@Sterretje, fijn dat je niet naar de gyn hoeft! Hou 't wel in de gaten hoor of je geen erge hoofdpijn krijgt of last van je bovenbuik. 'k Heb ook wel verhalen gehoord dat er geen eiwitten waren gevonden maar dat ze uiteindelijk wel zw.vergiftiging hadden. Hier lang dagje gehad, ging verder prima. Moest om 5 uur de 2 oudste kids van de BSO halen, ben ik alleen een andere kant opgelopen dan zij had bedoeld, gevraagd aan een man, verkeerde kant opgestuurd, 'k heb me uit de naad gelopen en gerend... pfff... uiteindelijk gezin maar gebeld. Toen eerst terug gegaan en ondertussen had zij geregeld dat de kids thuis gebracht werden. Was helemaal kapot en ben nog aan't bijkomen. Maar even patat gehaald, was pas 18.45u thuis. Nu lekker vrij en pas maandag weer aan't werk!
@ Emma: owja venkelthee idd, maja dat gaat via de bv! vriendlief heeft vanmiddag van die homeopathische druppels in huis gehaald van VSM maar laat de verpakking dicht tot ik het echt niet meer weet met die krampjes, het is gewoon zooo hartverscheurend als ze zo krijst van de pijn! In het ziekenhuis sliep ze ook zomaar 6 uur door s'nachts volgens mij hebben wij een modelbaby ze huilt (behalve als ze krampjes heeft) eigenlijk bijna niet, het is meer een beetje simmen wat ze doet... als ik of mijn vriend haar dan oppakken of even anders vastpakken is ze vaak alweer stil, heb nog niet echt meegemaakt dat ze echt vraagt om haar fles! @ Bos: Wat fijn dat Lars ook geen last meer heeft van krampjes, het is echt zo ontzettend sneu idd! je bent zo machteloos! Lars ook lekker een weekje tussenin in het ziekenhuis sliep Dimara in het wiegje maar dat stond echt recht naast mijn bed, afgelopen nacht ook in het wiegje thuis maar bij elk geluidje ofzo waren wij wakker en dan met het licht van onze telefoons even spieken of ze nog goed ligt enzo @ Red: Daar hou ik je aan meid, dat jij langskomt ik ben gelukkig niet ingeknipt ze hebben een kleine vacuum gebruikt, heb idd ijzertabletten maar de huisarts zei vanmorgen al (toen hij op kraamvisite was) dat hij wel een herhaalrecept uit zou schrijven, want de hoeveelheid tabletjes die ik gehad heb, zouden zeker niet genoeg zijn! Extra kraamzorg is niet echt nodig vriendlief doet graag veel zelf in het huishouden en dan loopt ze hier ook maar een beetje doelloos rond! morgen komt er een ander en dan zullen we het nog wel even over de uren hebben! heb in principe tegen het bureau gezegd dat van 8 tot 13.00 uur prima is! @ Sterretje: Dikke knuffel meid, t zit jou ook niet mee hé!
o dat scheelt weer, naja je hebt genoeg te verduren gehad! ben je van binnen ingescheurd of aan je onderkant? heb je je wachtwoord nog even voor mij, ben benieuwd naar de foto's jou mannetje moet ook beetje om zichzelf denken he! 'k denk dat je nog wel even zoet bent met de ijzertabletten, 3 maanden denk ik wel
Ff snel, moet gauw weer weg @Mum: Zoo, echt een superzware bevalling Het lijkt wel veel op de mijne alleen lukte het hier wél met de vacuümpomp.. Ik weet gewoon precies hoe bepaalde dingen voelen en ik vind het echt zo kut voor je dat je t zo hebt mee moeten maken terwijl ik nog had gezegd dat je t niet zo zou meemaken.. Ik had echt een fijne bevalling gehoopt voor je.. Ik hoop in ieder geval dat je snel hersteld, maar doe alsjeblieft wel rustig aan hoor! Anders ben je straks nog verder van huis! Wat betreft de stuwing: dat is idd pijnlijk.. Het helpt als je nu even een paar dagen een strakke bh aantrekt, en als t te pijnlijk wordt kun je paracetamol innemen Warmte kun je beter NIET gebruiken op je borsten nu, want warmte stimuleert de melkklieren waardoor je nóg meer stuwing krijgt. Het beste is om als je onder de douche staat en je kunt t aan wat koud water eroverheen laten stromen (of koude natte doeken als je last hebt) Beetje vreemd trouwens dat die meid zei dat je geen stuwing zou krijgen omdat je t gister niet had Meestal krijg je t op de 4e dag na de bevalling en bijna elke vrouw krijgt t, ook vrouwen die wél bv geven! Idd een onkundige meid dus Goed dat je om een ander hebt gevraagd! Ben weer weg, eten! Zijn wat later vandaag omdat we net nog naar t winkelcentrum moesten, wat spullen bij de hema halen enzo (we eten trouwens lasagne met salade voor de nieuwsgierigen )
