*UPDATE UKKIE * de ontsluiting hangt al 6 uur op 4,5 cm... Ze wilden een ruggeprik geven en hebben dat geprobeerd een paar keer maar lukt niet....ze wordt nu naar de OK gereden en krijgt ks... Ze zit er flink doorheen maar houd zich heel goed...helaas werkt de ontsluiting niet terwijl ze wel hele heftige weeen heeft! ik hou jullie op de hoogte!! greetzzz
@Bos: Ik heb geen idee (Heb even geen zin om t boek boven te pakken..) Ik vind het alleen zo vreemd he, Yentle doet nu al 2 weken bepaalde dingen die bij het 12-weken sprongetje horen terwijl ze elke keer heel stellig zeggen dat een kindje pas vanaf het sprongetje die dingen zou kunnen leren, nooit eerder. Ik begin nu echt steeds meer te twijfelen aan dat boek (Of Yentle is gewoon een geval apart ofzo ) (ze helpt bijv al mee als ze een schone luier krijgt, dan gaat ze haar benen helemaal omhoog doen zodat je goed haar billen kan schoonvegen en zodra er een nieuwe luier onder ligt doet ze haar benen weer naar beneden.. volgens t boek hoort dat bij de 12 weken ) @Dreamer: Oh lekker zeg! Naar een vakantiepark oid? Lekker de mobiel uitzetten, zodat jullie niet lastig gevallen worden; zo kunnen jullie lekker samen genieten Ik heb idd al spul bij de apotheek gehaald; Dentinox, maar het lijkt niks uit te maken, dus ik begin me nu sterk af te vragen of het wel tandjes zijn waar ze last van heeft (ookal zie ik duidelijk dingen in haar mond zitten). Het is zó moeilijk, soms zou ik echt graag willen dat ze al wat ouder was en me kon vertellen wat er aan de hand was Ik ben idd helemaal gestopt ermee nu, het afbouwen ging heel snel. In 4 dagen tijd van 6-8x kolven per dag naar 1x per dag. En nu zelfs nog maar 1x per 2-3 dagen. Ik voel me er eigenlijk best goed bij nu t achter de rug is, geen gestress meer of ik wel genoeg kolf, geen stress meer dat ik het heel druk heb maar ook nog tijd moet maken om te kolven, geen stress om wat ik wel en niet mag eten, etc etc. En met de FV gaat t hartstikke goed, dus ik ben eigenlijk wel blij dat ik gestopt ben
@Eva: ahh nee he, wat erg! Ik vind dit echt zó sneu voor haar! Ik weet precies hoe het voelt als het allemaal niet wil.. Kan me zo goed voorstellen dat ze er helemaal doorheen zit nu Ik had hetzelfde! Had er helemaal geen vertrouwen meer in.. Hoop dat de KS snel gaat en dat ze heel gauw haar meisje nu mag vast houden.. Er komt nu iig een einde aan de pijn! Wens haar maar heel veel sterkte, zeg dat ze het supergoed doet en dat ze maar lekker uitrust als het achter de rug is, dat heeft ze écht verdiend!
@Eva: he balen dat ze ook een ks moet zeg! Maar zometeen heeft ze haar kleine meid in haar armen! En daar gaat het om natuurlijk. Wel eng trouwens .. 2 van de 3 ingeleide dames hebben een ks gekregen. @Kristel: is het niet gewoon haar kaak die je ziet? Wij hebben ook een tijd gedacht dat ze tandjes zou krijgen, maar toen duurde het nog wel een aantal weken. Lastig he dat ze niet kunnen praten! En die boeken worden in zn algemeenheid geschreven he, dus pin je er niet op vast. Wel fijn dat het afbouwen zo goed gaat! En dat je gevoel er ook in meegaat is helemaal fijn. We gaan idd naar een vakantiepark.
@kristel...tis idd heel sneu...vooral omdat ze misschien in slaap een ks krijgt en zo helemaal alleen wakker wordt op een kamer...zonder kind en zonder man! Vind t echt heel erg voor dr...maaaar straks is dr meisje er wel en dat wilde ze heeeeeeeeeeeeel graag! hoe is t verder met jullie?
Ohh ze moet onder algehele narcose? Dat lijkt me wel heel moeilijk idd. Had er niet bij nagedacht dat ze onder narcose moet ivm dat de ruggenprik niet lukt. Ik hoop dat ze het daar niet al te moeilijk mee gaat krijgen achteraf. Dat de kleine maar snel geboren mag worden!
