Hey meiden ben ik ook nog even. Ben vandaag nogal gaar, ontzettend moe, dus vandaag geen ellenlange reactie van mij zoals jullie het normaal kennen . Vanmorgen na de fysio een warme douche genomen en daarna terug gaan liggen in bed.. om er vervolgens om half 2 er weer uit te komen. Oeps, was een beetje laat. Sinds die tijd hoofdpijn en gewoon gaar. Heb dan ook vandaag haast niets gedaan.. *schaam* @ Hilli oh wat erg zeg al de 2e is dat he! Bij de december mama's is nog niemand bevallen gelukkig. Ik vind het ook wel eng hoor en bij die verhalen zit ik ook te snotteren, ben zo emo als wat. Ik ben iedere dag blij dat beeb weer een dag extra levend in m'n buik zit. Maar de zenuwen blijven vooral omdat ik regelmatig pijn in mijn buik heb maar goed. @ Mum fijn dat Dimara zo goed groeit (wie weet past ze toch binnenkort dat shirtje al haha). @ Ukkie lekker uitgerust vandaag? @ Juffie geen dekking door de trein? Snap er niks van.. stond dat ding bij Barendrecht ofzo?? @ Kristel jouw foto van Yentle bij baby van de maand is toch mijn favo ik vind alle kindjes hier mooi maar die foto van Yentle vind ik toch het mooist met die rode blaadjes! Ga je dat echt nog proberen, geen melkproducten en geen varkensvlees? Ik weet wel dat je tegenwoordig bij van die natuur en reformwinkels vervangers hebt, brood en koekjes enzo zonder melk. Dat at ik vroeger ook. 'K was veganist (en broodmager ). Ik ga proberen wat te gaan doen, vergeef me voor mijn korte reactie..
@ Mum.. netjes hoor! Goed gegroeit! @ Knar.. gelukkig maar en een klein beetje bloed kan inderdaad meestal geen kwaad. @ Hilil.. vervelend is dat he! en met 24 weken nog wel BAH! oneerlijk! @ Dees.. wat vervelend dat je zo gaar bent! Ik heb vanmiddag weer een uurtje kunnen bijtrekken dus het begint nu de goede kant op te gaan. Zolang ik geen last heb van voorweeen is er niks aan de hand. (alleen die rot verkoudheid word ik niet goed van!) @ All.. wat eten we vanavond meiden??
Boodschappen doen is er nog niet van gekomen.. Yentle was een beetje onrustig vanmiddag, wilde continu knuffelen @Sam: Sorry, zal wel aan mij liggen, maar ik heb ook wat gezegd over de B12 (en ik krijg zelf ook injecties, dusja) maar waarom vraag/reageer je niet op mij...? Sorry, maar vind t een beetje vreemd.. @Mum: Wat goed dat ze zo goed groeit geeft echt een fijn gevoel he?! @Desiree: We gaan zo boodschappen doen en idd even langs zo'n reformwinkel! Maar ik verwacht er eigenlijk niet zoveel van Enne, niks mis mee om een keertje veel te slapen! Als je t nodig hebt is t alleen maar goed En er mogen best dagen tussen zitten dat je lekker niks doet. Heb ik soms ook behoefte aan! @All: Nou haha, was ik vanmorgen nog aan t vertellen dat ik t toch ga proberen met de bv, ik heb vanmiddag toch maar de knoop doorgehakt om t niet te doen. Ik wilde lekker soep eten met stokbrood, maar helaas, zelfs in de kippensoep zit melk verwerkt Ik word er nu dus echt een beetje gek van dat ik bijna niks meer mag van wat ik gewend ben om te eten en word steeds chagrijniger ervan als ik wéér iets tegenkom wat niet mag. Voor mezelf en voor Yentle is het gewoon t beste als ik ook lekker in mn vel zit en ik merk ook gewoon nu dat ik heel slecht/weinig eet doordat ik niet veel mag. Ik be nwat dat betreft wel moeilijk, ookal heb ik ontzettende honger, als er niks is wat ik lekker vind of waar ik zin in heb dan eet ik net zo lief niet en dat is niet goed!! Ik ben dus al begonnen met afbouwen, kolf nu alleen nog als ik stuwing heb en verder niet. Ik blijf wel nog even op dieet omdat ik t zonde vind om de melk die ik nu dan nog kolf weg te gooien, maar t zal vrij snel gaan op deze manier! Ook hebben we nu en verklaring van de HA voor de verzekering en we krijgen de kunstvoeding dus ook vergoed nu Vind het wel moeilijk om te stoppen met de bv, t is toch een soort van afscheid nemen. Heel gek, maar voor mij was de bv iets speciaals wat ik als enige op de hele wereld aan Yentle kon geven en nu voelt t een beetje alsof ik weer gewoon iemand ben die voor haar zorgt, net zoals een opa of oma dat kan doen.. Nouja, sorry voor t lange verhaal..
