ik ben ervandoor! even gezellig doen, fijne avond nog! @juffie, doe rustig aan meid! hopelijk kunnen ja vader en je man de problemen oplossen..
@emma, Ja ben er nog. Jij gaat lekker slapen? Geef Yorick een tutsje van mij en voor jou ook een natuurlijk
Hey meiden, Kom alleen even langs om te laten weten dat ik nog leef Nog steeds verhoging (38,0) en wat klachten, maar gelukkig niet misselijk meer en de klachten worden gelukkig ook weer minder! Heb t nu al de hele dag zonder pijnstilling volgehouden, dus t gaat de goede kant op! Alleen nog steeds niet ongesteld, snap er niks van Heb nu alweer 4 dagen pijn maar verder niks te bekennen.. Beetje vreemd (nee, ik ben niet zwanger hoor ) Nouja, ik duik nu gauw mn bedje in voordat Yentle straks wakker wordt! Ze zit middenin een flinke sprong en heeft dus weer behoefte aan een avond of nachtvoeding. (Gisteravond werd ze om 23.30 wakker en wilde pas weer om 1.30 slapen ) Hopelijk slaapt ze gewoon door, maarja, we zien het wel! Slaap lekker allemaal! Kom morgen ofzo weer meekletsen
@ Kristel: Fijn dat het de goede kant op gaat meid! hoop dat Yentle snel over haar sprongetje heen is! Beterschap!
mum2be! my god wat een bevalling!!!! Jij hebt je best gedaan!!! Ik ben ook bevallen door een keizer snede maar mijn bevalling is net wat anders gegaan in hetkort: 7:30 vliezen breken op de wc met 35 weken zwangerschap 8:00 over de vluchtstrook naar het ziekenhuis ivm file en ik moet zo plat mogelijk blijven liggen want julian ligt in een stuit 21:00 inwendig onderzoek. Ze konde nog geen ontsluiting voelen maar waren zeker van dat het vruchtwater was 10:00 krampen 10:10 toch naar de afdeling met de hoop dat het niet doorzet 10:15 8 cm ontsluiting 11:30 9 cm en nu snel een ok regelen... 12:25 Julian geboren middels een keizersnede 13:15 de tijd tot ik dicht genaaid werd 14:30 de tijd tot ik op de uitslaapkamer heb gelegen 16:00 eindelijk mijn zoon gezien op de uitslaapkamer!! Ik moet eerlijk zijn dat ik wel een voorbeeldige en super snelle bevalling heb gehad en zo te lezen bij jou kan het ook anders gaan!!! Knap hoor heb je lang moet rusten...ik bedoel was je snel op de been?
helloow mum: wat een verhaal zeg.. wel heftig suus: jeej verlof. juffie: dikke knuffel hopelijk is t allemaal snel opgelost..fijn dat de pijn wat minder is. bos: spuit gister deed ook wel zeer en die van vandaag deed juist de vloeistof zeer.. maar ja. fijn dat je tuin in orde is, hier zijn de tegels ook echt helemaal groen. dreamer: goed nieuws las ik .. fijn dat je je weer wat meer happy voelt. kristel: nog steeds ziekjes.. beterschap nog.. kinders: niet zo ziek zijn allemaal.. snel beter worden. de rest sorry.. weet t niet meer moest ook echt veel bijlezen.
@ Lynn: pfoe bij jou is het even paniek geweest dus... ook niet alles denk ik! balen zeg dat je pas zo'n tijd na de geboorte Julian te zien kreeg, je bent zeker onder algehele narcose geweest? ik heb zeker de eerste 5 weken regelmatig last gehad nog... ook nu merk ik af en toe nog wel dat ik wat last heb, maar stukje bij beetje komt het goed @ gaby: Tja het was idd heftig... gelukkig kan ik nu zeggen dat ik het heftige ben "vergeten" de scherpe kantjes zijn er vanaf, ik ben blij dat ik dat kan zeggen, anders had ik waarschijnlijk niet eens meer nagedacht over een 2e kindje!
