Jong, en zwanger willen worden!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door prinses, 31 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kim1988

kim1988 Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.544
    0
    0
    Gastouder
    maastricht
    @gaby rust maar goed uit en laat je maar lekker verwennen meid

2. agneta

agneta Fanatiek lid

4 aug 2008
    2.066
    0
    0
    zoetermeer
    kristel ja ik probeer het maar het is best moeilijk want ik mag bijna niets meer.

kim ging bij jou je bv achteruit door het kolven? ik moet zeggen dat er maar bar weinig uit komt als ik kolf en als ze gewoon drinkt dan komt er volgens mij veel meer uit.

3. suus1987

suus1987 Fanatiek lid

9 sep 2008
    2.622
    0
    0
    Pedagogisch medewerker :D
    Cuijk
    @sterretje: wat zielig voor je kat :( hoop inderdaad niet dat het door een auto was.. maar anders maar goed dat ze weer veilig thuis is..

@agneta: ja vind het heel jammer.. had het graag willen mee maken hoe het is om te bevallen.. maar heb me wel bij de keizersnede neergelegd.. een stuitbevalling zie ik niet zitten.. dus dan heb ik weinig keus..

4. kim1988

kim1988 Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.544
    0
    0
    Gastouder
    maastricht
    ik kon na 3 weken geen bv meer geven aan de borst omdat het dan te dun was en spuugde hij alles uit, toen ben ik 6 keer per dag gaan kolven behalve s'nachts niet zodat ik de bv kon mengen met nutriton maar na 5 weken (8 weken in totaal bv) had ik zo weinig omdat door continu kolven je productie achteruit gaat omdat het neit natuurlijk is, een enkele keer is wat anders maar ik deed fulltime.. vandaar

ik heb me nog ff mozzarella sticks in de friteuse pan gedaan daar ben ik zo gek op :D en ga ff die paar kaarten afmaken en bankhangen ben moe. en weet niet eens waarvan *schaam*

5. moederLynn

moederLynn Fanatiek lid

5 mrt 2009
    2.012
    0
    0
    moederen
    met mijn hoofd in de wolken
    Gabby: tis wat meis wat jullie allemaal moeten doorstaan (er zijn er meer hier) om een kindje van jullie eigen te krijgen!!! Ik ga super hard duimen op een positieve test na kerst!!!! Dat het net als bij dreamer jullie jaar word!!!!

Suus: een ks!! Spannend ik heb die ook gehad!!! Was de bedoeling om hem gepland te krijgen ook vanwege een dwars kind haha maar mijn vlieze braken spontaan! Maar het is me allemaal heel erg mee gevallen en stond al heel snel naast mijn bed....de eerste keer uit bed is spannend.....omdat het een beetje trekt....

6. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    @Agneta: Ja, t is moeilijk he?! Je moet gewoon je hele eetpatroon en gewoontes omgooien. Ik had t er heel moeilijk mee en ben na 2 weken gestopt ermee. Maargoed, ik had dan ook geen goeie vervangers. Ik heb meerdere sojaproducten gebruikt maar ik vond t allemaal om te k*tsen en andere kazen (geitenkaas/schapenkaas) vind ik ook niet te vreten, dus er bleef echt heel weinig over. Kan jij wel een beetje wat dingen vervangen?

Wat voor een kolf heb je trouwens? Als je heel veel kolft per dag is een handkolf bijv al niet meer geschikt.
    Het ligt namelijk vooral aan de soort kolf die je gebruikt of je productie zwaar achteruit gaat of niet..
    Ik kolfde dan fulltime met een dubbele electrische en hier geen last gehad van productiedips ofzo :) Heb wel nooit altijd genoeg gehad voor Yentle, maximum was hier 750 per dag, maar dat kwam doordat ik later pas begonnen ben met bv, jij hebt al een goeie productie. En daarbij komt; kolven moet je 'leren' en Julie drinkt altijd meer dan jij zult kunnen kolven.