@Sam: ze zal vast van de dokter wel gehoord hebben of die het te laag vond of niet. Het hangt ook af van andere waardes. Het aankomen zal trouwens niet komen door een b12 tekort, dus daarvoor zal ze dan wel andere onderzoeken krijgen lijkt me. Als ze geen duidelijk b12 tekort probleem heeft zou ik persoonlijk niet gaan spuiten. Wat ik al schreef, de waarde is niet te laag. Maar ik ben geen dokter!
Wat betreft die B12 waarde dan maar (of t nu geelzen word of niet maakt me nu even niet zoveel uit ) Het probleem met B12 waardes is dat voor de een een waarde van 167 hartstikke goed is, maar voor iemand anders absoluut niet! Ze houden bij laboratoriums een onderwaarde van 150 aan en zeggen dan dat alles goed is. Bij veel mensen is het dan ook goed, maar bij veel mensen ook niet. Het probleem is dat er tussen de waardes van 150-300 een grijs gebied zit met mensen die dus daadwerkelijk een tekort hebben en met mensen die nergens probleen mee hebben. Eigenlijk zou iedereen dus met een waarde tussen de 150-300 extra onderzoek moeten krijgen om uit te sluiten of er echt problemen zijn, maar veel huisartsen weten dat niet! Hoop dat t een beetje duidelijk is, kort gezegd: ondr de 150 is zeker weten een tekort, boven de 300 is zeker weten géén tekort, maar tussen 150 en 300 is dus twijfelachtig en er zou dus verder onderzoek gedaan moeten worden meer informatie: www.stichtingb12tekort.nl @Sam: Als je zusje verder geen symptomen heeft van een tekort is de kans groot dat er verder niks aan de hand is, maar even verder laten onderzoeken lijkt me wel slim, zeker ivm dat ze over een tijdje wil proberen zwanger te worden!
Kristel, Bedoel het niet verkeerd, maar jouw antwoord was al dat de b12 te laag was. Maar die vraag hoorde eigenlijk los van het verhaal dus zowel de vraag voor Dreamer als voor jou, maar zag net dat het aan elkaar vast zit Sorry. Ja ze is heeel erg moe iedere dag... Maandag kan ze een afspraak maken bij de HA zodat de waardes besproken kunnen worden. Ik ga dan mee, dus daarom vroeg ik of ze toegediend moet krijgen
@ryanne Wat een mooie meisje zeg!! Nou mijn vriend belde mij net..Hij reed terug vanuit groningen..Werd hij ineens niet goed achter het stuur ik kreeg het benauwd en werd duizelig. Het zweet brak hem uit zijn oksels zijn drijfnat.. Dus hij is meteen naar de 1e hulp in drachten gegaan (reed hij toch langs) Dus hij zit daar nog. Ze gaan bloedprikken en longfoto's maken..Dus hij zit er nog wel een tijdje.. Ik kan geen kant op ik zit met Chanell en Roy heeft de auto mee..Dus maar even afwachten.. Mijn vriendin zei als je er heen wilt moet je me bellen! Heb echt een schat van een vriendin!!