Was er stiekem nog heel even @Mum: Ik heb je een pb gestuurd @All: Nu ga ik echt slapen! Zal proberen morgen terug te lezen
@Mum: heftig maar mooi verhaal meis! Moest even slikken bij het stukje over wat is het pappa? Prachtig! @Emma: volgens mij is er een mini meet geweest Oma leest wel is wat tussen de regels door @Gaby: hoe gaat het spuiten meis? @Juffie: sterkte meis! @Mum: maandagmiddag belde de internist mij dat ik niet zwanger mag worden met de medicijnen die ik (al anderhalf jaar!) slik. Ze wilde liever dat ik een half jaar niks slikte, dan mn schildklier kapot liet maken en dan nog minimaal een half jaar wachten. Dus of ik even onze kinderwens anderhalf jaar in de kast wilde zetten. Volgens haar zijn mn meds schadelijk voor de baby, maar de gevolgen kon ze me niet zeggen. Ik ben dus op onderzoek uit gegaan en ben er inmiddels achter dat de dosis die ik slik niet schadelijk is. Dus maandag krijgt ze van me te horen dat we niet gaan stoppen (ze belt me maandag wat we besloten hebben) Was dus even paniek in de tent hier, want maandagochtend zei ze nog dat alles goed was. Moet wel minimaal elke 4 weken bloed prikken en een echo. Even in het kort wat er bij mij gebeurd is afgelopen week! @All: ik ben nog niet 100% zeker van mn zaak, maar wel 90%. Stoppen voelt absoluut niet goed en zie ook geen reden daartoe. Van het weekend nog even alles nalezen en samenvatten. Alles wat ik wil zeggen/vragen aan de internist op papier zetten. En dan maandag eens zien wat ze gaat zeggen! Maar ben in ieder geval blij dat ik merendeels lees dat er genoeg zwangere dames zijn die ptu slikken die allemaal gezonde kindjes krijgen. Het argument van de internist bestaat dus niet meer. Nu nog het nare gevoel weg krijgen wat ik heb gekregen door deze nare, onverwachte wending.
@ Kristel: je hebt PB terug @ Dreamer: Thnx meid het was ook echt een supermooi moment, daarna kwamen de tranen, naja die bleven eigenlijk een beetje uit ik huilde wel maar de tranen kwamen niet haha! Tjee meid wat een verhaal zeg! kan je er nog wel ff bij hebben, maar niet heus... gelukkig heb je zelf uitgevonden dat de dosis die jij slikt niet schadelijk is! ben benieuwd hoe ze erop gaat reageren... echt kl*te dat je hierdoor zo'n naar gevoel hebt gekregen meid! Dikke knuffel voor jou! Ik ben er vandoor, ga ons meisje een fles geven en lekker slapen... gisteravond lagen we er om 20.30 in haha Slaap lekker allemaal!
@Alle dames die in het ziekenhuis zijn bevallen/gaan bevallen: was er een bad aanwezig in je kamer? Mocht je partner blijven slapen? Hoeveel mensen mochten er bij de bevalling aanwezig zijn? Waren er strikte bezoektijden? Misschien lijkt het wat raar dat ik dit nu vraag, maar ik moet direct vanaf de posi test een gyneacoloog hebben. Dus vandaar dat ik een beetje aan het rondkijken ben waar ik zou willen bevallen.
