Jong, en zwanger willen worden!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door prinses, 31 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    hee meiden ben ik ook weer. zo even de hond uitlaten en weer aan het werk. Benieuwd hoe 't nu in 't gezin gaat. vanmiddag nog werkbespreking tot 5 uur dus weer laat thuis.

@Emma, ja smeer me in met bodylotion en olie. 'k Smeer alles elke dag 2x in en probeer er nu om te denken om 't nog een keer vaker te doen. Ja goed idee om straks ook ff te blijven smeren!
    @Bos, wij gaan thuis van een gezonde baby uit en pas als blijkt dat er dingen niet goed gaan, grijpen we in. Ziekenhuis sluit eerst dingen uit en pas dan praten ze over een gezonde baby. Dat is het verschil. Kindjes boven de 8 pond krijgen in het ziekenhuis standaard bijvoeding. Wij doen dat thuis niet omdat het vaak niet nodig is en het ten koste gaat van de bv. Maar soms blijkt dat kindjes 't wel nodig hebben (zoals in dit gezin) en dan is het wel verstandig om in te grijpen. 'k Ga meestal op m'n gevoel af. 'k had gisteren eerst met het gezin afgesproken dat als het fladderen erger werd, ze de vk moesten bellen. Maar uiteindelijk heb ik toch nog maar even zelf gebeld voor ik weg ging, gaf me anders geen goed gevoel.
    @Gaby, succes meid!

hihi heb gisteravond vlees gebraden wat nu ook even opstaat en net prei gesneden zodat manlief kan koken als ie thuis is. hihi dat op de vroege morgen ;) anders krijg ik een smsje wat ie met die prei moet. Net zoals ik een keer rauwe bloemkool van 'm kreeg haha

2. gaby1986

gaby1986 Niet meer actief

goedemorgen..

ben alvast opgestaan. k kon niet slapen.. heb ook niet zo heel goed geslapen.. ondanks de medicijnen....maar ja.

3. knarboor

knarboor Fanatiek lid

21 apr 2008
    1.201
    0
    0
    gefeliciteerd juffie! met jullie zoon!! fijn dat alles goed gegaan is.

@all ik bleef heel de tijd hangen op de pagina waar ikzelf als laatste gepost heb dus ga nu via mijn vrienden lijstje en dan berichten terug naar de nieuwe pagina, morgen mn eigen weer eindelijk!

4. juffie2008

juffie2008 Niet meer actief

Deel 2 van ons verhaal:

En ja daar lig je dan tijdens de persweeen... Ineens word me verteld dat meteen na de geboorte ons kindje mee zal worden genomen naar de kinderafdeling!!! PARDON?!!?! is mijn reactie.. Mag ons kleintje niet bij ons blijven?! Waarom niet?

Ze zijn bang voor de afkickverschijnselen van de morfine.. De grond word letterlijk onder mn voeten weggeslagen.. Dit was me niet niet verteld!!! En wat gaat er dan met hem gebeuren?!

Zodra Christian er is, mag hij eventjes bij ons op de foto en gaat meteen naar de kinderarts. Johan gaat mee. Jeetje, verbaast blijf ik ALLEEN achter op de kamer, ik kan wel janken! Waarom was mij dit niet van tevoren verteld? Ik heb toch aan de Gyn. gevraagd of het consequenties had? Hij zei nee!! 3 keer aan toe, zei hij dat de morfine geen kwaad kon voor de baby.

Christian gaat aan de hartmonitor, zuurstofmonitor en allemaal andere apparaten. Johan geeft hem een flesje, want de borstvoeding mag ik de eerste 24 uur gewoon wegdonderen. Ook erg fijn! Na een paar uur mag ik dan in mn bed even naar de kinderafdeling om mn kereltje EINDELIJK eens goed te gaan bewonderen..

De eerste nacht is onwerkelijk, snap niet wat er allemaal gebeurt is. Ik lig te malen in bed en kan niet wachten tot het 6 uur is dan kan ik weer naar de kinderafdeling.

