Jeej, weer gokken.. (Dees, wel op 2 december bevallen he?! Is een hele mooie dag om geboren te worden ik ben dan ook jarig hehe) Hilli: 24 Januari Mecha: 22 Januari Red: 19 Februari @Sterretje: Ja, het is echt zó byzonder, elke vrouw moet dat mee kunnen maken.. Nu ik weet hoe t is vind ik t nog erger voor vrouwen die zelf niet zwanger kunnen zijn.. Ik gun dat gevoel/moment echt iedereen. (word er nu zelfs emo van ) Mag je trouwens bij een volgende nog thuis bevallen? Of moet je naar t ziekenhuis? Hier is t een twijfelgeval.. Ik mag wel thuis bevallen, maar de gyn zei al dat de kans groot is dat ik dan alsnog in t ziekenhuis beland Wil het wel heel graag thuis, gewoon lekker in mn eigen omgeving en dan lekker genieten thuis in mn eigen bed als hij/zij dan geboren is.. Vond t helemaal niks die 3 dagen in t ziekenhuis.. @Kim: Ohh ok, dus het is echt om mensen te informeren en dan te kijken of je er vaste klanten aan over kan houden. Ik ben zelf ook een keer benaderd of ik herbalife wilde gaan doen (verkopen), maar ik was toen pas 18 en zag t toen niet bepaald zitten Wel heb ik wat 'ervaring' op t gebied van klanten winnen en verkooppraatjes houden, maar dat werk was niet zo leuk (Werkte voor een reclamebureau, 4 maandjes, in maastricht) Enneh, hier zitten we ook wel met ruimte hoor.. We hebben dan wel 4 slaapkamers, maar 2 daarvan zijn echt in gebruik als slaapkamer, 1 is in gebruik door Kimo en dus omgebouwd tot muziekstudio (op zolder) en de ander is in gebruik door mij Daar staat mn computer (heb beneden ook wel laptop) en dit is gewoon echt mijn kamer, trek me daar ook altijd terug als ik ff rust aan mn hoofd wil.. Hometrainer staat er en ook al mn boeken en dingetjes voor mn kruiden en sprituele dingetjes enzo waar ik me mee bezig hou. Die kamer zal dus over een paar jaar voor Yentle zijn en dan heb ik niks meer voor mezelf.. Zou dus ook liever verhuizen, maarja, daar hebben we t geld niet voor Maarja, dan heeft Kimo gewoon pech gehad, dan doe ik mijn dingen naar zolder zodat ik daar mn eigen plekje kan maken op zijn kamer Maargoed, misschien als we als tweede kindje ook een meisje krijgen, laten we ze een kamer delen! Onze slaapkamer is echt hartstikke groot en 2 meisjes kunnen die prima delen totdat Yentle de puberteit bereikt. En wie weet hebben we dan wel geld genoeg om te kunnen verhuizen naar een groter huis (Kimo krijgt ook steeds betere functies op zn werk en dus meer betaald, dus wie weet wat voor een functie hij over 12 jaar heeft..) Nouja, gelukkig hoef ik hier nog niet over na te denken allemaal! Zo ver is t voorlopig nog niet
Voor iedereen die bezig is met zwanger worden: als je de mexicaanse griepprik haalt mag je 3-4 maanden niet zwanger worden! Pas 2 maanden na de laatste prik mag je weer proberen zwanger te worden. Dus hou hier rekening mee. @All: alle gokjes staan erbij!
Ik haal m ook niet (als ik m al zou mogen halen) en Yentle krijgt m ook niet.. (als ze besluiten om zulke jonge kindjes in te enten)
Hilli: 21 januari Mecha: 26 januari red: 13 februari Mecha is 29 januari uitgerekent.. En bij sterretje staat 28 FEBRuari..ipv Januari
Ik wil hem ook niet. De gevolgen van de lange termijn zijn niet bekend en wil idd geen proefkonijntje spelen. Mn ouders gaan ze wel halen (naievelingen) Maar ik las dus dat je dan gewoon 3 tot 4 maanden niet zwanger mocht worden, dat wist ik niet!
