@emma:nope niet kunnen slapen vamiddag @sammie: aardig opgezet...dat word scheten laten haha @oma: sorry kan je ook niet helpen
@Sam: ik heb het nr nu in een wav bestand omgezet en dan pakt ie m wel op 4,50 minuten. Geen flauw idee waarom, maar kan iig weer even verder! Krijg alleen nog geen stuk eruit geknipt Maar das weer een ander probleem haha. @Emma: na 4 kinderen in 4,5 jaar, zonder geld en zonder vent .. denk wel dat je er dan klaar mee bent Goed, ik zou het niet doen, maar sommige mensen zijn gewoon te lui om anti-conceptie te gebruiken!
@Dreamer, oow ja ik dacht dat het haar eerste kindje was.. Pff in 4,5 jaar 4 kinderen mijn god. Allemaal van een andere vader dan ofzo? @Bos, hoop voor je dat hij vanacht een beetje doorslaapt dan! Ik ben blij dat mark morgen weer thuis komt! wat gaat de dag trouwens supersnel met een kleintje
@Mum: Zag je online dus heb meteen ff weer gespiekt op je babysite! Echt superleuk dat er zoveel foto's gemaakt zijn van de geboorte! Je hebt ht zelf namelijk niet kunnen zien, dus dan is t wel fijn dat je het iig op foto's terug kan zien toch? Werd er weer heel erg emo van, echt erg.. Ookal is het dan een keizersnee, tóch is het een hele mooie geboorte! En ik zeg t nog een keer: Ze is supermooi @All: Ben meteen wer weg, even boodschappen doen
kristel: vind t echt een super mooie foto van yentel.. sammie: fijn dat je er weer bent.. nu nog opknappen en aan de klus maar weer. uhm.. jeetje ben de rest alweer vergeten.. erg slecht...
@ Suus: onze babysite is www.beebjevanos.babysite.nl @ Emma & Bos: Thnx voor jullie verhalen over jullie kraamhulp, wij hebben die van ons eruit gebonjourd, morgen komt er een ander! @ Gaby: Spannend allemaal hoor meid! @ Red: thnx dat je wilde vertellen hoe jouw werkdagen er ongeveer uitzien... onze kraamhulp is bij ons voor het eerst alleen in een gezin, kan het haar ook niet echt kwalijk nemen maar ze is gewoon te onkundig, kan mij en mijn vriend niet vertellen wat we willen weten en vraagt steeds wat ze moet doen, ziet zelf geen werk enzo! ook had ze nog nooit iemand verzorgd die een keizersnede had ondergaan! (ze dacht dat de gaatjes van mijn navelpiercings de keizersnede waren...) Morgen komt er een ander, ze was niet onaardig ofzo maar vond verhalen over zichzelf belangrijker! @ Kristel: Ze staan erop hoor Wat een ontzettend mooie foto van Yentle zeg!! top! @ Kim: Wat sneu dat Ayden een allergische reactie kreeg zeg van de zantac... denk je ervan af te zijn... @ Sterretje: jullie ventje laat ook nog maar op zich wachten hé.. trek je het nog een beetje? @ Dreamer: Dikke knuff voor jou weer meid! las dat je dat wel weer even kon gebruiken! @ Sammie: kan me er iets bij voorstellen die buik vol met lucht, bij mij hebben ze van de week in het ziekenhuis met een soort van luchtclysma de lucht uit mijn darmen moeten halen... Foto's van de ks heb ik op de babysite gezet! zal even een paar steekwoorden plaatsen over mijn bevalling, want voor mijn bevallingsverhaal heb ik voorlopig nog geen energie! 8 uur sóchtends binnen voor inleiding, 8.30 uur vliezen gebroken, krappe 2 cm ontsluiting, onstluiting vordert met minder als 1 cm per 2 uur, weeenstormen, vraag om pijnstilling,krijg ik met 6 cm (pomp) zit op dat moment op 4 cm, afwachten, 2 uur later nog maar krappe 5cm ontsluiting, krijg ruggeprik deze werkt 1 uur (??), daarna weer weeenstormen dubbel zo heftig als vóór ruggeprik, ruggeprik opnieuw geprikt (hadden ze nog nooit meegemaakt) 2 cm dieper als gebruikelijk! deze werkt gelukkig wel! nu vrij snel 9 cm ontsluiting (nog een klein randje) ruggeprik gaat uit, weeën worden al snel weer onwijs heftig, ik krijg persdruk maar GEEN persdrang, pomp weeenopwekkers NOG hoger, zonder persdrang Dimara al een flink eind mijn bekken in geperst, dit vordert niet en de gyn wil een vacuum proberen, werkt niet Dimara ligt in sterrenkijkershouding en wil niet draaien met behulp van de vacuum, ok wordt gebeld! heb in totaal 3 kwartier op de operatietafel gelegen, Dimara zat goed vast en is er met grof geweld uitgetrokken, schoot ook steeds terug omdat ze vacuum gezogen was, door het getrek keizersnede nog aan beide kanten uitgescheurd! véél bloedverlies, ben met een HB van 4.4 naar huis gekomen dus ben nog heeeeel duf! hoop dat jullie hierdoor een klein idee hebben van de bevalling, het hele verhaal komt nog, maar wanneer weet ik niet!
@ gaby: ja idd, begin het nu allemaal pas een beetje te beseffen! enne krijg nu pas last van mijn borsten AUW!! volgens de kraamverzorgster zou ik er helemaal geen last van krijgen omdat ik er gister nog geen last van had gehad! nou gisteravond begonnen ze ineens flink te lekken en merk nu dat ze ontzettend pijnlijk zijn!
