Jong, en zwanger willen worden!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door prinses, 31 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    @Ryanne: heb al verteld over de internist ja.
    (staat ook in mn eigen topic, is misschien makkelijker te vinden)

@Suus: doe je voorzichtig met je harde buiken?
    Gaan ze nog proberen te draaien in het ziekenhuis als dit niet werkt?

@Kim: *duim duim duim*

@Gaby: hoe gaat het met spuiten meis?
    Wanneer heb je een fm?
    Of wil je liever niets vertellen?

@Mum: ontbakeren?
    Moet je het dan langzaam gaan afbouwen ofso?

2. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    @ Dreamer; ja moet het idd langzaam gaan afbouwen, beginnen bij het beste slaapje (de nacht is dat hier ;)) want als ze straks sterk genoeg is om om te gaan rollen dan wordt het gevaarlijk natuurlijk!

3. @ mum daar wordt je niet vrolijk van, van mijn werk nu haha
    Ik geef potjes olvarit, hier zit ook niets in maar ze lust t niet. Ne een peer gekocht en bananen dus vanavond ga ik zelf een hapje maken.

Wel laat ik haar vanalles proeven en ben er al achter dat het een echte zoetekauw is. Chocomousse, slagroom, danoontje dat gaat er allemaal wel in (een paar kleine lepeltjes maar hoor!) Appelmoes gaat ook nog wel maar fruit...
    15 december hebben we een afspraak met de dieetiste, zal maar niet vertellen wat ze allemaal gehad heeft ;)

4. @ oma ga ff zoeken naar je topic

5. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    @ Ryanne: hahaha nee mondje dicht houden, ook op het CB anders krijg je op je donder! kreeg het hier ook op mijn hart gedrukt dat ik moest wachten met iets anders geven tot 6 maanden! nou ik ga er vanaf 3 maanden ook rustig aan mee beginnen en gewoon steeds kijken hoe ze erop reageerd!
    maar danoontje enzo daar zitten wel koemelkeiwitten in, reageerd ze daar niet op?
    en wanneer ben je ermee begonnen met haar dingetjes laten proeven?

6. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    @ Ryanne: Heb toch niks bijzonders te doen en Dimara slaapt (shhhttt niet te hard zeggen)

7. kim1988

kim1988 Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.544
    0
    0
    Gastouder
    maastricht
    @mum hopelijk gaat het ontbakeren goed

@debby leuk weekend voor de boeg dus

ik maak fruithapjes zelf en heb er meteen een paa in de vriezer gedaan. manderijn met banaan is een succes, kiwi,manderijn en appel is iets te zuur..

8. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Ben er weer eventjes :)

@Kim: Spannend meid, hopelijk word je aangenomen! En helemaal fijn als Ayden mee zou mogen :D

@Zwemmen: Wij gaan of deze vrijdag of volgende week vrijdag voor t eerst zwemmen met Yentle; EINDELIJK!
    Heb er echt zin in :D (eindelijk een zwembad gevonden hier die t water verwarmd! Wel een half uur rijden, maar dat heb ik er zeker voor over)

Lijkt me wel eng om haar onder water te doen hoor?!

@Fruithapjes: Zo, wat beginnen jullie allemaal vroeg?! Normaal zeggen ze met 6 maanden en anders op zn vroegst met 4.. Meesten hier beginnen al met 3 maanden zoals ik t zie?
    Vind ik zelf wel vroeg hoor..
    Ik wil op zn vroegst met de kerst beginnen, dan is ze 5 maanden :)

We moeten 11 dec naar de KA met Yentle en dan ga ik ff overleggen of ze dus met kerst al wat mag hebben, lijkt me heel byzonder als ze dan haar eerste groentehapje krijgt :D
    Fruit doen we nog even niet ivm haar reflux en daar kan t weer erger van worden, omdat fruit zuur is..

@All: sorry, ben er niet helemaal bij dus ook niet alles gelezen..

9. kim1988

kim1988 Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.544
    0
    0
    Gastouder
    maastricht
    @kristel spannend de eerste keer zwemmen, ik geef vooral banaan dat is niet zuur en helpt tegen het zuur, banaan is namelijk zuurremmend :D

10. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    @ Kim: raakt Ayden van banaan niet verstopt? daar ben ik zo bang voor hé :p
    wanneer heb jij Ayden voor het eerst iets laten proeven?