Hi hi meiden wat betreft het gokken ik sluit me bij Dees aan.. Wie gokt er even dat we allebei al 1 december ons Boefje en Pulletje in onze armen hebben BIJ VOORBAAT DANK!! ik ben net mn een collega effe kopje koffie wezen drinken erg gezellig! Toen heb ik bij de prijsmepper 2 kersttasjes en een fles Wella shampoo voor 1 euro gekocht hahah! Bij pipoos was ik puur meer geld kwijt, 10 belletjes gekocht en textiellijm. Ook nog even bij de LIDL wat boodschapjes gedaan tOT laters!
@juffie lekker geshopt dus! Ben er hier vandoor, misschien straks nog even, maar nu is Kylian wakker en het is tijd voor zijn voeding, dus dat gaan we maar snel doen!
hier ook geen prikken, net las ik weer op het mama augustus topic iets over inentingen bij baby's met dood als gevolg.. ik heb de afspraak verzet vandaag omdat hij niet lekker is maar daar schrik je toch van @kristel oh oke jij hebt natuurlijk ook hier gewoond in de buurt, sittard toch?? mijn moeder doet al 6 jaar herbalife verkopen en gebruiken en ik vind het gewoon een hoogwaardig product. ayden was hier net aan het gillen werd gewoon helemaal rood nu ligt hij op mijn arm dus typ met 1 hand vraag me echt af hoe het moet zijn als je meerlingen hebt
Ik ben er weer vandoor.. Kimo heeft lekker kippensoepje voor me gemaakt (altijd lekker als je ziek bent!) *zwaai*
@2e kindje, pff moet er nog niet aan denken aan de ene kant, ik wil ook nog graag werken/leren of in elk geval een leuke baan, maar aan de andere kant lijkt het me wel heel erg leuk om ze dicht op elkaar te krijgen...En een groot gezin lijkt mij ook echt super! We hebben nu 3 slaapkamers en willen er 2 op zolder maken dus ruimte zat @Sterretje, zo jij bent snel Maar snap het wel aan de ene kant, omdat het misschien lastig gaat worden wil je je kansen niet vergooien. @kristel, lijkt me ook beter om eerst even je lichaam goed te laten 'ontzwangeren'. lekker kippensoepje, heb ik ook gehad net @Kim, ik en mijn zussen schelen erg weinig en ik vond dat juist een voordeel.. We zijn altijd eigenlijk al vriendinnen geweest en doen nu ook nog alles samen. Maar het kan ook anders zijn idd.. @meiden die zwanger willen worden, is er iemand die er over na heeft gedacht om het uit te stellen tot de griepgolf voorbij is? Aangezien je zwanger een risicogroep bent? Ik zou het zelf niet doen nu denk ik... @griepprik, mijn moeder krijgt hem ook de prik. Ze is dubbele risicogroep, ze heeft echt behoorlijke longproblemen en heel erg vaak longontsteking dus het is een beetje kiezen tussen twee kwaden... wel lastig maar ik ben blij dat ze hem gaat halen..maak me wel zorgen om haar. Die griep is voor mij wel een motivatie om door te gaan met bv, zo krijgt Jorick mijn antistoffen mochten we het krijgen. @all, Jorick is de hele dag al aan het huilen en spugen Hij heeft geen koorts en drinkt goed, dan hoef ik de dokter toch niet te bellen? Hij word steeds wakker omdat hij moet spugen, echt zielig.
@Emma: Krijgt Jorick Nutriton? En heb je nog steeds zn bedje hoog staan enzo? Het klinkt echt als (verborgen) reflux namelijk.. (heel veel kindjes hebben dit) En hou je hem na de voeding minimaal 30 min rechtop? Want dat is heel belangrijk als je kindje spuugt (of waarbij de maaginhoud omhoog komt zonder te spugen), zo geef je de melk de tijd om goed te zakken. Ruikt hij zuur uit zn mond en/of ruikt de spuug zuur? Als de aanpassingen niet lijken te werken zou ik toch de dokter bellen hoor om evt zantac/losec te krijgen. (Hij heeft hier namelijk al veel langer last van toch??) Debby heeft een nieuwe baan en werkt dus weer Ze is, naar eigen zeggen, veel te druk met alles om hier nog vaak mee te kletsen..