@Dreamer: Tja, het zou idd ook haar kaak kunnen zijn.. Maargoed, je voelt ook al heel duidelijk harde bobbels zitten. Ach ja, we merken het vanzelf wel wanneer t nu echt gaat gebeuren @Eva: Ohh ja, dat lijkt me echt zo moeilijk om wakker te worden in je eentje, je buik is weg, je kindje is nergens te bekennen, je man niet.. Hoop niet dat t zo zal gaan! Misschien een tip voor haar (en haar kraamzorg). Ik had laatst iets gelezen over dat veel vrouwen die een KS gehad hebben het gevoel van een natuurlijke bevalling missen, maar vooral het moment dat je kindje warm en nat op je borst/buik gelegd wordt. (dat gaat namelijk niet met een KS) Daarbij stond een tip van een kraamverzorgende om de moeder thuis in bed te leggen (of in het ziekenhuis!), de kraamverzorgende direct ernaast de kleine in bad te doen en dan direct vanuit het water, warm en nat bij mama op de buik/borst te leggen. Zo krijgt de moeder toch een beetje op een bepaalde manier het gevoel mee hoe het is om natuurlijk te bevallen.. (en de kleine huilt dan ook, omdat hij/zij het koud krijgt, net als bij een natuurlijke bevalling)
he dreams...k hoop ook dat ze t daar niet al te moeilijk mee krijgt...maar daar gaan we dan wel voor zorgen! Hoe is t nu met jou...trek je t allemaal nog een beetje...ik las dat tese uitgesloten was?
Ja ik zal t dr als tip mee geven...ik denk dat ze sowieso moeten buidelen/kangeroeën want een ks is ook heel heftig voor de baby...en buidelen versterkt t gevoel tussen moeder en kind! Ik doe t soms nog met Senne! Ik las ook dat je gestopt was met de bv...heb je heel goed aan gedaan...als jij minder stress hebt is dat ook beter voor Yentle en nu kan je ook zelf je lichaam beter laten helen! Bv is leuk als het werkt voor moeder en kind...zodra er een kink in de kabel komt waardoor t moeilijker wordt of er stress ontstaat is het het niet meer waard! (wel ontzettend stoer dat je na een hele poos alsnog zo'n goede productie heb gekregen!!)
@Eva: ja, buidelen is idd heel goed voor de band! Ik doe t ook regelmatig met Yentle, al wil ze het de laatste tijd steeds minder! Ze wil nu continu met haar rug tegen me aan liggen zodat ze goed in de gaten kan houden wat er om haar heen gebeurt (nieuwsgierig meisje dat ze is ) Wat betreft de borstvoeding, ik vond het t op zich wel waard om het dieet ervoor te volgen, maar het lukte me gewoon niet. Kijk, aan doorzettingsvermogen geen gebrek hier, maar ik moet mezelf er ook nog goed bij voelen en dat deed ik niet Ik heb haar in ieder geval bijna 9 weken borstvoeding kunnen geven en daar ben ik blij om. Nu doet ze het heel goed op de FV die ze krijgt en voel ik me er ook heel goed bij en dat is me toch meer waard @Dreamer: Ik was net aan t nadenken over wat je zei dat 2 van de 3 ingeleide meiden een KS hebben gehad.. Mum en Ukkie zijn ingeleid, maar wie is dan de 3e? (voel me nu heel blond... )
*UPDATE UKKIE* ZE IS GEBOREN!!! Ik spreek Ukkie straks nog wel en dan vertel ik jullie wel meer! Alles is goed gegaan....
Ukkie van harte gefeliciteerd met je dochter! Mooi dat alles goed is gegaan en nu vollop genieten van jullie mooie dochter!
Jaaa, ze is er! Ukkie en Ukkieman: Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie prinsesje! Rust maar lekker uit, je hebt t écht verdiend meid! Zo'n zware bevalling.. Hoop dat je het een beetje kan verwerken samen mt je man en dochter Geniet maar lekker van haar en je kersverse gezinnetje! Ben benieuwd naar hoe ze heet, hoe groot ze is, hoe ze eruit ziet, etc etc!
Ik weet al hoe ze heet maar weet niet of ik het mag zeggen Eventjes geduld nog hihi...en het gewicht en lengte was nog niet bekend dat moest nog gedaan worden!
Ohh wat een mooie naam, heel erg sophisticated (Sophie-sticated ) Ben nog steeds nieuwsgierig naar de rest, maar dat komt vanzelf wel @all: Ik ben er vandoor; duik mn bedje in! Slaap lekker allemaal
Oh ja meiden willen jullie haar nog niet feliciteren op hyves...ze wil t nog heel ff stil houden voor bepaalde familie!!!