hahaha ja zo zie ik het ook voor me. echt erg. nee mijn familie doet dat niet hoor zo paffen als de kleintjes er zijn.
@kristel: oke jij herkend het dus wel wat ik zeg haha wat een fantasie heb jij zeg hihi.. @agneta: oh bah oorpijn...hopen dat je er wat voor mag/krijgt.. ben benieuwd hoe het met mum gaat... ik ga nog ff de stad in voordat we naar de huisarts gaan...fotoalbums ophalen en cadeautjes kopen voor de kids in de buurt die ook pas geboren zijn...lars heeft net zijn fles op dus hopen dat hij ff zoet blijft als we weg zijn...
Klopt idd! 'k Denk dat het bij mijn schoonfamilie niet zo vanzelfsprekend is hoor! 'k Zit tegen die tijd waarschijnlijk bomvol hormonen dus ga ik er wel eens lekker een appeltje over opgooien! Willen ze er geen rekening mee houden, hebben ze pech en komen ze maar naar ons toe. Buiten vind ik ook niet zo'n ramp dat kun je tenslotte niet voorkomen. Maar 'k probeer nu ook uit de rook te blijven en zal dat straks met de kleine ook doen. Als ik bij m'n schoonfamilie ben wordt er binnen wel gerookt maar 'k ga meestal dan aan de andere kant zitten zodat ik er het minste last van heb.
hier word ook niet meer gerookt binnen maar voorheen wel. ook toen ik zelf gestopt was...mijn ma gaat ook niet buiten roken thuis als lars er is... ze doet het niet met hem op schoot maar ik kan haar niet verbieden niet in haar eigen huis te roken omdat mijn zoon er is... ben nu echt weg
Hihi ja een ma flodder geval! Ik zal hier even snel aan de slag! mag straks ook boven 't oude plafond in vuilniszakken gaan stoppen ofzo... hele grond ligt nu bezaaid van de babykamer. Stucadoor komt volgende week of de week erop en plafond wordt over 1,5 wk gedaan. Begin is er!
@Sam: haha, ja dát zou pas een gezicht zijn.. Ma flodder die bv geeft @All: Zo, Yentle is écht snel met alles.. Ze loopt met alles gewoon minimaal 2 weken voor.. En nu valt me iets op dat ze wel écht ver voor ligt.. Ze kan gewoon nu al continu haar hoofd rechtop houden als je haar vast hebt. Terwijl ik net lees dat dat normaal pas rond de 10-12 weken is. Wij gaan straks dus met haar wandelen met de buikdrager van baby björn, eens kijken hoe dat gaat
Goeiemorgen @ bos ayden kreeg het pas na 3 weekjes mar hij heeft last van spugen (als hij geen johanesbroodpitmeel zou krijgen) en hij heeft s'avonds en s'nachts last van opkomend zuur waardoor die ook zo met zijn lijfje doet en rare geluiden maakt het lijkt net alsof hij zijn keel schraapt dus tegen het spugen hebben we nu wat maar tegen het zuur niet, ze zeggen dat hij er echt heel veel last van moet hebben en ook overdag onhandelbaar moet zijn voordat ze medicatie geven @ kristel ikhaal er nu 120 uit en soms 150 als hij 4 of 6 uur niet gedronken heeft dus dat is prima heb wel gister hypo allergeen gekocht van nutrilon voor de zekerheid. Weet jij of je trouwens iets vergoed krijgt als je kindje reflux heeft want bij allergie krijg je wel wat trg hè?? Vind het kolven alleen soms pijn doen mijn tepels branden soms erg ik lAs die link van lynn ik vind het wel appart dat er staat als je zelfs fulltime zou roken het nog beter is dan kunstvoeding... Zegt ook wel wat hè!!! En dat als je rookt je kindje kans zou hebben op luchtwegeninfectie maar bij kunstvoeding de kans hoger ligt dus die paar sigaretjes van kristel ( of die 3 van mezelf) zal echt niet zo schadelijk zijn dat een baby er last van heeft. En als ik een wiekse rosé