Ohwja, Mum.. Over dat Dimara nu nog lang slaapt en nog niet echt om voedingen vraagt; goed dat je haar nu wakker maakt, maar het kan zo veranderen hoor! De ruggeprik die je gehad hebt, dat is morfine.. En dat gaat tijdens de bevalling via de placenta over in t bloed van je kindje. Dimara kan dus doordat je zoveel hebt binnengekregen daar nog wel even suf van blijven. Yentle is er ook dagen suf van geweest en sliep ook continu! (en doordat ze zo suf was kon ze dus ook niet aan de borst drinken de eerste dagen) Ik wil je niet uit je droom helpen (om t zo maar even te noemen), misschien ís Dimara wel gewon echt een modelbaby Maar dat je er even rekening mee houdt dat t dus zo kan veranderen en dat je dan niet denkt 'help, wat is er met mn meisje gebeurt?!'
Idd, koude kompressen, stevige bh (liefst zonder beugels, die drukken de melkkanaaltjes dicht), paracetamol, gekneusd witte kool blad erop. En raar idd, bijna iedereen krijgt stuwing en 't komt vaak geleidelijk opzetten met een hoogtepunt en daarna zakt het weer langzaam af.
@mum thnx voor de knufflel! Heb ik wel ff nodig, ben er zo klaar mee! Nou ja dat kun jij wel begrijpen haha Rustig aan hoor! @red thnx voor de tip meis, zal er erg in houden, tot nu toe voel ik me niet beroerder of meer hoofdpijn gelukkig Lekker dat je nu tot maandag vrij bent, kun je zelf ook wat bij komen! @kristel, mmm lekker lasagna! Eet smakelijk! ZO ben er verder weer vandoor voor vandaag, ben op de een of andere manier nog moe, ga dus lekker me bedje weer in, echt ff nodig volgens mij! Fijne avond meiden, tot morgen!
@ Red: Nee van onder gelukkig niet ingescheurd, zo ver ben ik niet gekomen... ja mijn vriend gaat s'middags ook lekker mee naar bed enzo hij gaat maandag pas weer werken! heeft ie toch een week vrij gehad! 3 maanden zoet met de ijzertabletten? pfoe dat had ik niet gedacht, naja dat is het ergste niet... zie er alleen uit als een junk! ben echt lijkbleek en heb donkere kringen om mijn ogen! de eerste foto's van mij met ons meisje samen zijn dus errug charmant NOT! ben btw al 7 kilo kwijt! @ Kristel: ja het is idd kl*te dat het zo heeft moeten eindigen maar gelukkig kijk ik er niet echt met een rotgevoel op terug, moet het ook allemaal nog een beetje laten bezinken! haha lees nu dat ik geen warmte moet gebruiken op mijn borsten, heb net met natte warme washandjes om mijn handen mijn borsten zitten masseren... naja we zien wel Ik ben er heel blij mee dat ze het nu nog zo goed doet dat "doorslapen" maar ben me er idd van bewust dat dat zo afgelopen kan zijn en totaal kan omdraaien... tot die tijd genieten we en nemen we het ervan heb nu wel een sporttopje aangetrokken over mijn bh zodat het nog ff wat strakker zit! @ Ster: begrijp je heel goed meid!! hou nog ff vol en probeer echt zoveel mogelijk uit te rusten!! *lees nu dat je gaat slapen, heel goed!!* Slaap lekker meid!
@mum: lekker hoor dat ze zoveel slaapt..hopen dat het zo blijft inderdaad dan hebben jullie zeker een modelbaby... lars net fles gegeven...in bad gedaan en ligt nu in bed...hij is doodop volgens mij..hopen dat hij beetje wil toegeven aan zijn slaap (nu ligt hij nog te huilen namelijk zucht) laten we maar hopen dat hij het nodig heeft om te huilen en ik hem niet voor niks laat huilen...ik weet namelijk dat als ik hem oppak en hij bij mij in slaap valt ik hem niet weg kan leggen want dan word hij weer wakker...en wil niet nog zo'n nacht als afgelopen nacht.. ik ga ff bankhangen...kan ik beetje uitrusten want pfff...heb het ff gehad.. misschien kom ik zo nog ff kijken en zo niet dan fijne avond vast...