@ mexicaanse griep prik ik ga 'm ook niet halen juist omdat ik zwanger ben. Ik zou mezelf het nooit kunnen vergeven als het iets met de beeb zou doen. Ik zit nu toch heel veel binnen de kans is niet zo groot dat ik het krijg. Mensen die zich niet lekker voelen komen hier niet binnen daar ben ik wel duidelijk in. Vind het wel eng dat ik dan een longontsteking kan krijgen, en ben ook nog eens allergisch voor diverse antibiotica maar ik heb zelf de afgelopen 10 jaar geen normale griep ook gehad dus verwacht ook niet zo snel aangestoken te worden zeg maar. Ben welgeteld misschien 1x per jaar verkouden . Mijn moeder heeft hem wel gehaald zij is verpleegkundige int 't Erasmus MC dus is het wel wat anders.. Ik had 'm wellicht ook wel gehaald als ik niet zwanger was geweest maar nu dus echt niet. @ ruimte in huis wij willen nog een dakkapel laten bouwen en dan zijn er extra kamers hier, dan zou een 2e ook nog wel passen in dit huis maar over een jaar of 8 willen we ook wel verhuizen. @ Juffie kersttasjes? Van die tasjes waar je cadeautjes in kan doen? Oh die wil ik ook nog. Voor weinig geld shoppen voelt altijd super @ Dreamer als je niet kan dromen erover is het helemaal rot vind ik zelf. Dagdromen en wensen erover hebben vind en vond ik zelf ook altijd wel fijn. Wie weet kan er wel helemaal geen 2e komen maar ik droom er toch ook over hoor @ Bos ik eet vanavond poffertjes.. lekker zo'n zak uit de supermarkt had ik zin in. Gokjes: Juffie - 1 december (ja ja ben van gedachte veranderd , mag dat nog) Hilli - 11 januari Mecha - 19 januari Red - 22 februari @ Kristel ja in jouw situatie is het zeker verstandig om nog even te wachten. Had je van de gyn een bepaalde tijd gekregen om te wachten? Denk een jaar? Ik ben het ook met jou eens dat het handig is als de kleine dan al naar school gaat, zo heb je overdag nog even je rust als zwangere.. want de 2e zwangerschap zal hoogstwaarschijnlijk ook geen makkelijke zijn. Mag ik niet please please in november bevallen? Dat hoop ik al sinds het begin eigenlijk Ik druppel ook altijd valeriaan om de poes rustig te krijgen.. of op krabpalen, nieuwe ligplekjes zodat ze er gebruik van kan maken. Verder de kattenbak met veel bleek, dat vindt ze heerlijk! Gaat ze er helemaal in rollen hihi. Die Bach Rescue ken ik nog niet, maar die ga ik zeker zoeken in de winkels. Soms is ze zo ontzettend druk, dan lijkt me dat ook wel handig. @ Chamaro welke kleur blauw zijn de meubeltjes? Want bij sommige kleuren blauw kan zacht roze dan weer helemaal niet. Bij sommige kleuren zachtblauw kan het dan weer heel verkeerd uitpakken. @ Sterretje wil je zo snel alweer beginnen ervoor , maar je situatie is idd heel anders. Persweeën wegpuffen lijkt me sowieso al vreselijk.. als je zo'n grote drang hebt en dan gewoon moet wachten aah! Wat een gedoe met die verklevingen bij jou zeg, wat ben je dan blij dat je 2 eileiders hebt he.. naja ik hoop dat het voor jullie niet zo heel lang hoeft te duren. Ik heb hier de foto's gemaakt moet ze nu nog ff bewerken, dan zet ik ze straks op de babysite en ook hier in mijn album
@Emma: ik ga mn kinderwens niet uitstellen vanwege een griep. Heb al veel te lang moeten wachten En wat zijn de gevolgen voor je kindje als je zwanger bent en de griep krijgt? Ik denk dat wanneer hij gewoon zichzelf is (dus niet ziek doet) dat je dan de dokter niet hoeft te bellen. Maar als je het niet vertrouwd moet je gewoon even bellen.