drink dan doe ik dat ook na de voeding en er staat dat in borstvoeding geen alcohol word opgeslagen dus ook na 1 uur verdwijnt uit je bloed en bv no problem lijkt mij weet iemand trouwens hoeveel cc een kindje moet hebben rond deze leeftijd op de flesvoeding staat dat hij met zijn gewicht 5 keer 165 cc moet krijgen wat 775cc is en ayden krijgt nu 6 keer 120 (enkele van 150 ertussen) wat dus 720 cc is en zou ik het omhoog gooien naar 150 cc per voeding dan zou hij 900 krijgen wat me dus een beetje veel lijkt :s denk dat ik zo maar even het cb bel om te vragen
Ik vind dat de gezondheid van je kind wel belangrijker dan een stomme sigaret. En ik wil best even van tevoren bellen dat we eraan komen en dan blijven we gewoon een uurtje ofzo. Als de kleine klein is slaapt ie toch nog veel en dan zet ik hem/haar gewoon op een slaapkamer neer. 'k Denk dat ik de verjaardagen oversla met alle rokende visite, 'k heb er geen zin in om daar een paar uur in te zitten. Gaat manlief maar alleen.
@Kim, volgens mij maakt dat niet zoveel uit. Als hij het er prima op doet en goede plasluiers heeft en tevreden is gaat 't goed hoor. Borstvoeding is op verzoek en als je goed naar hem luistert dan krijgt hij wel voldoende. Laatst was ie ook prima gegroeid toch?
@Kim: Nee, de voeding krijg je helaas niet vergoed bij reflux... Maar Nutrilon is dan ook wel heel duur hoor. Ik wilde die eerst ook kopen, maar toen zag ik dat ze van t Etos huismerk ook HypoAllergeen hebben en die kost 11 euro. Scheelt zo 5/6 euro met Nutrilon. Wow, 120 per keer is wel netjes! Bij mij wisselt t nog steeds heel erg.. Soms haal ik er zo 170 uit en normaal gesproken 100-120 maar soms maar 60 bijv. Wat betreft de voeding: Dat zijn echt richtlijnen.. Wij geven Yentle gewoon wat ze wilt, de ene dag drinkt ze 650, de andere dag 850. Niks mis mee hoor, helemaal niet met borstvoeding Je kan ze moeilijk honger laten lijden he (Ik heb sinds de bevalling 2 glaasjes wijn gehad, lekker! En ik doe t direct na t kolven ook )
@ kristel wat goed van yentle, ayden kan ook echt al super lang zijn hoofdje omhoog houden veel plezier met de buikdrager ik kon er een overlopen van een collega van mijn vader maar mijn vader spreekt hem niet meer voor zijn uitzending dus jammer bij mijn opa en oma word zo erg gerookt dat het blauw staat en als ik langs ga dan bel ik en zetten ze alles open en tot nu toe is het elke keer schoon (zo ver je een rokend huis schoon kan noemen whaha) en als ik er ben roken ze niet maar ik ben er 1 uurtje of misschien 2 dan kunnen ze het echt wel ff laten staan en straks als hij wat langer blijft als hij ouder is dan roken ze in de keuken met de afzuigkap is toch netjes van ze wisten jullie trouwens dat als je rookt de nicotine op peuterhoofte zweeft dus alle rook wat je niet meer ziet daar loopt dan een peuter continu in wat echt super slecht is dus het excuus ik rook toch uit zijn buurt of omhoog maakt geen verschil buiten ga ik er niks van zeggen maar als iemand naast de kinderwagen ofzo staat te roken en de wind staat zo dat het erin blaast dan word ik niet vrolijk en draai ik de wagen om!! Ik ga ayden eten geven en dan mezelf opmaken als ik eraan toe kom
