Jong, en zwanger willen worden!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door prinses, 31 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    @ Juffie: haha wie weet :p

zal zo eens een ijsje proberen hihi...

2. juffie2008

juffie2008 Niet meer actief

Hey meiden met kleine beebjes,

Wie heeft er ervaring met het merk bumblies luiers. Word verkocht bij Dirk en Dirx.. Ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn. Vind de nieuwe pampers zo duur en onzinnig met een plasindicator..

3. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    @ Juffie: de eigen merk kruidvat luiers schijnen heel goed te zijn (hoor vaak betere verhalen als over pampers) en die zijn ook niet duur... zit btw ook een plasindicator op...

4. juffie2008

Ja klopt daar hoorde ik een vriendin ook over.. Dit werkte op een kinderdagverblijf en daar gebruiken ze die van kruidvat..

Trouwens ik wil geen zwitsal gaan gebruiken maar Natusan.. De doekjes zijn nu in de aanbieding bij Dirx :D Die ga ik van de week wel eventjes halen.. Ik ben zelf dol op de huidproducten van Natusan, ruiken gewoon erg lekker :D

5. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    Doekjes kijk ik niet naar, ik heb van allerlei merken doekjes...
    zwitsal, natusan, etos, kruidvat... ik kijk straks wel waar ons kindje het beste op reageerd!

6. juffie2008

Inderdaad het een en ander halen en dan uitproberen ;)

In de blije doos zat wel een grote doos waar je je doekjes in kunt bewaren :D doorzichtig wit, mooi toch hoef ik die niet meer te kopen :D

7. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    idd, die is van pampers :D ik heb ook zo'n doos van zwitsal en heb ook nog een platte van zwitsal voor in de luiertas!

8. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    ik ga ff met de hond lopen...

9. juffie2008

Ik heb de platte bij Babydump gekregen, dus die heb ik ook al ;)

Ik lees trouwens dat het pakket van de C1000 de moeite is. Je kunt die afhalen in de winkel met een geboortekaartje van je beebje tot 2 maanden na de geboorte.

10. kim1988

kim1988 Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.544
    0
    0
    Gastouder
    maastricht
    @ mum ja vanaf dag 10 na de bevalling kan je daaraan beginnen

ik gebruik pampers ben er erg tevreden over, en ook de doekjes (sensetive) zijn goed van dat merk. De zeitsel doekjes schijnen heel nat te zijn en obserberen niet echt iets

11. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    @ Juffie: Ja die platte van de zwitsal vind ik toch wel iets handiger, daar zitten
    van die "tandjes" in die het volgende doekje tegenhouden!

@ Kim: okeej dus dat bevalt goed?

@ Merk luiers & doekjes: ik vind dat je dat het beste per kindje kunt bekijken...
    de 1 reageerd goed op pampers, de ander krijgt daar juist weer luieruitslag van!
    ik kreeg zelf ook heel erg last van luieruitslag van pampers, mijn moeder trok
    samen met de luier ook de vellen van mijn billetjes (hihi dat klinkt raar :p)
    ik heb pampers, kruidvat eigen merk en huggies in huis, de huggies luiers heeft mijn
    vriend voor zijn verjaardag gekregen van zijn broer haha...

12. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    hee meiden ben ik ook weer!

@Sterretje fijn dat alles goed is!
    @Mum, baby nog binnen boord dus!
    @Juffie, veel plezier!
    @Kristel, hopelijk kolf je snel voldoende!
    @Debby, wil je de kleertjes niet bewaren dan?
    @Kim, fijn dat 't vloeien gestopt is!

@Luiers, new born pampers, kruidvat, etos, c1000, kan allemaal prima. Zelf vind ik pampers het fijnst die zijn wat flexibeler. Kruidvat is dikker en vooral als ze groter worden is het zo'n dikke prop. AH luiers laten de plakdingetjes vaak los.
    Ik ga voor nr 1 (dus de new born luiers) voor pampers. Daarna ga ik over op de Aldi luiers (zijn in verhouding het goedkoopst, aanbiedingen van de pampers meegerekend) en ik hoor er erg goede verhalen over.
    Aldi luiers nr 2 kosten geloof ik 9,99 voor 90 luiers.

Doekjes ga ik denk ik ook voor pampers sensitive. Zwitsal is idd vrij nat. Action heeft bij ons nu ook doekjes van Pampers.