@Sam: Ok, duidelijk Daarom vroeg ik t ook maar gewoon even, vond t namelijk een beetje vreemd Hier uitleg over hoe het precies zit met de referentiewaarden: http://www.stichtingb12tekort.nl/paper_refwaarden_2dec07.pdf Desnoods even meenemen naar de huisarts maandag! Feit blijft dat veel huisartsen geen verstand hebben van B12 (de vervangende huisarts die ik had toen ik t wilde laten prikken vertelde mij zelfs dat alleen bejaarden een tekort kunnen hebben, jonge mensen niet! Kun je nagaan hoeveel verstand hij ervan had ) En wat betreft het toedienen; hopelijk heeft ze een makkelijke huisarts! De mijne wilde nav de uitslag en mijn klachten al meteen injecties toedienen om te kijken of ik me er beter door zou voelen, hem interesseerden die waardes ook niet zoveel! Maarja ik wilde precies weten hoe en wat dus ben naar een internist nog geweest voordat ik begon aan de injecties @All: Ben ervandoor; nu ga ik wél boodschappen doen
Heel erg moe is wel een symptoom van te langzame schildklier. Toen mijn waardes te laag waren was ik echt doodmoe. B12 tekort is een heel complex iets. Dan zal ze al veel langer last moeten hebben. Er is alvast niks extreems aan de hand, anders had ze het al gehoord Ik hoop dat ze erachter komen waardoor ze zich zo voelt! Heb je veel pijn nu met je ongi? Want dat zou nu anders moeten zijn toch?
zo ben er weer.. kom ik uit de curcus belt de arbo... Hoe ik me nu voel en wanneer ik weer denk beter te zijn.. Dus ik zei.. ben net al naar de cursus geweest.. maar sta schijnbaar nog niet beter gemeld.. vind het zo raar dat ze al na 1 dag bellen.. sjonge zeg.. :S echt krom.. Lindsey is nu hier.. dus heb niet alles bijgelezen.. ze wilde even blijven eten Gezellig.. !! nu even wachten tot pascal thuis is.. Fijne avond allemaal!!!
Kristel, Bedankt voor de uitleg Dreamer, Jij ook bedankt Over mijn ongi, werd vanochtend wakker, 1 flinke scheut helder rood bloed, temp nog 37.0 graden en vanmiddag ineens vruchtbaar slijm, en nog geen krampje gehad... en ook geen bloedverlies meer Misschien morgen... Die 2 keer 36.5 was overdag..dus waarschijnlijk s'ochtend lager geweest. Bekijk bijlage 19365
@Sam: rare ongi tot nu toe! Maar wel pijnloos en dat is wel het voordeel van die operatie gelukkig. Hoop dat het pijnloos blijft meis. (of over 8 maanden heel pijnlijk wordt ) @Mariss: eng hoor! Laat je weten hoe het verder gaat?
@gaby Ja ik schrok ook..Hij heeft het de laatste tijd wel vaker benauwd en heeft dan ook hartkloppings.. Ja hij moest ook van mij direct naar het ziekenhuis haha.. @dreamer.. Ja ik laat het weten wat de uitslag is. Ze hebben longfoto's gemaakt en bloed geprikt (hij is als de doods voor naalden) Dus hij wacht nu op de uitslag. Over een paar weken moet hij naar de cardioloog..
Nou Roy is weer thuis..Ze hebben niks kunnen vinden..Dus hij moet over 2 weken naar de cardioloog..Dus we zullen zien..
@ Kristel het leek me al ongeveer onmogelijk voor jou.. en je zal natuurlijk nooit zomaar iemand zijn die op haar past, er is maar 1 de moeder van Yentle en dat ben jij. Jij hebt haar gebaard, niemand anders kan dat zeggen! Het is heel spijtig dat je niet door kan gaan met de bv, maar in dit geval kan je er weinig aan doen. Melkpoeder zit door zoveel producten verwerkt, echt niet normaal. Brood, koekjes, sausjes, soms ook door jus, en nog veel meer inderdaad. @ mariss dat is schrikken zeg, ben benieuwd wat de cardioloog zegt over 2 weken. Wat ziet je huissie er leuk uit al @ Sammie wat een vreemde ongi , is het wel echt een ongi..? @ moeheid ik ben er sinds de zwangerschap achter gekomen dat ik altijd een tekort aan ijzer heb. Gebeld met HA voor oude uitslagen, bleek mijn hb ook altijd onder de 7 te zitten. Na de bevalling wil ik dus snel weer bloedprikken om te kijken hoe het dan is, ook vraag ik weer mijn B12 omdat die ook niet al te hoog was. Laatste keer was rond