Hoi meiden, Ben alweer wakker, mijn vraag was meteen, lieverd heb ik het allemaal gedroomd? Hij zei meteen nee, ben nu klaar wakker... Het gaat nu meer om privematig wat er allemaal mis is, laten we zeggen dat er zulke lelijke dingen zijn gezegd dat het niet meer herstelbaar is/lijkt. Mijn vader heeft hele lelijke dingen over mij gezegd tegenover mijn man. Ik heb besloten om mezelf er wel wat van aan te trekken; in een positief opzicht. Ik ga professionele hulp zoeken om het allemaal te gaan verwerken en er mee leren om te gaan, zodat ik het uiteindelijk allemaal een plekje mag gaan geven. Ik wil niet meer bij de pakkeneer zitten, ik wil weer de vrolijke meid zijn die ik voor de scheiding was! Laten we zeggen; ik ben ineens veel meer betrokken bij ons kindje wat in mijn buik groeit.. Ik ga er alles maar dan ook alles aan doen om een goede mama en een liefdevol gezinnetje te zijn voor ons kindje.. Dit alles heeft zoveel consequenties; ik moet maandag mn directeur bellen om te vertellen dat ik waarschijnlijk toch weer eerder kom werken.. Anders komen we in waarschijnlijk in de financiele problemen.. Misschien neem ik nog wel betaald ouderschapsverlof op, maar het onbetaald ouderschapsverlof niet in 1 keer. Ik denk dat ik dat over een paar maanden/ 1 jaar verspreidt. Dus zou betekenen dat ik in april/ mei weer ga werken. Meiden, ik ben dus niet heel erg gezellig op het moment. Sorry, ik vind het lief van jullie de digitale knuffels. Ondanks dat we elkaar nog nooit hebben gezien heb ik wel het gevoel dat jullie met me meeleven! Heel fijn!! Dank jullie wel daarvoor!
@ Dreamer Ik moet nu dus ook in het ziekenhuis bevallen door de morfine. Als ik jou was zou ik eens googlen op kraamsuites. Daar zit alles wat jij wilt niet elk ziekenhuis biedt de kraamsuites aan, maar het fijne is dat je man daar ook mag blijven slapen, de bezoektijden soepeler zijn en dat je je eigen gezellige kamer hebt. Zodra de bevalling voorbij is gaan alle medische apparatuur de kamer uit en is het knus. Je hebt daar 1 bad op de afdeling. Je mag er tijdens de weeen inliggen, maar niet in bevallen! vanwege de hygiene. Je hebt wel op je kamer een badkamer met een zitdouche, handig als je de weeen wilt opvangen. Zelf ga ik naar Woerden, zou zeggen kijk eens op hun website, daar staat ook meer over de kraamsuites. Je hebt kraamsuites en kraamhotels, ik weet dat er ook eentje in Driebergen zit en eentje in Rotterdam. Maar weet niet in welke regio jij woont Succes met het uitzoeken!
goedemorgen juffie: jeetje is t allemaal zo heftig geworden dan. echt stom va je vader, dat hij zo over je praat tegen je man.. dit kan echt niet vind ik. goed van je dat je proffesionele hulp erbij zoekt.. hoop dat t helpt en je er weer wat bovenop komt knuffel voor jou! dreamer: t spuiten gaat wel... de eerste 2 deed t prikken zelf zeer.. en gister deed de vloeistof zeer.. hoop niet dat t zo blijft.. want dan gaat t wat zwaarder worden dan de vorige keer.. all: k word iedere ochntend wakkers sinds kort met t gevoel dat k een mega kramp heb gehad ofzo in mijn linkerbovenbeen/bil echt raar.. en dan is t s'avonds weer bijna over en dan heb k het smorgens weer opnieuw.
@ Gaby Spiroflor, SRL gelei van VSM erop smeren? Werkt erg goed!!! Vervelend!!! Komt het niet omdat het snachts te koud is?
juffie: k heb t niet koud s'nachts.. slaap met een hele dikke pyama en een fleecedeken en mijn eigen deken.. haha.. oh ja en joey
@Juffie dikke knuff! Wat ontzettend rot dat het allemaal zo gaat! Wat goed van je dat je hulp erbij gaat zoeken! Denk goed om je kleintje he! @Gaby, vervelend zeg dat 't zeer doet! 'k Heb me vanmorgen maar ziek gemeld, ga maandag dan wel weer aan het werk. Voel me niet helemaal fit, ook niet echt ziek maar ergens daar tussen in Moest van m'n mannetje even goed rustig aan doen dus dat doe ik dan maar. 't Is momenteel toch rustig op 't werk, dus hoef me niet schuldig te voelen en voor 't weekend hoeven ze me geen geld uit te keren. M'n schoonzusje en zwager hebben ook alle 4 de m. griep. Alleen m'n schoonzusje is nog flink ziek, de rest alweer aan het opknappen. Hmm... komt nu wel goed dichtbij!