@Kim: Mozarellasticks? Wat zijn dat dan? :D

@All: Nou, na 6x heen en weer gelopen te zijn en de speen gegeven te hebben was ik t zat (ze trekt m er zelf weer uit telkens!) en heb ik haar maar ff overstuur in bed laten liggen. Ik moest gewoon ff afkoelen.. (niks hielp namelijk en op een gegeven moment weet ik t dus ook niet meer en raak ik gefrustreerd :) Hebben meerderen dit???)
    En tot mn grote verbazing is ze in slaap gevallen binnen 5 minuten! Is ook voor t eerst dat ze zo huilend in slaap gevallen is.
    Heb t vaker geprobeerd om haar te laten huilen (soms wel 20 min. VRESELIJK! :() maar nog nooit is ze in slaap gevallen ondertussen, ze gaat normaal altijd steeds harder huilen totdat ze zo overstuur is dat ze gaat spugen :(
    Maar nu dus niet! Verbaast me wel..
    Maargoed, ze slaapt gelukkig, kan ze ook weer ff uitrusten :)

Ik ga gauw verder met de kerstboom! Lampjes zitten er bijna in :D Dan nog alle kerstballen ed..

7. Chamaro

Chamaro Fanatiek lid

9 apr 2008
    3.448
    0
    36
    Vrouw
    Pm-er
    Drenthe
    @sterretje: Jaa ik moet nog 1 plank..Voor en achterkant..Denk Hopen dat ik het nog voor 8 uur afkrijg..
    Me vorige zwangerschap was ik misselijk, moe en borrelig gevoel in de buik..Ook niet zo veel :p

@kim: Nou wat vreemd ja dat de achtergrond helemaal wit is..:(

Nou ik ga Chanell even de fles geven en dan weer verder met verven haha..

8. Emma21

Emma21 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.961
    0
    36
    @gaby ,doe maar rustig aan.. lijkt me echt heftig zon behandeling
    @dees, waar ben je??

@Kim, fulltime kolven kan wel hoor. Ik las gister een berichtje op het forum van een vrouw die het anderhalf jaar heeft gedaan. pff lijkt me echt heeel zwaar. Het is wel beter om ook snachts te kolven en zon 8 keer per dag minimaal (zei mn kraamverzorgster) Zo komt (blijft) de productie goed op gang.
    Mozzarella sticks, dat klinkt lekker :D maak je die zelf?

@agneta, knap hoor dat je zon dieet volgt!
    Kolf je snachts ook? dat geeft de productie echt een boost. (voor jezelf minder fijn)
    En heel goed blijven drinken, ik neem bij elke voeding (of kolven) een groot glas water.

9. Emma21

Emma21 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.961
    0
    36
    @kristel, dat doet j ook! Sinds kort laat ik hem dus eventjes huilen wanneer ik hem op bed leg. (niet als hij echt heel overstuur is). Hij is soms gewoon te moe om in slaap te vallen.
    Meestal valt hij dan ook vanzelf in slaap. Soms moet ik hem eventjes kalmeren tussendoor.

Fijn dat ze in slaap is gevallen, kom jij ook even tot rust , het is best stressvol zo he? knuffel!

10. kim1988

kim1988 Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.544
    0
    0
    Gastouder
    maastricht
    mozerrella sticks heb je bij de aldi in de diepvries die vind ik het lekkerst

@kristel mozzerella met krokant laagje eromheen :D
    goed dat ze in slaap is gevallen

@bv ik had een enkele maar werd met de week minder en ik vond 6 keer kolven al zwaar en dan moet je nog is de fles daarna geven na 8 weken was ik er gewoon moe van en kreeg hij nog maar de helft en de rest door flesvoeding

11. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    @ sterretje, ik vier de kerst bij mijn ouders. Mijn broertje komt ook daar. Gaan we lekker eten enzo (geen cadeaus). Heb er al zin in!!! (want dat betekent dat het ook al bijna 2010 is haha)

@ kim, bizar dat hij er zelfs voor kiest om vrijwillig mee te gaan op een uitzending die nota bene nog langer is dan de normale duur! Ik weet wel meer mensen die met die lichting mee gaan.. Dus jij moet straks je broertje weer uitzwaaien als ik mijn vriend net weer heb opgehaald. Gefeliciteerd met de uitnodiging voor je sollicitatiegesprek!!!!