de 250. Maar ja volgens de waarden van huisartsen zijn deze waarden geen probleem. Gewoon goed zeggen dan. Maar eigenlijk helemaal niet goed. Ben jaren moe geweest, nooit iets kunnen vinden lijkt dat alleen maar aan de waarden te liggen die ze hanteren :x ik ben dus ook absoluut niet te spreken over de zorg in Nederland.. Pff we hadden een uur geleden boodschappen gedaan, viel plotseling de deur van de auto in het slot terwijl mijn vinger daar zat. AUW. Mijn hele nagel is blauw en de andere kant is half zwart Heb net mijn vinger gewassen (met koud water ja) maar het zwart gaat er niet af, wat zou dat nou zijn? Ik ga nu wraps eten
Pff die B12 site is echt kut, ik kon nergens de info vinden.. Ik ga nu naar yoga, fijne avond nog allemaal
@Desiree: Auuww! Echt pijnlijk zo met je vinger! Goed blijven koelen, hopelijk helpt dat een beetje! Wij gaan ook zo wraps eten, lekker (die mag ik dan weer wel gelukkig alleen mn favo saus dan weer niet) Ben ik zo voorspelbaar dat je dacht dat ik t niet zou volhouden? Of bedoel je t anders? Kijk, als t écht écht moet dan kan ik het best (kan niet anders dan ), maar nu heb ik nog steeds zelf een keuze en dat maakt t een stuk moeilijker! Wat precies kan je niet vinden op de site? @Chamaro: ohh wat schrikken van je vriend! Hopelijk voelt hij zich gauw beter en kan de cardioloog hem verder helpen! @All: ben weer weg, lekker eten
hee meiden even kort berichtje. Kom morgen wel even verder reageren. Kl*te dag hier! Vanmorgen mocht ik aan het werk, collega was ziek, om half 2 al scholing dus moest snel snel. Half 6 weer thuis. Ondertussen smste en belde manlief paar x met allemaal pech dingen. Barst in vooruit van andere auto is stuk verder gegaan en moet nu echt vervangen worden, kozijn babykamer moet nieuw raam in, 90 euro, spacken kan niet doorgaan omdat onze ondergrond niet goed genoeg is en zouden we 700 euro kwijt zijn voor 2 kamertjes. Dus dat wordt nu behang. En m'n schoonouders weten dat we een meisje krijgen. Volgens hen heb ik me dus ook verluld... 'k weet het echt niet meer. Baal er heel erg verschrikkelijk van. Blijkbaar ben ik zo doorzichtig. Volgende keer wil ik 't niet meer weten.... of zeggen we 't niet als we 't weten. Vindt het echt niet leuk! Mijn ouders zeggen gewoon gelijk dat ze het niet willen weten en letten er echt niet op of ik nu hij of zij zeg. Weet je wat ik lullig vind... dat m'n schoonouders zeggen dat het een meisje is omdat ik had gezegd dat we er zo blij mee waren. Net of we met een jongentje niet blij waren geweest (was ik me gisteren met echo van bewust dat we daar ook super blij mee zouden zijn) Vindt dat je daar toch niks uit op kan maken. Naja 'k zal wel zij hebben gezegd ofzo. Manlief heeft tegen hun gezegd dat het idd een meisje wordt maar dat hij heel erg pissig wordt als er meer het te weten komen. En dat ze niks tegen mij mochten zeggen... maar hij heeft 't mij wel verteld. bah! wilde dat ik deze dag over kon doen... straks maar lekker relax op bed en aan leuke dingen denken. Kleine heeft zo ook een stressdag en dat lijkt me niet zo goed. @Chamaro, das schrikken! Ben benieuwd of er nog wat uit komt! @Kristel, moeilijk he dat je bijna niks mag! Succes met afbouwen!
@desiree Ja vind het huisje echt leuk Kan niet wachten totdat we er in mogen haha @kristel Ja dat hopen wij ook..Maar hij voelt zich weer wat beter..Hij is net opgeroepen en moest aan het werk.. Ik kan me hier zoo kwaad om maken..Altijd kan Roy er weer voor op draaien..een collega van Roy had er genoeg van want ze had extra gewerkt en dat waren dan 5 uurtjes..en die wouden ze haar maar niet uitbetalen..dus die collega is nu pleite..(had die 5 uurtjes dan gewoon uitbetaald denk ik dan. Dan was die collega er nog geweest.) Dus moet roy nu weer werken..Hij moet nu 2 weken achterelkaar werken zonder vrij te hebben,.Ik ben hier pis en pislink over!