Op de kinderafdeling blijkt dat Christian inderdaad last heeft van ontwenningsverschijnselen, is erg druk met zn handen en voeten, KRIJST de boel bij elkaar en houdt de zusters de hele nacht aan de gang (lekker net goed ;), moet je mn kind maar niet afpakken!! )
    Ze houden een score lijst bij, temp. is ook aan de hoge kant.

Dag 2:
    Yes, er is plek op de moeder kind Unit. Alleen nu nog even op zondag toestemming vragen aan Avero Achmea, zo'n kamer kost je dus 1000 euro per nacht als ze het niet willen vergoeden.. En ja hoor Avero neemt de telefoon niet op. De arts verzint een constructie zodat het veilig is om daar naar toe te gaan. Ik geef Christian lekker flesjes samen met papa. Als we de kamer hebben ingericht mag Christian aan de monitor bij ons komen.
    Hartje doet het goed, zuurstof ook. Het krijsen wordt minder, hij slaapt veel bij mij en mn man op de buik. De temp. daalt maar hij blijft erg druk met zn handen.

Dag 3
    Mn bekken en rug doen zo'n zeer!! Dat bed is zo klote! Christian heeft snachts erg lopen spoken op de couveuse afdeling, arm kereltje. Bij ons doet hij het erg goed, en is meteen een stuk rustiger.. Hij heeft een flinke bult op zn hoofd, en ze meten het om de zoveel uur op. Nou achteraf zaten ze ons dus gewoon bang te maken om niks!!!
    Ik blijf maar kolven en kolven om de boel op gang te houden..
    Het gaat al beter met ons ventje maar is nog steeds erg paniekerig.. De 48 uur worden verlengd, we moeten blijven :(

Dag 4
    Christian heeft geen verhoging meer, zn hartje en zuurstof doet het goed en ik geef toch wel te kennen dat we naar huis willen... Ook voor mn eigen herstel, je wordt als kraammoeder gewoon aan je lot overgelaten!!! Geen controles, geen hulp niks!

Om 11 uur komt de kinderarts en zn pieper gaat de hele tijd af, maar Christian slaapt er gewoon doorheen en reageert er niet eens op.. Hij zegt, nou die kleine van jullie is al een stuk rustiger he ;) jullie mogen naar huis!

Eindelijk, wij hadden de spullen al ingepakt en zijn heerlijk naar huis gegaan. Thuis borstvoeding gegeven en nog flesje toe heerlijk!

Ik ga vandaag wel de huisarts bellen om te vragen welke KLOTEHOMMEL (sorry hoor ben echt pisnijdig) tegen ons gelogen heeft over de morfine. We gaan hier nog zeker werk van maken..

5. juffie2008

Christian David:

15.08--- 3370 gram --- 50 cm-- geboren met 38 weken en 1 dag

6. juffie2008

7. juffie2008

Zijn gezichtje, met een bos haren joh!!
    Ohja hij is een mini Johan ;) Lijkt sprekend op mn hubby

8. gaby1986

gaby1986 Niet meer actief

juffie: idd stom dat ze daar niks eerder over gezegd hadden joh..
    en wat een lekker ventje :)

ik ben al lekker onder de douche geweest.. zo maar eens even wat eten... aangezien dat MOET maar ik geen trek heb..

9. knarboor

knarboor Fanatiek lid

21 apr 2008
    1.201
    0
    0
    wat een schatje juffie! maar wat een verhaal. nu lekker gaan genieten, jij ziet er ook goed uit!

kom dees laat ons een niet zo lang wachten!

moet zo naar het cb ben benieuwd wat hij nu weegt!
    vanavond ook weer op kraamvisite leuk! sem zal wel weer groot zijn;)

10. @ gaby heel veel s6 zometeen!!!!

@ dees ik heb 18 december vakantie t/m 6 januari :D
    @ oma ja hier hoogseizoen, niet door de feestdagen maar door de carnaval.

@ kim wat een leuke foto zeg!
    @ hilli joepie verlof! Nu lekker rustig aan gaan doen he..