@ mariss, hoop voor je dat het uit blijft meid! Waren jullie er echt voor gegaan? Of lieten jullie het op zn beloop? Met mij gaat het goed hoor! Wel best moe omdat het pittig is om alles alleen te doen..

@ gaby, wat naar dat de punctie zo is tegengevallen. Wat is eigenlijk het verschil tussen ivf en icsi? Wel fijn dat je genoeg eicellen had! Nu lekker rustig aan doen :)

@ suus, jammer dat je nu een keizersnede moet meid. Is daar al een datum voor vastgesteld?

@ kristel, fijn dat Yentle uiteindelijk toch in slaap is gevallen. Ik heb dan wel geen kleine, maar ik kan me zelfs voorstellen dat het frustrerend is als je heen en weer blijft lopen en niet meer weet wat je moet doen om je kleine meid tevreden te stellen.

12. suus1987

suus1987 Fanatiek lid

9 sep 2008
    2.622
    0
    0
    Pedagogisch medewerker :D
    Cuijk
    @moedervanlynn: ik hoop niet dat voor die tijd de vliezen breken.. heb vandaag wel weer harde buiken maar denk dat ik teveel gedaan heb vandaag..

@nen: er is wel een datum bekend.. maar die ga ik geheim houden.. ik wil namelijk niet dat mensen in mijn omgeving die weten en er zijn er een paar die hier meelezen :p

13. bos

bos VIP lid

23 aug 2008
    8.268
    0
    0
    zuid holland
    @kristel: hier nog een moeder die af en toe gefrustreerd raakt(te) hoor als er alleen maar gehuild word/werd. soms helpt het hier ook om hem ff goed te laten huilen en als ik dan zijn speen geeft houd hij hem tenminste in. alsof hij dan door heeft dat hij er op moest wachten ofzo...

14. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    @Emma: Ik kolfde idd ook altijd 's nachts, gewoon als Yentle wakker werd, dan gaf Kimo de fles en ging ik ondertussen kolven. (kon toen ook prima want Kimo had de eerste 7 weken vrij na de geboorte :)) Ik volgde dus gewoon haar drinkritme (net als dat je aan de borst bv zou geven) en dat was in t begin zo'n 8 keer per dag. Productie was hier dus uiteindelijk wel goed, gelukkig! had t ook graag een jaar volgehouden (miss zelfs wel langer als t dan nog steeds beviel) maarja, helaas. Wie weet ooit bij een evt tweede! (Als die geen kma heeft, al zal ik dan niet meer fulltime willen kolven, dat gaat gewoon bijna niet met 2 kleintjes)

Lastig is dat he, dan willen ze slapen, maar t lukt gewoon niet.. Ik vind t ook heel moeilijk, want de ene keer heeft ze gewoon nog wat drinken nodig om in slaap te komen, de andere keer een speen en weer een andere keer moet ik mn hand over dr ogen houden zodat ze niet meer om zich heen kan kijken, etc etc.
    Hoelang laat jij m max huilen?

@Kim: Hmm, klinkt wel lekker! Zal binnenkort dan eens kijken bij de Aldi :D Enneh, je hoeft je niet te verdedigen over waarom je gestopt bent hoor :) T komt een beetje over alsof je je nog steeds schuldig voelt erover? Of heb ik t verkeerd? (sorry als ik t verkeerd heb) Fulltime kolven is ook gewoon heel zwaar, helemaal als je productie niet voldoende is en je daar stress om hebt (had ik ook namelijk, zat me elke dag druk te maken of ik wel genoeg kon kolven die dag ;))

@Nen: Ik beantwoord je vraag aan gaby maar ff als jullie t allebei niet erg vinden? :p
    Bij ivf moeten de zaadjes zelf een eitje bevruchten en bij icsi wordt een zaadcel in een ei gespoten met een naald.