@ Kristel: Jeej eindelijk zwemmen! Het is echt helemaal geweldig om met je kindje te zwemmen! Ga jij ook alles zelf maken voor Yentle ivm de KMA?

ik wil Dimara eigenlijk wel laten wennen aan olvarit oid ook voor als we weggaan, dan is dat wel makkelijk meenemen, en tja dan moet ze dat ook lusten!

11. @ mum wij hebben haar volgens mij met 8 weken al laten proeven aan de tiramisu taart. (gewoon op het topje van je vinger) maar hebben met potjes enzo echt gewacht tot 4 maanden. Het is ook niet zo dat ze een heel danoontje krijgt maar op t puntje van de lepel een paar keer. Wel krijgt ze steeds maar één ding tegelijk zodat ik kan opletten hoe het gaat en of ze geen krampjes krijgt. Tot nu toe altijd vrolijk en goede poepbroeken dus dat zit wel goed. In olvarit potjes zit ook geen koemelk, gluten etc. dus dat zou ze toch wel mogen hebben.

Ook zal ze langzaam moeten leren eten met een lepel en... een fles is ook niet alles he.. bleh ;)

12. Hier vindt ze tot nu toe alle variaties vies maar ze zeggen dat baby's 7 tot 10 keer nodig hebben voordat ze ergens aan gewend zijn.

Pap hebben we gegeven vanaf 12 weken maar in de fles heeft t geen meerwaarde want ze slaapt e rniet langer door en in een kommetje (dat doe ik dan met water en niet met melk) vindt ze t zo vies dat ze t niet doorslikt

13. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    @Kim: Ja? Oh dat wist ik niet!
    Maarrehm, dan nog zou ik t nu niet doen bij Yentle hehe.. Door de Neocate heeft ze wat moeite met poepen, we geven haar dus al extra water in elke fles en soms ook een theelepel olijfolie als t te lang duurt, dus om die reden vermijd ik banaan liever voorlopig :)

@Mum: Ja, lijkt me echt geweldig, eindelijk zwemmen :D T is wel een hele grote stap om mezelf in zwemkleding te vertonen met al die striae (tot aan mn enkels ;)) maar ik ga t gewoon doen!

Ik ga alles zelf maken ja, maar dat wilde ik sowieso al, ook als ze geen kma gehad had :) Vind t ten eerste een fijner idee, ik weet precies wat erin zit, t is goedkoper en ik vind zelf die potjes echt ontzettend smerig (fruithapjes zijn heel slijmerig en andere hapjes smakeloos :p) dus die geef ik haar gewoon niet..

Als ik dan hapjes maak, maak ik meteen een hele hoop in 1x (gewoon van wat er op dat moment in de aanbieding is) en de rest gaat dan de vriezer in, dus als we eens weg gaan ofzo ligt er altijd iets in de vriezer wat mee kan.

@All: Ben er weer vandoor.. ben ontzettend moe (vanochtend om 6 uur opgestaan om te werken ;)) dus ik ga ff een uurtje op bed liggen nu Yentle toch even ligt te slapen.
    Straks naar mn opa toe, dus heb even wat energie nodig anders lig ik daar straks te slapen :p

*zwaai*

14. kim1988

kim1988 Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.544
    0
    0
    Gastouder
    maastricht
    pff wanneer was dat.. ik geloof 4 weken geleden een beetje yoghyrt maar wat ryanne zegt echt maar gewoon om te proeven, daarna heb ik een keer banaan met beetje flesvoeding en schepje pap gedaan. en toen een keer een potje maar vind de zelfgemaakte banaan met mandarijn lekkerder dus maak ik het zelf, hij had geen verstoppingen, poept nu zelfs meer als normaal had er dus wel mandarijn doorgedaan. maar hij hoeft nu wel minder losec en dat vind ik wel beter. ik vind elke dag medicijnen voor zo;n kleintje niet goed dan vind ik banaan een betere zuurremmer :D

15. Debby86

Debby86 Fanatiek lid

Pfffffwwwiehhh wat gaan jullie weer snel... Ehm...

@ Ryanne: Ik wil Levi ook in een kinderstoel gaan zetten. Die staat ook al aan tafel maar nog niet geprobeerd. Daan zit meestal op de bank te eten. Maar misschien vanavond een paar hapjes groente potje proberen. Laatst had ik worteltjes, dat vond hij vies joh! Alles was oranje.

Ik wilde gister ook vast beginnen met vouwen maar zelfs daar had ik geen zin in.