@Sterretje: Stomme vk. Eigenlijk vind ik het soms wel spijtig hoor, dat ze vrouwen gewoon zo rond laten lopen terwijl het duidelijk is dat ze enorma afzien. Maarja ... zal wel beter zijn voor de kleine? @Mariss: Hopelijk werken de medicijnen snel. Een bs is nooit leuk. @Emma: Het vloeien is snel over gegaan bij jou. Wel fijn. @Juffie: Van al je berichtjes over het schilderen van je commode, zit er echt een meeeeeega grote commode in mijn hoofd Jij blijft maar schilderen Ben wel benieuwd naar het resultaat hoor @Kim: Wat fijn ség, dat Ayden al zo lang doorslaapt En dat je alweer nieuwe kleren moet gaan shoppen @Kristel: Niemand moet er zich natuurlijk mee bemoeien hé. Als jij ontspant van die paar sigaretjes per week is dat mss alleen maar goed voor jou en Yentle. In mijn geval ... 3 zou voor mij al genoeg zijn om de week erop 4, en dan 5 en ... tot ik weer begin. Dus daarom dat ik voor mezelf echt hoop dat ik het niet ga proberen. Ik heb gewoon zoveel schrik dat het na verloop van tijd weer zou meerderen. Want in het begin rookte ik ook maar een paar per week. Maarja, das bij iedereen anders hé. @Agnata: Ik dacht al dat je een plop voelde! Ik dacht ja tis begonnen. Maar tis blijkbaar in je oor Ik hoop maar voor je dat het geen oorontsteking is. Vervelend is dat Over buitenroken. Hier ook hoor. Ik kreeg vorige week een babyfoon van kennissen. De ontvanger voor in de woonkamer, die zag gewoon helemaal geel en plakte helemaal, gewoon omdat er zoveel binnen wordt gerookt. Jah, dat vind ik wel niet goed. kHeb de babyfoon ook niet aangenomen. Zo'n vies ding @Mum: Ik hoop voor je dat ze je vandaag gaan helpen hoor! Je moest toch naar de gyn hé. Ik moet vanmiddag op gesprek op mijn stageplek. Ik hoop dat ik snel mag beginnen. Zo stilletjesaan begin ik me te vervelen thuis, daardoor ben ik ben enorm gemotiveerd om aan de stage te beginnen. Donderdagavond is het rapportuitreiking, dan krijg ik de resultaten van mijn examens. Pff, kheb nu al veel zenuwen als ik eraan denk.
@ red hij was idd al een kilo aangekomen de eerste maand en honger heeft hij niet @ kristel ik wil de hypo allergeen van Kruidvat gaan gebruiken maar dacht laat ik eerst de eerste van nutrilon pakken dan heb ik ten eerste een pak die ik nu kan gebruiken voor op het aanrecht en kan ik verschil misschien zien nutrilon en kruidvat komen uit dezelfde fabriek toch?? Is toen al die ophef over geweest omdat het zo veel zou lijken op de nutrilon zelf maar nutrilon heeft die zaak verloren want ze kunnen er niks tegen doen en van de Kruidvat zijn ze 9 euro dus dat scheelt wel 6 euro per pak en 9 euro + de 5 euro van johanes is nog 14 per week ( als ik volledige flesvoeding moet gaan geven..
@Hilli: Ik snap die angst wel hoor, dat je dan bang bent om weer meer te gaan roken Heb ik ook wel hoor! Maar ik wil het gewoon écht niet, ik wil niet continu zenuwachtig zijn zoals eerst en steeds stinken Ben benieuwd wanneer je mag beginnen op je stageplek! Wat voor een stage is het precies? (of heb je dat al eens verteld...) @Kim: Zoals t nu gaat met t kolven hoef je echt niet bang te zijn dat je volledig FV moet gaan geven hoor Als jij echt gemotiveerd bent om Ayden borstvoeding te geven dan komt t wel goed Ik heb Yentle nu de afgelopen 2 dagen volledig FV gegeven en ik heb in de tussentijd heel veel gekolfd om mn productie te verhogen en om een voorraadje te hebben staan om goed mee te kunnen beginnen. Ik liep eerst namelijk steeds achter op haar en nu loop ik voor en kan ik t bijhouden hoop ik @All: Ben er vandoor, we gaan even met Angel wandelen en neem Yentle in de buikdrager mee, ben benieuwd hoe het zal gaan!