Ik ben weer uitgewerkt! Gezin was erg blij met mij, heb ik wel 10x gehoord ofzo. Heb 't netjes op weten te lossen met de BV en 't gaat nu super! Geeft een lekker voldaan gevoel!
    Nu wel moe. Zijn nog even wezen wandelen in het bos en patatje gegeten. Heb ook hoofdpijn dus straks lekker op tijd op bed.

Ik heb de laatste dagen erg veel ongi-pijn. Niet dat het erg pijn doet maar wel bijna de hele dag door lichte pijn. Zou ik m'n urine weer moeten laten controleren?
    Of kan het groeipijn zijn van m'n baarmoeder? heb ik wel eens maar niet zo vaak als dit.

13. kim1988

kim1988 Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.544
    0
    0
    Gastouder
    maastricht
    @ mum ja merk er niks van vind het alleen jammer dat het geen stopweek heeft wil toch zekerheid elke maand dat ik niet zwanger ben hihi :)

14. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    @kim, door de BV kan je ongi lang wegblijven he, dus dan heb je ook geen zekerheid ;) Aangezien je eisprong altijd eerder komt...

Willen jullie nog wat huis, tuin en keukentips?

ff denken....
    -Maizena helpt erg goed tegen luieruitslag (zul je versteld van staan!)
    -Witte koolbladeren tegen stuwing
    -Druppeltje borstvoeding tegen ontstoken oogjes van de baby en in het neusje wil het ook wel helpen tegen verkoudheid.

Zit ff te bedenken of ik nog wat weet...

15. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    @ Red: Ja nog steeds een BIBje :)
    fijn dat het gezin zo tevreden is!! ongi pijn tijdens de zwangerschap ken ik niet
    zo...

@ Kim: okeej dat is fijn dat je er niks van merkt maar idd wel eng dat je geen
    stopweek hebt! en om nou elke maand te gaan testen? dat is ook zoiets...

16. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    @ Red: een druppeltje BV wil toch ook nog wel eens helpen tegen babypukkeltjes?

17. Hey meiden.. jammer dat het voor niemand nog is doorgezet. En mum geef niet op he, er zijn ook genoeg verhalen van bevallingen die plotseling begonnen tussen week 41 en 42..
    Hoe is die gratis doos van de babydump? Ik wil die van de week ophalen. Andere dozen ga ik niet halen ivm reclame zooi die je er na krijgt.
    Waar hebben jullie trouwens je aankleed/waskussens gehaald? Ik zit een beetje te kijken ernaar, maar kan moeilijk afmetingen vinden enzo dus heb geen idee..

18. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    @ Desiree: gratis doos van de babydump is wel leuk maar niet heel bijzonder vind ik... zit een romper in een knuffel, doosje voor billendoekjes(goedkoop ding vind ik) 2 tuitbekers, lepeltjes.... enne uhm... voor de rest weet ik t niet meer! maar daar moet je ook je gegevens voor invullen op een kaartje!
    Volgens mij hebben de meeste verzorgingskussens dezelfde afmetingen...
    die van ons komt bij de prenatal vandaan en ik heb een 2e, die zat bij het badpakket (badje, standaard, luieremmer) van Bebé-Jou!

19. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik heb een waskussen van de Babydump. 'k Zou voor de Hema gaan maar deze voelde fijner. Prijs was gelijk 9.99 geloof ik.

@Mum, zou best kunnen! Ik zelf doe daar eigenlijk niks mee, trekt wel weer weg ;)

Ik ga denk ik ff baby te huur kijken via internet

20. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Pff, ben echt bang nu...
    Had vandaag een vraag gsteld hier op t forum over dat ik het gevoel heb dat mn baarmoeder er elk moment uit kan vallen en dat mn baarmoedermond ook direct bij de ingang zit (om t zo maar ff te zeggen) en of dat dus normaal is na zo'n zware bevalling.. nu heb ik reacties gekregen dat t lijkt op een baarmoederverzakking! En dat is dus echt niet normaal blijkbaar...
    Ik moet pas de 23e naar de gyn voor nacontrole en als ik zou bellen morgen duurt t nog wel ff wanneer ik dan langs kan komen.. En bij de huisarts kan ik ook nooit direct terecht, meestal pas na 3 dagen omdat hi jt veel te druk heeft..
    Ik ga straks gewoon de HA-post maar bellen, want ik wil nu wel heel graag dat er ff naar gekeken wordt door iemand, ben echt superbang nu namelijk.. :(

Sorry, moest ik ff kwijt...

Deel Deze Pagina