@All: Zo.. ff pauze van de kerstboom versieren, krijg er heel erg rugpijn van ;)
    Hmm, hoor dat Yentle wakker aan t worden is alweer.. (wel snel, normaal slaapt ze 's middags minstens 2 uur :()
    Ga dus ff fles geven en dan vast met ons avondeten beginnen! We eten pasta, wat eten jullie allemaal vanavond?

15. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    @ suus, snap ik helemaal hoor meid! Maar als je vliezen nu breken krijg je dus spoedks?

@ kristel, ben benieuwd wat yentle van de lampjes en de kerstboom vindt! Bedankt voor je antwoord op de vraag. Ik weet niet wat ik ga eten vanavond, heb nogal laat geluncht (14:30) dus eigenlijk echt geen trek...

@ all, we zitten hier echt met een mega dilemma... Vriendlief wil een 4 jarige opleiding gaan doen (via het leger) en dat is in Hilversum. Daarnaast weet ik ook niet of ik wel P&O wil doen voor altijd. Ik mis de gezondheidszorg! Dus nog maar eens een brochure voor de vk opleiding aangevraagd... Maar die kinderwens!!!! Ik weet echt niet wat ik moet doen...

16. Emma21

Emma21 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.961
    0
    36
    @kristel, ikzelf wil hem eigenlijk niet langer dan 10 minuten laten huilen zonder eventjes te troosten/kalmeren. M heeft zoiets van laat maar liggen, word vanzelf moe :(maar dat vind ik zielig. Dus meestal ga ik na 5/10 minuten even naar hem toe tot hij stil is en dan ga ik weer weg. Als hij echt overstuur wordt dan ga ik meteen naar hem toe. Ik vind het ook erg moeilijk hoor, het gaat gewoon tegen je natuur in om ze te laten huilen vind ik haha
    Wij eten boerenkool met worst :D kom je je kerstboom ook showen hier? :p

@Kim, ben het met kristel eens, lijkt me echt zoo zwaar dat gekolf elke keer. De keren dat ik gekolfd heb zijn op twee handen te tellen, misschien zelfs wel 1, heb er echt een hekel aan.
    Ok bij de aldi dus, zal ze zoeken vrijdag, ben gek op mozzarella :D

@nen, hey meid, hoe is het alweer met je vriend gesproken?

Ik zal j van bed halen, hij heeft een uurtje geslapen maar pff

17. Chamaro

Chamaro Fanatiek lid

9 apr 2008
    3.448
    0
    36
    Vrouw
    Pm-er
    Drenthe
    @nen: Jaa dat hoop ik ook..Nee het was niet gepland ;) Ik noem het een verassing..haha..
    Mooi dat het goed met je gaat..Ja dat is niet niks om alles alleen te doen :( Hopen dat die 3.5 maanden snel voorbij zijn meid!

@all: Grr ik kom er net achter dat ik de commode ook nog moet verven :( nou dat doe ik morgen wel hoor..

18. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    @ emma, ja ik spreek hem eigenlijk dagelijks. Ene keer via msn, dan weer tel of sms. Vind dat wel fijn. Hij heeft zijn eerste trip buiten de poort ook weer overleefd gelukkig. Hoe ist met jou?

19. agneta

agneta Fanatiek lid

4 aug 2008
    2.066
    0
    0
    zoetermeer
    emma ik kolf niet snachts ze wordt snachts nog 1 keer wakker en dan geef ik gewoon de borst. drinken is wel een probleem ik vergeet het gewoon.

kristek ik heb van mezelf een handkolf maar vrijdag heb ik er 1 gehuurd een professionele en als me bv weer goed is koop ik een electrische.

chamaro!!!!! zwanger?! helemaal gemist sorry maar super gefeliciteerd! hoe voel je je??

20. knarboor

knarboor Fanatiek lid

21 apr 2008
    1.201
    0
    0
    @ cb sem was 54 cm (51 bij geboorte) en 3875 (bij geboorte ongeveer 3100)

@ in slaap komen, zorg dat hij gewassen en gevoed in bed ligt en dan heeft hij soms een half uur nodig om in slaap te huilen en soms is het heel de avond stil maar de eerste x in slaap huilen is niet leuk

Deel Deze Pagina