Niet teveel masseren hoor! Zo hou je je productie op gang! Alleen als je een harde plek voelt. En flink koelen die handel!
@mum: haha een junk....te veel morfine gespoten haha... komt wel goed joh...niet gek he dat je er niet uitziet als je zelf na zo'n bevalling...zeven kilo al lekker...(jij was toch ook 20 aangekomen net als ik?) en als de stuwing echt niet te doen is even helemaal leeg kolven en dan gelijk koude kompressen erop (ff maandverbandjes in de vriezer leggen over je brood of kipfilet ofzo zo dat ze vast vormen) en je borsten goed inpakken dmv stevige bh en bh aanhouden onder de douche... heeft bij mij ook geholpen..hoefde daarna nog maar 1x 5 minuten te kolven na het leegkolven en toen was ik ervan af (nou ja het druppelde nog wel lang na maar had er geen last meer van)
He allen.. Mum wat een verhaal zeg! Gatver.. maar wel fijn dat het nu wat beter gaat en dat dimara het zo goed doet! Sterretje.. ga maar lekker liggen. Je moet straks een hele prestatie leveren. Misschien is dit wel het voorteken en gaat het vannacht beginnen! all.. hier van 3 tot 5 half geslapen.. weer continu wakker .. net nieuwe eetkamer stoelen gekocht ( met wieltjes ) slingers voor als ze er staks is
@ Kristel: was Yentle helemaal niet wakker de eerste dagen? Als Dimara wakker is is ze wel echt wakker, ze kijkt dan echt rond met haar grote donkere ogen en is er echt bij! ook tijdens haar flesjes is ze goed wakker, pas daarna valt ze goed en vast in slaap! die doos van een kraamverzorgster (ja sorry maar dat blijkt ze toch te zijn, donker grijze washandjes bij de witte was ) vond dat Dimara wel heel erg wakker was voor haar leeftijd en dat ze ook lang wakker is! Nu ben ik er weer weg van, want wordt tureluurs van het licht van mijn beeldscherm... fijne avond allemaal!
@bos, 'k zou toch idd proberen om hem even te laten huilen, tenzij hij echt helemaal overstuur wordt. En anders even in bed troosten, gewoon hand op z'n hoofdje neerleggen tot hij rustig wordt, niet teveel tegen 'm praten, en dan weer weggaan. Enne zelf ook lekker gaan slapen als hij slaapt, pff lijkt me wel vermoeiend hoor! Ik zit er nu max. 10 uur in per dag maar das even wat anders als de gebroken nachten.
Hoi meiden @ mum jeetje wat heftig die bevalling van jou heb echt met je te doen en stuwing bah wat een rot gevoel was dat bij mij deed echt veel pijn onder de douche met bh is ook goed voor het tegen gaan en idd niets warms erop leggen, ook slapen met bh (zonder beugel) kan ook helpen wat is je ww ookal weer?? @ de rest sorry dat ik niet reageer maar ben op de iPhone en heb weinig zin om daar alles mee te moeten typen ayden heeft nog steeds uitslag op zijn huid (gezicht) voelt als schuurpapier echt vervelend hopelijk is het snel over het zuur is nu wel minder dus dat is dan weer wel positief Fijne avond allemaal
ben echt verslaafd geloof ik...ik kom hier nooit weg denk ik haha vraag me af of ik het vol ga houden het bankhangen... heb trouwens sinds gister steeds buikpijn...zouden dat mijn darmen zijn ofzo...lijkt wel of ze in de knoop zitten...steekt af en toe... en het klinkt misschien raar maar mijn vetrol/huidrol die nog op mijn buik zit he...die doet gewoon pijn af en toe hoe kan dat...hadden de andere bevallen dames daar ook last van?
@ red: okeej thanx voor de tips, dan doe ik dat dus ook niet meer... @ Ukkie: Sorry voor mijn verhaal, jij moet nog... niks van aantrekken hoor, elke bevalling is anders! @ Bos: jeps ik was ook 20 kilo aangekomen! zal morgen even een foto uploaden van mij samen met Dimara kan je zien hoe ik eruit zie haha... fijne avond meiden!