@Dees: Ja, de gyn zei ook dat t beter was om minstens een jaar te wachten. Maargoed, t is eerst even afwachten wat mn baarmoeder gaat doen.. Als t over 3-6 maanden nog niet veranderd is zullen ze waarschijnlijk wat gaan doen ermee. Heb laatst wel zelf gevoeld en ik heb t idee alsof mn baarmoeder alweer wat omhoog aan t kruipen is Alleen de vaginawand aan de voorkant is ook verzakt, dusja, weet gewoon niet wat er gebeuren gaat. Afwachten Haha, van mij mag je best in november bevallen hoor Ik vind 2 december alleen een leuke dag Die Bach Rescue Remedy kan je bij de Etos kopen (misschien ook wel bij Kruidvat ofzo, maar daar ben ik niet geweest, Etos zit hier om de hoek) T zijn kruidendruppeltjes voor gestressde mensen officieel, maar in een lagere dosis is t dus ook voor dieren te gebruiken.
@kristel, hij kokhalst steeds en dan slikt hij het door, vervolgens gaat hij huilen en soms spuugt hij echt. Ik hou hem niet altijd zo lang rechtop omdat hij meestal in slaap valt tijdens/na het voeden en dan leg ik hem zo weg..kan ik dus beter niet doen. Hij ruikt idd zuur uit zijn mond. De nutriton was ik mee gestopt en het ging een hele poos goed, maar misschien toch weer mee beginnen.. Ik zal het morgen even proberen en anders idd de dok bellen. bedankt he Oja die bach druppels had ik tijdens de bevalling haha jammer dat Debby niet meer komt. @Mum, jij ging erheen ofzo? las zoiets op hyves. @desiree, verstandig om binnen te blijven idd! dan is de kans al erg klein ja. Ik neem jorick ook niet meer mee naar drukke plekken hoor. heerlijk poffertjes heb iknu ook zon in haha maar ben al rijst aan het koken. @dreamer, voor je kindje weet ik niet, ik weet wel dat het voor een zwangere best gevaarlijk kán zijn dan. Snap idd dat je niet langer wilt wachten! Kersverse moeder (19) en jong meisje (6) overlijden aan Mexicaanse griep | Gezondheid dit soort verhalen vind ik dus eng maar goed misschien lees ik wel teveel hoor. @Kim, klinkt wel leuk dat werk! Hoef je geen cursus/opleidng? Nou hopen op veel klanten he Zo ik zal weer even naar boven rennen voor de 1000e keer vandaag pff gaaat maar door, hij heeft vanaf 9 uur een kwartier geslapen . ben blij als mark vrijdag weer thui is zeg
Inentingen: Ik had het met de VK erover, die is zelf ook zwanger.. Zij ging het niet halen dus ik heb zoiets okey als jullie het niet doen doe ik het ook niet Desiree, ja van die tasjes waar je cadeautjes in kan doen Ze zijn erg leuk Morgen ga ik nog weer even naar de winkel met mn spaarpot kleingeld lol.. dan ga ik even wat kerstballen en andere frutsels kopen Ze hebben nu 3 dagen 50 procent korting op het gehele assortiment (uitzondering luiers en babyvoeding) Ik ben dol op uitverkoopjes, daar word ik nou echt gelukkig van..Stom he? Hi hi.. Net weer een deksel van de paddestoel afgemaakt, kan ik vanavond in 1 keer de steeltjes eronder maken Johan zit KUNG FU PANDA te kijken, nou hij kan beter naar mijn buik kijken Daar zit er eentje te schoppen en heeft te gulzig gedronken.. HIK HIK HIK...
@juffie ja dat is een goede als hun het ook niet doen zou ik daar ook wel op vertrouwen hun hebben ervoor geleerd @emma nee geen curcus maar je moet wel een beetje het karakter ervoor hebben. als je heel verlegen bent dan word het natuurlijk niks. wat leuk dat jij en je zus zulke goede vriendinnen zijn. ik scheel 22 maanden met mijn broertje en kan ook heel goed met hem opschieten alleen leet hij echt nog in de tienerwereld haha en is het een jongen.. ik heb ook altijd een zus gewild maar heb nu een schoonzus van 33 die ook heel lief is @kristel ja bij jouw is het ook idd beter om ff te wachten. net als bij mij. mijn rug zou het nu echt niet aankunnen. @ all dit moet je ff lezen 20091103 Partij Prevenar ?on hold? (Infectieziektebestrijding) vind het echt eng nu ga ff eten, heb lasagna gemaakt met lekkere mozzarela salade mmm