veel foto's sturen hoor!! @ Kristel: Ow Suhe ook overtijd? okeej thnx... Nou trokken hier net de deur achter ons dicht, zegt vriendlief uhm schat heb jij een sleutel bij? nee dus hihi gelukkig heeft mijn moeder een reservesleutel
@ kristel heb het net geprobeerd en het werd idd niet zo dik als met water @ lynn hij wil wel aan de borst drinken maar moet hem johanesbroodpitmeel geven en met de borst deed ik dat met een lepeltje en dat werkt niet zo super. Hoe weet je dat Julian 200cc drinkt uit de borst? @ mum heb je idd geluk dat je moeder een sleutel heeft. Ben je een beetje opgeknapt van het wandelen opzich is het daar niet gevaarlijk dus dat is wel fijn. Ze mogen ook af en toe van de kazerne en dan heb je geloof ik niks te klagen als je in Dubai op het strand ligt en kan shoppen haha ( dat zou ik tenminste doen haha)
hallo meiden net terug van de vk en alles was goed! kindje is al beetje ingedaald dus mag thuis bevallen en wat de harde buiken betreft gewoon rusten.
@ Emma: Owww... ik ben benieuwd naar jullie ventje @ Kim: Ja heeft me wel ff goed gedaan dat wandelingetje... fijn dat het in Dubai niet gevaarlijk is, anders heb je die stress weer! haha je vader shoppen en op het strand liggen? @ Knarboor: Fijn dat alles goed was bij de vk maar uhm om thuis te bevallen moet jullie kindje nog wel even 6 weekjes blijven zitten hoor!!
@emma wat een schatje zeg! @ mum ja is wel de bedoeling hor maar kan niet meer in stuit gaan liggen gaat al beter met je?
@Knarboor: fijn dat alles goed was...wel lekker dat je nu thuis mag bevallen...rustig aan doen dus... @emma: ga gelijk ff kijken hoor op je hyves....
ik had toch verteld dat mijn oom een bankrekening wilde open voor lars...hoorde ik vanmiddag van mijn ma dat hij er gewoon 1000 euro op wil storten....had niet verwacht dat hij zoveel wilde geven zeg...weet gewoon niet zo goed hoe ik hem moet bedanken omdat ik het idee heb dat alleen dank je wel zeggen haast niet genoeg is...
@ Knarboor: ja snap ik meis ja ben wel wat minder sjaggo gelukkig... @ Bos: tjee wat een bedrag zeg voor z'n achterneefje!! echt wel heel superlief!!
@emma; wat een schatje zeg...en wat ligt hij ontzettend lief te slapen op die foto *bos smelt ff van de bank*