Hey meiden, ben ik ook weer even net de laatste 2 pagina's alleen gelezen maar afgelopen dagen ook alles gelezen hoor. Alleen had absoluut geen puf om te reageren. Ik was zo moe. Gisteren na het werk gelijk op de bank gaan slapen, tussendoor patat op (was heerlijk haha) en daarna gelijk door naar bed tot tien uur vanmorgen wel wat enge dromen gehad over brand in huis en begon wat te ijlen in bed (dacht een brandalarm te horen ) pfoe adrenaline stroomde door me heen. Zo naar de vk toe gelijk ff wat dingen aankaarten waar ik mee zit.. en ben benieuwd hoe hoog of laag me hb nu is. @ Kristel ik denk als jij het bij af en toe een sigaretje houdt het niet zo erg is.. vind het zelf een beetje zwart/wit als mensen dit alweer beginnen met roken vinden. Er is een verschil tussen een pakje per dag en niet roken . Maar goed je moet je maar niet teveel aantrekken van sommige reacties want je kan het wat zwaarder oppakken dan dat het bedoeld is. Das weer niet fijn. Maar ben blij dat het met Yentle nu steeds beter gaat. Dus de osteopaat helpt nu toch wel? Ben het wel eens met Sammie, wat een knappe meid heb je toch op de wereld gezet @ Red succes met de babykamer! Gaan jullie nog behangen of verven? @ Kim leuk weer een nieuwe skinny gehaald.. ik kan niet wachten tot de tijd dat ik weer normale kleding aankan. Die zwangerschapskleding zit echt vreselijk bah. Volgens mij drinkt Ayden behoorlijk goed hoor, hij groeit toch ook prima? Fles moet je niet met bv vergelijken, bv zeggen ze dat gaat op verzoek dus je kindje geeft aan wanneer ie wilt. En anders even uitproberen maar fijn dat je steeds meer kolft @ Mum succes bij de gyn! Ik blijf duimen!! @ Bos jij succes bij de dok met Lars.. maakt ie ook van die geluidjes? @ Agneta balen oorpijn, pijnlijk he weet er alles van helaas. Beter dat je zo gelijk terecht kan hoe sneller je behandeld wordt hoe minder pijn @ roken ik ben alleen tegen fulltime roken in zwangerschap en erna met bv. Ik deed in het begin zelf af en toe een hijsje, dan had ik er zo'n trek in en erna was het weer over. Het blijft toch iemand zijn/haar eigen keuze en tegenwoordig weet iedereen toch wel dat het niet goed is.. Ik heb trouwens zelf ook medicijnen die in de bloedbaan komen, en later ook in de bv, die ook niet helemaal goed zijn voor de baby. Maar ik kan niet stoppen hiermee. Heb wel een lage dosis, dan valt het behoorlijk mee. Met roken valt dat ook wel mee een klein beetje in de bloedbaan en in de bv.. maar het beste is natuurlijk om dat niet te doen maar ja daar moet je zelf voor kiezen!! @ Mariss fijn om te lezen dat het nu weer veel beter gaat met Chanell, ze heeft geen rare dingen meer gehad met die reflux he? Dus de medicijnen helpen goed?
@ Hilli, bah een plakkende gele babyfoon smerig inderdaad!! Spannend hopelijk allemaal mooie cijfers donderdag @ Juffie 3e trimester begint trouwens met 28 weken dus zijn we bijna is die commode nog niet af?? Wat doe je er allemaal mee??
goedemorgen!! Druk gekletst weer hier zie ik.. @ mum is je beeb er nog steeds niet :s Benieuwd wat de gyn. vandaag zei @ all F. ligt in bed dus ga ff in sneltreinvaart door t huis