@ juffie mooi hoor! Had je mooie ventje net al ff bekeken :D

@ chamaro wat een mooi huisje hebben jullie :D
    En misschien kun je de meubeltjes in augustus wel voor jullie zoon gebruiken :D Krijgt Chanell een nieuw kamertje..

@ kim ik zou ook voor foto 1 gaan.. Of alle wee en dan een maatje kleiner zodat ze naast elkaar komen.

@ ster hoe is t met Kylian op t CB gegaan? Mooi gegroeid? Hoop dat ie niet teveel last heeftgehad van zn prikjes.

@ ukkie mooie kaart geworden!
    @ mum die foto in sepia is erg mooi! Ik zet er ook altijd veel om naar zw of sepia.

@ kerstkaarten hier nog aan beginnen :( Wilde F. en de hond met een kerstmuts op maar heb helemaal gen kerstmutsen in huis :-s

@ kim zou geweldig zijn als je daar kon beginnen. Ik ga duimen dat het gesprek goed gaat!

@ juffie wat een naar verhaal zeg! Maar wat een starelende mama :D

@ mum en die foto van Dimara in zwart wit en t truitje rose?

Sow ik ben bij volgens mij... ben aan t werk dus daar ga ik nu mee beginnen... Fijne dag alle en als t niet zo druk is kom ik ff bijlezen

11. bos

bos VIP lid

23 aug 2008
    8.268
    0
    0
    zuid holland
    @juffie: ja hoor dat is raar dat ze dat niet verteld hebben zou er ook werk van maken inderdaad...wat een lieverd zeg. prachtig koppie....geniet maar lekker met zijn 3tjes...is johan nu vrij?
    heb je leuke kraamvrouw

@red: ik snap het ....

@ryanne: werkse vandaag

@all: jee we krijgen nieuwe speeltoestellen in de speeltuin. ze hebben er vorige week twee afgebroken dus hoop op twee nieuwe...ben benieuwd...

12. kim1988

kim1988 Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.544
    0
    0
    Gastouder
    maastricht
    @ juffie jeetje daar zou ik ook heel erg verdrietig van worden als dat ook nog eens zo word gedaan zonder je erop ingesteld te hebben
    waarom had je ookal weer die morfine?
    Heel mooi mannetje hebben jullie en nu lekker genieten

@ Ryanne ik heb nog een kerstmuts en nog een bij mijn ouders als je hem ff moet hebben hoor ik het wel

ik kon weer is uitslapen tot kwart over 9 heerlijk
    heb alleen verkeerd gelegen want mijn nek doet pijn :S

13. bos

bos VIP lid

23 aug 2008
    8.268
    0
    0
    zuid holland
    @kim: omdat juffie zo'n pijn had in haar bekken zat ze aan de morfine..
    vervelend dat je verkeerd gelegen hebt...even warme douche nemen en insmeren misschien helpt het...en vanavond massage vragen :D

@all: mijn schoonzusje heeft ook pco is gister bekend geworden..hoop dat ze snel zwanger mag worden. ze heeft wel geluk met haar dokter dat ze nu al is doorgestuurd want probeert pas vanaf september zwanger te worden maar was al in april gestopt met de pil en niet een keer op de natuurlijke manier ongi geworden...sommige laten je langer aanmodderen zou ik denken...

oh julie van agneta heeft ook koemelkallergie...

14. @ kim dat zou fijn zijn, dan kan ik zaterdag ochtend proberen een foto van die twee te maken.
    Wat vervelend dt je verkeerd gelegen hebt maar fijn dat Ayden lekker lang geslapen heeft.