@ Mum:

16. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    @Ryanne: Nu vraag ik me af.. Ik lees allerlei dingen over dat je F danoontjes geeft en slagroom, chocomousse, teramisu enzo..
    Daar zit toch allemaal koemelk in??
    Of is t allemaal op soyabasis? Of hoe zit dat?
    Ik snap t even niet meer :p

17. @ kristel nee het is gewoon met melk. Ik geef haar een likje om te proberen en kijk dan hoe het gaat. Maar het is zo weinig dat ze er daarom waarschijnlijk geen last van heeft.

@ debby hier worteltjes gegeven mar ze keek me zo zielig aan van bah wat geeft jij me nu.

@ daan netjes aan tafel zitten he, je moet het goede voorbeeld aan je zoon geven ;)

wij eten (als we samen thuis zijn) altijd aan tafel. Deden we vroeger thuis ook en dat was echt ons familiemomentje.

18. Emma21

Emma21 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.961
    0
    36
    waarom geven jullie allemaal zo snel fruithapje etc?
    Ik durf dat nog niet aan zo vroeg ivm allergieen enzo.
    Ik ga toch echt wachten tot 6 maanden, ze zeggen het niet voor niks denk ik ?

@Kim, duim voor je dat het wat word! zou mooi zijn

@debby, lijkt me lastig om hem weg te brengen! maar idd ook fijn tijd voor jezelf

@Mum, succes met ontbakeren, hopelijk gaat dat goed.

@ryanne., idd in danootje zit toch ook melk?
    wij eten ook aan tafel veel gezelliger he :)

@ledikantje, Jorick slaapt vanaf 2 weken ofzo al in zijn ledikantje snachts. Eerst hadden we de kinderwagenbak erin en dat afgebouwd. NU slaapt ihj overdag ook al een poosje in zijn bedje. Hij heeft 8 weken bij ons in de kamer geslapen.

19. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    @ Ryanne: hihi tiramisutaart :p ik wil inderdaad ook echt wachten met potjes of fruit/hapje tot ruim 3 maanden zeker! olvarit potjes kunnen dus ook gewoon met KMA? okee fijn thnx, dat wist ik niet!
    ja dat leren eten met een lepel, dat gaat nog wat worden... zie ze al zitten in haar kinderstoel, van top tot teen onder de groente haha!
    F. is wel een beetje een eigenwijsje hé met eten... heb die filmpjes gezien van het pap eten!
    @ Kristel: gewoon doen! het gaat om Jullie 2tjes, en als je in het water bent dan zie je daar niks van... en op de kant ben je niet veel met een kleintje, tenminste ik blijf zolang mogelijk in het water en als ik eruit ga, ga ik omkleden!
    Slaapze! :D
    @ Kim: ja idd beter fruit dan medicijnen erin stoppen toch!
    gelukkig had hij geen verstoppingen! lekkerbekkie :p
    @ Debby: Die daan toch... en dan zeker ook nog met zijn voeten op de salontafel? :p haha wij eten hier ook vaak voor de tv, maar we moeten toch maar eens het goede voorbeeld gaan geven hé...
    @ Emma: Ja ik hoop ook dat het voorspoedig gaat met ontbakeren maar ik heb er eerlijk gezegd een hard hoofd in...
    ik denk dat de overstap van BV naar potjes e.d. groter is als van FV naar potjes e.d.
    ik denk maar zo: wij zijn er ook groot mee geworden, ik had zelf ook KMA en ben er overheen gegroeid toen ik vaste voeding kreeg! mijn moeder heeft ook niet gewacht tot 6 maanden...

20. kim1988

kim1988 Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.544
    0
    0
    Gastouder
    maastricht
    @emma er zijn kant en klare hapjes vanaf 4 maanden en de andere van 6 maanden

@kristel ben je weer begonnen met werken (die virutuele dingen enzow)

@mum ja daarom :D

@debby heeft hij nog geen loopstoel whaha grote bink :p

ayden heeft gelukkig geen last van verstoppingen anders zou i khet ook niet mee geven. maar de melkpap van friso ia vanaf 4 maanden dus dat mag je ook al voor de 6 maanden geven, ik had het van de plus geloof ik, daar stond het.

ik ga ff een filmpje kijken want voel me nog steeds niet helemaal goed, en frank wou eigenlijk morgen weer gaan werken maar had ff de dokter gebeld en zegt dat hij nog moet thuis blijven vanwege het hoesten en pijn op de borst..

Deel Deze Pagina