@mum, zooo dat klinkt heftig Meid wat een bevalling, maar gelukkig is alles nu goed met jullie! mag ik ook het ww van je site ? ja stuwing is best pijnlijk, je moet je borsten goed warm houden zodat je geen ontsteking krijgt. Bij mij duurde het een paar dagen toen zakte het weer af. Wil je bv geven of echt niet? Fijn dat er een andere kraamverzorgster komt, is toch wel belangrijk dat dat goed zit. En jij hebt meer verzorging nodig dus dan helemaal!
@mum: jee klinkt heftig zeg.. pfff...merk dat ik niks meer kan hebben nu begint het slaaptekort op te breken geloofi k...
@ Gaby: Ik geef flesvoeding.. @ Emma: Ons meisje doet het nu zo goed op de fles dat ik gewoon lekker bij de fles blijf! ja ik heb idd meer verzorging nodig als die kraamverzorgster mij gaf, ik kon vannacht niet eens zelf rechtop gaan zitten in bed, daardoor besefte ik wel dat ik gister teveel zelf heb gedaan! @ Bos: korte nachtjes zeker? heeft lars ook zo'n last van krampjes? ik hoop dat ons meisje er vannacht niet zo veel last van heeft als vanmiddag! God! wat is dat zielig...
@Mum ,ja zielig he krampjes Jorick heeft het de eerste week ook hele nachten gehad. Het werd vanzelf minder en nu af en toe gelukkig. Als het met flesje goed gaat dan moet je dat vooral blijven doen ja Je moet rustig aan doen hoor! lekker blijven liggen. Is het met je schoonmoeder allemaal zo gegaan als je verwachtte of viel het mee? @Bos, hoop dat je even kunt slapen vanacht! is niet vol te houden anders zo
@ Emma: ja idd, hebben jullie Jorick iets gegeven tegen de krampjes? gelukkig is het nu al een stuk minder bij hem! mijn schoonmoeder valt me alles mee moet ik heel eerlijk toegeven *klopt heel hard af* maar ik juich nog niet te vroeg Vanaf wanneer lieten jullie jullie kindjes alleen boven (in bed of in de wieg?) ik moet er nog niet aan denken namelijk! Ik ga Dimara wakker maken voor haar flesje, als wij haar niet wakker maken dan zeurt ze er niet eens om! ook s'nachts vraagt ze niet om de fles, ze jammert wel wat maar valt na 5 minuutjes knuffelen weer als een blok in slaap, afgelopen nacht heeft ze de laatste fles gehad om 0.00 uur en de eerste kreeg ze weer om 7 uur! we moeten echt opletten dat we aan de 7 voedingen op een dag komen en maken haar dus echt om de 3 uur wakker overdag! dan eet ze supergoed en is daarna vaak klaar wakker
@Mum, nee ik heb Jorick niks gegeven.. volgens de kraamverzorgster was het normaal, de darmpjes moeten even op gang komen. Het ging ook idd weer over. Ik heb wel veel venkelthee gedronken, dat schijnt te helpen in de bv maar weet niet of het echt helpt haha Ik moest (en nog steeds niet eigenlijk) er niet aan denken ook om hem alleen te laten! Hij heeft ook 2 nachten bij ons in bed geslapen op het aankleedkussen.. toen was hij ook veel rustiger en kregen wij ook even een beetje slaap haha. Nu heb ik het bedje naast mn bed staan en overdag heb ik hem in de kinderwagen. Gelukkig valt je schoonmoeder mee haha, mijne is hier de hele dag geweest gister en ging ook goed wat hèerlijk dat ze zo goed doorslaapt! Ik slaap al 2,5 weken maximaal 3 uren achter elkaar haha *gaaaap*
zo hehe... eerst ff reageren. @Mum, doe je heel rustig aan meis? Veel rusten hoor, anders krijg je nog een lange nasleep! Heftig je bevalling!! *oeps... ik moet nog* Ben je ook ingeknipt omdat ze een vacuumpomp hebben geprobeerd? Heb je ijzertabletten gekregen? pff... wel laag zeg je hb! Jammer dat je een onervaren iemand kreeg, hadden ze ook wel wat meer rekening mee mogen houden. Goed dat je een ander krijgt! Hoop dat dat beter werkt en jullie echt wat aan haar hebben! Jullie kunnen extra uren krijgen he, 2 uur per dag extra met een max. van 10 uur (zo even uit m'n hoofd) en 9e en 10e dag. Laat je lekker verwennen! Enne... als 't weer een 'waardeloos' iemand is, kom ik langs @Kristel, ben met je eens dat kindjes niet voor niets huilen maar sommige kindjes hebben het ook even nodig om zich in slaap te huilen. Vaak kun je aan het huilen wel horen of er echt wat is. Mooie foto!
ZO ben weer aangeland, ging nog ff wat lezen in bed maar ben weer in slaap gevallen, heb me slaap wel ingehaals nu hoop ik! @mum klinkt als een heftige bevalling meis, wat een gedoe allemaal he! Doe je wel rustig aan, een ks is niet niets voor je lichaam hoor! Heel veel rust en niet te veel doen is erg belangrijk! Fijn dat je morgen een andere kraamhulp krijgt, is toch fijn als je er een goed gevoel bij hebt hoor! @sammie oei je buik is echt opgezet zeg 1 Hoop dat het snel wat minder is en je beter kunt liggen! Ziet er verder wel heel mooi uit hoor, erg knap dat ze het zo kunnen tegenwoordig! @dreamer 4 kids in 4 en half jaar tijd? @gaby wanneer wil je gaan testen meis?