@ agneet wat vervelend dat Julie ook KMA heeft :(

15. kim1988

kim1988 Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.544
    0
    0
    Gastouder
    maastricht
    @bos ja zeker een massage vragen :D wel goed dat ze het zo snel hebben gemerkt en iets gaan doen. ik vind ook dat ze veelste lang wachten maar ze denken vaak oh zijn nog jong die kunnen wel wachten :S

@ryanne is goed zal het ff bijmekaar leggen heb trouwesn ook nog ergens een me to you kerst knuffel liggen maar moet ik ff zoeken is misschien ook wel leuk voor op de foto.
    was zwemmen gister geslaagd??

ik ga ff kopje thee zetten en de vaatwasser uitruimen.
    ik ben trouwens echt zenuwachtig voor morgen :D wil zo graag minimaal 2 dagen een baan dat er zoveel van afhangt..

16. Chamaro

Chamaro Fanatiek lid

9 apr 2008
    3.448
    0
    36
    Vrouw
    Pm-er
    Drenthe
    @juffie: Aaaah wat een poppie zeg!!! :D
    @ryanne: Te laat :p Ik ben nou al aan het verven..Maar het had idd gekund ;)

@all: Ik ben bezig met verven maar ik hoop dat het lukt hoor..ik denk dat ik er nog wel 3 a 4 keer overheen kan..:( Maar ja we zien wel..

17. Sterretje08

Sterretje08 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.850
    0
    0
    Goede morgen allemaal!

@juffie wat een mooi mannetje zeg, en wat een rot begin zo he, dat moet vreselijk geweest zijn!Heerlijk dat je nu thuis bent, lekker gneitn nu van elkaar hoor!

@ryanne, bijna vakanite dus, heerlijk meis!

@kim hopelijk gaat het door bij het kdv zeg, zou super zijn dat j vanaf jan iig 2 dagen aan de slag akn!

@gaby je ben t al weg, maar wilde even laten weten dat ik aan je denk!

@bos balen dat je geen test meer in huis had, ondertussen al 1 gehaald?

@mum wat een leuke foto van dimara, het is echt een schatje!

@mariss succes met verven, het houd je iig bezig :p

Hier lekker met hert mannetje op schoot
    hij moest vreselijk huilen met zijn prikjes, leek wel of hij er in stikte :(
    in de avond helemaal overstuur steeds, druk en koorts
    met een zetpilletje naar bed gegaan en toen lekker tot vanmorgen 8 uur geslapen
    nu is hij nog steeds niet helemaal lekker
    hij wil ook niet drinken, heel vreemd
    ff aankijken maar
    verder was hij goed gegroeid, 59cm al en 5450gr

zou vandaag eigenlijk naar een vriendin gaan maar hebn afgebeld dus blijven lekker een daagje thuis ;)

18. Sterretje08

Sterretje08 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.850
    0
    0
    Sorry voor alle type fouten maar het is een beetje lastig typen met kylian bij me ;)

19. Chamaro

Chamaro Fanatiek lid

9 apr 2008
    3.448
    0
    36
    Vrouw
    Pm-er
    Drenthe
    #68379 Chamaro, 9 dec 2009
    Laatst bewerkt: 9 dec 2009
    @sterretje: Dank je wel..Het houd je idd bezig..;)
    Aah wat zielig voor Kylian..Chanell had dat ook leek net dat ze er in stikte..De KA blies in haar gezicht en dan schrok ze en hapte ze weer naar lucht.
    Hopen dat Kylian snel beter is!! en doe maar rustig aan.

20. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Hey meiden!

@Juffie: ahh, wat een mooi mannetje!! :D Echt waar!
    Idd hartstikke schrikken dat ze m meteen bij je weggehaald hebben zo :( Dat had de gyn ook wel ff mogen vertellen zeg, jeetje.. Gelukkig gaat t goed met m.

@Sterretje: Ahh wat sneu voor Kylian. Doe idd maar even lekker rustig aan met m vandaag :)

@Agneta: Ahh dus toch KMA.. had al zo'n vermoeden ja (had ik je laatst gezegd).. Ga jij nu op dieet? Of stap je over op flesvoeding?

@De rest: sorry, heb verder even geen tijd.. Heb mevr op bed liggen maar ze komt weer eens niet in slaap, dus ik ga er maar even heen weer!

Deel Deze Pagina